Ex-mies haluaa ystävyyttä. En halua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26990586:
Voisko oikeesti olla niin? Yököttävää. Se huomaa, että alan katsella muualle päin ja tulee hätä etten olekaan hänessä kiinni. Eikö niin?

Juuri näin se menee. Se riittää että olet asiallinen, muuta ei tarvvi.

En haluais minäkään. Miehen pitää ymmärtää, että kaikkea ei voi saada. Lasten takia asialliset välit, mutta muuten ei tartte kaveerata. Kyllä tuollaisessa tilanteessa saa ja pitää olla terveesti itsekäs ja antaa itselleen mahdollisuus päästä eteenpäin. Mies haluaa edelleen jollain tavalla kontrolloida.

Lasten takia olen ystävällinen ja puhun ex-miehestä aina hyviä juttuja lasten kanssa. Muuta en halua itseltäni vaatia. Jos se on itsekkyyttä, niin olkoon. Jotain tervettä itsekkyyttä tässä yritän jopa itseeni kehittää.

[QUOTE="vieras";26991141]Et voi olla niin itsekäs ettet suostuisi ex-miehesi ystäväksi, jos hän sitä kerran haluaa. Unohda katkeruutesi ja niele ylpeytesi, et muuta voi.[/QUOTE]
Mitäköhän sinulle sana ystävä mahtaa tarkoittaa... Taidat olla vähän epätoivoinen tai arvostaa itseäsi liian vähän, jos kenen tahansa kanssa pitäisi olla ystävä.

Jotkut tosiaan käyttää sanaa "ystävä" kaikista joiden kanssa ei suorastaan tapella...

Mutta ehkäpä useimmille meistä "ystävä" tarkoittaa kuitenkin aivan erityistä suhdetta, joitapa ei elämässä montaa ehkä olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26991326:
Huoh. Joka päivä asioidaan lapsiin liittyen jotain. Tosi vaikea saada sitä etäisyyttä.
Miksi näin paljon? Sitäkin voi vähentää. Onhan perheitä, joissa toinen on vaikka matkatöissä ja pitää silti tulla monia viikkojakin toimeen ihan yksinään. Älä suostu sellaiseen, että neuvottelet kaikesta isän kanssa ja älä myöskään itse soittele koko ajan.

[QUOTE="hmh";26991334]Jotkut tosiaan käyttää sanaa "ystävä" kaikista joiden kanssa ei suorastaan tapella...

Mutta ehkäpä useimmille meistä "ystävä" tarkoittaa kuitenkin aivan erityistä suhdetta, joitapa ei elämässä montaa ehkä olekaan.[/QUOTE]
Ugh. Sinä olla ystävä. Sinun päänahka säilyy.

[QUOTE="vieras";26991335]Miksi näin paljon? Sitäkin voi vähentää. Onhan perheitä, joissa toinen on vaikka matkatöissä ja pitää silti tulla monia viikkojakin toimeen ihan yksinään. Älä suostu sellaiseen, että neuvottelet kaikesta isän kanssa ja älä myöskään itse soittele koko ajan.[/QUOTE]

Tähän suuntaan yritän mennä...

[QUOTE="vieras";26991182]No ihan jo lastenkin takia.[/QUOTE]

No ei kyllä voi pakottaa olemaan ystävä jonkun kanssa, joka on pettänyt noin henkilökohtaisella tavalla.

Asiallinen käytös pakollisissa yhteisissä asioissa riittää vaatimukseksi vallan hyvin.

Jatkan siis etäisyyden ottamista ja yritän olla rupattelematta muuta, ettei mies luule mitään. Hän niin helposti tulkitsee ystävällisyyteni sellaiseksi, että hän voi olla todella tuttavallinen ja se loukkaa minua koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26991858:
Jatkan siis etäisyyden ottamista ja yritän olla rupattelematta muuta, ettei mies luule mitään. Hän niin helposti tulkitsee ystävällisyyteni sellaiseksi, että hän voi olla todella tuttavallinen ja se loukkaa minua koko ajan.
Näin. Opettele pitämään rajat. Jos kyseessä olisi kuka tahansa muu ihminen, niin vähentäisit yhteydenpitämistä, jos puhelisi sinulle noin. Sukulaisilta ja eksiltä vaan usein siedetään sellaista mitä ei muilta siedettäisi. Sellainen syö jaksamista ja hyvinvointia.

Yhteistyössä