EX-kermit 27 - kesäkuu

  • Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti
Jazz*
Oih, ihania ultrakuulumisia Johannalla! Paljon onnea!
Onneksi ei tosiaan tarvitse ruveta veikkailemaan sukupuolta, viimeks meni ihan metsään. =)

Tehikselle rutkasti tsemppejä! Aika rankalta kuulostaa kyllä tämä sinun työviikkosi. Mä olisin aivan puhki jo pelkästään kuuden herätyksistä...

Omppu, tiedän tismalleen miltä susta on viikonloppuna tuntunut. Nimim. jos mökille mielii mennä, on mentävä anopin nurkkiin.... =/
 
Tuuli!
Johannalle lähetän minäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Todella hieno juttu! Näin kesän kynnyksellä ei viitsisi ääneen tätä sanoa, mutta yllättävän pian se syksy taas koittaa ja pääset säkin keskelle vaaleanpunaista vauva-arkea ;)

Tosiaan Tehiksellä työt painaa päälle...ei vaan... kiirettä varmasti riittää siellä! Hienot kelit vielä lykkäs lomalaisten riemuksi. Onko siellä jo uimaan uskaltauduttu? Entä onko kukaan meistä muuten käynyt jo järvessä uimassa? Omppu kävitkö viikonloppuna? Mä en ole käyny ...enkä meekään enne kuin vesi on +25 :)

Vai meinaa se Ompun Tee, ettei teen jälkeen enää olisi pikkuisia tulossa :) Siitä tulikin mieleeni, että kyselläänkö teiltä jo seuraavista raskauksista? Tehiksen äitihän se oli jo jotain vihjaillutkin ;) Ei kun sitä vaan mietin, kun meiltä on yllättävän moni jo kysellyt, että koskas M:lle tulee sisaruksia...

Unohtui aiemmin pahoitella Ninnin miehen tilannetta. Ikävä tapaus kerta kaikkiaan! Onneksi ei sentään käynyt pahemmin! Paljon jaksamisia sinne arjen pyörittämiseen!

Senora ottaa vaan tirsoja aina kuin kerkiät! Ja kuten kaikki ovat jo mua ennen sanoneet niin uskomattoman pian se alkaa helpottamaan! Pian huomaat, että Tirppa viihtyy sitterissä ja lattialla yhä pidempiä aikoja yksikseen. Lelut ja muu ympäristö alkaa kiinnostaa ihan eri tavalla kuin ennen. Niin joko teillä oli kaikki kummit päätettyinä?

Taidetaanpa lähteä nyt hela familj kävelemään. M on muuten nyt viikon verran syönyt teelusikallisen perunaa päivässä. Tänään sitten repäistiin ja lisättiin sekaan maissia ;) Muuten ei kai mitään uutta raportoitavaa. Se on moro!

Tuuli
 
Tuuli!
Anopeista tuli vielä mieleeni, että mua on hieman alkanut ahdistamaan anoppilassa käynnit. Onneksi ei niin kovin usein käydä, kun asuvat kumminkin kauempana, mut kumminkin...siis se mikä mua ahdistaa on anopin ylisuojeleva suhtautuminen Ämmään. M ei saisi yhtään itkeä, kun heti alkaa kauhea paapatus, että voi kamala, mikä sillä on nyt hätänä, miksi se itkee jne...samoin, jos M aivastaa, niin heti on anopin mielestä joku kamala flunssa tulossa tai ainakin se on merkki allergiasta jne. Tuntuu kuin anopin terve järki olisi kadonnut kuin tuhka tuuleen! Lisäksi Ämmää pitäisi olla koko ajan kantamassa tai pitämässä sylissä. Onhan se tietty kiva, että pitää sylissä, mutta kyllä mun mielestä M voisi välillä olla itsekseen lattialla katselemassa lelujaan, eikä sen ympärillä tarvitsisi koko aikaa hyöriä. Vähän pelottaa, mitä tulevaisuudessa käy, jos antavat Ämmälle kaiken periksi...Ja vähän pelottaa sekin, että kuinka mun pinna kestää tulevaisuudessa, jos anoppi kovin ottaa asiakseen kasvatusasioissa neuvomisen. Huh! Mun oma äiti on puolestaan ihan erilainen - onneksi :)

Mut nyt mennään!

Tuuli
 
Omppu75.
KAMALAA KAMALAA!!!!!!! Isäntä meni pudottamaan teen asfaltille! Arvatkaa mikä paniikki. Taisin mennä ihan shokkiin, koska en pystyny edes itkemään, vaikka itketti. Vasta jälkikäteen tuli kyyneleet. Pudotus ei ollut korkeelta, luojan kiitos, mutta onhan tuo otsa kuhmulla :( Mies oli kyykyssä ja tee oli siitä jotain kekkuloinut ittensä maahan. En ollu paikalla, joten en ihan sisäistänyt tapahtunutta. Ihan hirveetä! Onneks poika itkusta toinnuttuaan hymyili kuten ennenkin ja söikin. Nyt kyllä nukkuu vaunuissa, kun olivat miehet pihalla, että sain jotain tehtyä täällä. Täytyykin mennä kurkkaamaan, että siellä on kaikki ok...

