Ex-mies menetti omaisuutensa, sinne meni lasten sukset, piirrustukset, luistimet, pyörät..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
OHHOH; mää oon ihan ällistynyt! :eek:
 
plaah
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
OHHOH; mää oon ihan ällistynyt! :eek:
Kyllä Pohjolasta ainakin saa kotivakuutuksen, vaikka luottotiedot mennyt, korkeammalla omavastuulla vain

 
Paikkakunnan soskusta kannattaa pyyttää apuja. SPR:llä on myös äkillisiin tilanteisiin olemassa avustusrahasto, josta saattaa saada apuja. Seurakunnalta voi myös saada jotain. Pelastusarmeijalta. Paikalliseltä työttömien yhdistykseltä voipi myös kysellä. Sosku kyllä osaa yleensä hyvin neuvoa oman alueen tahot jotka auttaa.

:hug: :hug:
 
kääkkä
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ex on nyt täällä joten en voi koko ajan vastailla.. Jotain tulipalon tapaista, mutta en jaksa vielä selittää koko juttua. Siis ihan kaikki omaisuus meni, ei mitään enää jäljellä paitsi se mitä minun asunnollani on ollut (onneksi! kantoi tietokoneensa tänne korjaamista varten vähän aikaa sitten).

En tiedä yhtään mitä nyt pitäisi tehdä, vakuutuskaan ei korvaa kun sitä ei ole.
Joo ONNEKSI tietokone on turvassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ex on nyt täällä joten en voi koko ajan vastailla.. Jotain tulipalon tapaista, mutta en jaksa vielä selittää koko juttua. Siis ihan kaikki omaisuus meni, ei mitään enää jäljellä paitsi se mitä minun asunnollani on ollut (onneksi! kantoi tietokoneensa tänne korjaamista varten vähän aikaa sitten).

En tiedä yhtään mitä nyt pitäisi tehdä, vakuutuskaan ei korvaa kun sitä ei ole.
Joo ONNEKSI tietokone on turvassa...
No se on exän ns. työntekoväline.. Sille tärkeä. Kyllä ekana tuli mieleen ihan kaikki muu, mutta edes jotain lohtua saa siitä. Onko se niin paha?

En tiedä mikä täällä auttaa eteenpäin, eipä taida soskusta olla apua. Täytyy kysellä josko jostain sais esim. vaatteita ja muuta tarpeellista, kun ei rahaa ole. Mulla on niin paha mieli kun näkee miten toinen menee ihan voimattomaksi tavallaan, itsekin mietin aivan turhia asioita, kuten niitä suksia ja luistimia mutta kun ei rahaa ole enää uusia ostaa :'( Ja lasten rakkaudella tehtyjä isänpäivälahjoja jne.

Että vaikka kuinka on ex niin kyllä se silti riipaisee ja huolta kannan. Suuri osa minun tavaroitani ja sellaisia yhteisiä juttuja..
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kääkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ex on nyt täällä joten en voi koko ajan vastailla.. Jotain tulipalon tapaista, mutta en jaksa vielä selittää koko juttua. Siis ihan kaikki omaisuus meni, ei mitään enää jäljellä paitsi se mitä minun asunnollani on ollut (onneksi! kantoi tietokoneensa tänne korjaamista varten vähän aikaa sitten).

En tiedä yhtään mitä nyt pitäisi tehdä, vakuutuskaan ei korvaa kun sitä ei ole.
Joo ONNEKSI tietokone on turvassa...
No se on exän ns. työntekoväline.. Sille tärkeä. Kyllä ekana tuli mieleen ihan kaikki muu, mutta edes jotain lohtua saa siitä. Onko se niin paha?

En tiedä mikä täällä auttaa eteenpäin, eipä taida soskusta olla apua. Täytyy kysellä josko jostain sais esim. vaatteita ja muuta tarpeellista, kun ei rahaa ole. Mulla on niin paha mieli kun näkee miten toinen menee ihan voimattomaksi tavallaan, itsekin mietin aivan turhia asioita, kuten niitä suksia ja luistimia mutta kun ei rahaa ole enää uusia ostaa :'( Ja lasten rakkaudella tehtyjä isänpäivälahjoja jne.

Että vaikka kuinka on ex niin kyllä se silti riipaisee ja huolta kannan. Suuri osa minun tavaroitani ja sellaisia yhteisiä juttuja..
SPRään yhteyttä heti tänän samoin sossuun ja sit on olemassa myös seurakunta josta yllättävissä tilanteissa saa apua.

