Ex-kermit 23 - helmikuu

  • Viestiketjun aloittaja uusi lista
  • Ensimmäinen viesti
Tuuli!
Huomenta tänne! Senoralle ja Katzulle mukavaa työviikkoa ja muille vaan muuten mukavaa viikkoa. Safiiri tosiaan pääsi täksi viikoksi listan huipulle ;) Perjantata odotellessa...Pahasti on kyllä tuo odottajien lista kutistunut, joten nyt vaan niitä oletettuja oviksia hyödyntämäään...

Antzille jaksamisia!

Senora, ei toi sokerien mittaaminen pahalta kuullosta...tsemppiä! Juu tosiaan se 10 kiloa mulle tuli ja nyt on siis lähtenyt 12 kiloa. Tästä on hyvä jatkaa!

Palataan,

Tuuli

 
Tuuli!
Antzi ja Katzu olivatkin päivittäneet mahakuvat suljetulle! Senorallako oli jotain ongelmia kuvan liittämisessä...Vai ensi viikosta lähtien saat allkaa sijaista ohjeistamaan...

Tuuli
 
safiiri,
Terveisiä neuvolasta. Nyt niitä suppareita sais sitteki tarvitaan tänne päin! Mulla oli kuulema verenpaine sen verran korkealla että pitää käydä ke-aamuna mittaamassa uudestaan. Jos huitelevat vielä, meikäläiset passitetaan synnärille ennen pe:ta. Terkka käski tarkkailla päänsärkyä ja muita "outoja" oireita. Mää vaan että jaa, tarkkaillaan sitte. Mutta itte tässä pähkäilin, että saapi tämä todennäköinen neiti-ihminen sitteki syntyä mahollisimman pian. Kolmonen muuten synty viime aamuyönä - siis rv 37+0.

Nyt ei kerkeä muuta. Palaan asiaan taas myöhemmin ja luen jutut paremmin. Piimää juomaan...

Safiiri ja Nelkku 37+3
 
Tehotytt.
Huomenet!
Meinasin, etten kerkiä aamurupatteluille, mutta kerkisin kummiskin:) Tänään piti tulla se kaverin tyttö hoitoon, mutta olikin niin yskäinen vielä, että siirrettiin...

Oi, nyt pitääkin sitten Safiirille pistää paketti suppareita vissiin tulemaan! Tuo paineiden nousu on kyllä merkki siitä, että synnytys on ihan luonnostaankin lähellä... Tai ainakin saattaa olla sitä. Mulla ainakin muuten niin matalat paineet aina hiukan nousseet ennen synnytystä.
Armottomat supistukset siis sinne!

Ohoh, onpas Tuulilla kilot karisseet komeasti :)
En olekaan kerinnyt sulle sanomaan myös, että kannattaa sen imetyksen kanssa ottaa vaan ihan rennosti. Jos annat itsellesi luvan olla osaimetyksellä ja jättää stressaamisen asiasta, niin ties vaikka maitoa alkaisikin vielä tulvia pojan tarpeisiin. Ainakin tuon odotuksen otit niin rennosti, niin voisi olettaa, että onnistut tässäkin :)

Senorakin siellä taas vähitellen sopeutuu töihin :) Vai sijaisen koulutusta luvassa. Ei olekaan todellakaan varmaan helppoa tuossa hommassa yrittää muistaa opastaa kaikkea.. Huh.
Onkos työkaverit yhtään vilkuilleet vatsaasi?? ;-)

Antzi, kovastikin näyttää siltä, että pieniä geenejä teillä. Itsekin tosiaan olette olleet suht pikkuruisia. Mutta ihan luonnollista tuo on, että pelot kummittelee. Uskotaan kuitenkin kaiken olevan hyvin. Luulisi, että napanuoran virtauksissa olisi jotakin jo näkynyt viimeksi, jos häikkää olisi ollut. Pieni on helpompi synnyttää! :)

Voihan viemäri tuota Katzun juttua... :)
Positiivista, ettei enää ole alkuraskaus menossa. Olisi voinu pienet ykät tuosta löyhkästä tulla :-D

Onpas tosiaan odottavien lista lyhyt. Nyt Sonia ja Kauris reippaasti listalle :)
Eiköhän sitä kohta joku plussaa myös ;-) Jazzzzzzzzzz, Omppuuuuuuuuuuu.. Mites Kapris, by the way? ;-)

Kirpusta ei ole kuulunut pitkiin aikoihin. Elelläänköhän siellä rankkaa vauva-arkea?

