EX-kermit 27 - kesäkuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Bellamariia; ethän vaan ollut pk-seudun isossa sairaalassa, erään osaston huoneessa 2? Luin tarinasi ja vähän aiempiakin kirjoituksia ja on pakko täsmätä? Olet ilmeisesti anonyyminä täällä, mutta kysytäänkö vaikka näin, että alkaako miehesi nimi M:llä ja on kansainvälisestikin käytetty nimi? Ei tällaista sattumaa voi olla, kerroit esikoisesi perheen sisäisestä adoptiosta yms?

Olen 3 huoneesta ja juteltiin pitkät tovit useampana päivänä. Me haemme "myyn" kotiin viikonlopuksi, tämä on siis suunnitelma.

Kovasti voimia sinulle. Sulla on aivan mahtava perhe ja ihanat lapset, jotka tarvitsevat äitiään toipuneena, joten lepää hyvällä omatunnolla vaan!

Voi ei mitä täällä taas onkaan... Voimahali BM:lle. Toivotaan että pikkutyttäresi taistelee hengestään ja pääsette kotiin kaikki kolme. ihan sanattomana täällä olen...
Onneksi äitisi on kotona arkea pyörittämässä.. Koita lepäillä ja hoitaa itsesi kuntoon. Onneksi saat myös kriisiapua - käytä kaikki apu hyväksesi mitä vaan saat...

Me käytiin eilen eka kertaa raveissa! tyttö nukkui hyvin. kerran käytiin syömässä. ainoo ongelma oli rattaiden kanssa. ei olla rattaita käytetty läjässä. joten opettelussa oli miten saadaan rattaat kasaan.. Kotona meni ihan näppärästi, mutten enää raviradan parkkipaikalla muistanu mitä nipukkaa piti nostaa ja mitä painaa ... ja lopulta rattaat laitettiin kokonaisena peräkonttiin...

Huomenet!

Jos tässä ehtisi muutaman sanasen lörpötellä... Palstailun lopettaminen ei siis vielä ainakaan ole alkanut, mutta raju vähennys kuitenkin :-)

Kyllä tuo BM:n tarina taas toi tosiaan omiin harmituksiin aikas uuden sävyn... Ehkäpä turhien kitinöiden aika on ohi!
Tarvitset Bellamariia paljon parantumisaikaa sekä fyysisesti että psyykkisesti. Älä vaadi itseltäsi liikoja. Kyllä lapset pärjäävät! Ja nuo pikkuiset ovat olleet niin sinnikkäitä tähänkin asti, niin uskon saman sinnikkyyden jatkuvan. Ja ihmeitä todella tapahtuu.. Perhekahvilassa juttelin yhden äidin kanssa, jolle kolmoseksi syntyi kolmonen ja nelonen eli siis kaksoset. Toinen kaksosista oli syntyissään muistaakseni yhden pisteen vauva, ennuste todella huono, oli myös teholla.. Ja niinpä vain tuo poika olikin 2-vuotiaana ihan ikätasollaan, melkoisen vilkas tapauskin vielä.. :-)
Minä tosiaan luovutin maitoa silloin kolmosesta. Nytkin se oli useaan kertaan harkinnassa, kun maitoa tulvi yli omien tarpeiden.. Ei vain oikein ollut tällä kertaa aikaa ja energiaa, valitettavasti :-( Silloin -05 vein maidot tuohon pieneen lähisairaalaan, en Tyks:aan. Siellä kasvoi yksi keskonen minun maidollani. Kyllä lämmitti sydäntä se ajatus<3 Luovuttajia nimittäin oli sillä hetkellä tasan yksi.
Pidäthän meidät tosiaan Bellamariia ajantasalla.. Haluaisitko jonkun kännykkänumeron, jos olisi helpompi laittaa kuulumisia tekstarilla? Järkätään sulle numero esim. sähköpostitse, jos haluat...

