Ex haluaisi kaikki lapsemme vauvakamat uusioperheensä käyttöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Missä kohden ap sanoi, että vaatteet on osituksessa ANNETTU hänelle? Mä luin alkutekstistä, että ne on säilytyksessä siellä varastossa. Tuonkin asian voi tulkita niin monella tavalla :headwall:

Mutta joo, mä säästäisin tälle yhteiselle lapselle kaikista rakkaimmat vaatteet ja lelut muistoksi, muut antaisin tulevan sisaruksen käyttöön.

Heh, älä nyt viitsi olla typerä. Käytä nyt vähän älliä. Ei kukaan eron jälkeen säilyttele ex-miehen tavaroita nurkissa, vaan kun ero on selvä niin sen koommin ei kummallakaan ole mitään saamista toisiltaa tavaroihin nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
hmm... mä olin aikoinaan otettu siitä, ku aloin odottaa ensimmäistä lasta ja miehen ex kysy että kaivaako hän miehen vanhimman lapsen vauvatavaroita meille.
Onhan syntyvä lapsi tavallaan sisarus sun lapselle.
Sun kannattas varmaan jutella sun exän kans miltä susta tuntuu jos syntyvälle lapselle otetaan käyttöön "teidän perheen tavaroita".

Siinä on erinomainen ex :) Voiko tuollaisia ollakaan :O

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mutta minkälainen nainen haluaa miehensä exän valitsemia vauvatarvikkeita lapselleen???

Sellainen joka rakastaa miestään. Itse en mielelläni ottaisi exän lapsen vaatteita omalle, mutta omat lapset onkin eri asia. Kun ei ole enää pääasiallinen hoitaja lapsilleen, niin ajattele sitä iloa mikä syntyy, kun näet vanhat vaatteet taas päällä. Koet onnea uudesta lapsesta ja mieleen tulee samalla hyvät hetket vanhan lapsen kanssa.

Ilmeisesti molempien olisi pitänyt vain ottaa pienet muistot joita ei näytetä nyksille ja loput polttaa? Kyse ei ole vanhemmista ja existä, vaan lapsista!

Nolottaa sanoa etten kyllä uuden puolison ominaisuudessa huolisi miehen ex-liiton vauvantarvikkeita lapselleni. En vaikka talous tekisi tiukkaa ja tarjolla olisi hyvää tavaraa.

Minulle tuo olisi kuitenkin minun lapseni ja haluaisin itse olla hankkimassa tälle tavaroita ja samoin säilyttää muistona kuinka jotain etsittiin ja löydettiin. Ei niin että miehen ex on nuo tavarat joskus hankkinut miehen kanssa. Väkisin tuo tulisi mieleen :/ Eriasia sitten jos miehen lapsi haluaisi luovuttaa pikkusiskolle tai -veljelle jotain, silloin ne olisivat lahjoja isosisarukselta.

Toisaalta myös itse olen ihminen joka miltei nyyhkii laittaessaan oman vauvan tavaroita eteenpäin, eli vaikeaa olisi ex-vaimon roolissa olla lahjoittamassa noita muistoja pois. Pahimmillaan naiselle joka on jo vienyt miehen, perustanut tämän kanssa perheen ja nyt vielä viemässä esikoisen vaatteet ja vauvatavaratkin.

En haluaisi siis olla uutena puolisona ex-vaimolle tuota tuskaa tuomassa. Mielummin siis vaikka käytettynä jotain muuta kautta hankitut tavarat.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
tuleva vauva on lapsesi sisarus, joten kyllähän tavarat on tärkeitä isällekin!

Usein vain nuo vauvan vaatteet ja tavarat ovat äideille tärkeämpiä kuin isille. Meillä ainakin itse muistan liki jokaisesta vaatteesta mistä ne on hankittu ja millaisissa tilanteissa pidetty päällä. Kuinka pinnasänkyä koottiin pitkään ja hartaasti ja kuinka kaukalon valinta tuotti päänvaivaa, samoin kuin parahaan sitterin löytäminen. Naurettavaa kyllä, mutta tunneside noihinkin on muodostunut ihan erilailla kuin miehellä.

Meillä mies ei meinaa muistaa yhdestäkään vaatteesta kuinka sitä hankittiin tai yhdistä vaatteisiin muistoja matkoista ja vierailuista. Hänelle ne ovat vain vaatteita. Ikäväkyllä :(

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä mies ei meinaa muistaa yhdestäkään vaatteesta kuinka sitä hankittiin tai yhdistä vaatteisiin muistoja matkoista ja vierailuista. Hänelle ne ovat vain vaatteita. Ikäväkyllä :(

Ehkäpä hänelle merkitsevät enemmän ihmiset kuin tavarat?