 
Omppu75.
Joo kääntyili justiin, eli kaikki kunnossa. Nään varmaan painajaisia yöllä...

Ei meiltä ole juurikaan kyselty, että tuleeko vielä kolmatta. Olen vissiin sen verran hyvin antanut ymmärtää, että kaks riittää ;)

Ei tullut uimassa käytyä, kahlailin kyllä polviin asti. Mut vesi oli kyllä jo +19. En ole muutenkaan mikään uimari, joten luonnonvesi varsinkin saa olla lähempänä kolmeekymppiä, että meikäläisen saa veteen.

Päivällä muuten katoin teen ikeniä, oli ikäänkuin vereslihalla yhestä kohtaa. Tuleekohan siihen kohta hampi? Vasen alaetuhammas.

Nyt on taas mentävä..
 
Niksu1
Onpas Omppua säikytelty. Noi pikkujunnujen kolhut on ihan vihoviimeisiä...=( Onneksi kaikki kuitenkin kunnossa!!

Tuuli kyseli uimisesta. Siitä alkaa olla varmaan jo 4-5vee kun oon viimeksi järvessä käynyt uimassa. Ei vaan oo mun juttu jostain syystä. Enkä kyllä käy uimahallissakaan, kun iho ja silmät ei oikein tykkää siitä kloorista. Mä oon varmaan jo kohta uimataidoton kun en oo sitä pitänyt yllä ollenkaan...

Hu ois kuopuksen 4kk neuvola, mihin tää aika vierii?????

Ai niin, ihme on tapahtunut. Isännän kaverilta tuli tänään kutsu 3kymppisille 14.6. ja kutsu oli avec. Isäntä kysyi haluaisinko lähteä hänen kanssa juhlimaan, sanoin et joo jos hommaat lapsenvahdin (mä joudun siis aina järkkään kaiken itse jos johonkin haluan...) ja tää soitti samantien anopille ja buukkas babysitterin... Saas nähdä päästäänkö nyt sit ihan aikuisten oikeasti lähtemään, jotenkaan en usko ennen kuin oikeasti olen juhlakamppeet niskassa lähdössä isännän käsipuolessa ilman muksuja...=)
 
Tehotyttö.
Oiskohan sitä nyt sitten hetki omaa aikaa ja yrittäis jotain juttuihin taas sörkkiä.
Isot lapset saa vielä omassa huoneessaan puoli 11 asti näin lomalla valvoa. Esikoinen lukee Historia-lehteä, ei paha :-D Katottiin muuten tossa iltasella yhdessä taas pitkästä aikaa Heinähattu ja Vilttitossu. Siis esikoinenkin katsoi ja myös Hoo. On se niin ihana leffa. Joka kerta tulee tippa linssiin...

Voi kurjuus tuota teen putoamista. Onneksi siinä ei pahasti käynyt! Kyllä nuo pikkuihmisille tapahtuvat ikävyydet saa aina sydämen pomppaamaan kurkkuun.
Ja meinaa tee hampaitakin saada.. Toivottavasti ei isoin itkuin!

Senoralle sanoisin samaa kuin tässä muutkin ovat todenneet. Tuo aika on niin lyhyt ja menee hurahtaen, vaikka juuri nyt ei siltä tunnukaan. Kohta et muista aikaa tai ainakin kultaisin reunuksin ne vähät :) Näitä kimalteita tässä sitten kerätään pitkin matkaa...
Tällä hetkellä täällä omassa elämässä on sellainen vaihe, johon toivoisi tuplakultauksia! :) Välillä tuntuu kyllä enemmän kuin haastavalta nämä eri ikäisten tarpeiden yhteen sovittaminen ja oman roolin vaihtuminen murkulle karjuvasta pikkuvauvalle lepertelijään ja lisäksi siltä väliltä kaikkea mahdollista. Ja kun nuo omat unet jää tosiaan vähiin, niin hermot on aikas pinkeänä välillä. Tämä loman alku tuo myös oman lisänsä, kun taas haetaan sitä uutta rytmiä ja totutellaan olemaan kaikki tässä. Pakko olla äksöniä koko ajan, muuten joku taatusti oirehtii ja pahasti :-D Jos ei muut, niin minä! Silti en vaihtais mitään <3

Tuuli on saanut ESIMAKUA :) siitä, kun anoppi muuttuu myös isovanhemmaksi. Se vaan muuttuu se suhde siinä kohtaa kertakaikkisesti. Ei kyllä ole kivaa, jos kauheasti puuttuu asioihin :-/ Jotenkin musta tuntuu, että vauva-aika on just se vaihe, jollon sitä puuttumista eniten on, jos on ollakseen. Meillä ainakin. Mutta itse ainakin olen pitänyt sitä linjaa, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sanon, miksi asiat tehdään kuten ne tehdään tms. Monet anoppien ohjeet ovat jo hiukan vanhentuneitakin :-D Nykyisin voisin itse jo sanoa, että kuule mulla on enempi tätä kokemusta vauvojen hoidosta! (anopilla kolme) Ei meillä hirveästi puutu, mutta jotain pientä joskus.. Ja enempi tuo anoppi taitaa pelätä, eikä uskalla mitään suoria ohjeita edes antaa. Lähinnä vaan mutisee jotain tyyliin: voi voi pientä lasta, kun on lattialle laitettu :-D

Jokos ne Niksulan taudit olikaan selätetty? On kyllä todella kurjaa olla kipeänä näillä keleillä :-( Vaikka tänään kylläkin vähän kehnompi tuo sää; täällä ainakin hirveä tuuli. Siksi tuli iltakin oltua poikkeuksellisesti sisätiloissa.

