EX-kermit 27 - kesäkuu

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Omppu75.
Ehtoot. Onnittelut Jazzille!!!!!!!!! Ja kiitti kakusta, hyvää näin iltasella ;) Menee hyvin tuon Finrexinin kanssa :/ Joo-o, taisinpa eilen mainita jotain sen suuntaista, että tuulee niin kovaa, että tulee kurkku kipeäksi. Tulihan se, hitto! Illalla alkoi yks kaks tuntumaan toisella puolella ja yöllä oli jo ihan kunnolla kipee. Vielä ei onneks oo juuri muuta oiretta, välillä saa kyllä niistää. Että ottaa päähän! On kuitenki sellanen vähän vedoton olo ja huomenna on piiiiiitkästä aikaa tulossa rakas ystäväni päiväksi lastensa kanssa tänne. No, lääkettä lääkettä. Äsken just räyhäsin, että kuka on nyysinyt mun viimisen panadolhotin, jonka aamulla löysin ja jätin pöydän kulmalle. Ei merkkiäkään! Piti sitte turvautua lokakuussa vanhentuneeseen finrexiniin..

Gialle ja tummatukalle tervetuloa kotiin! Ja voimia sinnekin tähän vauva-arjen pyöritykseen. Kiva, että maitoa tulee.

Tehis, ei ole koopeistä tietookaan. Sillon viimekshän veikkasin, että tän viikon torstain tienoilla alkais, katotaan. Ei tunnu kyllä, mutta kaikenlaisia ja värisiä limoja on kyllä ollut liikenteessä ;)

Kapriksella kestotäti, hö. Olikos sulla ollut jo monet menkat synnytyksen jälkeen, kun en nyt muista. Että oliko muut normaaleja.

tee on kovasti edistynyt konttiharjoituksissa. Pysyy pitkän aikaa asennossa ja heijaa itteään. Ja raivostuu, kun ei ihan pääse suunnitelman mukaisesti etenemään :)

Mulle on niin vieras toi tilanne, että mies ei anna. Tai no joo, kyllähän sillon, kun vauvaa TEHTIIN, tuli pari kertaa pakit ja kyllä otti päähän. Mutta siis muuten, kyllä se pihtari olen minä. Enkä oikein muuta syytä osaa sanoa, kuin väsymys ja se, että kun saa lapset pois jaloista illalla ( Tee tuolla vieläkin leikkii puuhapeteillä), niin ei kaipaa reviirilleen ketään. Vaikka se nyt ei veiskään kun sen viitisen minuuttia ;)

Mutta joo, pakko mennä oikasee. Jaksan sitte huomenna kestitä vieraita..
 
*kapris
Onnea Jazzille!!!!!!

Ja gialle ja keppikselle tervetuloa vauva-arkeen =)
ihanaa ihanaa!

voi köh ompun kurkkukipua! toivottavasti on vaan nopea pikkutauti ja aamulla olet terveempi kuin aikoihin ja päivästä tulee hauska ystäväsi kanssa.
on muuten aika hyvät helteet luvattu ainakin tännepäin Suomea =D
mistä tulikin mieleen, että oli kovin hassua lukea senoran ja varsinkin naapurin vauvojen vaatetuksesta, kun täällä on vain lyhythihainen body ja shortsit... niin se Suomi on suuri maa!!

Ja tohon pihtailuun, niin NYT mies on 2 kertaa ollut hyökkäämässä kimppuun kun tämä tätönen on (ekaa kertaa synnytyksen jälkeen) ja vaikka on kovin vähävuotoinen, niin mua ällöttää hommailla, joten olen päässyt !!! antamaan miehelle pakit ja nyt eilen illalla jopa herra kehtas suuttua...?!?!
en vain ehtinyt silloin asiaa aatella ja nyt en enää jaksa asiasta mainita.
mutta toivotaan, että kunhan täti pakkaa kimpsut ja kampsut niin päästää aikuisten oikeesti hommiin!

hyvät yöt
 
Niksu1
No höh ja pöh sekä Ompun kurkkukipua ja teitin pihtailevia miehiä....=/ Toivotaan siis parannusta kaikkiin tilanteisiin kaikilla rintamilla...=)

Meillä myös pihtari olen minä. Ja oikeastaan vain ja ainoastaan siitä syystä, että isännän ajoitus on usein persiistä. Siis sitä himottaa suuresti keskellä yötä kun mä olen jo nukkumassa. En tasan luovu kauneusunistani moisen takia...=) Joskus se tietty on ihan kivaa sekin, mutta raskaan yh-päivän ja illan jälkeen ei vaan jaksa innostua mistään muusta kuin nukkumasasta. Miehet..... *huokaus*

Toivottavasti Jazzilla on ollut isännän kanssa oikein onnistunut ilta ulkona.