Meitin vauveli muuten sitten päättikin jo alkaa vierastamaan :) Olen sitä hiukan aavistellut tässä jo aiemminkin ja torstaina neuvolantäti sai aikaan armottomat alahuuliväpinät&huudot.
Mun mamma just muisteli, että tuo toinen neiti aloitti kans tosi aikaisin ja kesti kuulemma pitkään. Hauska tuo mamma, kun hän muistaa aina kaikki tällaset jutut.
Saas nähdä alkaako myös hampaita tehdä... Kuolannut on hirmusesti kans jo pitkään ja lauantaina oli vähän omituiset kitinät. Ei oikein ole kuulunut tapoihin :) Jos nyt jo hampaita tulee, niin mun pienimuotoisen tutkimuksen hypoteesi menee metsään. Oletan, että pojat perivät hampaiden tulon äidiltään ja tytöt isältään. Tähän asti nimittäin meillä näin... Pojilla tulleet n. 4kk iässä kuten mullakin ja tytöllä taas n. 9kk, kuten isällä. No, katsotaan...

Jep, pukemaan ja tekemään uutta lumiukkoa. Sniif, se hieno perjantaina tehty suli heti pois :'(

Tehis
 
Sonia..
päivitelty lista
Odottajat

Safiiri, 35v, LA 22.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 24v, LA 9.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)
senora, 42v, la 21.4.08 , ensimmäinen
gia 20v, la 6.6.2008, esikoinen
Katzu, 30v, la 13.6.2008, ensimmäinen
Sonia, 36v, la 12.9.2008, toinen, tyttö -98


Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8.07, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)
Hoppu , poika 19.9.07 4180g ja 54 cm esikoinen (LA 15.9.07 )
ÄssÄ, tyttö 20.9.07 , 2660g , 48cm (LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02 )
Pikku2 29v. , tyttö 30.9.07 2750 g 48 cm toinen, poika 01/03 (LA 25.10.07)
Jazz vm77 , poika 16.10.07 4210g ja 54 cm toinen, tyttö 8.8.2005 (LA 8.10.07 )
Ninni83 24v.tyttö 18.10.07 2,9 kg ja 48 cm toinen, tyttö 01/04 ( LA 18.10.07 )
Kirppu 31v. poika 20.10.07 4120 g 52,5 cm toinen, tyttö 12/05 (LA 18.10.07 )
Tehotyttö 36v. tyttö 25.10.07 3265g ja 49cm.neljäs, lapset -96, -98, -05 ( LA 14.10.07 )
Kapris 28v. poika 12.11.07 3730g ja 51 cm. toinen, tyttö 09/05 (LA 1.11.07 )
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, -------------- tyttö 08/04
Omppu75, 32 v., poika 15.12.07 3355 g ja 50 cm toinen, poika 03/04 (LA 12.12.07)
Tuuli, 35v. , poika 23.1.08 4040g ja 53cm, esikoinen (LA 11.01.08 )
Niksu, 28v., poika 3.2.08 3400g ja 50cm . toinen, poika 12/05 (LA 03.02.08 )


Ok, rohkea rokan syö!!
 
Sonia..
Tuli tuossa mieleen kun tuota listaa tarkemmin tutkin, niin miten tuo Roosa? Ei oo tarkempia tietoja millon vauva on syntynyt...