Oli olevinaan jotakin muutakin asiaa, mutta niinpä vain pää taas tyhjeni..
Ompulta piti ainakin koopeitä kysellä ;-)

Taidan alkaa sisäsiivouksiin, kun keli on aikas ikävän oloinen. Jos laittaisi yläkerran tänään jo "juhlakuntoon". Siellä pitäisi vieraat kuitenkin yömajoittaa... Valitettavasti puolet porukasta ei pääse, kun sattu just hautajaisia, kesälomareissuja ym. samaan aikaan. Mutta ei se määrä vaan LAATU. Suunnittelinkin jo pitäväni elokuussa katkarapujuhlat, jos silloin pääsisi puuttuvatkin kamut... Rapuja kun en laita enkä syö, mutta katkaravuista sais kaikkea kivaa ja hyvää :-)

Olette kaikki ajatuksissani!

Tehis

Edelleen vetää hiljaiseksi tuo BM:n lapsosten elämän alku..voimia yhä lähettelen ja valoisia ajatuksia.

Ukkosta ilmassa..illalla jytisi pitkän aikaa ja nyt taas vaikuttaa siltä. Kainalot märkinä..(johtunee kyllä osaks noista KELAn papereista, joita just täytin..)Käytiin teen kanssa heti aamusta "lääkärillä". Siks lainausmerkeissä, että sellanen kloppihan se oli, ei oikein mitään kantaa ottanut. Siks ajan tilasin, kun tuo edelleen harrastaa sitä päätöntä huutamista herättyään.. Molemmat pojat tuli eilen räkätautiin, että ehkäpä tuo pieni siks on ollut kireenä. Korvia epäilin, mutta ei mitään vikaa, on kuulemma tosi helpot korvat tarkistaa, kun näkyvyys on niin hyvä. No, särkylääkeresepti saatiin käteen, täytyypi kokeilla illalla, tuottaako helpotusta. Nyt tuolla nukkuu ja jännityksellä odotan, millä mielin herää..

Itellä alkaa vähitellen tauti helpottamaan, onneks. Lauantai oli ihan tuskaa, kun olin yksin näitten kanssa, isännän vietettyä "eisemikäänryyppyreissuole" -laatuaikaa Lahdessa venekisoissa. Yhentoista aikaan könys kotiin ja otettu oli. No, äkkiä lepyin ja jopa antauduin.. sai senkin homman taas vähäks aikaa pois päiväjärjestyksestä ;)

Ja Tehikselle, ei ole koopeitä näkynyt.. Muistelen, että Teen jälkeen meni imetyksestä kuutisen viikkoa, kun alkoivat, mutta en nyt ihan satavarma ole. Joten, odotellaan..Ja mukavia kemuja teille, vaikka osa ei pääsekään. Niinhän se aina menee, että yhdellä jos toisellakin on yleensä jotain muuta.

Jep, lelut odottaa kerääjäänsä tuolla.. isäntä meni nurmikkoa ajamaan ja lupas seuraavaks imuroida.

Voikaahan hyvin ja Bellamariialle erityisterkut. Voimia..

Omppu

"ruokikselta" päivää,jälkkäri Dajm-tuutti kohta tuhottu.

Tehikselle hauskoja juhlia =)

Senoran tirppa alottanu raviurheilun =)

Omppulassakin on ollu ukkos-yö. Meillä alko kans paukkuun yöllä 12.00 aikaan ja jatku n. puol3. Minen nukkunu silmäystäkään... Kävin yläkerran väkeä kurkkimassa, että heräsivätkö kun paukku niin pirun kovaa. Ei ne mitään heränneet, eikä toi ÄrrÄkään. Häiriinty kyllä mun hyörinnöistä sen verran että jouduin maidolla tainnuttaan sen aamuyöllä. Nyt onkin menny 2 vkoa niin ettei ÄrrÄ ole syöny yöllä (toivottavasti ei nyt taas ala ).

hö, itkarista kuuluu jotain möhinää. Tarvii mennä kattoon mitä se siä puuhaa.

Pikaisesti,tyttö just heräilee

Neuvolassa käytiin tänään ja paino olo 3090 eli ollaan yli syntymäpainon. Viikon päästä seuraava neuvola.

Ristiäis ajankohtaa katselin ja todennäköisesti ovat 3.8. Eli miehen isyysvapaa alkaa elokuun alussa ja alunperin oli tarkoitus pitää ristiäiset silloin. Tyttö kun tuli hieman etuajassa,niin menee just yli 2 kk:n tuo aika. Soitin seurakuntaan ja tuo ylitys ei haittaa. Muuten mies joutuisi sumplimaan työvuorojaan, jos olisi heinäkuun puolella.