Kyl se on nyt ihan sata varmaa, että tää mamma lähtee isännän kanssa ulkoilemaan sinne kolmekymppisille viikon päästä. Jos anopille iskee joku hirveen hyvä tekosyy, jolla luistaa lastenvahtimisesta, niin mäpäs olen näppäränä tyttönä järkänny jo vaihtoehto b:n, joka sisältää henk.koht. kuskinkin... Eli: ihan salaa toivon, että anoppi jänistää viime tipassa, jolloin saisin lapset luottohoitajalle ja tosiaan sen kuskinkin, ettei tarttis taksilla ajella.....=) Hyi mua....

Nyt meen lukeen tuoreet mikahäkkis-juorut ja sit meen nukkumaan. Mä oon siis terveellisesti iltapalalla täs koneen äärellä... Huomasin nimittäin saunassa et on ihan jumalaton nälkä kun en oo koko pvänä syöny ruokaa ollenkaan. Unohdin koko ruokailun, kun mulle ei yleensä helteellä juuri tule nälkä. Eläköön siis yösyöminen....

Hyvää yötä ja huomenta, toivottelee Niksu
 
Tehotyttö.
Vielä ehtii palstailun lopettanutkin kääntymään..
Vietettiin esikoisen kanssa tuossa laatuaikaa kaksistaan pelailemalla ja suklaata syömällä. Neiti E jäi mummilaan yöksi.. Täytyy siis huomennakin ajella sinne Johannan kulmille. Mä kyllä mielelläni kaasuttelen, mutta tuo dieselikin maksaa nykyisin pirusti!

Täällä on selvästi kaksi leiriä; pihtarimiehet ja pihtarinaiset :-D Vai olikos jotain siltä väliltä tai jotain muuta?!

Mulla muuten sama homma ku Niksulla. Pitää oikein miettiä, että onko syöny tänään vai ei näin helteillä.. Ja sitten jos lisäksi vielä on vähän unta, niin nälkää ei ole senkään vertaa. Jotenkin elimistö heittää vissiin säästöliekille.

Voi harmi, jos Ompulla nyt tauti meinaa iskeä! Tosin tässä nyt vois käyttää asianomaisen omia juttuja... Hahhaa, vai kurkkukipua?!?! ;-) Ja mitäs ne eri väriset limat sitten oikein onkaan, HMMMMM...
Toivottavasti vierailut onnistuu, etkä voi pahoin tai muuta sellasta.. hih.

Hiukan ihanaa, Jazz on päässyt syömään miehen kanssa kaksistaan. Olikos onnistunut ilta?
Sorrutteko muuten muut herkästi puhumaan lapsista, kun olette jossain keskenään? Itse ainakin välillä pitää oikein pinnistellä, että tulisi muustakin jutskailtua.

Aikas erikoista tuo Kapriksen pitkä tätivierailu! Ja raskausmahiksia ei ollut?
Tulipa vaan mieleen.. :)

Kyllä kai sitä pitäis nukkumaankin taas malttaa mennä. Ei vaan millään raaskis näitä ihania pitkiä valoisia kesäöitä haaskata nukkumiseen. Ensi viikolla kyllä puunailenkin paikkoja yöt :) Tosin taidan aika kevyen siivouksen tehdä ennen juhlia. Onhan täällä seiniä myöten lähiaikoina siivoiltu...

Öitä ja huomenta siis täältäkin!

Tehis
 
Tuuli!
Huomenta, aurinkoista torstaita ja Gialle tervetuloa kotiin! Mukava kuulla, että kaikki on lähtenyt hyvin käyntiin!

Jazzille hieman myöhästyneet synttärionnittelut! Oli varmasti mukava ilta!

Höh, jos Omppu tulee nyt kipeeksi näillä keleillä. Ihan mielettömän lämmintä on kyllä luvattu. Mukavaa päivää teille kaverin kanssa!

Pihtaamisesta oli ollut puhetta. Meillä ihme kyllä on halut aikas tasapainossa, eikä kumpikaan pihtaa sen ihmeemmin ;)

Mutta joo täytyypä alkaa suunnittelemaan päivän ohjelmaa, ettei mene hieno päivä hukkaan sisätiloissa! Suuret sympatiat vaan meidän töissäolijoille!

Miten tunnustukset sujui siellä Senoralla?

Tuuli
 
Omppu75.
Pikamoit, huomenta.

Kinuskikakku tehtynä.. olo eilisen kaltainen. tee on kuin persiiseen ammuttu karhu, yölläkin kahden tunnin välein itki. Ja tietty heräs jo seittemän jälkeen... Teekin tuolla taas aivastelee normaalia enempi, taitaa olla samaa tautia. Onneks vieraat on just sairastaneet lunssat, niin ei estä tulemistaan..

