V
"vieras"
Vieras
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että on jotenkin normaalia harrastaa vierailupäiviä eksän luona, jos ette ole vielä oikeasti väleissä? Ystävyyserojen teeskenteleminen on itsensä kusetusta ja haitallista lapsillekin, kun ei ole normaalia, että tunne-elämää teeskennellään. Olet tullut petetyksi ja jätetyksi ja nyt olet niin munaton, ettet voi olla suoraan suuttunut ja katkera, vaan roikut vaimosi helmoissa ja odotat häneltä asioita. Yhteisjoulut pitäisi myös lopettaa. Joulu on ilon juhla, eikä mikään kärsimysnäytelmä. Lapsille ei siitä ole haittaa, että viettävät kaksi minijoulua.Nimen omaan ajattelen lapsia, koska ns. vierailupäivät ovat olleet todella painostavia ja riitaisia. Eli siis päivät jossa joko minä menen ex-vaimolla, tai hän tulee minun luo.
Joulun kanssa tasapainottelen, että kannattaako mennä ollenkaan. Minä pelkään että jos se menee riitelyksi, niin se ei ole oikein lapsille eikä kuulu jouluun ollenkaan. Parempi jos en mene.
Tietysti tässä monet muut ajattelee, että oletpa huono isä kun et edes jouluna voi riitelemättä ex-vaimosi kanssa edes lasten takia. Mutta kun eron syy meillä on ns. pahin mahdollinen, se on ex-vaimolle paljon helpompaa teeskennellä, koska tämä on halunnut eroa.
Minä olen syystä katkera ja on vaikea olla tämän kanssa koska toinen on loukannut todella syvästi. Lisäksi tämä kyseinen henkilö on ollut ns. hallitseva puoliso, joka on suurennuslasilla kytännyt minun virheitä ja aina maininnut niistä. Nyt, kun tämä itse mokaa niin ei voi edes myöntää virheitään?
Mutta ilmeisesti isä on aina paska ja äiti aina hyvä.