Täällä hoolla taas tapahtunut isoja juttuja. Ne ylähampaat viimein puhkes molemmat samaan aikaan tuossa viikonlopun aikoihin. Vauhti on nyt kiihtynyt myös liikkumisessa. Ryömii kovaa vauhtia. Konttausasennossa vielä vaan hytkytellään... Mutta hauskin uusi juttu on TÖÖT. Painaa esim. äipän nenää etusormella, kun pyytää tekemään tööt. Mutta vierastamisessa ei VIELÄKÄÄN ole tapahtunut muutosta. Sitä on kestänyt nyt reilu 4kk :-/

Mä ajattelin muuten myös Gian poitsun syntymän jälkeen, että tietysti Keppis on POIKA. Miten tota ei hokannu...
Nöpö kyllä vois olla kumpi vaan. Kyllä poikakin voi olla Nöpö :) Meillä ainakin pojat on olleet sellasia siropiirteisiä poikia..
Hei, tästä tulikin mieleen, että kantsii olla varovainen noiden lempinimien kanssa. Mun vanhempien tuttavaperheen lasta sanotaan edelleen perhepiirissä Mususki. Tytöllä ikää 23v. :-D

Voi vitsi, ihanaa, Niksu EHKÄ pääsee avecreissulle ;-) Pidetään peukkuja, että juhlatamineisiin pääset.
Hitto, meillä olis kans Itä-Suomessa yksi kiva soututapahtuma nyt kesällä isännän töiden kautta, mutta ei meillä ole vielä mahiksia lähteä. TUo hoo on tosiaan tuon vierastamisen kanssa mahdoton ja sitäpaitsi meillä ei ole muutenkaan paikkaa, johon tyrkätä nää kaikki :-( Pitäis ripotella ympäriämpärikyliä, eikä sekään ole kivaa.

Taas jäi monet jutut kommentoimatta, mutta pitää varmaan nukkumaankin mennä.
Huomenna laitan jollekin nuo avustavan valvojan oikeudet suljetulle. Safiiri kun on nyt poissa pelistä ja itse harkitsen totaalipalstailutaukoa joksikin aikaa.

Ja tätä on tosiaan kirjotettu pitkään,vaikka asiaa vähän...
 
pikku2
Yötä..

Täällä oon taas koneita pyöritelly, pulloja keitelly ja huomisen ruuan(nakikeitto) taikassu..

Isäntä kömpi jo ysin jälkeen makuuhuoneeseen.. joten taas täytyy vaan kömpiä kuorsaavan ukon viereen kunhan saan pyykit ensin narulle..

Huomenna pääsen lasten + isovanhempien kanssa tuohon lähistöllä sijaitsevaan puutarhaan.. jotain pitäs pihalle laittaa.. Se on mukavaa touhua, mutta aikaa viepää.. Perjantaina pitäs käydä työpaikalta vähän perennoja ostelemassa.. Meinaan kaivaa tuosta pihalta 4 marjapuskaa pois kun ovat vähän huonossa paikassa.. kallion päällä. Siihen suunnittelin tekeväni kukkapenkin..

Perjantaina olis esikoisella päivän leiri ja illalla tulee isännän kummityttö kyläilemään muutamaksi yöksi.. saas nähä mitä keksitään. Yleensä ollaan käyty Tykkimäessä, mutta katsotaan viitsiikö nyt lähteä mihinkään.. ihan mökillä saunomassa ja muuten kotona touhuamista.. Lupailin, että viedään neiti sitten kotia päin.. (Asuu 100km päässä)

Siiri on nyt ihan mahdoton. Ei voi jättää hetkeksikään yksin.. Nousee ylös jatkuvasti, ottaa jopa seinästä kiinni ja ei kun ylös.. Suunnittelin jo laittavani matkasängyn keskelle olohuoneen lattiaa ja neiti sinne.. Eipähän löis päätään jos keikkaa.. ; )
Eilen neiti nousi ulkona rattaitaan vasten seisomaan ja tallusti viitisen metriä.. Hain sitten sisältä taaperokärryn ja ei muuta kun menoksi.. sisällä tuo kapistus menee vielä liian kovaa vauhtia, mutta nurmikolla toimi mainiosti..

Niin ja voikukkia nyppiessä pihasta huomasin, että Siiri auttoi äitiä. Häneltä roikkui muutamaan otteeseen voikukka suupielestä.. ; )

Jaa, has.. pyykkien kimppuun..