Että rankka päivä tiedossa, mutta ihana nähdä ystävää!

Aurinkoista päivää, kuulemiin.
 
senora
jazzille myöhästyneet synttärionnittelut... kaapii kakkukautaselta viimeiset muruset... Kiitokset kakusta.

Haluista on ollu juttua... Meille noi puuhailut ei kai ois vielä oikein sallittuakaan.... Mies ei isommin vonkaa, kuten ei normaalistikkaa... Mutta kun päivän on kävelevä maitoauto, ja työtön saa höyhensaarille, niin kyllä Nukkumatin maa on itelläkin mielessä.. Jospa tää tilanne tasoittuis jossain vaiheessa...

Jepulis, eilen oli se tunnustus... oltiin vähän ennen määräaikaa siellä ja tytön ihastelijoita riitti... Neiti oli kuin aurinko - väläytteli naurujaan... vaikka olikin päikkärit menny pipariksi, ja oli vähän ruokailutkin huonolla mallilla... Sit alkoi tulla kiukkua ja mentiin autolle syöpöttelemään ja mies tuli sit hakemaan meitä sossun tykö... 'kuulustelun' ajan tyttö oli hiljaa ja kuunteli. Sit tuli kai kuuma ja hermostus... ei viihtyny sitterissä eikä sylissä... enkä sit viittiny lyyä sille tissiä suuhun. Ois vaan pitäny... No tietenki sossuntätillä kirjoitin juonitteli eikä se saanu sitä tunnustuspaperia tulostettua... sovittiin että käydään sit tänään allekirjoittamassa se ... no tuli sieltä jossain vaiheessa tekstari että papru ois valmiina. Mutta oltiin siinä vaiheessa mun isän luona ja puhelin autossa. Jos ois puhelin ollu siinä vieressä oltais voitu käydä paperi samoin tein allekirjoittamassa, niin olis hommat edenny... Nyt vaan sit jännitellään kerkiääkö Käräjäoikeus hyväksyä tunnustuksen ennen ristiäisiä... Vielä syksymmällä pitää käydä soskussa toisen kerran... sit allekirjotetaan huoltajuussopimus. Me kun asutaan avoliitossa, niin toi huoltajuuskaan ei oo niin yksinkertainen juttu... Nyt on kuitenki isyys tunnustettu ja kun päätös tulee, niin vasta sitten on neiti myös miehen perijä...

Ompulle mukavaa kinuskikakun syöntihetkiä...

Tänä aamuna nukuttiin herroiksi kahdeksaan... Tirppa ei taas illalla suostunu nukahtamaan kuin vasta klo 23. Olin kyl ihan puhki. Puol neljältä heräs yösyönnille ja puol kuudelta jatkamaan... sit nukkui viel kahdeksaan. Mä en tuon viimeisen pätkän aikana saanu unta. Oli vähän ahtaat tilat ja neiti kiljahteli ja änähteli unissaan ja joka ääneen havahduin... Eilen pyörähteli latialla siihen malliin, etten enää uskalla neitiä reunan puolella sängyssä nukuttaa... joten silloin puoli kuudelta käännyttiin päät jalkapuoleen sängyssä ja nukuttiin siellä päässä...

Ihana päivä täälläkin tulossa... mitäs päivähjelmaa Tuuuli kehtitti??

Gialle tervetulotoivotukset kotiin.. täytyykin käydä tiiraamassa kuvat..

Sonia .. koitas ottaa ittees niskasta kii ja anoutua suljetulle..

ANtzii!!!

 
**Johanna**
Taas ihan pikaiseen täällä...
Mitä mielettömän ihania vauvakuvia suljetulla! Tuli ihan hirveä vauvakuumekohtaus.
Tuo vauvatuoksu tulee melkein jo linjoja pitkin tänne. =) Mikään ole niin ihanaa, kuin tuhiseva vastasyntynyt.
Johanna 20+6
 
Omppu75.
Pikaisesti, Antzin terkut :) Laitoin hälle tekstaria ja vastas, että on ollut kiirettä ja nettikin välillä poikki koneen vaihdon takia. Kaikille lähettää terkkuja ja yrittää päästä pian linjoille. Tyttö on jo lähes 6,5 kg ja reilut 60 cm. Yöt menee vaihtelevasti, mutta usein kuitenkin yksi pidempikin unipätkä. Miehen kanssa on ollut jotain, mutta kaikenkaikkiaan kaikki sujunut kivasti.

Tässä näin vapaasti lainaten :)

Omppu
 
sämpy
Paljon myöhästyneitä onnitteluja Gialle ja poitsulle! Te olette olleet kyllä hätäisiä lastenne kanssa. Meikä ei koskaan ehdi onnittelemaan oikeana päivänä :) Odotuslista lyhenee muuten uhkaavasti.