Safiirille armoton suppari lähtee täältä!!! Tämähän taas jännäksi menee kun perjantai ei enää olekaan niin varma :)

Mulla oli aivan hurja verenpaine nyt neuvolassa, epäilen, että jännitän niin paljon, että se on paljon, niin se on paljon :D

Katzulla ihana viemäriongelma, ne on aina niin viehättäviä...

Ja Senora palannut vielä hetkeksi töihin puurtamaan, jaksamista loppumetreille!

Niin tuo näyttää, että Antzin vauvan koko on ihan suvussa. Oliko se ultra aika jo keskiviikkona?

JA huh tuota Tuulin palautumista :O Mulla meni varmaan vuosi, että olin lähellä lähtöpainoa, siis lähellä...

Tyttö meni koulun kans aamulla uimaan, en edees hoksannu katsoa mittaria kun tuntui niin lämpimältä. Paleltuukohan se nyt matkalla koululle kun 9 astetta oli pakkasta ja lapsi puetttu kuin suojakelille *nolo*.. no, siitä varmaan kuulee koulun jälkeen...

Miten muuten te ootta käyttäny odotusaikana vitamiineja? Kun mä ostin tuollaisen monivitamiinipurkin joka on tarkoitettu raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville. Neuvolassa otin sen puheeksi ja täti meinas, että neuvola ei suosittele jos sisältää e-vitamiinia. Ja onhan siinä...
En kyllä ymmärrä miksi tuossa sitä on jos ei passaa...
 
Katzu
Näyttääpä nyt lista hyvältä :) Kiitokset Sonialle

Täältäkin Safiirille tosi ISO suppari pläjäys!!!!

Vai on Tehiksen vaavilla alahuuli päässyt vipattamaan. Voi reppanaa :) Pelottava neuvolan täti ollut kuin iso mörkö

niin ja taas röörit toimii, oli käynyt kunnan miehet sorkkimassa kaivoa....
just ajattelin aamulla ihan samaa kun töissä juttua puhuin, että varmaan olisi laatta lentänyt jos olisi tapahtunut alkuraskauden aikana.
Nyt täytyy taas jatkaa töitä



 
*kapris
noppaan...

ONNEA NIKSULLE JA PERHEELLE PRINSSISTÄ!!!!!!
Ihanan täsmällinen poju, ei voi muuta sanoa =)

ja Tuulille onnittelut raskauskilojen lähtemisestä ja vielä miinukselle menemisestä! tosi hienoa!

Juu tiedän, ettei sivuilla ole ohjeita. oisin tilannut kotiin sellaset imettäjän ohjeet, mut ei siel ollut sellasta vaihtoehtoa ja en tosiaan jaksa mihinkään ryhmän lähteä...
mul on kotona ihan huippu pika-startti (4vk ohjelma) mut sitä jos alan vetää nyt, niin loppuu kyl imetys ku seinään... esikoisen kanssa kävi niin... =( tai ei se seinään loppunu, mut väheni ihan mielettömästi maito. onneks olin jo yli 4kk täysimettänyt, niin ei niin haitannut. ois muutenkin tullut loppu, kun tytölle hampaat kasvo ja mua pureskeli kovin :)))

voi teitä limailijoita ;)
meillä oltu ilman mitään (no pari kertaa) ja näinkin unta, että olin raskaana. ja se oli kyl painajainen.... tai en halauis enää olla raskaana/synnyttää, mut kyl sen vauvelin voisin vielä ottaa :)) hankalaa...
no uskon kyl, et meidän lapset on tehty. jossei sit aleta iltatähteä haaveilemaan muutaman vuoden päästä.

nyt ei taas kerkiä muuta, muutakuin ihmettelemään että kohtahan se safiirin rinsessa syntyy =) ei montaa yötä enää!!

kapris ja ihana hymypoika + ihana tyttö (jolla uskomattoman kova tahto....)
 
safiiri,
Yök. Tulee piimä kohta takasi ylös... Tunnin sisällä kolmas lasillinen tais olla liikaa ;)

Antzille piti sanomani, että teidän vauvelilla ei varmasti oo mitään hätää. Tuohan on ihan selvästi perinnöllistä tuo pienikokoisuus. Minkä kokoisia te vanhemmat muuten ootte? Meillähän mies on isokokoinen enkä määkään mikään pätkä oo, joten lapsukaisetki on siksi isoja syntyessään.