Pikku2
 
senora
Parina iltana toi Tirppa on kalakattanu ... Eilen iltasyötön jälkeen rupesin heijaamaan sitä uneen ja toinen vaan katteli naurusilmillä... Otin sen sänkyyn meijän väliin ja juteltiin siinä puolisen tuntia. Tirppa naureskeli ja kommentoi - useimmiten sanoi ei... kovasti nosteli päätään kun oli mahallaan. ja väläytteli hymyjään... Sitte alkoi väsyä ja tuli kiukkukin... Ja ehkä vähän nälkäkin... Ollaan päätelty, että neiti pitää mua tuttinaan joten ihan viimeisessä vaiheessa sain neitiä höntitettyä... söi muka rintaa... mutta nänni olikin suun vieressä... TOinen luttuutti ihan onnessaan... Mutta nukahti vasta puol ykstoista. Puol kolmelta sitte heräsi. Puoli tuntia söi ja simahti viereen... Yritin viedä takas omaan koppaan, mutta sinne ei suostunu nukahtamaan. Joten mies kävi hakemassa sen viereen... Siinä se sitten vieressä nukkui tai ainakin minä nukuin. Jos oli hereillä niin oli saanu syödä, sillä heräsin rinta paljaana... eli univelkaa ei kai ainakaa mulle viime yöstä jääny...

Kyllä toi tyttö on tosiaan paljon kuukaudessa kehittyny... Muutama viikko sitten yritin lähteä tytön kanssa vaunuilemaan. Huusi kuin syötävä, ei sitä voinu taloille asti maantietä pitkin pukata. Nyt taitaa olla hereillä tuolla vaunuista kun kuuluu kalakatusta... puhuu siellä omaa kieltään... Pitäis kai käydä heiluttamas vaunuja, että nukahtais...

tee on säikytellyt... Kamalaa... Mutta onneksi ei käyny sit sen kummemmasti..

Tehikselläkin alkanu 'työt'... juu... Oikein rattoisia työpäiviä... :) Taitaa ihan oikeesti töistä käydä yh:na oleminen.

Tuulin anoppi alkaa olla ylihuolehtivainen... Onpas kiva kun olet taas linjoilla.

Mies lähti jo pihalle pottumaalle. Pitäis piilotella perunat, että saadaan kesällä omasta maasta pottuja.. Sipulinsiemenet on vielä kaupassa, mutta ehkäpä ehtii... Enempää kasvimaata ei taijeta taaskaan tehdä.

Johannalla ollu ihana rakenneultra... Mitähän tuosta työnimestä päättelis... onko se nyt tyttö vai poika... Onnittelut kuitenkin.

Siirikin kasvaa ja kehittyy kohisten...Kohta kävelee jo ihan ilman tukea...

Katzulle vielä kerran tervetuloo kotiin... Voimia vauva-arkeen... Innolla jään odotteleen sun kuvauksia vauvapäivistä...
 
senora
ai nii...ristiäisistä... Suunnitelmat on hyvällä mallilla. Kummit on valittu ja kysytty. Toiset eivät pääse ristiäisiin mutta ovat nimenä paperilla. TOisten kummien kanssa ollan jo sovittu että tarjotaan täykkäriä ja voileipäkakkua ja tää kummi on mukana tekemisessä. Taijan ostaa häneltä leivontapalvelut... Sitä on mietitty että kutsutaanko muita kuin kummit ja mun veli... isä siellä tietenki on kun pippalot on siellä... Kastemekko pitäis hommata. TOisaalta vois ottaa lainaksi, mutta toisaalta oma on aina oma... Sit jos ostaa oman, niin ois mietittävä käydäänkö kaupungissa vai tilataanko netistä... Ja omat juhlavaatteet on hakusessa...
 
Omppu75.
Huomenet! Ihan normaalilta toi poika vaikuttaa. Mut voitte kuvitella sen tilanteen, kun tulin sen tapahduttua paikalle ja isäntä vaan sano, että tää putos! Luulin siis tietty, että oli korkeelta pudonnut. Pikkasen sai äijä kuulla kunniansa...Näin heti, että jotain oli tapahtunu ja aattelin, että no se kopautti teen pään autosta nostaessaan. Mut oli toi kyllä pahempi.

Mitä, Tehiskö meinaat palstailun jättää?? No, ei varmaan tekis pahaa tällekään, onhan tässä aika kiinni... Mut sit heti kun on pari päivää pois, jää ihan ulkopuolelle.. Eli kyl se sit pitäis olla totaalisesti off... Voimia sulle sinne työpaikalle ja muutenkin. Ei käy kyllä kateeks tällä hetkellä, kun en meinaa välillä näitten kahdenkaan kanssa pärjätä :)

Siirihän tosiaan on jo kova menijä! Tää meidän menijä yrittää pönkätä konttausasentoon ja nyt ryömii jo niin kovaa, että saa jo oikeesti kattoa perään. Nytkin yrittää koko ajan mennä mun kenkiä imeskelemään :)

Tirppa vaikuttaa omapäiseltä tapaukselta :) Mutta edelleen, kyllä se siitä.. pian voit sinäkin katsella hymyillen taaksepäin, että ai mitä tapahtui... Kiva, että ristiäisjärjestelyt alkaa olemaan mallillaan.