Täälläkin illalla ukosti hetken. Pari pientä sadekuuroakin ollut

Nyt pakko mennä antamaan tytölle ruokaa

Olisi kiva välillä saada jotain iloisiakin uutisia...
Sain juuri tiedon, että pappani on tänään kuollut :'( Heinäkuussa olisi ikää tullut 85v. Ihan yllättäen vain nukahtanut. Kaunis lähtö kyllä. Olen aina toivonutkin, että puuhakas pappa saisi "saappaat jalassa" lähteä..
Hiukan ehkä viikonlopun juhlatunnelmaa latistaa, mutta en juhlia peru. Vanhan ihmisen lähtö on kuitenkin aina luonnollinen asia ja iloitakin voi, että on saanut pitkän ja hyvän elämän elää.

Ai niin, tulihan niitä hyviäkin uutisia eilen :-) Lasten serkkupoika syntyi eilen hiukan vähän ennen laskettua aikaa..

Tehis

Osanotot Tehikselle ja kaikille asianosaisille. On kyllä varmaan paras mahdollinen lähtötapa, tuo poisnukkuminen. Ehkäpä voit ajatella, että viikonlopun juhlat ovat osaksi pappasi kunniaksi! Tai sitten et, tarkemmin kun ajattelen.. No mut hei, elämä jatkuu, kun serkkupoika syntyi :) Onnittelut siitä!

Jumankauta tota tuulta! Varmaan linnutkin tippuu oksiltaan..

Köh köh, kiva kutitus kurkussa. Naperolle väkisinannoin lääkettä, puolet kun olin antanut yrjös kaiken pois, toinen puoliannosta pysyi sisällä. Nyt nukkuu, reppana. On ne niin avuttomia...

Tehikselle pahoittelut papan poismenosta!
Mulla myös kovin touhukas pappa ja "toivon samanlaista lähtöä" jos noin voi sanoa sitten vuosien päästä. Ikää tulee loppukuusta papalle 77 ja joka päivä vielä töissä enon firmassa =)

siis nyt mennyt joku pahasti ohi.. mitkäs juhlat tehiksellä on?

täälläkin ukkosti ja salamoi kivasti yöllä. Valvoin puoli kahteen viimeyönä ja kattelin salamia =)

lauantaina käytiin korkeasaaressa kummipojan perheen/kuopuksen kummien kanssa ja eilen oli lasten serkun synttärit.

ja täällä myös kovin touhuiltu peiton alla ihan miehen alotteesta =))
lähtihän se täti vihdoi, joten pääs laittaa sängyn jousi koetukselle...

nyt syömään!! jottei vaan laihdu...

jazz ollut lennyn konsertissa. Oliko hauskaa?
mä menen myös ystäväni kanssa bon jovia kattoon ens ma =) jippii!

Voimia Bellamariialle!! Ja paljon enkeleitä pienokaisille!

Tehikselle pahoittelut papan poismenosta!

Meillä pienellä tuli toinen korvatulehdus melkein toisen perään.. Mies on edelleen täysin yhden käden varassa.. Olen ollut todella väsynyt ja uupunut tähän kaikkeen..Tekis mieli vaan nukkua..ja kaikki täytyy silti tehdä yksin ja samalla vielä vahtia tuota touhukasta..

Ninni: eiköhän se ole vaan hyvä, että meillä kaikilla on paikka minne valivalittaa,siis tänne... =) Eikä näitä kotioloja voi keskenään vertailla. Sulla on varpilla nyt tosi raskasta, kun joudut yksin hoitamaan sairastelevan laumasi, etkä pääse edes kauppa-asioita hoitelemaan yksin. Koitahan jaksella ja valita tänne ihan rauhassa vaan, niinhän me muutkin tehdään.... =) Niin ja tietysti pikaista paranemista toivottelen teidän perheen sairasteleville.

