Exä maksoi liian vähän elareita!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketuttaa

Vieras
Voi helkutin helkutti!!! Tässä on nyt ollu kaikenlaisia ongelmia sen kanssa.. Sanoo ettei halua olla mun kanssa missään tekemisissä eikä kuulla musta ikinä mitään ja silti ite ottaa yhteyttä parin viikon välein tekstiviestillä ja valittaa että olen milloin sanonut mitäkin. Viimeksi eilen sain viestin että olen puhunut jollekin ihmiselle jotain mikä ei pidä paikkaansa ja mitä en todellakaan ole puhunut! Nyt sitten oli maksanu lasten elatusapua 5 euroa liian vähän. Juu, eihän tuo 5 euroa maailmaa kaada eikä mun talouttakaan, mutta mitä seuraavaksi, maksaa 20 euroa vähemmän, kohta maksaa varmaan satasen vähemmän! Eikä tapaa ite edes lapsiaan ja nytkin oli kirjoittanu viestikenttään turhaa rahanmenoa.. On se perhana jos omien lasten elätys on turhaa rahan menoa!! Mitä hemmettiä mä nyt teen??? Alanko ruikuttamaan siltä tota 5 euroa?

On meillä sopimus elareista. Miten mun nyt käytännössä kannattaa tämä hoitaa? Olen jo pidemmän aikaa miettiny että olis paljon mukavampi saada nekin rahat kaupungilta.. Tiedä mitä haistatteluja se vielä viestin kohtaan laittaa!

Vaikka olis sata sopimusta,niin jos ei exä maksa niin ulos-ottoon ja yhteys kunnan lastenvalvojaan.
Selität hänelle,että et saa sovittua määrää ja ex aukoo päätä.

sanot,että haluat rahat kunnalta,koska et luota exään!

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
jo on ongelmat, mä en haluais exältä penniäkään, mutta kunta pakotti hakee, ja nyt ne maksaa, en tarvi sen rahoja |O

niin, kunta varmaan pakotti hakemaan, jos olit kuitenkin kunnan rahoja tarvitsemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
5e...mä antaisin olla en tollasesta summasta rupeis vinkumaan

en mäkään vinkumaan alkais. periaatteesta kuitenkin vaatisin sen summan, mikä on sovittu. ja yhteyttä ottaisin lastenvalvojaan, en exään.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
5e...mä antaisin olla en tollasesta summasta rupeis vinkumaan

en mäkään vinkumaan alkais. periaatteesta kuitenkin vaatisin sen summan, mikä on sovittu. ja yhteyttä ottaisin lastenvalvojaan, en exään.

lastenvalvojaan tosin mielummin se yhteys.antaa exän olla ihan omissa oloissaan..

Meillä alkoi tämä elatusriita siinä vaiheessa kun exäni pääsi intistä ja hänen piti alkaa omasta pussistaan maksamaan.
Kahteen kuukauteen ei tullu rahoja ollenkaan, sitten kätiin pienentämässä summa 50?:llä eurolla. Silloinkaan ei alkanut rahoja kuulumaan. Sitten kun otin kuntaan yhteyttä niin alkoi kettuilu mulle. Myös monesti olen kuullut kun se saakelin sossu nyysii kaikki massit. Siispä joidenkin miesten mielestä on vain pelkkää rahan kulua.

Kyllä mielestäni voisit mainita asiasta hänelle. Ja jos häntä ei kiinnosta tavata lapsiaan niin se on hänen häpeensä.. Sopimus on sopimus ja siitä on pidettävä kiinni...varsinkin jos on idiootti.

jo on ongelmat, mä en haluais exältä penniäkään, mutta kunta pakotti hakee, ja nyt ne maksaa, en tarvi sen rahoja |O

niin, kunta varmaan pakotti hakemaan, jos olit kuitenkin kunnan rahoja tarvitsemassa?

Niin, ethän sä niitä rahoja ehkä tarvitsekaan. Mutta sun lapses tarvitsee. Ja on ne ansainnutkin.

Lastenvalvoja sanoi mulle silloin aikoinaan että elatusavut maksetaan joka kuukauden 1. päivä ja jollei ole summa tilillä, voi hakea elatustukea. Eli jos isä ei maksa ajoissa tai maksaa liian vähän. Mutta nytkin itestä tuntuu vaan niin tyhmältä 5 e takia lähteä tollaiseen.. Mutta sepä se varmaan exällä olikin ajatuksena..
En ole ite ottanut exään pitkään aikaan ensimmäisenä yhteyttä, enkä haluaisi nytkään ottaa.. Ja jos lähden siltä jotain pyytämään, niin saapahan taas syyn marista kuinka rahanahne minä olen..

Alkuperäinen kirjoittaja Marylene:
Jos isyys on todistettu ja isä käy töissä. Niin ei kai kunta silloin ala maksamaan jos isä on maksukykyinen? vaikka olisikin hankala?

maksaa jos isä ei hoida maksuja. meillä tuee elarit kunnan kauttaa vaikka mies on töissä oleva ihminen. on vaan jättnyt elareita maksamatta, eikä me eletä ilman sitä rahaa. kaupunki laskuttaa sitten exää. joskus ei ole maksanut kaupungillekaan kun tulee vaan kaupungin elatus.

Alkuperäinen kirjoittaja ettei totuus unohtuisi:

Niin, ethän sä niitä rahoja ehkä tarvitsekaan. Mutta sun lapses tarvitsee. Ja on ne ansainnutkin.

no en oli kunnaltakkaan tarvinnu, mutta elatustuki on pakollinen! ja se maksetaan hgalus tai ei! mä en tarvi eikä mun lapsi tarvi exäni rahoja!!!!tarviiko selvemmin sanoa?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Jos isyys on todistettu ja isä käy töissä. Niin ei kai kunta silloin ala maksamaan jos isä on maksukykyinen? vaikka olisikin hankala?

maksaa jos isä ei hoida maksuja. meillä tuee elarit kunnan kauttaa vaikka mies on töissä oleva ihminen. on vaan jättnyt elareita maksamatta, eikä me eletä ilman sitä rahaa. kaupunki laskuttaa sitten exää. joskus ei ole maksanut kaupungillekaan kun tulee vaan kaupungin elatus.

Tarkoitin siis sitä, että eihän sillain voi tehdä et kaupunki maksaa ja isä ei olisi ollenkaan maksuvelvollinen?

Onhan meilläkin asiat mennyt noin kaupungin ja ulosoton kautta.

no en oli kunnaltakkaan tarvinnu, mutta elatustuki on pakollinen! ja se maksetaan hgalus tai ei! mä en tarvi eikä mun lapsi tarvi exäni rahoja!!!!tarviiko selvemmin sanoa?

no se ei kyllä todellakaan ole pakollinen, eli sano ihmeessä vaan selvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Tarkoitin siis sitä, että eihän sillain voi tehdä et kaupunki maksaa ja isä ei olisi ollenkaan maksuvelvollinen?

Onhan meilläkin asiat mennyt noin kaupungin ja ulosoton kautta.

Kyllä se isä on aina maksuvelvollinen. Jos isä ei halua maksaa, niin kunta maksaa elatustukena ja perii saatavansa aikanaan sitten kyllä isältä.

Yhteistyössä