Nyt on mentävä...Aurinkoista päivää!

 
Katzu
Huomenta. Näkisitte kuinka istun.....

Gialta terkkuja kaikille, tänään pitäisi päästä kotiin :)

Nyt sitä synnytyskertomusta, jos vaan kykenen sen aikaa istumaan :)

Eli keskiviikkona touhusin koko päivän kaikenlaista pihalla. Illalla aloin vielä maalaamaan sitä terassin lattiaa siis nelinkontin. Noin klo 19 lorahti jotain housuun ja sen jälkeen lorahteli lisää. klo 20 ehdin istumaan keinutuoliin ja sit havahduin, että joo supistelee sillailla että tuntui himpun alamahahassa. Soitin polille ja pyysivät sinne. Kaveri tuli hakemaan minut ysiltä ja sit mentiin. Autossa supisteli 5-8 minuutin välein,mutta ei mitenkään kipeästi. Klo 10 oltiin sairaalassa ja olinkin kolme senttiä auki. Äkkiä soitto miehelle, että nyt todellakin lähtee ajamaan sairaalaan,että tässä ei enää kauaa mene. Kaveri jäi seuraksi,mut siirrettiinsaman tien saliin. Ilokaasua aloín hengittelemään aika nopsaan, alapäässä paine ns kasvoi. Epiduraalia alettiin kätilön kanssa puhumaan. Kätilö tuumas,että saattaa nopeuttaa vauhtia lisää ja sit mies ei välttämättä ehdi. Minä jääräpää härkä sinnittelin ja annoin ajan kulua. Olin 6-7senttiä auki ja sanoin kätilölle, että nyt epiduraali, jos vielä ehtii antaa. Kello oli noin 24.00 ja hoitaja alkoi valmistelemaan välineitä puudutetta varten. Mies pörhälsi paikalle, kaveri lähti kotiin. Lääkäri antoi epiduraalin ja paine senkuin kasvoi (siis alapäässä). Pikkasen antoi kätilö vauhtia supistuksiin tipalla, koska epiduraali hieman niitä laimensi. Tutki alapään ja sanoi,ettei mikään ihme että paine on niin kova. Pää on niin alhaalla ettei tosikaan. reunaa oli vielä vähän jäljellä. Ei mennyt kuin pari minsaa, niin kätilöantoi luvan ponnistaa. Vartti siinä ähistiin ja töitä sai kyllä tehdä ihan tosissaan. Pienen viillon teki. Sit oli pikku Nöpö ulkona 01.20 ja meidän ihasteltavana. Maailman suloisin tyttö:)

Kätilö ompeli (aika inhaa), ihan pieni repeämä epparin lisäksi. Kello 03.00 meille tuotiin tosi nätisti katettuna kahvit, kuohuviinilaseissa tuoremehut ja isot leivät. Mies söi ja lähti ajamaan takaisiin kurssille. Eli ei mennyt sekään mönkään. Kyllä tyttö on ajoituksen mestari :)

Siinä lyhykäisyydessään.

Johannalle onnea ultrakuulumisista.

Nyt en oikeasti pysty enempään istumaan. Kesäkuisiin kopsaan tuon kertomuksen vielä
 
Omppu75.
Heh, mitähän Katzun miehen kurssittelusta tuli ;)
Ihana synnytyskertomus ja tosiaan hieno ajoitus tytöllä! Toi paineen tunne on niiiin tuttua!

Tuulilta tulin kysymään, että mitäs MHB:tä sä annat Ämmälle?
 
Tehotyttö.
Huomenet tilientyhjennysreissulta!

Kovia menijöitä tuntuu olevan osa näistä lapsukaisista :)
Mä niin olen toivonut, että tää nuorin lähtis liikkeelle yhtä rauhaisasti ja harkiten kuin nuo muutkin, mutta saas nähdä.. Aikasemmin tuo konttausasentoon ainakin on noussut kuin muut, mutta muuten aikas samoissa mennään. Noilla kun ei ole ollu sitä "päätöntä" menoa ollenkaan, kun reilusti päälle vuoden ikäisenä ovat alkaneet kävellä. Suu on käyny paljon aikasemmin kuin jalat :)

Kiva juttu, että Senoran ristiäiset alkaa olla hanskassa! Etkä taida niistä kauheeta stressiä repiäkään..
Melkoinen neiti se tuntuu siellä olevan :)

Hih, Omppulassa mies saanu vähän emännän sanaa :)
Sanotaan muuten, että jokainen vauva putoaa jossain vaiheessa jostain.. Täällä yksi poikkeus, joka vahvistaa säännön. Meillä ei ole kukaan lapsista pudonnut vauvana sängyltä, hoitopöydältä tai mistään..