Tosta Tehiksen papasta tuli miehen pappa mieleen. Hän kuoli muutama vuosi sitten myös "saappaat jalassa". Fillaroi joka perjantaiseen tapaansa torille ja kuoli sinne torin laitaan pyörän päälle (= mikälie kohtaus). Lähti juuri itselleen ominaisella tyylillä, vauhdilla, reilu 90v iässä. Loppuun saakka asusteli yksikseen kerrostalo-asunnossaan, vailla mitään kaupungin palveluja tms. Aivan mieletön persoona... =)

Ja tästä sitten aasinsillalla toivottelen Tehikselle kaikesta huolimatta mukavia bileitä. Noi katkarapu-kekkerit kuulostivat myös varteenotettavalta vaihtoehdolta...=)

Meillä oli lauantaina grillibileet....=) Olipa mukavaa piiiitkästä aikaa istua iltaa muiden aikuisten ihmisten kanssa. Ja vielä kun huushollissa oli muitakin kuin omia muksuja, niin oli aika viihtyisää. Lopputulos oli se, että kaverin kanssa parannettiin maailmaa parin sidukan voimalla aamukahteen, joka on aika kunnioitettava saavutus meikäläiselle. Puoli yö on yleensä mun nukkumaanmenoaika.... Saas nähdä millaisella aikataululla niitä ensi lauantain kekkereitä sitten vietellään. Isännän kanssa kyllä aamulla pohdittiin, josko vaan käytäis pikaisesti siellä juhlissa ja sit hyödynnettäis lasten hoidossaoloaika kotona lakanoita pöllyyttelemällä......=)) Siis tietty niin että vietäs muksut mummun luo..... ;-) Saas näkee, mitä sit lopulta tuleman pitää....

On kyllä tosi paha mieli BM:n puolesta. Kuinka paljon sitä ihminen joutuukaan kokemaan... =( Toivotaan nyt kuitenkin parasta koko heidän perheelle, eipä tässä mitään muuta voi heidän hyväkseen ikävä kyllä tehdä.

Jepjep ja tästä jatketaan. Nyt on mentävä saunaan ja sit kuivatellessa pitäs päättää siirretäänkö vakuutukset Pohjolaan vai Lähivakuutukseen.....=) Meidän viikkojen mittainen vakuutusshow alkaa siis olla loppusuoralla.

Hyvää yötä ja huomenta.

Niksu

ninnille, niin tietenkin tulet tänne purkamaan mieltä !!!
ja Niksun sanoin, ei voi mitenkään verrata toisen oloja toiseen.

ette arvaa.. mulla ihan uskomaton vauvakuume ja kattelen jo kaikkea koska olis laskettu jos tästä kierrosta raskautuisin ja ne pillerit on siis edelleen hakematta ja mieskään ei ole kolmatta vastaan... voi kääks!!
just kun on nykyään niin helppoa lasten kanssa kun nukkuvat molemmat TOSI hyvin ja ei ole mitään allergioita enää kuopuksella paitsi se maissi ja muutenkin niin helpolla mallilla kaikki ja lapset niin super-ihania <3<3
no, ehkä se menee ohi, tai sit ei...

nyt katteleen vaikst jotain lomia, niin sais muuta ihanaa aateltavaa =)

voi hitonhitto!
menin kelan sivulle kattoon/tulosteleen kaavakkeita ja huomasin, että isäkuukaudesta ois pitänyt ilmottaa kelaan jo muutama viikko sittan =(
huomenna täytyy käydä kysäseen, että vieläkö ehtis tai sit mies on palkatta sen ajan kotona..
että voi olla saamaton eikä ole saanut hoidettua noita hommia ajoissa!!! aina sama loppu-panikointi - ja nyt vielä myöhästyttiin kunnolla.

menen kiukkuumaan vessaan (hampaiden pesuun)

Tehikselle pahoittelut ukin poismenosta.. Mutta kuten itsekin sanoit, niin paras lähtö on saappaat jalassa... Toivottavasti varvasbileet kuitenkin onnistuvat .. ja rapukestitkin kuulustaa kivalta...

Pikaista paranemista Omppulaan ja Ninnin pesueelle...

Niksulla tulossa bilelauantai... vois olla ihan hyvä ajatus karata kotiin kesken juhlien hyödyntämään lapseton talo... ja hieno juttu tuokin että oot päässy parantamaan kavereiden kanssa maailmaa... Kahteen valvominen menee kyllä huomaamatta hyvässä seurassa... (mietin vaan milloinkahan täällä jaksaa noille lukemille valvoa...)