Mää oon popsinu niitä raskausajan multitabseja. Siinä näyttää kans olevan e-vitskua, mutta meidän terkka ei ainakaan niitä kieltäny. Ja ku purkissakihan lukee että raskaus.

Ystävättären laskettu muuten on huomenna. Hältä tuli aamulla viesti että ovat käyneet yöllä laitoksella. Passittivat vielä kotiin levähtään kipulääkkeiden kanssa. Mutta kuulema avautumisvaihe on kuulema menossa...

Neuvolassa kysyin, voiko suppareiden aikana tapahtuvaan laattaamiseen saada mitään pahoinvointilääkitystä. Meinas että kyllä voi. Täytyyki heti laitokselle mennessä ottaa asia puheeksi. Mulla kaikki kolme synnytystä ois ollu suorastaan ihania, jos en ois avautumisvaiheessa koko aikaa oksennellu. Kahessa ekassa epiduraali poisti sitte ihan välittömästi huonon olon, mutta kolmannessa ei ku en kerenny saada mitään. Näin jälkeenpäin muistelen, että jossain vaiheessa se huono olo vaan katos. Kai sillon ku supparit ylty tosi tosi kipeiksi.

Hmmm. Kannattaakohan mun kovin muistella aikasempia synnytyksiä just nyt? Voipi iskeä muuten paniikki ja hätä.

Oli muuten Tuulin Tiitistä ihania kylpykuvia :)

Missä tosiaan on Ruusa? Ei oo näkyny eikä kuulunu piiiiiitkään aikaan.

Terkka kysy tutin käytöstä. Sanoin että kakkoselle ja kolmoselle oon suosiolla iskeny tutit suuhun synnärillä ku he molemmat heittäyty keltaseksi ja joutu sinivaloon. Olivat kaapissa paljo rauhallisempina tutit suussa. Tuolla meidän synnärillä kuulema tutteja ei oo ollenkaan. Eli täytyy ottaa kotoa mukaan ihan vaan varalta. Tai pyytää miestä tuomaan kun saadaan Nelkku maailmaan. En vielä tohdi kuiteskaan hankkia sitä punaista unikkotuttia... Paitsi että jos Nelkku oiski poika, tuttihan vois olla se kuuluisa "ferrarinpunainen", niinku se punainen pehmokäärme, joka hälle ostettiin.

Safiiri ja Nelkku 37+3
 
Omppu75.
Moro! *kiroilua* hyvää palstailuaikaa meni hukkaan, kun ei meinannu taas yhteyksiä löytyä..kohta varmaan herää tuo pienin.

Vitsit, ihanaa, että se on nyt sitten Niksullakin pojan pallero ulkopuolella! Kovin nopeasti meni sunkin ponnistus, voitit mut :)! Oli vissiin kipuilut ja supistukset tehneet tien valmiiksi.

Voi että tuo Tiiti on sitten kertakaikkiaan ihana! Meidän pitää kyl Tuuli ehdottomasti treffata tässä kevään aikana poikinemme! Ja kiva olis toki muitakin tavata.

Soniakin uskaltautui listautumaan, hyvä juttu!! Ja Safiiri kun tuosta poistuu listalta viimeistään lauantaina, eiks niin, niin kovin käy lyhykäiseksi. Niin Kaurishan tuosta puuttui vielä.

Kylläpä Antzilla on nyt murheita.. siis ei varmasti oikeasti mitään hätää, mutta kurjaa, että joudut stressaamaan aina jostain. Lämpimiä haleja sulle! Kohta se on teilläkin nyytti kainalossa!