Niin, tätä palstailua olen vähän harkinnut laittaa katkolle.. Ja kuten Omppu totesi, on se oltava on/off. Mulle ei kans sovi se, että yritän jotenkin roikkua kuulumisissa mukana ja silleen. Tuntuu, että mun aika on nyt niin kortilla, että jostain on lisää revittävä. Musta on tyhmää käydä heittämässä vaan omanapaiset terveiset sillontällön. Jos yrittää perillä pysyä, niin se on sitten unista pois, eikä siihenkään ole oikein varaa.. Tänäänkin neiti heräs viideltä. TOsin vielä pötköteltiin ja torkahdeltiinkin hiukan sen jälkeen.
Ja jos tosiaan palstailun päätän lopettaa, niin sehän sitten myös tapahtuu.. Nimim. Kohta ilman vuosi telkkaria :)
Ja onhan kännykät ja sähköpostit keksitty, jos kuulumisia halutaan vaihtaa joskus joidenkin kanssa. Kesätauko ois nyt paikallaan kyllä! Katson nyt tämän viikon miten tämä kesälomarytmi tästä kehittyy...

Jaa, nyt on mentävä. Palataan.
 
Tuuli!
Huomenta ja aurinkoista, mutta tuulista tiistaita täältä! Hui kamalaa, mitä teelle oli eilen sattunut! Onneksi selvisitte säikähdyksellä ja pienellä kuhmulla. Tuosta tulikin mieleeni, että pitäis käydä joku erityisesti pikkulasten vanhemmille tarkoitettu ensiapukurssi. Onkohan niitä semmoisia? Aika lämmintähän tuo järvivesi sitten jo on, jos +19.

Kuulostaa aika vaativalta tuo Tehiksen yh-arki tällä hetkellä. Uskon, että on kyllä sovittelemista ja sukkulointia, jotta kaikkien tarpeet tuleet huomioiduksi. Ja hookin jo ryömii täyttä päätä joukon jatkona. Kauankohan menee vielä ennen kuin konttaus alkaa luonnistumaan? Vai vierastaa se hoo vieläkin? Mäkin olen sitä mieltä, että meidän M vierastaa, sanoi terkka, mitä tahansa. Koska ihan selvästi joka kerta, kun nähdään tiettyjä ihmisiä, vierastaa heitä alussa.

Kiitos Tehikselle anoppikommenteista. Tuo hieman lohdutti, että yleensä tämä vauva-aika on vaikein. Toivon mukaan helpottaa, kun M kasvaa. Täytyy vaan yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mut mua ihmetyttää, että miksi tuommoinen käytös iskee vain anoppeihin, eikä omiin äiteihin ollenkaan...

Noista lempinimistä tulikin mieleeni, että me kutsutaan Ämmää ihan liian usein vielä sillä meidän tekonimellä.

Siirikin siellä jo hurjasti etenee taaperokärryn kanssa :) Kuulostaa kyllä niin touhukkaalta neidiltä!

Nyt jää kyllä jutut kesken, sillä meidän täytyy lähteä Ämmän kanssa jumppailemaan!

Tuuli
 
Omppu75.
IHAN TÖRKEE TUULI!!!!! Pakko oli tulla sisälle, johan tuolla tulee kurkku kipeeksi. Leikkipuistossa oltiin puolisen tuntia. Kahvit just laitoin..

Ihanat tosiaan Nöpön kuvat! SIitä tulikin mieleen, että se mun tukkakuva on siis otettu tässä lähiaikoina, ei sillon heti kampaajan jäljiltä, jolloin se oli tietenkin parempi :)

Jos en nyt ihan väärin muistele, niin oletko Tehis ennenkin suunnitellut palstailutaukoa? Jotenkin sellainen muistikuva olis. Kyl sitä joskus tietty aattelee, kun tänne pitää heti tilaisuuden tullen sännätä, että haloo, järki hoi, mutta kun kaikki ootte tulleet niin rakkaiksi ja sit toisaalta itsekkäästi ajateltuna, tänne on niin helppo purkaa omat paineet.. Joskus tietysti vähän liiankin helppo... Mutta jos näin Tehis päätät, niin ilman muuta haluisin pitää suhun yhteyttä jollain toisella tapaa, jos sulle sopii?

Juu unohtui tai siis en ehtinyt tuohon Tuulin anoppidilemmaan puuttua. Hih, vaikka ei siinä varsinaisesti mitään nauramista olekaan. Mulla siis yli-ihana anoppi, mutta myös valitettavasti yli-innokas ja kaikkitietävä.. on tosiaan suodatettava suurin osa ja toisesta korvasta sisään ja jostain toisesta reijästä ulos ;) Mun äiti ei myöskään ole ikinä antanut mitään ohjetta siinä mielessä, että tuntisin itteni jotenkin huonoksi äidiksi. Että kai se lukee sit anoppien tuoteselosteessa tuo puutu lapsenlapsesi hoitoon -kohta. Tsemppiä! Ja muista laittaa peli poikki ajoissa, jos niikseen tulee.

Kahville.
 
senora
Olispa tosi harmi jos Tehis jättäis meijät... nyyh... Mutta jos aikaa ei oo, niin sitä ei oo. Pidinhän minäkin viime kesänä 5 viikon palstailutauon. Se teki kyllä hyvää. Mutta nyt en enää vois noin pitkää taukoa pitää. Ja Safiirikin oli alkuvuodesta nettipimennossa... Ootte kyllä tosi tärkeitä ja kaikki viestit tulee kelattua pariinkin kertaan. oikee netti-addikti..