Kapriksella pukkaa vauvakuumetta... mieskin hienosti tuumaan taipuvainen... Onnea yritykselle... Toivottavasti laput kerkiää viedä vielä Kelalle isäkuukaudesta... Meillä on mies kans halukas isäkuukauden viettoon... Pitää muistaa sit olla ajoissa liikkeellä. Mä ilmoittelen sit työnantajalle pitäväni niillä viikoilla kesäloman... :)

TOi meijän lista alkaa olla surkean lyhyt... Pitäis päivittää listalle BM:n kaksoset... Hänen viestissään ei vaan tainnut olla tarkempaa synnytyspäivää... Päivitätkö Bellis itse ?? Safiirille laitoin viestiä BM:n tilanteesta ja hän lähetti kovasti voimahaleja ja lupas muistaa iltarukouksessa...

Tänään olis tarkoitus sukeltaa kaupunkiin hankkimaan kastemekko ja jotain muutakin sälää... Vieraat on kutsuttu. Pitäis vaan leipoa... Onneksi nää kelit viileni, jos sais tehtyä appelsiinikakun ... näyttää vähän siltä että toi leivinuuni pitää joku päivä lämmittää...

Mä en ala kun teillä on noita ukkosia.. Täällä vaan sataa tihuuttaa...

Eilen kummitytön kans tekstailtiin.. Hänellä on viikkoja kasassa 30.. nyyh... pian sielläkin hoidellaan pientä nyyttiä kotona... Synnytystä ei kuulemma pelkää, mutta imetystä jännittää... Ekat Tirpan vaatteet on nyt pakattu odottamaan seuraavaa käyttäjää... eikä nyt pidä vetää vääriä johtopäätöksiä... lainavaatteita siis tarkoitan, sitähän ei tiedä kukaan kuka niitä seuraavaksi pitää. Jos vaikka vaatteiden haltija...

Huomenta

Tehikselle pahoittelut papan poismenon johdosta. Minulla ei ole enää kuin vaari elossa. Harmittaa kun tulee nykyisin nähtyä niin harvoin.
Oikein mukavia juhlia kaikesta huolimatta. Ja suunnittelet katkisjuhlia syksylle. Mä en voi syödä katkiksia, kun ne narskuu ällöttävästi suussa ;)

Ninnille jaksamista arjen pyörittämiseen!!!! Toivotaan,ettei tulisi lisää korvatulehduksia.

Mitä mitä. Kaprikselle pukkaa vauvakuumetta :)

Meillä tyttö on taas tapansa mukaan nukkumassa tähän kellon aikaan. Illalla oli niin paljon tissillä,että mulla oli nännit tosi kipeät. (rintakumista huolimatta). Se välillä imee niin kovaa, että tekisi mieli huutaa....
Niin sa sit jossain vaiheessa iltaa tarjosin tissiä ilman kumia. Nänni suuhun ja sit sellaiset nenän nyrpistykset ettei tosikaan.

Niksullakin mukava viikonloppu tiedossa :)

Meillä mies osallistunut tosi ihanasti tytön hoitoon. Mä olen melkein joka päivä käynyt pienillä kauppa asioilla ja mies on saanut olla tytön kanssa kahdestaankin kotona.

Mitäs Gia ja Keppis???? Joko alkaa istuminen onnistumaan?
Mä olen ollut pari päivää ilman särkylääkkeitä ja istunkin jo kaikenlaisilla tuoleilla. Mutta toki vielä aristaa jos pidempään istuu. Eilen kuulostelin,ettei vaan ole tulossa hiivatulehdus. Mitenköhän muuten lääkitseminen, jos se oikeasti tulisi päälle???? Ei nyt ihan ekana tule mieleen laittaa mitään puikkoa..... Ällöttää siteissä kulkea näin lämpöisillä ilmoilla,mutta ilmaankaan ei voi olla.

No nyt lukemaan ilttis....