Juu ei me siis tosiaankaan olla mitään kolmosta puuhaamassa!! Kysyin vaan mieheltä toimituksen jälkeen, että et sitte käyttäny mitään ehkäisyä. Olisko pitäny, sano, eiks sul oo mitään käytössä.. Just, ääliö. No, ens kerralla se varmaan kyllä muistaa ku partiopoika. Tuulin pohdintoihin; en oikein tiedä tosta ehkäisyhommasta. Toisaalta en haluis pillereihin palata, kun ikuisuudet pärjäsin ilmankin (raskaaksi tulematta siis) ja kun tunnistan ovulaation niin hyvin (ainakin tähän asti). Mut sit toisaalta, imetyksen loputtua, kiinnostais sikäli pillerit, että aattelin että söis niitä muutaman kuukauden putkeen ja kärsis tyyliin kolmet, neljät menkat vuodessa. Täytyy lääkärin kanssa jutella, ens viikolla mulla on (=pitäis olla) jälkitarkastus. Mut minipillerit ei ainakaan tule kyseeseen. Esikoisen aikaan käytin niitä jonkin aikaa ja vuosin viikkokaupalla, eivät sopineet mulle.

Ja pikku T heräsi. Siispä moikat ja mukavaa päivänjatkoa itse kullekin. Nää lähtee kohta tuon lääkäritarkastukseen, kiva saada ne mitat pitkästä aikaa.
 
Tuuli!
No niin ei sitten muuta kuin paaaaaaaljon ja voimakkaita supistuksia Safiirille täältä! Yritetään nyt saada Nelkku maailmaan mahdollisimman pian! Noista sun ja Sonian korkeista verenpaineista tuli mieleeni, että täällä kärsitään samasta vaivasta...siis mulla nousi synnärillä verenpaineet korkealle (raskausaikana oli ihan normaalit) ja yhä edelleen ne on korkealla. Onko jollain tietoa/kokemusta, mistä vois johtua? Voiko leikkaus olla syynä? Terkka ei oikein sanonut muuta kuin, että seuraillaan niitä.

Sonialle tervetuloa mukaan listoille :) Tuo kysymäsi Ruusa lopetti kirjoittelun jossain vaiheessa kokonaan, eikä ole täällä käynyt ilmoittamassa, koska pikkuinen syntyi. Ollaan me häntä aina välillä huhuiltukin, mutta ei mitään tulosta...Ja tosiaan Kirppuakaan ei ole pitkiin aikoihin näkynyt eikä kuulunut!?! Kattelin Sonia noita sun tietoja ja sullahan onkin siellä jo "iso" koululainen. Oletteko jo kertoneet uudesta siskosta tai veljestä tytölle? Mä huomasin mun kavereiden tytöistä, jotka on samaa ikäluokkaa kuin sun tyttö, että he ovat olleet aivan valtavan ihastuneita tähän meidän vauvaan. Kyselleet kovasti kaikkea vauvan hoidosta ja nimiehdotuksiakin ollaan juuri heiltä saatu eniten ;) Juu kyllä mäkin söin just noita raskausajan Multitabseja.

Heh kiitokset vaan onnitteluista kilojen "pudottamisen" suhteen - ei tässä kyllä hirveää kunniaa voi itelle ottaa, kun en todellakaan ole tehnyt asialle mitään muuta kuin syönyt joululta jääneet kolme suklaarasiaa...

Kiitos Tehis lohduttavista sanoista ja hyvästä neuvosta tuon imetyksen suhteen! Nyt täytyykin taas mennä kokeilemaan sitä ja sen jälkeen me lähdetään Tiitin elämän ensimmäiselle ulkoilureissulle. Täällä on nyt ihan mukava ja leppoisa ilma.

Tuuli
 
gia
Onkos kellään tietoa että missä vaiheessa neuvolakäynnit tihenee? Nyt oon käynyt suunnilleen kerran kuussa.