Tuulille täytyy vaan toivottaa tsemppiä anopin kestämiseen.. Meillä kun ei tuollaisia sukulasisa oo kummallakaan...

Katzulla aika nopea synnytys... Ja mieskin pääsi mukaan. Ei tainnu seuraavana päivänä tulla kurssilla opiskelusta mitään... Muutamia ajettuja kilometrejä ja jännitetty yö takana vähillä unilla... Mutta tosi ihana ihan ihan oikeesti, että mies pääsi mukaan. Ja aika pienillä haavoilla selvisit. Mitens Nöpö... Syö ja nukkuu hyvin? Nukkuuko kuinka pitkät yöunet? Riittääkö oma maito hyvin... Aika pian terkka tuli sit kotikäynnille. Käykö vain tuon yhden kerran??

 
Tehotyttö.
En mä teitä hylkäämässä kokonaan ole, tietenkään :) Tauko vaan ei olis pahitteeksi, kun tätä rumbaa tosiaan riittää...
Ja Omppu muistaa ihan oikein. Silloin villeimpinä haaveiluaikoina, kun sitä sontaa tuli niskaan ämpärikaupalla, olin himmailemassa. Silloin karsinkin noita ketjuja pois. Kokonaan en sillon lopettanut, vaikka sekin vähän suunnitelmissa oli.
Välillä mietityttää sekin, että miksi sitä tänne "kaiken kansan" luettavaksi näitä purkauksia kirjottelee. Ihan hyvin sitä voisi soittaa ystäville tai siskoille... Mutta rakkaita tosiaan on teistä tullut, niin jotenkin se vaan on helpompaa näin.

Nyt pitää taas kiitää.. Lupasin isoille pelihetken takaterassilla peiton päällä, kun pienet nukkuu. Pitäis äkkiä kävästä suihkussa ensin. Meinattiin vähän lähteä reissun päälle Turkkusen suuntaan. Kupittaata on pitkään myös suunniteltu, joten ehkäpä sinne tänään illaksi.. Samalla voi käydä Plantagenissa ;-) Nimittäin lasten tarpeiden lisäksi tässä pitäis ehtiä myös omia tarpeita tyydyttää :-D Pitäis hakea läjä havuja. Viikonloppuna isäntä saa roudata mulle turveharkkoja ison satsin.. Tosin nuo havut kyllä pitäis ehkä hakea muualta kuin Plantagenista. Siellä vaan tuo käytännön toimiminen käy näppärästi, kun saa muksuja kärryihin jne.

Jaahas, isot sai taas riidan pystyyn, niin taitaa jäädä pelituokiot pitämättä. Mökötetään sitte vaan PRKL!!!!!!!

Äkkiä pitää kyllä piipahtaa suljetulla Nöpön kuvia katsomassa..
 
Katzu
Taas pikaisesti, milloinkohan voisi istua ns rauhassa. Ehtisi ajatuksella lukeateidän tekstit ja kommentoidakin jotain.

Tuollahan tytteli nukkuu kaikessa rauhassa. Juu maitoa ainakin toistaiseksi riittää TODELLA hyvin. Liivinsuojat saa vaihtaa aika usein. Eiköhän kohta tasaannu. Rintakumia joudun käyttämään.
Nukkuminen vaihtelee. Toissa yönä halusi seurustella. Viime yönä söi 23.30, 02.30 ja sit vasta heräsi joskus ysin aikoihin. Mutta koira herätti meidät 5.30 ja en osannut enää sen jälkeen nukkua.

Nyt mentävä syömään
 
Tuuli!
Ihanaa Katzu olikin ehtinyt tänne jo synnytyskertomuksen kirjoittaa ja laittaa Nöpön kuvatkin suljetulle. Suloinen pakkaushan se Nöpö on kuinkas muuten ;) Täytyy kyllä kateellisena (myönnän) ihastella, kuinka nopeasti sun synnytys on mennyt. Varmaan jäi hyvä fiilis siitä kaikin puolin? Ja hieno homma, että mies ehti mukaan!

Tuosta tulikin mieleeni, etten ole muistanut Senoralta sektiohaavan paranemisesta kysellä. Onko hyvin parantunut? Mulla se ei tunnu enää muulloin, kun joskus M potkasee siihen vahingossa vaipan vaihdon yhteydessä. Mutta tosi selvästihän se kyllä näkyy... Mikä fiilis sulle muuten jäi koko hommasta nyt kun aikaa on kulunut? Mun mielestä toipuminen sektiosta oli ainakin paljon helpompaa, mitä mä olin kuvitellut tai kuullut. Ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ollut. Tosin en osaa verrata tavalliseen synnytykseen, kun ei sittä kokemusta ole. Joskus tietty pistää vähän miettimään, että jos tämä oli nyt mun ainut synnytyskokemus, niin eipä se kaksinen ollut ;)

Kiva kuulla Senora, että teillä on ristiäisvalmistelut jo noin pitkällä. Ja nimikin oli jo sukunimeä myöten päätetty, joten homma hoidossa!

Omppu, mä annan Ämmälle tällä hetkellä Probiootti baby nimistä maitohappobakteeria.