Itse kun olen kokenut sen että menetin liekeille aivan kaiken tiedän mitä on menettää aivan kaikki niistä piirustuksista ja valokuvista sinne rahallisestikin arvokkaaseen ja se sattuu kyl niin pirusti ettei oo tosikaan.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ikävää... Muistoja ei voi millään korvata. Osan kuvista voi saada kyselemällä sukulaisilta ja tuttavilta, josko heillä olisi kopioita, joista teettää. Kaikki muu on "vain" tavaraa, sitä kertyy nurkkiin ajan myötä.

Ihmiset ovat kunnossa, se on tärkeintä. Ja uusia muistoja tulee koko ajan. :hug:
 
Maamikki
Onko sulla kotivakuutus irtaimistolle? Menisikö se niin läpi, että sinun tavaroita ollut lainassa exällä samoin kuin lasten tavaroita ollut isänsä luona, vaikka ne on ns. sun, joten meniskö sun vakuutukseen, mikäli sulla siis semmoinen on?
 
vieras
SPR antoi vaatetta liikkeistään 1000? asti , kun meidän tuttavien talo paloi. Kyllä sitä apua tulee melkeen pyytämättä, ainakin heille. Läheltä kun olen seurannut tuttavaperheen menetystä, niin kyllä se elämä on paljon muuta kuin omaisuutta. Tietysti muistojen häviäminen materiassa harmitta, mutta kukaan ei vie sulta niitä muistoja jotka muistat. Voimia perheelle ja kyllä sosku varmaan auttaa lasten tavaroiden hankkimisessa.
 
vieras
Tosi surullinen asia, johtui mistä hyvänsä... Jaksamista! Hyviä neuvoja tuolla edellä. Kannattaa listata menetetyt asiat, vaikkei vakuutusta ollutkaan, esim. sosiaalitoimea ajatellen. Kurjaa sekä taloudellisesti että muistoja ym. ajatellen.
 
vieras
tästä sen huomaa kuinka materialisteja sitä ollaan. että ihan marskooli meni..voivoi. valokuvat ehk vielä ymmrrän, mutta helvetti: kukaan ei kuollu! ne oli vaan silti valokuvia ja eihän mitään täältä mukaan saa ku kuolee. teetätät sukulaisille annetuista valokuvista uuden kokoelman.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tästä sen huomaa kuinka materialisteja sitä ollaan. että ihan marskooli meni..voivoi. valokuvat ehk vielä ymmrrän, mutta helvetti: kukaan ei kuollu! ne oli vaan silti valokuvia ja eihän mitään täältä mukaan saa ku kuolee. teetätät sukulaisille annetuista valokuvista uuden kokoelman.
Minusta aika epäempaattinen kommentti :(. Tokihan eka ajatus voi olla, että ihanaa, ettei tullut henkilövahinkoja (tietämättä nyt edes, mitä oikeasti on tapahtunut). Sen jälkeen takuulla tulee suru myös henkilökohtaisista ja esim. lapsille rakkaista esineistä ja vaikka sitten mariskoolista, jonka on esim. saanut läheiseltää tai sattuu muuten olemaan tärkeä. Ei se tee ihmisestä materialistia. Itse ainakin surisin melkoisesti, jos kotini vaikkapa palaisi, VAIKKA minulla on vakuutus ja VAIKKA ihmiset säilyisivät.
 
MIIA
Mun ystäväpariskunnan talo paloi,pienen vauvan kanssa joutuivat siis taivasalle.Kyllä sossu, spr ja seurakunta auttoivat pahimman yli,saivat vaatetta ja ruokaa sekä muuta avustusta.VAlokuvia ei mikään raha korvaa,mutta onneksi muistoja ei voi kukaan pois viedä. Haleja teille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ei ole vakuutusta? Eikö se olekaan pakollinen?
Ex ei saa kun ei oo luottotietoja.

Ja ihan vaan omia tuntojani puran kun ex tuolla itkee ja yritän sille sanoa ettei se ole niin vakavaa.. vaikka mulla sydämeen pistää niin pahasti :'( :'(

Siis täh, Eikö kotivakuutusta saa jos ei ole luottotiedot kunnossa???
Ei kuule edes pakollista autovakuutusta, jotkut antaa sen kun maksaa käteisellä tiskille.
Tää on kyllä väärää tietoa! Kyllä liikennevakuutus on pakollinen. Tossa lakitietoa asiasta.

http://www.laki24.fi/liik-liikennevahingot-pakollinenliikennevakuutus.html
 

Yhteistyössä