Ja sitten tosta suljetulle rekisteröitymisestä.. Tarviiko siinä olla hotmailin sähköposti? Oon pihalla taas kuin lumiukko:)

gia 22+3

 
senora
Onnittelut Sonialle listautumisesta... Yritä vaan pysyä linjoilla aktiivisesti, nii et tipu kärryiltä..
Mulla menee kans monivitamiinit ja kalsium tabletteina... D-vitamiinin jätin nyt pois, kun tuli käytyä tuota aurinkoo moikkaamassa... Pitää torstaina kysellä lääkäriltä vieläkö jatkan... Mutta taitaa tuota arskaa ruveta pian saamaan täällä Suomessakin..

Antzia voi kai vain lohdutella samoin kuin muutkin, että teijän suvussa ollaan kai pieniä... No panic...

Tuuli lähdössä Tiitin kanssa ekaa kertaa ulos... voiih.. Toivotaan että se imetyskin alkaa luonnistua...

Pitäiskös vielä kerran yrittää Ruusaa huhuilla... RUUUUUUUUSAAAAAAAAAA!!! Hän vain lopetti palstailun ihan yhtäkkiä.

Pitäis kai käydä mutka suljetulla ja yritää jotai pipertää...
 
safiiri,
Tjaa. Mää en niin kiinnittäny huomiota neuvolakäyntien tihentymiseen. Oonkohan mää kuukauden verran käyny parin viikon välein. Tai ehkä nyt viikon välein kun tänään oli, viime viikolla äippäpoli ja toissaviikolla neuvola.

Mulla on hotmailin e-mailosoite. Se ainaki toimii tuolla yhteisössä.

Jospa sitä taas kävis hakemassa lasiin lisää piimää. Jos tämä tehoaa, sitä täytyy alkaa ihan kunnolla mainostamaan.
 
Tehotyttö.
Vai on se Safiiri siellä piimäkuurilla ;-)
Voisin tuosta supparipaketin mukana lähettää tuon piimäpurkin jämän, kun systeriä varten viikonlopuksi ostin :) Meillä ei sitä oikein kukaan juo. Itse joskus otan gefiluskuureja, mutta harvemmin. Lähinnä sillon, jos tuota hiivaa ilmaantuu. Kop kop, ei ole nyt tarvetta...

Minäkin huhuilen vielä RUUUUUUUUUUSAAAAAAAAAA.
Aina tulee jotenkin sellainen olo, että onko kaikki hyvin, kun yhtäkkiä mystisesti katoaa palstalta. Toivotaan, että Ruusa vauvelin ym. perheen kanssa voimissaan.

Tuo Ompun kumittomuus ja haluttomuus lisälapsiin onkin hyvä yhtälö, hihih. :-D
Ja samaan kelkkaan on Kapris hypännyt. Voi teitä!
Niin, paraskin puhuja täällä...
Kai tässä tarvis kuitenkin joku varmistusnega tehdä, kun niin epämääräistä ollut pitkään. Vaikka olenkin siinä uskossa, että ovis vasta oli tai on tulollaan...
Luulenpa, että Jazz liittyy pian testailijoiden kerhoon ;-)

Pitäis tänään kolmen mukelon kanssa mennä MLL:n ylimääräiseen kokoukseen. Isäntä tietty taas reissun päällä, kotiutuu kyllä myöhään...

Kiva, Sonia listautui! Sulla onkin tyttö samaa vuosimallia kuin meidän isompi typy.

Gia, kyllä tuonne suljetulle kait muillakin osotteilla pääsee. Jätä vain hakemus!
Neuvolakäynnit rv30-> kahden vkon välein ja rv 36 -> viikon välein. Meillä ainakin näin.

Nyt oikein kaffetta juomaan. Olikin sähköt poikki 1,5h jonkun huoltojutskan takia. Kolottelikin jo pahasti kaffe-/teehammasta..

