Ex taitaa todellakin olla jotenkin...vajaa

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Ei jumankekkuli kun ei sille mene mikään jakeluun, vaikka vääntäisin ratakiskoista.

Pistin sille viestiä tänään, että mua vähän surettaa poikien puolesta, koska eivät nää enää iskää kuin ehkä paristi viikossa, ja joka toinen viikko eivät lainkaan. Ovat selkeästi vieraantuneet, eivätkä juttele isästä enää juuri lainkaan kotona, tai mitään. (erosta vajaa 3kk, lapset 2 & 3v) Ja kaikki tapaamiset ovat mun järjestämiäni, eli minä kysyn exältä että voisko hän tavata lapsiaan jne, sitä itseään ei kiinnosta niin paljoa että pyytäisi poikia luokseen, sanoin sille tämänkin.

Se vastasi "No morjes! Ajattelin että voisin ottaa pojat huomenna päiväksi, jos käy?"

Sanoin että kaipa toi sopii, mutta tarkoitin tota pidemmällä tähtäimellä... Että ois kiva kun pojilla ois se isäkin vielä.

Eikä se käsittänyt tätä asiaa vieläkään. Ehkä mä olen sitten se hankala eukko tässä, mutta ihmetyttää, kun tuntuu ettei sitä oikeasti kiinnosta pyytää poikia mihinkään... tai sitten se on vaan sitä sen perus-saamattomuutta, että kun muiden pitäisi aina hoitaa kaikki hänen puolestaan.

Lapset ovat oikeasti jo vieraantuneet, tai jotain. En tiedä. Kai se käy noin pienillä niin nopeasti...? Eivät puhu isästä mitään, eivätkä ole enää edes pyytäneet että jos voisivat mennä sinne :/

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Mun ex kans yks p...a.Piti ottaa tyttö mut aina keksii valheita toisensa perään :kieh: Ei oo isäänsä 3kk nähnyt

Mä en vaan jaksa ymmärtää näitä... Että "ero tuli, mulla ei ole enää naista tai lapsia". Vaikka noi pojat asuisivat isällään, niin kyllä mulla olisi taatusti melkoinen hinku tavata heitä (varmaan joka päivä :D ).

Itse en oo eronnut, mutta moni ystäväni on.
Tosi monella on ollut alkuun, ekan vuoden jopa! :o , sama tilanne et mies ei oo liiemmin lapsia nähnyt.
Sitten on miehelle iskenyt ikävä ja isyys päälle ja lasten on ollutkin vaikea suhtautua yhtäkkiä innokkaaseen isään.
En ymmärrä onko toi jotenkin sisäänrakennettua miehillä vai mitä :/

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
eikö teillä ole sopimusta, että isä tapaa lapsia vaikka joka toinen viikonloppu säännöllisesti?

Se alkaa nyt vasta selkeytyä, kun nostin äläkän asiasta... Kun se meni alkuun niin, että otti vähän silloin kun hälle sopi, mutta nyt se on joka toinen vkl. Tosin minä huolehdin aikataulujen yms. sopimiset näissäkin. Mutta hän sanoi että haluaa sitten nähdä lapsia USEIN, ja viikollakin paljon, jne. Vaan...........se taisi jo unohtua.

Ai hiör juu.

Mä oon tytön ja isänsä tapaamisissa AINA se alkuunpanija/järjestelijä. Ärsyttävää.
Kuukauden päästä mennään lastenvalvojalle, odotan, että asioihin tulee muutos, kun niistä kunnollisesti sovitaan. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Itse en oo eronnut, mutta moni ystäväni on.
Tosi monella on ollut alkuun, ekan vuoden jopa! :o , sama tilanne et mies ei oo liiemmin lapsia nähnyt.
Sitten on miehelle iskenyt ikävä ja isyys päälle ja lasten on ollutkin vaikea suhtautua yhtäkkiä innokkaaseen isään.
En ymmärrä onko toi jotenkin sisäänrakennettua miehillä vai mitä :/

Täältäkin saa yllättävän usein lukea noista :o
En käsitä...en. Jos ne jotenkin huumautuu vapaudestaan, ja haluavat unohtaa kaiken mikä heitä on joskus kahlinnut? Ei voi ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
eikö teillä ole sopimusta, että isä tapaa lapsia vaikka joka toinen viikonloppu säännöllisesti?