Ihan tosi hätäinen pyörähdys..
Kiitokset kaikille osanotoista <3
Kyllä se vaan mielen apeaksi veti, eikä eilen mistään juhlavalmisteluista tullut mitään. Illalla kävin kuitenkin yhdistystouhuissa, kun oli kokouspäivä..
Sitä vaan alkaa kelailla kaikkia menneitä juttuja. Pappaa tuli siis eilinen päivä muisteltua aikas tiiviisti. Mamma on ollut pitkään huonossa kunnossa ja hänen lähtöönsä tässä on valmistauduttu, mutta tämä tuli kovin yllättäen.
Niin, Kaprikselle tiedoksi, että viikonloppuna mulla on "varpajaiset", vain naisille :-)

Ninnille jaksuja!
Senoran viestistä voisi päätellä, että vauvakuumetta puskee jo heti..
"Kestämistä" Kapriksenkin vauvakuumeiluun.. :-) Tiedät kyllä, miten sitä helpotetaan!

Kilppariarvot oli muuten ihan ok, eikä mitään tulehdukseen tai muuhunkaan viittaavaa ole. Katottiin se lasko, vai mikä se on.. Jäämme siis vain ihmettelemään, onko raskausolo jäänyt ikuisesti päälle :-D Tätiä ei näy, vaikka tissikivut ja turvotukset taas olleet melkoisia. Limailua kestäny monta viikkoa.

Palaillaan paremmalla ajalla. Tänään pitäis saada aikaiseksi eilisenkin edestä!

Tehis

Jaaha, jotenkin arvelinkin aikoinaan, että kyllä siellä Kapriksella vielä jonain päivänä kolmosen merkkivalot syttyy ;)

Tehiksellä kokeet ok. Niin se ei sitte otattanu sitä raskista? Oliko puhetta niistä oireista? Tsemppiä kemujärkkäilyihin!

Toivottavasti ei Katzulla leipuri Hiiva ole pistäytymässä! En osaa sanoa kyllä lääkityksestä, ehkä neuvolasta antavat vihiä? Ja mitenhän sen Nöpön sais ottamaan ilman rintakumia.. varmaan oletkin jo pitänyt häntä sylissä silleesti, että saa olla ihan kosketuksissa rintaan, paljaaseen? Siis muutenkin kuin syöttimielessä. Eiköhän se vähitellen siitä...

Senoralle puhtia ristiäisjärjestelyihin. Löytyikö mekko jo?

Kiitoksia paranemistoivotuksista, taitaa auttaa. No, esikoisen menoa ei pikku räkä poskella hidasta ollenkaan :) Pienempikin nukkui tosi hyvin, ilmeisesti lääkkeen ansiosta. Räkäkin on jo muuttunut paksummaksi, eli ei valu suoraan suuhun. Ja kuulkaa voi sitä riemua ja hinkkaamista, kun sai tänään raa'an porkkanan käteensä, jolla hinkata hampaankulmaansa!

Ei olla vielä ehitty kauheesti tappelemaan isännän kanssa, vaikka lomalla onkin. Mut ei juuri mitään muutakaan olla ehitty.. teen vaatekaapin sain taas kerran katottua läpi ja isot läjät pieniä pois, nyyhkis.. Kelit on kyllä ihan hanurista.. ja tänään olen menossa illalla kesäteatteriin, sinne Kapriksen tienoille! Siistii.. eiku paljon vaatetta vaan päälle, onneks on katettu katsomo.

Ninnille tosi paljon voimia!! Ei se helppoa tosiaan aina ole täälläkään, mutta ei kuitenkaan suoraan verrattavissa teidän tilanteeseen... onneks kuitenkin sun miehesi on henkisenä tukena sulle päivisin (onhan??), nyt kun on kotona, vaikkei voi fyysisesti arkeen osallistuakaan. Mulle ainakin on suuri merkitys sillä, että ainakin teoriassa mies on apuna, vaikka oliskin esim. pihalla tekemässä jotain hommaa ja mä täällä noitten kahden kanssa.

Jaa, hiiren patterit loppumassa, joten täytyypi lähettää tämä viesti matkaan...

Tulin poikkeamaan ja järkyttyneenä luin Bellamariian uutiset...toivon sinulle jaksamista ja rakkaille pienokaisillesi rutkasti taistelutahtoa ja elämänjanoa. Toivon niin sydämestäni, että kaikki kääntyy parhain päin! Huh, olen kyllä sanaton. Sinä ja perheesi olet varmasti meidän kaikkien ajatuksissa ja iltarukouksissa.