Hyvää myöhästynyttä syntymäpäivää Jazzille!

terv. harvoin taustaileva sämpy
 
Tuuli!
Huh pitää nostella meitä ylös, ettei vallan pudota toiselle sivulle...

Kiva, kun Omppu ehdit kysellä Antzinkin kuulumisia! Toivottavasti Antzi ehtisi tulla laittamaan uusia kuvia tytöntylleröstä ja vähän kertoilemaan enemmän vauva-arjesta.

Jaa täällä on vähän pyöritty kaupungilla, syöty kahvilassa lounasta ja sitten pikkusen istuskeltu puistossa, syöty jätskiä ja kateltu maailman menoa. Eli ei siis mitään järkevää ;) Nyt pyörii pyykkikone ja M nukkuu.

Mä meenkin nyt suljetulle laittaan Ämmästäkin pari uutta kuvaa ja katsomassa sen Niksun osoitteen. Huomenna lähtee paketti sinne suuntaan!

Tuuli
 
senora
Kiva kun Sämpykin on poikkeillut.

Käytiin neuvolassa ... pituutta neitillä 56 cm ja painoa 4440 g... toi paino on muistikuva kun ei oo laitettu neuvolakorttiin mittoja... Sitä terkka sanoi, että tulee mieheen, pitkä ja hoikka... (onneksi).. sillä oli koneella jotai käppyröitä ja hyvin näytti käyrillä olevan... pitää joskus pyytää jos siitä sais itselle printin. Oma paino oli -12 kg viimeisestä neuvolasta... Eli jonkun verran sahaa toi paino.

Safiirilta tuli aamulla tekstari a että jos hän vielä joskus haaveilee muutosta niin saa kutsua valkotakkiset. Hirvee härdelli. hänen veljensä jonka piti auttaa muutossa oli sairastunu mahatautiin ja makas 2 pv. Safiiri ja mies oli roudannu tavaroita ja hoitaneet lapsia yhtäaikaa.katastrofaalinen yhdistelmä. Eilen illalla oli sairastunu isompi tyttö, oli oksenellu Prisman aulassa ja yöllä ripuloinu. Talo täynnä laatikoita ja säkkejä eikä mistään löydä mitään. Miehellä alkaa työputki ja safiiri siivoaa la:na vanhan talon. Hänen äitinsä tulee katsoon lapsia. Terkkuja kaikille.

Ihana päivä... kaikki taitaa olla ottamassa aurinkoa... Meillä tyttö nukkuu ny sisäeteisessä vaunuissa lyhythijainen ja -lahkeinen body päällä... Ihana kun lopulta nukahti. meni unet vähä pipariksi ton lekurikäynnin takia...
 
Tuuli!
Oliko Senora sulla kaikki muuten hyvin jälkitarkastuksessa?

Huh-huh mitä rumbaa siellä Safiirilla! Tulee oikein surku, kun ajattelee tilannetta :( Toivottavasti nyt vaan ei tuo mahatauti tartu vielä muihinkin.

Voih taas mä kävin kattomassa Nöpön ja Keppiksen kuvia...sitä on jo ihan unohtanut, miten pieniä ja suloisia nuo vauvat onkaan ;) Jokos siellä kuumeisesti mietitään ihan oikeita nimiä Nöpölle ja Keppikselle?

Tuuli
 
Katzu
Terppa

Aamulla ehdin just pikasesti lukea viestit ja sit piti taas mennä.

Tänään käyty vaunuilemassa, olikin kuuma päivä. Tai siis onhan tuolla vieläkin kuuma.

Neiti söi ja kakki eilis illan tasaiseen tahtiin, nukkumaan käytiin lopulta 01.00 ja sit nukkuikin klo 7 asti. Vaippoja menee kyllä kiitettävää tahtia.....
Sairaalassa oli yksi hoitaja ehdottomasti sitä mieltä,että yöllä ei vaippaa vaihdeta. No jos mä kuulen tai haistan, että on isommat asiat vaipassa, niin en mä niitä viitsi sinne jättää muhimaan. Mites teidän mielepide asiaan?

Onko muuten vinkkejä miten pääsen eroon rintakumista? Tänään taas yritin hetken ilman. Tyttö ensin nätisti imi,mutta sitten irvisteli ja kakoi. Siksi joutunut käyttämään kumia, kun rinnanpää on hieman matala. Luin sit netistä joltain palstalta,että kumista pitäisi päästä eroon mahdollisimman pian. Huoh, tuo asia hieman painaa mieltä.

