Ex-mies menetti omaisuutensa, sinne meni lasten sukset, piirrustukset, luistimet, pyörät..

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Tää on kyllä väärää tietoa! Kyllä liikennevakuutus on pakollinen. Tossa lakitietoa asiasta.

http://www.laki24.fi/liik-liikennevahingot-pakollinenliikennevakuutus.html
on pakollinen joo, mutta nyt olikin kyse siitä, että vakuutusfirmat eivät myönnä vakuutusta jos ei ole luottotietoja!

ap, sulle olisi yksityistä! :wave:
Liikennevakutuus on pakollinen ja jos ei luottotietoja ole, joutuu maksamaan vuoden vakuutukset kerralla, heti kun menee auton laittamaan nimiinsä. Muuten ei auto omiin nimiin saa. Tiedän monta, joilla näin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
Tää on kyllä väärää tietoa! Kyllä liikennevakuutus on pakollinen. Tossa lakitietoa asiasta.

http://www.laki24.fi/liik-liikennevahingot-pakollinenliikennevakuutus.html
Lues uudelleen, eihän siinä väitettykään etteikö autovakuutus ois pakollinen, vaan keskusteltiin siitä että miten käy jos on luottotiedot menny.

Ap:lle isot pahoittelut, seurakunnan diakoniatyö vois olla yks mistä vois apua saada, noiden mainttujen SPR:n ja sosiaalitoimen lisäksi. Ja jos viitsit kertoa miltä suunnalta olet niin ehkä joku täällä kirjotteleva vois lahjottaa vaikka itselleen tarpeettomia kodin tavaroita? Meiltä ainakin jos oot Itä-Suomen suunnalta.
Mun broidilla ei luottotietoja ja auto hänen nimissä. Liikennevakuutus on.
 
Onko
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
Tää on kyllä väärää tietoa! Kyllä liikennevakuutus on pakollinen. Tossa lakitietoa asiasta.

http://www.laki24.fi/liik-liikennevahingot-pakollinenliikennevakuutus.html
Lues uudelleen, eihän siinä väitettykään etteikö autovakuutus ois pakollinen, vaan keskusteltiin siitä että miten käy jos on luottotiedot menny.

Ap:lle isot pahoittelut, seurakunnan diakoniatyö vois olla yks mistä vois apua saada, noiden mainttujen SPR:n ja sosiaalitoimen lisäksi. Ja jos viitsit kertoa miltä suunnalta olet niin ehkä joku täällä kirjotteleva vois lahjottaa vaikka itselleen tarpeettomia kodin tavaroita? Meiltä ainakin jos oot Itä-Suomen suunnalta.
Mun broidilla ei luottotietoja ja auto hänen nimissä. Liikennevakuutus on.
Sama broidi joka ei meinaa saada vuokrakämppää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onko:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
Tää on kyllä väärää tietoa! Kyllä liikennevakuutus on pakollinen. Tossa lakitietoa asiasta.

http://www.laki24.fi/liik-liikennevahingot-pakollinenliikennevakuutus.html
Lues uudelleen, eihän siinä väitettykään etteikö autovakuutus ois pakollinen, vaan keskusteltiin siitä että miten käy jos on luottotiedot menny.

Ap:lle isot pahoittelut, seurakunnan diakoniatyö vois olla yks mistä vois apua saada, noiden mainttujen SPR:n ja sosiaalitoimen lisäksi. Ja jos viitsit kertoa miltä suunnalta olet niin ehkä joku täällä kirjotteleva vois lahjottaa vaikka itselleen tarpeettomia kodin tavaroita? Meiltä ainakin jos oot Itä-Suomen suunnalta.
Mun broidilla ei luottotietoja ja auto hänen nimissä. Liikennevakuutus on.
Sama broidi joka ei meinaa saada vuokrakämppää?
Ei ole sama broidi vaan toinen. Mulla niitä riittää.... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Tää on kyllä väärää tietoa! Kyllä liikennevakuutus on pakollinen. Tossa lakitietoa asiasta.

http://www.laki24.fi/liik-liikennevahingot-pakollinenliikennevakuutus.html
on pakollinen joo, mutta nyt olikin kyse siitä, että vakuutusfirmat eivät myönnä vakuutusta jos ei ole luottotietoja!

ap, sulle olisi yksityistä! :wave:
Liikennevakutuus on pakollinen ja jos ei luottotietoja ole, joutuu maksamaan vuoden vakuutukset kerralla, heti kun menee auton laittamaan nimiinsä. Muuten ei auto omiin nimiin saa. Tiedän monta, joilla näin..

minä sain auton omin nimiin, vaikka luottotiedot ovat menenet, myös mieheni silloin kun hänellä oli auto. Joten se riipuu ihan vakuutusyhtiöstä. muta kaskoa ei saa pakolisen kyllä
 
Joo.. siis tottakai on tärkeintä että kaikki ollaan hengissä ja terveitä, mutta arvatkaa, miltä tuntuu nähdä iso mies itkemässä talvitakin perään? "Kun koko mun menneisyys on mennyt". En voi sille mitään, että vaikka kuinka on ex, mulla sattuu sen puolesta. Ja se Mariskooli oli saatu lahjaksi ihmiseltä jota ei enää ole. Samoin moni muu asia.. En jaksa, oon koko yön mielessäni listannut tavaroita, katsonut joitakin valokuvia joita koneella on ja tarkkaillut taustoista tavaraa jota ei enää ole. Ihan hullua! "Ai toiki nojatuoli meni, ja noi lasit, ai oliks meillä silloin noin paljon lautasia".

Kun erottiin, otin mukaan ihan todella vain välttämättömät, eli exälle jäi ihan kaikki. Myös ne minun saamani lahjat ja muistot, lasten piirrustukset ja askartelut.. kirjat. Ei sillä, tavara on tavaraa ja sitä saa aina lisää mutta siinä tavaramäärässä on melkoinen määrä menneisyyttä ja muistoja!

SPR:lle pitää olla yhteydessä ja varmaan seurakunnalle myös. Ja sossuun, jos sieltä auttaisivat.

Itken taas, en edes tiedä onko kyse tällä kertaa niistä kihlajaislahjoista vai exän surusta.

Kirjoitan myöhemmin lisää kun jaksan.
 
Sossulta täytyy erikseen anoa harkinnanvaraista tukea, käsittääkseni se pitää tehdä kirjallisena. Kannattaa myöskin erikseen mainita, mihin kaikkeen sitä harkinnanvaraista tukea tarvitsee (esim. 2* haalari 2* kengät jne.) Pelastusarmeijalta voi saada ilmaiseksi huonekaluja, mitä heillä nyt vaan on varastossa. Seurakunnan diakonissalta kannattaa myös kysyä apuja, sieltä yleensä auttavat parhaiten tällaisissa tilanteissa, eikä ole edes välttämätöntä mennä sinne paikanpäälle vaan voivat tulla myös kotiin käymään. Nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen meidän vastaavasta tilanteesta... Jos haluat, voit laittaa yksäriä :hug:
 
tossuliini
Ei saa nykyään kotivakuutusta jos ei ole luottotiedot kunnossa. Onneksi olen ollut yhdessä vakuutusyhtiössä asiakkaana yli 20 vuotta niin ei haittaa yhdet merkinnät. Ja olen neidin tapaturmavakuutustakin maksanut jo kohta 10 vuotta. Itellä on tässä asunnossa täysi vakuutusarvo irtaimistolla yms.
 

Yhteistyössä