Ex mukana elämässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 17:15 koiraharrastaja kirjoitti:
Kyllä minä soittelen ex-mieheni kanssa, kylässäkin käydään puolin ja toisin. Kummallakin on uusi puoliso, jota ei taatusti haittaa yhteydenpitomme. Jo yhteisten lastenkin takia olisi pakko pitää yhteyttä, eikä hyvät välit eronneiden vanhempien kesken voi varmaankaan olla huono asia...?
Olen tuntenut ex-mieheni lapsesta asti, yhdessä olimme yli 11 vuotta ja minusta olisi omituista, jos välimme olisivat katkenneet kokonaan eron myötä. Osasyy hyviin väleihin lienee se, että eromme ei johtunut "kolmannesta osapuolesta". Nykyinen mieheni ei ole mustasukkainen tapaamisistamme, eikä ex-miehenkään avovaimo, sensijaan tulemme kaikki neljä toimeen keskenämme. :)

Me käydään kylässä mieheni ex-vaimon luona ja ollaan muutenkin tekemisissä paljon hänen kanssaan lasten asioissa. Ihan ok juttu! :)

Eikös nyt ollutkin niin,että ap:n miehellä ei ollut biologisia lapsia exänsä kanssa?Lapsilla on oma isä. Joten,tapailu exien välillä ei ole sama asia kuin tapailu exien välillä,joilla on YHTEISIÄ LAPSIA.Yhteiset lapset tekevät tilanteesta aivan toisen. Mikä ihme exien puolustuskerho täällä kokoontuu? En ymmärrä,ettekä te ymmärrä niitä,jotka eivät yksinkertaisesti välitä enää existään. Ex on toki ihminen menneisyydestä. Mutta antaa olla. Moikataan,kun tavataan. Rajan veto on vaikeaa,jos tunteet ovat mukana. Siinä loukkaantuu nyxä ja ehkäpä nyxän lapset. Ei exää tarvitse eliminoida,muttei häntä tarvitse ylläpitää. Ja vastatkaapa exien puolustajat vielä siihen,että kuinka montaa exää nyxien tulee sulattaa? Jos kaikki exät haluavat tulla kylään,niin eihän siinä ehdi muuta kuin avata ovea exille.
Pitäiskö tehdä niin,että nyxien lasten elämässä pyörii kaikenmoisia exiä? Jotain rajaa. Ap:n miehen ei tule jakaa elämäänsä exän pojan kanssa,kun ei tälle ole mitään sukua. Miehellä on oma lapsi,johon kohdistaa kiinnostuksensa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 18:50 Karvis kirjoitti:
Kiitos edellinen! Kiva kuulla rehellistä tekstiä näiden lässyttäjien sijaan,jotka ihannoivat exien ystävyyttä. Exien ystävyys on teeskentelyä ja epätoivoisten ihmisten epätoivoista yritystä pitää toinen kiinni vielä elämässä. Niinkuin ex olisi nykyistä tärkeämpi!Niinkuin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:laugh: Vai teeskentelyä...Mun nykyinen mies on kyllä tärkein mies elämässäni, rakastettuni, mut ex-mies on silti hyvä kaveri. Ei se ystävyys ole keneltäkään pois, saa ihmisellä ystäviä olla. Olisimme varmaankin ystäviä ilman yhteisiä lapsiakin, olemmehan tunteneet toisemme lapsesta lähtien.

Minä en ainakaan hyväksyisi että mieheni tapailisi exäänsä, ja kyllä olen mustasukkainen (mitä pahaa siinä on?) Lapset yhdistävät kyllä vanhempansa loppuelämänsä ja siinä tapauksessa asia on ihan ymmärrettävää että yhteyttä täytyy pitää.

Minulla on kolme ex-miestä eikä tulisi mieleenikään kahvitella heidän kanssa kun yhteisiä lapsia ei ole yhdenkään kanssa.

Enkä muutenkaan usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen, mieheni on kyllä asioista aivan saamaa mieltä.

Edellinen puhuu asiaa! Mitä pahaa on mustasukkaisuudessa?Kunhan se ei ole sairasta mustasukkaisuutta. Uskompa,että ne,jotka tässä ketjussa puolustelevat exien ystävyyttä,elättelevät jotain ihme kuvitelmaa ja illuusiota niistä ajoista,kun oltiin vielä jotain. Nyt exinä ollaan vähän niinkuin jääty nyxien varjoon,niin täytyy muistuttaa olemassa olostaan pyytämällä kahville ja samalla urkkia,että onkos nyt oma asema mennyttä. Säälittävää vedota menneisyyteen. Jokaisella sellainen on, ei siitä tarvitse tehdä numeroa ja pitää riippakivenä mukana. Ja ihan vain uteliaisuudesta,vastatkaa te puolustelijat,pitääkö kaikkien exien kanssa käydä kahvilla tms?.,jos exiä on 3 tai enemmän. Tuskimpa vaan teidänkään mielestä.te luuserit valitsette sen,jonka nyxä on suurin uhka teille (ei päinvastoin),jotta voitte pönkittää itsetuntoanne olemalla "hyviä ystäviä exän kans". Olitteko hyviä ystäviä jo seurustellessanne?Ette. Se tapahtui yhdessä yössä. Niinkuin sellainen nyt voisi tapahtua yhdessä yössä. Luovuttakaa luuseriexät. Sillä toisella voi olla ihan yhtä mukavaa ilman teidän olemassaoloanne. Ja sitähän te pelkäätte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä