EX-KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bellamariia ejk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me asustellaan Kainussa, pienessä kunnassa. Rivarikaksio, 60 neliötä riittänee vielä hetken kahdelle aikuiselle, tulevalle vauvalle ja koiralle. Täälläpäin talot ei ole kovin kalliita, sopivaa katsellaan parhailaan. Miehen isä aikoi rakentaa meille jos ei ala sopivaa löytymään, tonttejakin saa kohtuuhintaan. Haaveillaan talosta maalla, jonne saa laitettua pari hevosta myös omaan pihaan ja mahtuu vaikka useampi muksukin :)

Ny viikonlopun viettoon ja kaverin luo saunomaan!

Naks 24+6

No moikkelis kaikille pitkästä aikaa..

Joo meillä oli se neuvola 6päivä ja sydämen syke kuunneltiin, ja kohtu on kuulema kasvanut, olin yllättynyt siitä että kuinka "ylhäällä se jo onkaan" =) painoa oli vähemmän kuin alkupaino, mutta senpä tiesinkin ja ei huoleta kun on tuota ylipainoa muutenkin jonku verran. =D
13.2 on se lapsivesipunktio ja sinne mennään.. sit onki 2viikkoa tuskaisaa odotusta tuloksista. Kyllä se siitä..
Tiistaina lähdettiin avon pojan kans meidän porukoille 100km:n päähän ja tänään tultiin takas.. oli niin kiva tulla kotiin... ja kotihan on kajaanissa kerrostalo kolmio.. omakotitalo on kyllä suunnitelmissa hommata lähivuosina jostain taajaman ulkopuolelta. Meillä on tosi hyvä asua tässä, kun on rauhallista ja palvelut (posti, kauppa,r-kioski,apteekki ja terveyskeskus) tosi lähellä..

Mervi + malakias 14+6 (meneepä aika oikeasti nopeesti)

Lauantaita kaikille,
Työreissut reissattu ja tukivyö ja masukipsi hankittuna. Ostin lisäksi toppimaiset imetysliivit, missä pitäisi olla vähän venymisen varaakin. Tukevat ovat silti. Varoitin miestä, että uusissa varusteissani tulen näyttämään lähinnä sukkaan puetulta valaalta, mutta lupasi kuulemma kestää :-)

Ihanaa Hoppu. Tuli oikein hyvä mieli puolestasi ihanista ultrakuulumisista. Onnittelut myös Merville neuvolakuulumisista ja tsemppiä tulevaan punktioon.

Itse rakentamassamme talossa asustellaan Satakunnassa. Kaikki tarvittavat palvelut on lähellä ja tyytyväisiä ollaan oltu lopputulokseen (siis taloon). Eikä itse projektikaan ollut niin paha, etteikö toisenkin voisi rakentaa, mutta sitten varmaan jonnekin muualle päin Suomea.

Hyvää viikonloppua kaikille. Kylmiä ilmoja näköjään tiedossa, mutta jos sen verran lauhtuisi, että hiihtelemään pääsisi.

sämpy 28+3

Lauantaita kaikille!

Ihanaa kuulla, että Hopun ultrakuulumiset oli hyvät! onnittelut niistä :)
Ja mervilläkin oli hyviä neuvolakuulumisia.

Ootko sämpy jo kokeillut tukivyötä? Mä olin sen kanssa (siis se päällä) tänään kaupungilla ja liikkeellä 5 tuntia(!), ja selkä ihan ok. Toki tuli kipeeksi selkä ja nivuset, muttei läheskään niin kipeiksi kun voisi kuvitella niiden olevan ilman...

Eipä ihmeempiä... masussa möyritään ja liikutaan PALJON!

Ai niin, galluppiin: asutaan Helsingissä kerrostalo kolmiossa - lastenhuone siis valmiina ;)

Aurinkoista viikonloppua!

Maaria 29+5

Maaria: Tukivyö on otettu käyttöön. Eilen shoppasin vyö päällä kaupungilla ja tänään olen pitänyt sitä aamusta asti. Kävin hiihtämässäkin vyö päällä. Voi olla kuvittelua, mutta ihan kuin liitoskivut olisivat vähentyneet. Ne olikin tässä perjantaina ihan järkyttävät.

Kerrassaan upea ilma tänään. Oli hienoa hiihdellä aurinkoisella jäällä :-) Nyt täytyy lähteä jatkamaan kotihommia. Hyvät sunnuntait kaikille,
sämpy 28+4

Omaa napaa taas:

Näin 3 inhottavaa painajaista peräjälkeen viimeyönä. Ekassa myöhästyin kokoajan linja-autosta. Vaikka kuinka yritin, se jätti mut aina. Toisessa unessa mulla meinas lähteä hammas suusta. Mä yritin laittaa sitä takas, mutta aina se vaan irtos. No kolmannessa unessa tapahtu sitten se mitä pelkään eniten, eli keskenmeno. Istuin pöntöllä ja verta tuli hirveesti. Kaikki unet viestivät selvästi epävarmuudesta ja turvattomuudesta.

Heräsin hikisenä. Kummitukset ei jätä rauhaan varmaankaan vielä pitkään aikaan...

Voi hoppu. Se oli onneksi vaan painajaista (*halaa kaveria*), tosi inhottavaa.

Onneksi sulle sämpy tukivyöstä on ollut apua, mulla myös tukivyö auttoi eka raskaudessa tosi hyvin. Harmi, että oon kaikki laittanut poistoihin..

Nyt ruokaa laittamaan! BM

Samoin Hoppu, se oli vain unta ja toivottavasti ei mitään enne sellaista. Minäkin olen nyt nähnyt unia lapsesta, että joko se on hukassa tai sitten, että siinä on jotain vikaa. Oon koittanut olla ajattelematta niitä kamalasti. Oon ajatellut sen johtuvan vaan omasta epävarmuudestani tulevana vanhempana.

Tänään oli lääkärineuvola. Sf-mitta 25 ja sydänäänet kuului. Kohdunsuu oli kiinni ja normaali. Paineet 101/59. Painoa oli tullut eniten tähän astisista eli 580g/vko. Hb:tä ei mitattu, tosin lääkäri sanoi, ettei se välttämättä nouse enää mihinkään, kun se on normaalistikin alhainen. Närästys vaivaa nyt jatkuvasti. Tähän mennessä olen ottanut närästyslääkettä vain silloin tällöin, kun on ollut äärimmäisen huono olo. Nyt joudun varmaan siirtymään jokapäiväiseen lääkitykseen.

Mitäs teille muille kuuluu?
sämpy 28+6

Voi hoppu sun painajaista, mutta onneksi tosiaan oli vaan unta!
Kyllä mäkin olen nähnyt jos jonkinlaisia unia tässä raskauden aikana - joskus mulla syntyi kävelylenkillä pienen pieni vauva, jonka sitten vaan tungin takaisin mahaan :)) Kaikki päivän pelot siten vaan heijastuu inhottavasti uniin...

Kiva kuulla, että sämpyllä on tukivyö auttanut ja neuvolakuulumisetkin oli hyviä!

Meillä seuraava neuvola torstaiaamulla, jolloin näkee sen sf-mitankin, minkä lääkäri viimeksi jätti merkkaamatta eikä edes sanonut sitä ääneen... höh. ja jos vaikka se neuvolantäti katsoisi missä asennossa pikkuinen on. Viimeksi silloin lääkärissä ultrassa oli kyllä edelleen raivotarjonnassa, mutta mistä mä sen nyt tiedän?! Oikealla puolella kyllä tuntuu olevan kroppaa, ehkä sitten pää alaspäin...

Maaria 30+1

Kiitti kamut! Oon mä vähän höppänä :) Unet johtuvat varmaan myös siitä, että olen alkanut tuntemaan eriasteisia nipistelyjä alavatsalla. Neuvolassa sano, että kuuluu tähän vaiheeseen kun kohtu alkaa kasvaa.

Töissä pukuhuoneessa työkaveri kysy ensimmäistä kertaa, olenko raskaana kun maha noin pömpöttää :)

Ihania teidän neuvolajutut! Perässä tullaan!

Hoppu 9+5

Morjensta.

Minä en ole onneksi nähnyt mitään painajaisia raskautta koskien, päinvastoin... näin joku aika sitten unta jossa synnytin tosi ihanan, tummatukkaisen tytön : )
Ja olen siis edelleen varma, että poika on tulossa ; )

Parin viikon päästä on taas kontrolliultra sen suppiloitumisen takia, jospa vihdoin saisin tietää kumpaa sukupuolta tulokas on.

Tänään oli neuvola ja kauhukseni täti sanoi, että enää 3 viikkoa ja sitten vauva saa jo vaikka syntyäkin, mutta että ei kohdunsuun suppiloituminen välttämättä tarkoita, että pikkuinen syntyy ennen laskettua aikaa. En ole tuollaista mahdollisuuttaa vielä edes ehtinyt ajatellakaan... Hui kauhistus!
Vauva on edelleen raivotarjonnassa ja toivottavasti pysyykin niin.
Sf-mitta 32 cm.
Paineet 120/72.
Hemppa 140, eli olen sen verran rautainen nainen, ettei lisiä tarvita ; )
Eipä siellä sitten muuta ihmeempää. Paitsi että Doppleria meillä vihataan yli kaiken : ) Pikkuinen pyörähti kokoajan karkuun ja sitten oli sykkeetkin sen mukaiset, mutta rauhottui onneksi lopulta ; )

Muutenkin nyt menee jo huomattavasti paremmin. Mies on kotona ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Koulu loppuu parin viikon päästä ja pääsen oikeasti huilaamaan ja valmistautumaan vauvan tuloon.

Nyt lähden valmistautumaan Pakoon...

kauris ja humu 32+0

Heppatirallaa.
Mulla on kans ollu outoja unia, etenki toissa yönä ennen punktiota.. taisin parikin kertaa yönaikana saada keskenmenon.. Minä oon nähny unta niin tytöistä kuin pojistakin, mut enemmän pojista.. eikös ne sano et tyttö unet tietää poikaa..

(.)
niin joo, punktio meni hyvin, yhdellä pistolla sai puhdasta lapsivettä ja sanoi että sikiö heiluu kuin tuulimyllyn siivet, kun on niin vilkas.. (AD/HD jo pienenä) (vitsi) eli ei sattunut juuri ollankaan, tuntui kylläkin. monitorista näin kokoajan kun neula meni massuun ja toivoin vain, että elä pikkuinen liiku nyt yhtään niin ei satu. Kaikku meni hyvin ja painoarvio mittausten mukaan on 143g, reisiluun pituus n.2cm. päänympärysmittoja en enää muista.. oisko ollu leveys jotain 2,5cm .. rv oli siis eilen 15+3 mut koko vastaa 15+6. Lääkäri sanoi että on normaalia kun kaikki ei kasva samaa tahtia ja isokokoinen äiti niin vähä isompi lapsikin.. =) kyllä se kummasti helpottaa kun näki taas toisen myllertävän ja kun kuuli lääkärinkin sanovan että vilkas on. 1.3 on soittoaika ja kuulee "tuomion" tuloksista jos ne on suinkin tullut... nyt on maha hieman tönkön oloinen.. just ku oisi neulalla pistetty =D mut muuten olo on hyvä. kipuja ja vuotoa ei ole niin kaiken pitäisi olla hyvin.. Ihana lääkäri antoi muistoksi kuvankin.. Mies sanoi että se itekseen siellä myhäili,lauleskeli ja lallatteli.. ja kun olin pukemassa niin oli ihana kun tämä lääkäri näytti miehelle kuvaa ja kertoi missä on mitäkin ja että kuva on kuin poikkileikkaus sikiöstä. "tuossa on lonkkaluu, reisiluu, vatsalaukku, sydän, selkäranka, pää jne" sama mukava mieslääkäri oli kuin silloin keskenmenon aikaankin syksyllä.

Mut tästä on hyvä jatkaa ja yksi kivi tippui sydämeltä eilen.. ainiin,

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!!

T:Mervi ja malakias 15+4

Hyvää ystävänpäivää teille ex-kermittärille!

Hopulla on ollut ikävia painajaisia. Onneksi ne ovat vain unia, mutta tuntuvat kyllä tosi todellisilta. Mä näin muutama yö sitten unta siitä että mulla oli verta phs:ssä, oli heti mentävä tarkistamaan tilanne. Säikäytti vaikka olikin vain unta.

Sämpy on ottanut tukivyön käyttöön, hyvä juttu jos tuntuu auttavan. Mun täytynee hankkia vastaavanlainen kun selkä alkoi viimeksi kremppailemaan ja on huono jo entuudestaan. Tsemppiä närästyksen kestämiseen, ikävä vaiva.

Heh, mulla oli hyvä tarkoitus jumpata itseni kuntoon ennen seuraavaa raskautta. Mutta toisin kävi. Nyt täytyy sitten yrittää ottaa itseä niskasta kiinni ja käydä jollain rauhallisilla jumpilla. Enhän mä muuten ikinä selviä synnytyksestä!

Mervi oli käynyt punktiossa. Hyvä ettei tullut mitään kipuja. Kovasti pidän peukkuja että kaikki on ok!

Hihii, Kauriin pikkuinen vihaa doppleria. =) Hyvät oli nla-kuulumiset. Jännää jos tosiaan humu-pekka päättäisi tulla hieman ennen laskettua aikaa. Mitenkäs selkä voi? Toivottavasti ei enää pahemmin kipuile!

Maarialla on ilmeisesti samantyyppinen lekuri kun mulla oli tyttöä odottaessa. Kaiken infon sai oikein kaivamalla kaivaa, mm. juuri tuon sf-mitan. Ei ottanut ollenkaan huomioon että ekaa odotin ja kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Raivostuttava tyyppi. Ekan käynnin jälkeen kävinkin sitten omalla gynelläni ja meinaan tehdä niin tässäkin raskaudessa.

Naksillakin on jo mukavasti viikkoja kasassa ja kaikki mennyt mukavasti. Hienoa!

Bellamariiallakin kaikki kunnossa. Hyvä ettei vuotoja enää ole, kärsit kyllä alkuraskaudessa niin paljon joten toivon että loppuraskaus menisi ilman mitään vaivoja!

Teillä oli gallupia asumisesta. Me asutaan miehen ja tyttären kanssa täällä pääkaupungissa omassa (tai pankin kai sen on) 70,5 neliöisessä kerrostalokolmiossa. Hyvin mahdutaan toistaiseksi, mutta saapi nähdä tuleeko muutto eteen sitten kun pikkusisko/veikka syntyy. Kovasti katsellaan isompaa asuntoa, mutta maailma on muuttunut ja ollaan todettu ettei normaalituloisilla ihmisillä ole enää varaa ostaa perheasuntoa pääkaupunkiseudulta, ainakaan ilman ikuista velkavankeutta. Höh.

Kävin eilen ultrassa ja siellä oli pieni papunen jonka sydän sykki. Vastasi suunnilleen viikkoja, joten toistaiseksi kaikki ok. Lekuri onnitteli, mutta samaan hengenvetoon totesi olevan niin taikauskoinen ettei vielä kirjoita neuvolakorttia. Menen parin viikon päästä uudestaan tarkistamaan että pikku piipiäinen kasvaa normaalisti.

Olo on helpottunut, mutta tietysti olen vielä jalat maassa. Km-riski on edelleen korkea ottaen huomioon oman historiani. Toiveikas olen silti, sillä yleensä mulla on jo tässä vaiheessa alkanut tuhruvuoto joka on siitä yltynyt. Mitään tuhruilua ei siis ole, onneksi!

Oireita on vaikka erkille jakaa. Väsyttää niin maan perusteellisesti etten pysy enää illalla tolpillani. Pahoinvointi on myös tullut kaverikseni, yöks. Tänään sain vaivoin nieltyä aamiasvoikkarit ja sen jälkeen pitikin käydä vessassa puhaltelemassa kun meinasi tulla kaikki ylös. En valita, sillä tätähän tässä on jo odotettu.

Oikein hyvää ystävänpäivää ja kuulumisiin!

Jazz rv 6+2

Jazz,

joo, viikkoja on kasassa jo kivasti. Nopeasti se aika vaan menee, kun ajatukset koittaa pitää muualla kuin raskausviikoissa ja vauva-asioissa. Haastava työ ainakin tepsii :)

Eilen oli neuvola, painoa oli pätkähtänyt huimat 3 kg viime kerrasta! Heti huomaa kun ei ole voinut urheilla. Hb oli laskenut rajusti 145--> 113, joten voi olla että rautalääkitykselle joudutaan. Sen näkee kolmen viikon päästä kun on neuvola seuraavan kerran.Kolmen viikon päästä on myös ylimääräinen ultra polilla, pääsee isukkikin moikkaamaan vauvaa ja saadaan kokoelmiin lisää ultrakuvia.

Meidän pikkuinen karttelee doppleria myös, joka ikisellä kerralla metsästetään sydänääniä :) Istukka tosin on tossa edessä, joten se hankaloittaa kuuntelemista aika lailla.

Naks 25+4

Onnea kaikille tasapuolisesti hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista!
Ja Merville vielä hyvin menneestä punktiosta, toivottavasti vielä tulokset on hyvät :)

Mä olin tänään aamulla neuvolassa, jossa kaikki muu oli oikein hyvin, paitsi että pissassa oli sokeria... joudun siis sokerirasitukseen :o
Tosin olenkin parin viime viikon aikana syönyt pullia ja makeita juttuja (ei karkkia) enemmän kuin vuosiin... heh. Ja töissäkin lounaan jälkeen AINA jälkiruokaa... nyt siis paluu tavalliseen elämään :) Sokerirasitus on runsaan viikon päästä.
Sf-mitta oli nyt 25 senttiä, neuvolantäti kuulemma mittaa sen jotenkin aina alakanttiin tms - syytä tähän en tiedä. Mennään siis hieman keskikäyrän alapuolella, mikä on mun mielestä oikein jees. En edes halua ajatella että pitäisi alkaa synnyttämään 4 kiloista vauvaa... nyt tulossa alle 3.5 kiloinen.

Maaria 30+3

Hyvää työpäivää! Ai että on jazzilla hyvät kuulumiset ultrassa? Nyt vaikuttaa todella hyvältä, tuli niin hyvä mieli kun luin.

Maaria, kiva kuulla että täällä on joku muukin tosi heikkona makeeseen kun mä. Viime raskaudessa aloiti joka päiväni viinerillä ja päivän mittaan söin makeisia ja illalla viimeiseksi vanukkaita. Ja painoa oli huimat 58,7 kg kun menin synnyttämään (hyvät geenit, kerrankin näin päin=) eli olen siinä onnellisessa asemasa, että voin syödä lähes mitä tahansa, niin painoaei kerry. Tosin harrastan tanssia 5 x viikossa plus pyöräilen työmatkat yht. 12 km/pv, joten rasitusta tulee mukavasti. Hampaat vaan ei kestä sitä sokerimäärää, minkä vuorokaudessa jauhan.

Mervi tarvitsee rautaisia hermoja tulosten odotteluun, usko pois, kaikki on hyvin.
Kiva kuulla kauriin neuvolakuulumisia..sulla ei enää pitkästi menekään, ennen kuin käärö on sylissä.

Talvista päivää ellit; BM

Alkuperäinen kirjoittaja bellamariia ejk:
Mervi tarvitsee rautaisia hermoja tulosten odotteluun, usko pois, kaikki on hyvin.

Minä oon vissiin niin kyyninen (tms) et en ite tahdo ajatella asiaa noin, et kaikki on hyvin.. Tietysti sitä toivon, mut itseni tuntien, pettymys on miljoona kertaa karvaampi jos jotain ilmenee ja oon itelleni uskotellu et kaikki on hyvin.. uskon minäkin et kaikki on hyvin, mut pitää olla myös realistinen.. jospa tämä aika kuluisi nopeasti. Oon kyllä kuullu et tuloksia tulisi jo viikon kuluessa, mut mulle antoivat reilun kahdenviikon päähän sen soittoajan, et mietin kannattaako ens viikon lopulla soitella ja kysellä, vai suosiolla odottaa sinne 1.3 asti. Ja oon kuullu sitä et hyö soittaavat, miksi mulle sitte annettiin soittoaika? Noh, kuhan joskus tulokset kuulee..

Kävin tänä aamuna kasvohoidossa ja olo oli taivaallinen maatessa siinä "sängyllä". loppuajasta alkoi alaselkää särkemään, mutta helpotti kun sai polvet nostaa kunnolla koukkuun. Vähä tuntuu vielä vihoittelevan tuo selekä.. menenpä lämmittelemään itelleni ruokaa. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Nostampas takas eka sivulle...

kiva lukea teidän pidemmällä olevien nla kuulumisia =)
Mulla maanantaina eka nla, en tiedä yritetäänkö kuunnella vielä sydänääniä sillon on rv 9+4...muistaakseni jossain noilla viikoilla noista tytöistä kuunneltiin (ainakin tokasta) tarviikin ihan tarkistaa.

on: ilmavaivat on aina jonain päivinä kaameet, vatsa joko sekasin tai ummella (upporikasta tai rutiköyhää =) ) aina pissahätä ja jano, naama täys elämää suurempia finnejä, tissit tuhottoman kipeet ja turvoksissa, iltasin oksettaa eli olo on juuri sellainen kun pitääkin =D

hyvää perjantaita kanssasisaret

ÄssÄ 9+1

Nostampas takas eka sivulle...

kiva lukea teidän pidemmällä olevien nla kuulumisia =)
Mulla maanantaina eka nla, en tiedä yritetäänkö kuunnella vielä sydänääniä sillon on rv 9+4...muistaakseni jossain noilla viikoilla noista tytöistä kuunneltiin (ainakin tokasta) tarviikin ihan tarkistaa.

on: ilmavaivat on aina jonain päivinä kaameet, vatsa joko sekasin tai ummella (upporikasta tai rutiköyhää =) ) aina pissahätä ja jano, naama täys elämää suurempia finnejä, tissit tuhottoman kipeet ja turvoksissa, iltasin oksettaa eli olo on juuri sellainen kun pitääkin =D

hyvää perjantaita kanssasisaret

ÄssÄ 9+1

Terve,
Arvatkaa kenellä alkoi hiihtoloma :-) Ja hiihtoloman jälkeen enää neljä viikkoa töitä.

Osittain hiihtoloman takia töissä oli niin kiirettä, ettei ehtinyt teidän juttujanne kommentoimaan. Ja iltaisin oli aina jotain muuta menoa. Onnittelut Jazzille hyvistä ultrakuulumisista. Hetkeksi helpottaa oloa, mutta sitten taas jännittää seuraava kerta. Päivä kerrallaan se siitä sitten etenee.

No olipas ikävää Maaria, että jouduit sokerirasitukseen, mutta jotenkin olen ymmärtänyt, että sitä sokeria ilmaantuu melko helposti, varsinkin jos jotain makeaa syö. Toivottavasti rasitustesti osoittautuu ihan normaaliksi.

Merville tsemppiä tulosten odotteluun. Minulle jäi hieman hämäräksi se, että miksi sinne punktioon jouduit, kun eikös me täällä yhdessä mietitty, että np tulos oli normaalin rajoilla? No ei ole pakko tänne selvittää asiaa, jos et halua ja kyllähän ne lääkärit tietää mitä tekevät (paremmin kuin me :-)

Kiva kuulla kauriistakin pitkästä aikaa ja hyvä, että mies on nykyään oikeassa osoitteessa. Tuli minullekin aika hurja fiilis puolestasi, kun ajattelee, että kolmen viikon päästä jo voisi olla käärö kainalossa. Mistä muuten tuli mieleeni, että jokohan Epelillä rupeaa olemaan jännät paikat. Eikös La ollut joskus näillä main?

Kiva kuulla myös Ässästä. Oireet kyllä kuulostavat enemmän kuin lupaavilta!

(.) Mitään fyysisiä vaivoja kummempaa ei ole. Joogassa olen vielä käynyt ja aikomuksena oli jatkaa sitä niin pitkälle kuin pystyy. Jotain liikkeitä on tietysti pitänyt jättää pois. Maha on nyt sen verran iso, että sen tuntemattomatkin huomaavat ja nyt mulla on vähän kriisi pukeutumisen suhteen. Ennen oon pystynyt peittämään mahan löysähköihin vaatteisiin, mutta nyt kun sitä ei enää pysty peittämään, niin en oikein osaa tiukkoihinkaan vaatteisiin siirtyä. Tulee jotenkin alaston olo. Uusia puseroitakaan en viitsisi enää ostaa, kun periaatteessa niitä ei enää kauaa tarvitse (4 vko). Kotona se nyt on sama mitä on päällä. Siispä G: Saako maha näkyä vai ei? Eli miten tykkäätte pukeutua?

Hyvää viikonloppua ja hiihtolomaa niille keillä se on
toivottaa sämpy 29+2

Alkuperäinen kirjoittaja sämpy:
Merville tsemppiä tulosten odotteluun. Minulle jäi hieman hämäräksi se, että miksi sinne punktioon jouduit, kun eikös me täällä yhdessä mietitty, että np tulos oli normaalin rajoilla? No ei ole pakko tänne selvittää asiaa, jos et halua ja kyllähän ne lääkärit tietää mitä tekevät (paremmin kuin me :-)

joo pohdittiinhan sitä. Meillä täällä se raja on 2.5mm ja mulla oli pienin mittaus 2.3mm ja suurin mittaus 3.0mm eli siksi sinne punktioon mentiin.. eihän me sinne varsinaisesti jouduttu, mutta avo halusi tietää ja sitä myötä myös minä, kun alkoi vaivaamaan että selviää ainakin suurimmat asiat (toivottavasti selviää kun on tuon kokenut)
Oon kirjottanut siitä varmaan niin moneen paikkaan, niin ei itekkään enää mista et kelle on kertonu ja kelle ei..

Täällä muuten ihan kivasti. alamahakaan ei ole enää "oudon tuntuinen" (kuin oli punktion jälkeen) vaan taas miettii et onko siellä ees mitään, ku ei tunnu missään.. toppahousut alkaa kyllä sen verran puristaa, et suosiolla pidän niitä auki.

Mervi ja malakias rv16

Lauantaita.

Pakko kommentoida tuohon masugalluppiin...
Pidän ihan molemman oloisia vaatteita, eli löysiä sekä piukeita. Nyt kun maha on jo niin iso, että sen kaikki huomaa, niin huomatkoot sitten ihan kunnolla : )
Ja kun laihduin ennen raskautta ja totuin pitämään vähän vartalon myötäisiä vaatteita, niin ei ne nyt tunnu yhtään "ilkeiltä", oikeastaan päinvastoin... nyt olen ylpeä muodoistani ; )

Ja täällä oli näköjään asumisgalluppiakin...
Eli kun nyt asutaan miehen kanssa kuitenkin erillään, niin meillä on käytössä rivari kolmio ja kerrostalo kaksio ; ) Rivari on saunallinen päätyhuoneisto, 77 m2 ja kaksio saunaton 45 m2. Melko lähekkäin toisiaan täällä Etelä-Karjalassa ; )

Jazz kyseli tuosta meikeläisen selästä. Se on jo huomattavasti parempi, vaikka välillä kipuileekin. On auttanut tosi paljon, että nyt on saanut jo huilaillakin eikä tarvitse koko aikaa olla menossa tai istua autossa tai sairaalalla... Eli paremmin menee selänkin suhteen : )

Eipä tässä kait sitten muuta.
Hyvää viikonloppua kaikille.

kauris ja humu 32+4

Sunnuntaita

Mervi: Ok. Tuossa tapauksessa oltaisiin varmaan mekin haluttu punktio. Toivotaan, että tulokset ovat sellaisia niin kuin pitää ja saatte keskittyä onnelliseen odotukseen.

Täällä ei mitään ihmeellistä. Kotona olisi tarkoitus tehdä vielä kaikenlaista ennen vauvan tuloa (listojen laittamista, maalausta ja pikkasen tapetointia). Tajusin juuri, ettei tässä ole enää kuin vähän yli pari kuukautta lapsen syntymään, joten pitäisi niitä loppuja tarvikkeitakin ruveta haalimaan.

Hyvää loppuviikonloppua kaikille,
sämpy 29+4

Pukeutumisgallupiin: mä oon kyllä siitä asti kun masu sai "alkaa" näkyä pukeutunut melko kireisiin paitoihin - ihanahan se on masua näyttää!
Nyt alkaa muuten jo jotkut äitiyshousut tuntua pieniltä... siis ainakin se farkuissa oleva resori rullautuu mahan alle käytössä :)

Mulla enää 3.5 viikkoa töitä ennen äitiyslomaa, tuntuu jotenkin tosi hurjalta, että sitten mä oon vaan kotona ja odottelen pikkuisen syntymää ;)

Maaria 31+0

Yhteistyössä