Tehis
 
*kapris
laskiaispullan kera vastailen senoralle, että mulle ainakin sanottiin (viime maaliskuu) että uusin suositus on syödä niitä d-vitamiinejä ympäri vuoden kun raskaana, että anna mennä vaan. esikoisesta oli käsky syödä loka-maalis. ja eiks siellä korkeella ole vielä vähemmän valosaa kuin täällä... ainakin vielä... ?!

Safiirille suppareita lähetän täältäkin!

 
senora
Emmä enää muista mitä se terkka sano niistä d-vitamiineista, mutta mun mielestä puhui talvesta ja kun kävin lekurilla ennen reisua, niin lekuri sanoi ettei etelässä tartte ottaa... Täytyy kai sit jatkaa vitskuja..

Ny lähen suljetulle yrittään kuvan liittämistä...
 
safiiri,
Huh, meinaa tökkiä piimän juonti. Muistaakseni se resepti meni sillai että päivän (tai päivien) aikana ei sais mitään muuta syödä ku piimää. Onkohan siinäkään sitte mitään järkeä, ku sitte ku synnytys alkaa, sitähän tarvii energiaa. Ja vauvelille kans on hyväksi jos äiti on syöny hyvin. Ei tuu mitään verensokerien laskua tms. Mää taidan tehdä niin että kohtuudella syön muutaki (heh, just on maha täynnä pottumuusia ja pihvejä) mutta juon sitä piimää kans melko reippaaseen tahtiin. Ainaki enemmän ku yleensä.

Se oli sitte siinä tämän kertanen kompuutteri-istunto. Palaamme asiaan taas.

Safiiri ja Nelkku 37+3
 
Sonia..
Oishan se Safiiri ikävää jos synnärillä sitten oksentelisit litroittain piimää.. ehkä parempi jotain muutakin syödä (kuten olit tehnytkin..), tarvii niitä voimia kuitenki sen verran.
Niin ja toivottavasti ei tarvi oksentaa :)

Taitaapa olla, että täällä tehdään kohta raskaustestejä oikeen isommalla joukolla :D

Joo, meillä on jo iso tyttö, varmaan ihan pilalle lellitty :) Tuolla se hyppyyttää koiralla esteitä, koira vilkasee mua välillä anovasti :D Ei oo kerrottu vielä. Viimes meinattiin kertoa kohta np-ultran jälkeen vaan saatiinkin kertoa surullisempia uutisia..

Onhan tuo saunassa kommentoinu mun mahaa, että pömppö... selitys, meinaa iltaisin vähän olla turvoksissa, ei se tavallisesti oo..

Uskaltaa kai sitten jatkaa sitä vitamiinin ottoa, kun kerta tekin... siinä olis 1-2 tabua päivä, otan vaan sen yhden.

Miltäs Tuulista tuntuu äidin rooli, esikoisen kun sait? Onko sitä mitä kuvittelit olevan?

Toivottavasti Ompun lääkäri on tällä kertaa paikalla kun jälkitarkastusta pitäsi tehdä!
Miten meni pienen lääkärintarkastus?

Mäkin haaveilen tuosta suljetusta, jos tässä joskus sais aikaseksi. Kyselen sitten hyvin yksityiskohtaiset neuvot :D

 
safiiri taas maisemissa
Sonialta hyvä tuo pointti että jos ja kun sitä taas voi pahoin, ei varmaan ois mukavaa pulautella pelkkää piimää....

Se aamusella mainitsemani ystävätär on parhaillaan lähössä takas synnärille. On kuulema supparit jo sen verran kipeitä ja tiheitä ettei kotona pysty enää oleen. Voi voi voi. Jännittää heiän puolesta kovasti.

Taas mennään.....
 
Omppu75.
Mäkin söin tänään laskiaispullan, mantelimassalla. Tässäpä gallup; hillo vai massa?