Hm kyllä nyt lyö ajatukset tyhjää...tosiaan... pahoittelut Tehikselle papan poismenon johdosta.

Terkkuja kovin kaikille ja kiva, että sekä Katzulla että Gialla sujuu hyvin ja pienokaiset kasvaa. Hienoa, että Katzun mieskin on innokkaana mukana hoitamassa Nöpöä. Musta on kanssa tärkeää, että mies hoitaa ihan yksinkin vauvaa. Ei se väliä vaikka vaipat onkin meillä useimmiten silloin vähän väärin päin ;) Mäkin käyn usein yksinäni kaupassa, että "pojat" saa olla kahdestaan ja kerran viikkoon käyn jumpassa, jolloin mun mies hoitaa Ämmää.

Omppulaan ja Ninnin pesueelle pikaisia paranemisia!!! Vai Omppulassakin on isyyslomaviikko - niin on siis munkin miehellä ;) Juu katotaan sitä heinäkuuta, mulla ei ole silloin mitään suunnitelmia, kun mies on sitten taas töissä koko sen kuun.

Täytyy taas jatkaa matkaa ;) Huomenna lähdetään kuninkaalliseen pääkaupunkiin ja viikonloppuna olis itse asiassa parikin mökkivierailua tiedossa. Ilmat vois kyllä suosia hieman enemmän. Joo ja ens viikko onkin sitten jo juhannusviikko...käsittämätöntä! Ehdin varmaan käväsemään täällä vielä ennen juhannuskarkeloita, joten enpä vielä toivottele jusseja ;) Tirppa ehtikin nyt raveihin ennen meidän Ämmää. Me ollaan menossa varmaan vasta juhannuspäivänä raveihin ekaa kertaa Ämmän kanssa.

Voikaa hyvin! Ja Kapris eikös siihen vauvakuumeeseen ole yksi keino olemassa ;)

Tuuli

Tehikselle pahoittelut..

Tänne ei kuulu kummempia. Migreenikohtauksesta toivun.. Istuminen alkaa luonnistua ;) Pidemmän aikaa jos unohtuu istumaan ja paino ei ole jommalla kummalla kankulla niin kipuilu alkaa, mutta muuten paraneminen on edennyt hyvin. Tänään oli taas neuvolan terkka käymässä. Viime perjantaina Keppiksen paino oli 3450g ja tänään 3650g. Hyvin maistuu ravinto:) Mieskin alkaa olla omatoimisempi vauvan hoidossa, mikä on kyllä hieno homma. Huomenna olisi vieraita tulossa, joten kiireinen päivä tiedossa.

Katzulta piti kysellä että syökös Nöpö tuttia? Me ollaan kovasti yritetty Keppistä opettaa tutille, mutta ei oikein tunnu kelpaavan.. Neuvolasta kehottivat ehdottomasti tutin käyttöön, koska Keppis on hieman tempperamenttinen tyyppi ja imemisen tarve on kova.

Bellamariialle lähettelen hurjasti voimia! Onneksi ne pienet on usein sitkeitä sissejä.

Piti vielä lisätä, että jouduttiin sitten tekemään hyvin vaikea päätös meidän saksanpaimenkoiran kanssa. Hän lähti tasan viikko sitten viimeiselle matkalleen. Haudattiin miehen lapsuuden kodin pihalle.. :'( Sillävälin kuin olin sairaalassa koira oli hyökkinyt vanhempieni päälle kun he olivat hakemassa koiria luokseen hoitoon. Anoppi oli sitten tullut koiraa katsomaan meille kotiin ja koira oli hänellekkin murissut ja haukkunut, vaikka melkein päivittäin ollaan tekemisissä. Lapsen lähelle ei olisi voinut päästää mitenkään.. Pahalta tuntuu vielä, mutta vauvan kanssa oleminen tsemppaa kummasti.

Vilkutukset kaikille!

gia

Iltaa

Arvatkaa mitä??? Nöpö söi äsken ilman rintakumia vähän aikaa :)

Gialle: itseasiassa just mietinkin pari päivää sitten,että miten teillä on vauva/koira yhtälö onnistunut. No olitkin laittanut viestiisi ikäviä uutisia. Haleja teille koiran johdosta!!!!
Tuttia ei ole käytössä. Toistaiseksi pärjätty erittäin hyvin ilman.