Siitä en muistanutkaan mainita (kait), että siellä synnyttäneiden osastolla oli ihan yli täyttä. Itse sait huolehtia,että saa kipulääkettä jne, hoitajia ei juuri huoneessa näkynynyt ja esim lauantaina oli meidän eka suihkupäivä, niin hoitaja sanoi vaan,että nyt viet sen tohon lavuaarille ja peset kokonaan. Olisi nyt jotain vinkkiä ja neuvoa ollut kiva saada. Jossain vuorossa oli yksi lastenhoitaja ja 24 vauvaa. Tuosta asiasta jäi hieman tympeä maku. Onneksi huonekaveri neuvoi käytännönasioista. Siis mistä saa puhtaat vaatteet itselle jne.


Hmmm Safiirilla ollut pientä kiirusta....

Jazzille kiitos kakusta :) Maistui oikein hyvin

Omasta painosta vielä sen verran,että just ennen synnytystä painoin 73 kiloa ja nyt 66.6. Ekassa neuvolassa paino oli 61kiloa. Tavoitteena päästä jossain vaiheessa alle 60 kilon.

Nyt syömään iltapalaa ennen kuin tytteli herää.

ps. Nimi on jo päätetty
 
pikku2
Illastusta.. tai yötä!

Täällä on tänään ollut kyllä tosi upea ilma.. Aamupäivästä yritettiin pysytellä sisähommissa.. kun piti siivoilla tuota esikoisen huonetta, että sinne mahtuu yövieras huomenna nukkumaan..

Nyt pitäs ruveta vielä vääntämään makaroonilaatikkoa ja raparperipiirakkaa.. on sitten huomenna tarjota jotain kun tulee Siirin kummi tuomaan tytärtään(isännän kummityttö) meille kyläilemään..

Suunnittelin tuossa kun isäntä oli kantanu matot ulos, että taidetaan tämän viikonlopun aikana pestä ne.. siis onneksi meillä on painepesuri.. Olispahan sitten pesty ja ei näin kesällä niitä mattoja tuossa lattiallakaan tarvii..

Munaton linja jatkuu edelleen.. Otin kyllä asian tänään isännän kanssa ihan reilusti puheeksi ja uhkasin jopa mennä kohta hänen työpaikalleen kovistelemaan muita työmaamestareita.. että saisivat olla töissä ja tehdä oman osansa ettei minun ukko olis joka ilta niin sippi ettei jaksa minua viihdyttää.. Minkähän laiselle mutkalle menis rakennustyömaalla miesten ilmeet kun pyyhältäisin kahden lapsen kanssa luennoimaan, että myös lapsiperheessä kuuluu olla elämää peiton alla.. ; )

Katzulle piti sanoman, että ei kokemusta rintakumista.. mutta naapurissa sen kanssa pelaaminen näytti tosi hankalalta.. ja sitten tyttö ei meinannu huolia pulloa ollenkaan.. Meillä ei neiti oikeastaan rinnalla käynytkään vaan lypsin sairaalasta lainassa olleella koneella maitoa, jota neiti sitten ryysti tuttipullosta hyvällä ruokahalulla.. Soitahan aikasi kuluksi sinne imetysneuvontaan.. luulisin, että heillä olis kertoa vinkkejä myös tuohon "pulmaan"..

Joo, ei ne ruuat valmistu jos tässä vaan konetta näpytteleen.. Öitä!!!

Pikku2
 
Niksu1
Kiitokset siis Tuulille jo etukäteen paketista!! Menen sen sitten heti ensi viikolla toimittamaan perille... =)

Katzu: mua neuvottiin esikoisen aikaan niin, että siitä rintakumista voi leikata päästä palasen pois ja sitten pikkuhiljaa leikellä aina vaan enemmän, jolloin lopulta sitä ei enää tarvi. En sit tiedä toimiiko tuo, mutta ainahan voi kokeilla. Ja jos sulta tulee maitoa niin tajuttomasti, että Nöpöä tukehduttaa, niin pumppaa tai lypsä käsin enimmät paineet pois ennen kuin alat syöttää. Siis tuo irvistely ja kakominen kuulostaisi siltä että maito tulee suihkuamalla ja se ahdistaa neitiä. Kumihan kuitenkin vähän hidastaa sitä maidontuloa, tai siis menoa suuhun. Aika kurjaa muuten, ettet ole saanut kaipaamaasi neuvontaa ja opastusta synnärillä. Kun ei ne kaikki asiat sieltä selkäytimestäkään sitten kuitenkaan tule. Höh. Ja kyllä mä ainakin kakkavaipan vaihdan yöllä pois, eihän sitä hajuakaan kestä kukaan. Eikä tietty oo kivaa, jos toinen joutuu muhimaan kakoissaan tuntitolkulla. Se kai se pääasia on, ettei ala lapselle juttelemaan tms. siinä vaipanvaihdon lomassa ja koittaa mahd. nopsasti ja mahd. pimeässä suoriutua hommastaan ettei toinen vallan hereille saakka pääse....