Tiitillä tais olla onnistunut ulkoilureissu, ainakin kuvassa näytti tyytyväiseltä :)

Mä söin ennen raskautta, raskauden aikana ja yhäti Multitabsin Gefiluksella ryyditettyjä vitskuja. Niissä on samat kuin siinä raskaustabletissa, mutta tuo Gefilus lisänä. Olen vannoutunut Gefiluksen käyttäjä... oliskohan Sonian terkka voinut tarkoittaa A-vitamiinia, eikä Eetä?! En ainakaan ole eestä mitään haittaa kuullut olevan.

Jokos Safiirilla piimä loppui ;) ? Yök, en juo kyl piimää..

Lääkärissä kaikki hyvin, kovin jänteväksi kehui pikku possuamme :) Pituutta on kertynyt huimat 58 cm ja painoa 5775g. Hienosti ja tasaisesti siis kasvanut tissimaidolla. Hitsit, unohdin pyytää Rota-reseptin, täytyy huomenna soitella perään. Oli tarkoitus seuraavalla käynnillä antaa se rokote, 3 kk neuvolassa.

Ruusa tosiaan on tainnut jättää palstailun.. toivottavasti kaikki on kuitenkin ok heillä, ja miksei olis.

Vai on me Kapriksen kanssa täällä Keski-Uudellamaalla liukasteltu ilman kumia =D. Ei, kyllä ne on muut jotka saavat tätä maailmaa kansoittaa tästä lähin, siis Kapris mukaan lukien. Tossa kyllä yks ilta aattelin, että jos jotain kaipaa vielä tapahtuvaksi, niin se hitonmoinen jännitys, kun teki niitä testejä! Näin jälkeenpäin aateltuna se tuntuu ihan mahtavalta, vaikka sillon niitä tehtaillessa ei paljon naurattanutkaan...

Pikkukersa on tillittänyt unta kuuppaan jo monta tuntia, vähän tissillä käväs.. alkaa rinnoissa nipistelemään jo, sais herätä! Ai niin, pirulainen, yrittää jotain kurkkukivun tynkää tyrkätä! En tod. haluis sairastella, olen suunnitellut kaikenlaista menoa tälle viikolle, ostoksia yms. tähdellistä. Ja huomenna oli ne treffit Tehiksen tädin kanssa ;)

Jeps, jos vaikka Salkkareita kattois, kun kukaan ei huuda korvan juuressa (isommat ulkona). Niin unohdin Safiirille kommentoida tota pöydänalusretkeä, aivan ihanaa! Just tollasista mäkin tykkäsin pienenä, ja kaikki majat sun muut. Nyt nään punasta, kun esikoinen pöllyttelee peittoja majoiksi -kiitti vaan appiukolle, kun opetti!

Onko Niksuun oltu yhteydessä, joko huomenna kotiutuvat? Tai taitaa mennä keskiviikolle, eikös poika iltapäivällä syntynyt..
 
safiiri,
Mää taas. Mies tulee kotiin vasta kymmeneltä ja lapsilauma asettu yöpuulle. Joten hiukka aikaa istua tässä. Kohta alan tuijottaan kolmosen elokuvaa. Mainoksesta päätellen voipi olla ihan hyvä.

Piimää on vielä jäljellä, kiitos Ompulle kysymästä. Me kans lapsina tykättiin nukkua mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Hauskin oli mää silityslaudan alla ja velipoika sohvan nojatuolin alla. Lapset tosiaan saa unen missä vaan.

Niin, jokohan se Niksu pääsee kohta pois? Jännästi heidän poitsu synty just laskettuna. Se mun ystävätär, joka siis on parhaillaan varmaan salissa ja jonka laskettu on huomenna, sano terkan sanoneen hälle että kuulema on harvinaista syntyä just laskettuna. Yleisin syntymäpäivä on rv 40+2. Oulussa näin.

Soniaki vaan liittymään suljetulle. Siellä on ihania vauvakuvia (ja muitaki tietenki) joita ihastella :)

Nyt jos sammuttais masiinan ja hiippailis teekupin kanssa sohvalle. Hyvät yöt vaan itse kullekin!

Safiiri ja Nelkku 37+3 (edelleen)
 

Yhteistyössä