Se alkaa nyt vasta selkeytyä, kun nostin äläkän asiasta... Kun se meni alkuun niin, että otti vähän silloin kun hälle sopi, mutta nyt se on joka toinen vkl. Tosin minä huolehdin aikataulujen yms. sopimiset näissäkin. Mutta hän sanoi että haluaa sitten nähdä lapsia USEIN, ja viikollakin paljon, jne. Vaan...........se taisi jo unohtua.

Itse nostin älläkän lastenvalvojan luona.Mutta ex onnistui aina luikertelemaan valheillaan,ja sossutäti uskoi.Jos viel 3v jaksan niin tyttö ei mee isäl silloin vaik isä ois valmis

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Ai hiör juu.

Mä oon tytön ja isänsä tapaamisissa AINA se alkuunpanija/järjestelijä. Ärsyttävää.
Kuukauden päästä mennään lastenvalvojalle, odotan, että asioihin tulee muutos, kun niistä kunnollisesti sovitaan. :kieh:

Kohtalotoveri. Meillä MINÄ joustan kaikessa, vien lapset, haen lapset (ettei exän tarvii ostaa istuimia!), joustin elatusmaksujen suuruudessa, joustan niiden maksupäivissä (en kylläkään kovin kauaa enää! |O ). Ja järjestän KAIKEN.

Tekisi mieli vaan lakata joustamasta ja järjestämästä. Mutta kun haluaisin että lapset näkisivät isäänsä...

Mun mies teki samaa. Ei ikinä olis ottanut lapsiaan ellen olis pakottanut ja painostanut. Oli aina joku tekosyy, kuten ei ole rahaa tai muuta paskaa.. Sanoin ettei ne lapset tarvii mitään ihmeellistä vaan haluavat aikaa isänsä kanssa.

Niin näin se menee jos isä ei tahdo lapsiaan tavata ni ei voi mitenkään pakottaa. Mutta jos äiti ei anna tapaamiseen ni voi uhkasakoilla ja ym. pakottaa päästään lapset. Mutta sille isälle ei voikkaan sitten tehdä näin. Tai lähinnä tää koskee toisinkinpäin jos on etä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:
Mun mies teki samaa. Ei ikinä olis ottanut lapsiaan ellen olis pakottanut ja painostanut. Oli aina joku tekosyy, kuten ei ole rahaa tai muuta paskaa.. Sanoin ettei ne lapset tarvii mitään ihmeellistä vaan haluavat aikaa isänsä kanssa.

Nimenomaan. Mä olen sanonut että laitan ruuatkin mukaan jos ukko haluaa, ei tarvii maksaa. Ei tarvii maksaa mitään, ei edes bensoja, koska minä kuskaan lapset kuitenkin. Mut ei. Se on niin helvetin vaikeaa ajatella itse. Joko se ei oikeasti osaa ajatella, tai sitten sitä ei kiinnosta nähdä lapsia useammin. En tiedä..

Ai hiör juu.

Kohtalotoveri. Meillä MINÄ joustan kaikessa, vien lapset, haen lapset (ettei exän tarvii ostaa istuimia!), joustin elatusmaksujen suuruudessa, joustan niiden maksupäivissä (en kylläkään kovin kauaa enää! |O ). Ja järjestän KAIKEN.

Tekisi mieli vaan lakata joustamasta ja järjestämästä. Mutta kun haluaisin että lapset näkisivät isäänsä...

..ja :attn: em oli vaikeaa maksaa kun naisystäväl muksui.No ne tulee ulosoton kautta.Että mukava isä lapsella

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Niin näin se menee jos isä ei tahdo lapsiaan tavata ni ei voi mitenkään pakottaa. Mutta jos äiti ei anna tapaamiseen ni voi uhkasakoilla ja ym. pakottaa päästään lapset. Mutta sille isälle ei voikkaan sitten tehdä näin. Tai lähinnä tää koskee toisinkinpäin jos on etä äiti.

Niih... Ja kun en minä mitenkään pakottaa haluakaan. Päinvastoin. Lakkaan tarjoamasta lapsia hänelle kohta, kun en enää jaksa. Ellei se itse kykene saamaan aikaiseksi mitään, niin olkoon vaan ihan ylhäisessä yksinäisyydessään sitten. En vaan aina jaksais hoitaa ihan kaikkea. Asiat vois soljua eteenpäin helpomminkin.