Hienosti siellä Tirppakin kasvaa...=) Ja Senoran paino putoo..... Vai -12kg jo..... Täällä naamari vihertää kateudesta................

Mä muuten laitoin huutikseen ne suljetulla kauppaamani liivit. Eli jos joku niistä on kiinnostunut, niin ilmoittakoon hophop ja suljen sen huutiksen kaupan...=)

Safiirin muuttoruljanssi kuulostaa justiinsa siltä, että Murphyn laki on painanut pahemman kerran päälle....=( Jaksuja sinne....

Kiva kun Omppis oli kysellyt Antzin kuulumisia. Toivottavasti tosiaan ehtii joskus itsekin kertomaan miten menee...=) Pääasia kuitenkin että kaikki ok...!

Mä kävin tänään shoppailemassa esikolle ulkoaktiviteetteja kun ei meidän tilaama trampoliini ole vieläkään tullut eikä isäntä ole ennättänyt käydä keinu/liukumäki ostoksilla.... Ostin lapselle sellaisen 3-osaisen teltan (siinä on tiipii, iglu ja niiden välissä putki...), asfaltti-liituja (siis niitä joilla voi pihalla piirrellä kiviin) ja jotain pikkusälää. Voi toisen riemua, kun tuli hoitopäivän jälkeen kotiin. Ja pojan päivän kruunasi ehdottomasti isin kanssa vietetty kahdenkeskinen laatuaika. Pojat olivat keskenään katsomassa stunt car showta naapurikylässä....=) Oli aikamoinen elämys meidän autopojalle.... Kuopuksen kanssa jäätiin kotiin ja hyvä olikin, sillä hältä lähti ääni ihan ykskaks. Jos ei huomenna ole parempi, niin kai sitä on taas mentävä päivystykseen jonottelemaan. Lauantaina isäntä lähtee ent. koulukavereidensa kanssa jokakesäiselle mökkireissulle (siis tohon aika lähelle 1 yöksi) ja meille tulee tänne mammakaveri 6kk vauvansa kanssa yökylään. Mukavaa vaihtelua, odotan jo innolla.

Jahas, kai sitä pitäs purjehtia nukkumaan. Kävin tossa auringon laskettua kaivelemassa kasvimaalla, istutin vielä avomaan kurkkua ja kesäkurpitsaa kun sain työkaverilta valmiit taimet......

Hyvää yötä ja huomenta, se olis kohta jo taas perjantai...=)

Niksu
 
senora
Jee perjantai - dilipidappiduu...
Katzulle en rintakumista osaa sanoa... kaverilla oli käytössä aikanaan ja niillä tyttö ei suostunu syömään rintaa ilman kumia... mutta vois tosiaan auttaa jos lypsäis enimmät paineet pois...

Oltiin eilen näköjään Tuulin kans samoihin aikoihin linjoilla... Kiitos vaan kysymästä. Jälkitarkastuksessa kaikki ok. Aika pikainen vilkaisu... Mies oli mukana terkkarilla. Sit piti vähä aikaa ootella lääkärintarkastusta. Mies häipyi ulos tupakille ja tytön kans käytiin lekurilla kahdestaan... Olis saanu ottaa tytön kun mun tarkastus tuli, mutta eipä miestä näkyny odotushuoneessa... joten neiti huusi sitterissä mun tutkimuksen ajan... Iltapäivällä otti pieniä torkkuja ja simahti yöunille jo ysiltä ja nukkui kolmeen... Jee - enpä oo aikoihin nukkunu noin pitkää pätkää... tai en kyllä nukkunu nytkään kun heräsin kahden aikaan katsomaan onko tyttö hengissäkään kun ei huuda... Eikä kovin isoa ääntä pitäny kolmeltakaa... Siinä sit syöpötteli ja jatkoi uniaan meijän välissä... Oli kyl lutusen näköinen näky, kun mies ja tyttö nukkui kumpiki selällään ja päät oli samaan suuntaan... :)
Puol kuudelta syötiin vähä lisää ja unet jatkui. Mulla oli vesipullo yöpöydällä ja kun kävin juomassa, niin neiti oli vallannu petin. Nukkui selällään ja kädet levällään... Nuku sinä sitte ite...


Voi tuota pikku2:n munalakkoa... Vois tosiaan auttaa kun kävis puhumassa miehen työnantajalle pari valittua sanaa lemmestä. Jos yhtään lohduttaa, niin kyllä tuo meidän parisänkykin on aikalailla kuollutmeri... oon kyl aika sippi siinä vaiheessa kun tytön saa koppaan ja mieskin useimmiten kuorsaa silloin ...