Sitä piti kysyä,että onko teillä 2007 vuoden äippäpakkauksen makuupussi nukkaantunut pesussa? Mulla ekassa pesussa tuli nukkaa juuri siihen päälli puolelle (pesin pussin nurinpäin) ja yksi päivä jouduin pesemään uudelleen. Tänään kaveri kävi kylässä ja ihmetteli miten makuupussi on sen näköinen. Hänellä on itsellään vuoden 2006 pussi ja pessyt monta kertaa ja se ei ole nukkaantunut. Hänen siskollaan on myös vuoden 2007 pakkaus ja sama nukkaantumisongelma.

Nyt menen töllöä katsomaan

Pahoittelut Tehikselle papan poismenon johdosta :( Oot oikeessa, että paljon paremmin ei vois lähteä... viimeiseen asti omatoimisena.

Gialla sitten tuli koiran kans pahemman laatuisia ongelmia :( Onhan siinä totuttelemista elää ilman koiraystävää ja ikävä varmasti painaa, mutta eihän tuossa tilanteessa oo vaihtoehtoja :( Kuten sanoit, Keppis vie huomiota muualle :)

Katzulla kuulostaa olevan tilanne hallinnassa Nöpön kans :) Imetyskin mennyt paremmin. Varmaan tuo makuupussin materiaali on huonompa kuin edellisen vuoden, tuntuis, että ei heti sais nukkaantua. Mitenhän se oli meillä -98, ei muista :)

Pidettiin tänään tytön synttärit tälle lähipiirille ( kummit, isovanhemmat) kun oli vapaapäivä. Ajattelin eka siirtää heinäkuulle, mutta onpahan jaloista nyt pois :)

Neuvolassa kävin, painoa tullu yhteensä nyt himpun vajaa 4 kg. Saa kuulemma jatkaa jäätelönsyöntiä ;)
Hb oli 129, ei tarvi vielä lisärautaakaan. Kaikki oli siis oikeen mallikkaasti, verenpainekin, vaikka oli sijainen.... :D

Mua kovasti kutkuttais tarkistuttaa vielä tää sukupuoli... millähän viikoilla se alkais olla jo varmalla pohjalla? Onko vanhoilla konkareilla mitään sanottavaa sykkeistä?
Mitä korttiin on merkitty, niin rv 17+5 oli 152 ja nyt 133-144.

Tää mun harjoittelu taitaa kestää tän kuun loppuun, en ainakaan aio ehdottaa jatkokuukautta. Ei tässä vaiheessa oo tuo motivaatiokaan paras mahdollinen, pitää katoo sitten vuoden päästä uudestaan.

On tosiaan ollu aivan mielettömän kylmää, jokohan se juhannukseksi lämpenis, ois kolme vapaapäivää, että vink vink vaan :) Ja kauhistus, päivä on pisimmillään ens viikolla :O Eihän kesä oo vielä ees alkanu :/

Ai niin, sain neuvolasta laput jotka toimitetaan sitten synnytyssairaalaan... kuuluuko tähän lappuun jo merkitä toiveita kivunlievityksistä, huoneista ym.?

Sonia 26+4

Kauan meni taas ennen kuin tuli tälle päivälle se parempi aika eli ehtiä tänne.. :-)
Nyt on isäntä lähetetty taas pienelle reissulle ja 3/4 lapsista nukkuu. Esikoinen viettää laatuaikaa ihan tietokoneen kanssa tällä kertaa, paitsi että ihan just pitäis lopettaa, kun klo on 22.26. Tahtoo mennä nää rytmit kyllä ihan sekasin näin lomalla!
Tänään oli jo vähän tehokkaampi päiväkin... KÄytiin ostoskeskuksessa kolmen mukelon kanssa hoitamassa muutamia juhliin liittyviä juttuja. Ostin muuten varvaskorutkin kaikille, kun on sen verran pieni porukka :-) Nyt on Hello Kitty -varvastossut ja korut kaikille.

Jaahas, isäntä haluaa rupatella puhelimessa. Taidan lähettää tän ja jatkaa kohta, jos vielä jaksan.