Niksulla ja miehelläkin olisi tiedossa juhlat ja ihan kaksistaan pääsisitte menemään. Toivottavasti onnistuu! Meilläkin on jo liput varattuna yhteen konserttiin kesällä ja M viedään hoitoon mun vanhemmille. Miehen vanhemmille sitä ei taideta kyllä ihan lähiaikoina viedäkään...

Vai aikoo se Tehis pitää meistä vähän kesälomaa...ihan ymmärrettävää kyllä :D Mullakin tulee tässä enemmän ja vähemmän kolmen viikon mittainen tauko, kun mies jää lomille ensi viikon alusta. Ollaan aika lailla menossa koko kolme viikkoa. Mutta kesällähän täällä on yleensäkin aina hiljasempaa, kun on ulkohommia ihmisillä ja sit tietty noita lomia ja muita menoja.

Jaahas jos sitä tekis vaikka jotain kodinhoidollisia hommia välillä...kuten laittain tiskikoneen päälle. Jumpan jälkeen M veteli perunamaissisosetta ja maitoa ja nyt vielä hilluu tuossa sitterissään, mutta eiköhän se uni kohta tule.

Ai niin lukiko kukaan eilistä Hesaria? Siinä oli iso juttu helistimen sivuilla kirjoittavista Heinämammoista vuosimallia 2007. Heillä oli tapaaminen Vantaalla ja siellä oli 40 vauvaa! Rovaniemeltä asti oli tullut porukkaa siihen tapaamiseen. Niin ja siellä oli isätkin mukana!

Tuuli
 
Omppu75.
Oispa kyl kerrassaan hienoa, jos Niksu pääsis isännän kanssa bilettämään! Meilläkin on yhdet synttärikemut tossa 14. päivä, johon olis tarkoitus päästä.

Ei oo tullut eilistä Hesaria luettua. Täytyykin se anopin laatikosta käydä pöllimässä.. nyt muuten just ihan ku auton ovet olis paukkunut, oliskohan ne tulleetkin kotiin..

Jep. Kolme tuntia päivystin ikkunasta toiseen, kun Tee leikki kaverinsa kanssa pihalla. Vähän väliä soi ovikello ja äiti sitä ja tätä. Meni hermot! Sanoin sille jo lähtiessään, että mä EN sitten aio toteuttaa jokaista toivetta... No, nätisti kuitenki sit leikkivät (äitiä ja isää....)mut sit tuli Teelle taas harmin paikka, kun toinen vaan ykskaks ilmoitti lähtevänsä kotin. Meidän pikkuprinssi otti henkilökohtaisesti, taas.. Huokaus. Mä en sit leiki tänään enää mitään, ilmoitti :) Joo, odotan vaan kauhulla sitä tulevaa murrosikää, josta Tehiskin hienovaraisesti toisinaan muistuttaa meitä ;)

Vielä tosta anoppihommasta. Meillä on myös appiukko alkanut näyttää pappa tietää -puoltaan. Jos tee itkee, niin on saanut liian vähän ruokaa. Jos tee itkee ja vikuroi, niin on saanut liikaa ruokaa. ?? Ärsyttävää. Ja hän on sitä sukupolvea, että lapsille annettiin suurinpiirtein kuukauden ikäisinä punasta maitoa ja maksamakkaraa..

Ihana kun Tuulin pojallekin on ruoka maistunut :) Olikos teillä neuvola jo, onko mennyt multa mitat ohi? Meillä olis ens viikolla PUOLIVUOTISneuvola. Uskomatonta.. Äsken muuten kun teetä laitoin unille, hellittelin hetken sylissäni ja satuin kattomaan peilistä meitä. Ihana näky. Toinen oli pää mun olkaa vasten ja kädellä piti mun käsivarresta kiinni. Voi miten isolta pojalta mun vauva jo näyttääkään. Tänään alotin laittamaan taas pieniä vaatteita pois, voi ei...

No ni, tää tästä menee taas. Ruuankin sain jo laitettua ja esikon ruokittua spagetilla ja jauhelihakastikkeella. Hyvä, kun on alkanut muukin uppoomaan ku ne iänikuiset lihapullat :)

Ai niin, tosi upeeta, että Katzulla on maito noussut hyvin!! Nauti siitä :)
Jokohan se Gia pian antaa kuulua itsestään..
 
Tuuli!
Voi iiks onko tee jo puolivuotias! Voih mihin tämä aika menee? Kohta nuo on jo rippikouluiässä...kirjoitellaankohan me täällä vielä silloinkin ;) Juu Omppu oli neuvola jo. Enkös niitä mittoja laittanutkaan tänne eli pituutta 65 cm ja painoa 7700g. Mitkäs oli Niksun ännän 4kk mitat?

Juu Gian kuulumisia odotellaan jo malttamattomina. Syntyköhän sieltä tummatukkainen poju?!

Heh hieman naurattaa, kun M seurustelee ihan vakavissaan lelukaaressa roikkuvan muovisen nallen kanssa...

Tää menee katsomaan, joko tomaattikeitto on valmista.

Tuuli
 

Yhteistyössä