Toivottavasti Niksun juniorin ääni palautuu ilman lääkärikäyntiä. Ja ihanalta kuulosti toi esikon ja iskän laatuaika stuntcarshow...

Jos ottais kupposen kahvia vielä ja lähtis nauttimaan sen ulos portaille... tulee taas nätti päivä, mutta ei kait niin lämmin kuin eilen...

 
Katzu
Huomenta

Rinrakumia asiaan. Kyllä se pahin tulva vaihe on ohi eli ei enää valumalla tule. Maanantaina on neuvola ja ajatelin ottaa asian puheeksi. Kunhan vain muistaisin. :)

Meillä yö meni seuraavasti:nukkumaan kävi himpun yli 23.00 ja sit söi kolmen aikoihin ja sit seiskalta ja taas nukkuu. On myös nukkunut meidän välissä. Rauhoittuu siihen paljon paremmin.

Jahkas nyt neiti heräisi aamu uniltaan, niin lähdettäisiin vaunulenkille.

Mites Gian ja Keppiksen kotona olo on alkanut lutviutumaan.

Eilen illalla miehen työkaverit toivat ovelle tytölle hameen ja vaippapaketin ja sit viinapullon (olikohan se mulle????) ;) Tosi kiva kun kävi koko porukka onnittelemassa.

Niksun ostokset kuulostivat kivoilta, varmaan lapset tykkää.

Pikku2 meinaa mennä miehen työpaikalle :) Oletko kokeillut laittaa päällesi jonkun sexyn alusvaatejutskan ja käydä miehen "kimppuun"????? Uskaltaisiko siinä tilanteessa laittaa pahasti hanttiin???

Mun täytyisi harjoitella kuinka vaunut menivätkään kasaan. Jostain vipstaakista piti nostaa jne.... Mahan kanssa ei voinut harjoitella, kun en ylttänyt tarpeeksi lähelle.

No eipä tässä muuta. Mukavaa kesäistä päivää
 
Omppu75.
Katzulla ja Nöpöllä vaikuttaa hienosti lähteneen arki rullaamaan :) Hmm, viinapullo... vähän outo tuliainen mun mielestä, juuri synnyttäneelle. Ai katos katos, nyt luin uudestaan, että miehen työkaverit =D No ni, päivänselvästi sun miehelles, siis.

Tirppakin hienosti kasvanut, ja äiti pienentynyt ;)

Niksu tehnyt hankintoja.. meillä Tee vinkuu välillä leikkimökkiä ja muuten vois laittaakin, mutta sehän olis sitte koko kulmakunnan kakaroiden (!) yhteinen, heidän mielestään...Vaikka tossa on parilla naapurilla omat, niin toiset käyttää niitä ihan sumeilematta hyväkseen. Kantavat hiekat sisään ja tavarat ulos.

Olipas rankka tuo eilinen päivä. Vieraat tuli vasta ennen puoltapäivää, mutta viihtyivät melkein puoli yhdeksään. Siis tosi ihana oli nähdä pitkästä aikaa, mutta toi kuumuus oli vähän liikaa mulle, lisäks nenää alkoi tukottamaan(nyt saa jo niistä ihan urakalla) ja tee oli känkkis. Kaiken lisäks tee ökäili pitkin päivää, en tiiä oliko siitä, että yrittää nyt niin kovasti konttailla ja pönkäilee itteään ja just syöneenä tulee yli, vai oliko silläkin kurkku kipeenä (näytti olevan nenä räkäinen tossa aamulla) vai oliko sillä joku pöpö. Tänä aamuna ei ole vielä puklaillut. Nukahti tos tunti sitten unilleen.. vähän alkanut rytmit sekoilemaan..

Jaa, isompi kaipaa leikkikaveria, joten mää meen. AI niin kurja tilanne siellä Safiirilla :(

Aurinkoista päivää kaikille ja ennen kaikkea rentouttavaa viikonloppua, "jos en enää palaa".

Omppu
 
Tuuli!
Heippa vaan! Tulin toivottamaan kaikille mukavaa viikonloppua ja aurinkoista kesäkuun jatkoa! Miehen loma alkaa tossa parin tunnin päästä ja ihan eka aiotaan suunnata anoppilaan...onhan sekin sitten pois päiväjärjestyksestä ;) En varmaan ehdi paljoa tulevina viikkoina täällä käydä, sillä on tuota erilaista kesälomaohjelmaa tiedossa sen verran paljon ;) Jokusen kerran täytyy kyllä ehtiä käydä lukaisemassa jutut, että tietää, missä mennään ja miten meidän kaikkein pienimillä elämän ensiviikot sujuu. Niin ja juhannuksenahan tulee yksi nimipaljastuskin!