Muutenkaan en ymmärrä palstalaisten kaksinaismoralismia. Jokainen joka täällä siunailee, ettei millään voisi antaa vaatteita exänsä lapselle, tasan tarkkaan käyttäisi omille lapsilleen uuden miehensä kanssa.

Ja mikä ero siinä sitten on? Eikö sitten ne muistot merkitsekään mitään?

Tämänkin ketjun luettuani ymmärrän miehiä entistä enemmän.

Susta varmaan tuntuu pahalta siksi kun ex on jo noin pitkälle "jatkanut elämäänsä". Mutta ihan vakavasti ottaen: Ota tosiaan muutamia muistoksi ja anna loput kun heillä on käyttöä. Saat enemmän tilaakin varastoon, ei niitä vuositolkulla siellä kannata säästää. Jos menisi vaikka 10v seuraavaan käyttäjään, hyvässä lykyssä niistä ei ole iloa enää kenellekään kun hiiret jyrsisi ja kosteus runtelisi. Se exäs tuleva vauva on kumminkin viaton tilanteeseen. Ja en tiedä tein välejä exäsi nykyiseen, mutta voisin kuvitella hänen kuulleen vain exän version erosta, joten jos nyt rupeat vielä pitää kiinni vaatteista, tulee pahaa mieltä kaikille paljon enemmän kuin saat hyvää mieltä jos et niitä anna

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hmm... mä olin aikoinaan otettu siitä, ku aloin odottaa ensimmäistä lasta ja miehen ex kysy että kaivaako hän miehen vanhimman lapsen vauvatavaroita meille.
Onhan syntyvä lapsi tavallaan sisarus sun lapselle.
Sun kannattas varmaan jutella sun exän kans miltä susta tuntuu jos syntyvälle lapselle otetaan käyttöön "teidän perheen tavaroita".

Siinä on erinomainen ex :) Voiko tuollaisia ollakaan :O

voi sellasia olla. Nykyisin mun rakkain ystävä :D

mä oon vissiin jotenki kieroutunu, koska en missään vaiheessa pitäny sitä pahana, että miehen vanhimmalta lapselta tuli meille vauvatavaroita. Onhan miehen vanhin poika mun lasten isoveli.
Ja mä todellaki ajattelin niin, että miehelläki on tavaroille tunnearvoa.
Mä oon myös säästäny omien lasteni vauvatarvikkeita ja jos joskus vielä saan lapsia uuden miehen kans, oon aina ajatellu että niitä vaatteita voi käyttää tulevilla lapsilla.

Saako ap sitten käyttää noita esikoisen tavaroita, jos hän joskus saa vauvan uuden miehen kanssa. Olisiko silloin ap:n ex-miehellä oikeus loukkaantua ja kieltää? Saisiko ap:n uusi mies loukkaantua ja vaatia tavaroita hävitettäväksi ja uusien ostamista heidän uudelle vauvalleen?

Oikeesti tosi outoja kommentteja tässä ketjussa. Jos noin katotaa et ex on kamat ostanu ni ok, ex on ostanu mulle vaatteita ja jos ne vaikka jää mulle pieneks ni sehän voi vaatia ne käyttöön uudelle vaimolle ja entapä hääpuku??? Haloo ihmiset kun eroaa ni kaikki mitä ei erossa ota mukaan on lain mukaan sen toisen ei niitä voi vaatia enää iteleen. Siis oikeesti kuka ees haluaa ex puolison kamoja oli se sitte vauvan tavaraa tai mitä muuta vaa!

mä oon vissiin jotenki kieroutunu, koska en missään vaiheessa pitäny sitä pahana, että miehen vanhimmalta lapselta tuli meille vauvatavaroita. Onhan miehen vanhin poika mun lasten isoveli.
Mä oon myös säästäny omien lasteni vauvatarvikkeita ja jos joskus vielä saan lapsia uuden miehen kans, oon aina ajatellu että niitä vaatteita voi käyttää tulevilla lapsilla.

No mutta antaisitko nyt omat tavarasi eteenpäin miehen seuraavalle lapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No mutta antaisitko nyt omat tavarasi eteenpäin miehen seuraavalle lapselle?

kyllä vaan, koska jos mun ex sais lapsia nyt, ne olis meijän lasten sisaruksia.