ex mies ja lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vipatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Otat ilolla vastaan mikäli mies ei millään tavalla ole vaaraksi lapselleen (esim. alkoholi tai huumeongelmainen tai väkivaltainen) Lapsella on isäänsä oikeus. Vaikka itse epäilisit että mies taas kohta häipyy kuvioista, et voi suojella lasta siltä. Myös huonot kokemukset isästä ovat parempia kuin ei kokemuksia ollenkaan. Pettymykset vain kasvattavat ja lapselle jää kuitenkin tunne siitä että tietää kuka on ja mistä on tullut. Sinä olet turvallisuuden tuoja lapsen elämässä, peruskallio jonka avulla lapsi pystyy kohdata myös mahdollisen pettymyksensä jos isä ei täytäkään television antamaa kuvaa täydellisestä isästä. :hug:

Pienemmän pojan isä ei kuvioissa. Isompi käy isällään (200km:n päässä) noin 3vk välein. Olen pohtinut miten pienelle selittää kunhan ymmärrystä rupeaa olemaan et miksei isä halua nähdä häntä kun toisen isä kuitenkin on "kuvioissa". Mutta se on sen ajan murhe..

Vanhemman ja lapsen tunnesiteet muodostetaan 0-2 vuotiaana, sen jälkeen tilanne on jo paljon hankalampi. Isompi lapsi voi tuumata suoraan isälle että turha yrittää tulla kun et ole ennenkään paikalla ollut. Minkä ikäinen lapsesi on? Tapaamisten toimivuutta ym ei kukaan voi tietää ennenkuin tilanne on kohdalla. Toivon voimia sinulle, turvallinen lähiaikuinen. :saint: :hug:

lapsi on nyt 3,5 vuotias.... Lisätään vielä edelliseen, että otin ex:ään yhteyttä ja kyselin miten haluaa lasta ruveta tapaamaan... Eipä herra osannut sanoa... Ehdotin itse että kerran kuukaudessa, johon suostui... Kysyin että milloin seuraavan kerran en saanut vastausta... Kurjaa lapsen kannalta jos se kuukaus muuttuu sitten vuodeksi :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2006 klo 11:15 vipatus kirjoitti:
lapsi on nyt 3,5 vuotias.... Lisätään vielä edelliseen, että otin ex:ään yhteyttä ja kyselin miten haluaa lasta ruveta tapaamaan... Eipä herra osannut sanoa... Ehdotin itse että kerran kuukaudessa, johon suostui... Kysyin että milloin seuraavan kerran en saanut vastausta... Kurjaa lapsen kannalta jos se kuukaus muuttuu sitten vuodeksi :ashamed:

Oishan se hienoa jos isä olisi mukana kuvioissa, ainakin lapsen kannalta. Tee sille ukolle selväksi että pitää sitten käydä säännöllisesti eikä tyyliin kerran vuodessa. Selitä mitä se lapselle aiheuttaa jos isä yhtäkiä ilmestyy ja taas katoaa vuodeksi ja taas tulee käymään. Sinuna en varmaan kertoisi lapselle että isä on tulossa ennen kun sitten varmasti tulee, ei tuu sitten pettymyksiä :hug:

Yhteistyössä