Mukavasti kuulostaa kyllä Katzulla menevän! Ja nimenkin olette jo ehtineet päättää. Juu ja kyllä mäkin vaihdan kakkavaipat yöllä. Yritän kanssa hämärässä vaihtaa ja mahdollisimman vähäeleisesti. En höpöttele Ämmälle mitään öiseen aikaan. Yhtenäkin yönä kakkavaipan vaihdon jälkeen M jäi iloisesti kalkattamaan sänkyynsä, mutta mä en reagoinut siihen mitään ja jossain vaiheessa se oli sit kai nukahtanu, koska ainakin aamulla se nukkui, kun mä heräsin :)

Harmi, kun Ompulla ja teelläkin oli ollut vähän puolinainen kunto just, kun oli vieraita.

Eipä mulla tämän ihmeempiä. Nauttikaa kesästä ja toisistanne ;)

Tuuli
 
gia
Täällä ollaan voitu hyvin. Tänään oli terveydenhoitaja kotikäynnillä ja poika oli jo hieman yli syntymäpainon. Kovasti sai kehuja miten rauhallinen, mutta virkeä kaveri on:)

Katzua en osaa rintakumi asiassa neuvoa. Minä kanssa kokeilin rintakumia osastolla, kun Keppis ei oikein halunnut pysyä rinnassa kiinni, mutta eipä siitä ollut apua. Imuote korjaantui sitten itsestään imettämällä.

Synnytyskertomus pitää väsätä jossain vaiheessa suljetulle, mutta lyhennelmänä: Lapsivesi meni klo 23 perjantaina. Synnärille lähdettiin lauantaina aamuyöllä kolmen tai neljän aikaan. About seitsemän aikoihin sain epiduraalin ja poika syntyi 13.29, 40 minuutin ponnistamisen jälkeen. Väliliha jouduttiin leikkaamaan. Painoa Keppiksellä oli 3470g ja pituutta 48cm. Pipon koko 35,5cm. Hyvä mieli jäi synnytyksestä, vaikka kipeää teki:) Aika yllättynyt olin siitä miten rauhallisena pysyin..

Toivottavasti Pikku2:lla munalakko olisi vain hetkellistä;) Ja hienoa, että Senoralla kaikki hyvin jälkitarkastuksessa. Hienosti on kyllä paino pudonnut ja pysynyt poissa! Tulikin mieleen, että en ole vielä päässyt vaakaan synnytyksen jälkeen! Pakko käskeä mies vaakaostoksille huomenna.. Vyötäröä ja lantiota mittailin ja molemmissa 10cm enemmän kuin ennen raskautta..

Nyt pitää mennä miehen kainaloon katsomaan telkkua..

gia
 
Omppu75.
Onpas perin outo tilanne, kun on näin hiljaista ollut!! Tuuli tais mennä jo, mutta ihanaa lomaa teille :) Jospa ehittäis heinäkuussa trehvaamaan? Mun miehellä alkaa loma heinäkuun lopulla vasta.. ens viikko on isyyslomaa, saas nähä mitä siitäkin tulee ;) Mulla on kyllä ohjelmaa, kesäteatteria ja tyttöjen pitsailtaa.

Eipäs tännekään kummempaa. Isäntä käy yhtä kuumana kuin grilli tuossa muutama tunti sitten ;) Itellä on kyl niin puol kuntoinen olo, että voipi olla, että hiilet hiipuu miehelläkin.. 50 % lapsista kyllä nukkuu jo, että jos tuo toinenkin tosta pian nukahtais (hirveetä vauhtia menee just kuumailmapallo tosta yli!)niin ehkä sitä sit vois venyykin.

Öitä! Ja pikku2:lle saalistusonnea ;D Ja Kapriksellekin tietty. (toinen pallo, ihan hirvee vauhti niillä!)
 
Omppu75.
Gia olikin täällä samaan aikaan. Kiva, että sielläkin voidaan hyvin! Saat muuten varautua siihen, että ihan hetkeen ei mitat palaudu entiselleen.. mulle ainakin oli varsinkin tässä toisessa tai siis toisen raskauden jälkeen yllätys, miten kauan meni, kun esim. rintakehä palautui entiseen kokoon. En siis rintoja tarkoita (ne menee jo -2 käyrällä :/) vaan kylkiluuakselia. Ai niin! Mulla on ollut tapana sovittaa aina hääpäivän aikoihin hääpukua, että meneekös päälle. No, viime vuonna ei mennyt, kun odotin teetä, mutta nyt meni. Kyllä hengittäminen teki vähän tiukkaa, mutta tosiaan kiinni meni :) Tee kehui, että äiti sä oot ihana. Viime vuonna kommentit oli luokkaa äiti sä oot ihan tyhmä prinssi =D
 

Yhteistyössä