Ai hiör juu.

..ja :attn: em oli vaikeaa maksaa kun naisystäväl muksui.No ne tulee ulosoton kautta.Että mukava isä lapsella

Meillä laskettiin elatusmaksuiksi alunperin 200e suurempi summa, kuin mitä ex maksaa. Mä suostuin siihen pienempään. No ei se perhana kykene niitäkään maksamaan ainakaan silloin kun on sovittu. Pakko varmaan ottaa lastenvalvojaan yhteyttä, jotta saan ne rahat jotenkin järkevämmällä tavalla. Mun pitää tietää koska rahaa tulee, että tiedän järjestää laskut yms. koska mun opintotuki + elarit ei ole niin suuri summa, että ois varaa törsäillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:

Niih... Ja kun en minä mitenkään pakottaa haluakaan. Päinvastoin. Lakkaan tarjoamasta lapsia hänelle kohta, kun en enää jaksa. Ellei se itse kykene saamaan aikaiseksi mitään, niin olkoon vaan ihan ylhäisessä yksinäisyydessään sitten. En vaan aina jaksais hoitaa ihan kaikkea. Asiat vois soljua eteenpäin helpomminkin.

No et sä voi sitä pakottaa sen täytyy ihan siitä itsestään lähteä mut taitaa olla kakara tai sitten on ruvennut tuntuu et on helpompaa se sinkkuelämä kun ei tarvi huolehtii mistään

Ai hiör juu.

Meillä laskettiin elatusmaksuiksi alunperin 200e suurempi summa, kuin mitä ex maksaa. Mä suostuin siihen pienempään. No ei se perhana kykene niitäkään maksamaan ainakaan silloin kun on sovittu. Pakko varmaan ottaa lastenvalvojaan yhteyttä, jotta saan ne rahat jotenkin järkevämmällä tavalla. Mun pitää tietää koska rahaa tulee, että tiedän järjestää laskut yms. koska mun opintotuki + elarit ei ole niin suuri summa, että ois varaa törsäillä...

Mulle 2 muksusta maksetaan em miten sattuu,jote ei tuo ulosottokaan ole mikään simppelijuttu.Otti niin aivoon kun iso mies pieni kuin kakara.Itse kaiken aloitti niin kantakoot vastuun loppuun asti.Mutta kun ei..

Mies sanoi aina ,että se ex:nsä menee liian paljon ja , että sen pitäis olla enemmän kotona lasten kanssa. Minä siihen sitten, että jos menee kuitenkin, niin eikö oo parempi, että ovat täällä. Yritin aina jotakin pientä kivaa järjestää ja touhuta niitten kanssa ja mies vaan makasi flegmaatisena sohvalla ja katseli telkkaria. Siitä sitten seurasi se, että äitipuoli olikin kiva ja taas tuli rapaa niskaan. Voi Venäjä.

Ai hiör juu.

Meillä on homma hoidettu niin, että kaupunki maksaa mulle sen summan, ja ex maksaa kaupungin tilille. Paljon helpompaa, kun exän kanssa tarvi tapella siitä, koska maksaa vai maksaako ollenkaan.

Oispa munkin miehen exä teidän kaltaisenne... Se kun ei arvosta hyvää isää ollenkaan, ei ole ongelmia elareitten kanssa (isä ostelee lisäksi muutakin ja vie laskettelemaan yms.), ei ole ongelmia tapaamisten kanssa, ja akka vaan valittaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ':
Ai hiör juu.

Meillä on homma hoidettu niin, että kaupunki maksaa mulle sen summan, ja ex maksaa kaupungin tilille. Paljon helpompaa, kun exän kanssa tarvi tapella siitä, koska maksaa vai maksaako ollenkaan.

Ehdotin lastenvalvojalle 3v sitten kun ex ei maksanut elarei ,jos kunta alkaisi maksaa em,ja kunta ottaa ex palkasta niin sanoi jyrkästi EI,vaan käski viedä ulosottoon.No vein pyydettyä.Sekään oikein toimi.
Lastenvalvojal enää mee se niin ex puolella.Oon sanonu saman sil ämmäl

Yhteistyössä