EVERFLO rattaat, peg perego "kopiot" kokemuksia myös graco mosaic ja muut sateenvarjorattaat

H-E-P-P-U-L-I

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
2 415
1
36
Elikkäs kysymys tulikin otsikossa. Kaipailen kokemuksia rattaista:

Everflo ne suomen pyörätukun 8tms.) myymät peg pereko plikoja kopioivat rattaat. Ovatkos mistään kotoisin? Oletteko käyttäneet sisaruksen kanssa minkä ikäinen isompi on ollut?

Myös Gracon mosaic rattaat kiinnostaa. mut niistä löyty googlettamalla tosi paljon huonoa palautetta. Käsittääkseni uusi 2008 vm rattaat on kutenkin uudistetut. Mut tekeekö niillä mitään. Ja mistä olette ostaneet omanne ja millä hintaa?

Kiitos jo etukäteen.

Meille hankittiin noin kuukausi sitten Herqules Rally-merkkiset matkarattaat. Ensin oli tarkoitus ostaa Graco Mosaicit, mutta Herqulekset vaikuttivat paremmilta työntää (ihan vaan liikkeessä kokeilin, joten varmuutta ei minulla asiasta ole). Mosaiceissa on tuplapyörät edessä (eli siis yhteensä neljä pyörää) eikä jousitusta, myyjän sanojen mukaan ne jumittavat helpommin ja esim. mukulakivikadulla täristävät. Olen myös lukenut, että ne alkavat nitistä ajan mittaan. Minusta Mosaicit ovat paremman näköiset!

Rallyjen puolesta puhui se, että tuplarenkaat ovat takana ja kääntyvät renkaat ovat "yksittäin", niissä on myös jousitus. Mosaicin runko on muovia, Rallyn alumiinia. Alumiini tuo vaikutelman kestävyydestä, totuutta en tiedä. Toisaalta muovirunko tekee Mosaicit pari kiloa keveämmiksi, mikä on mukavaa jos niitä joutuu säännöllisesti kantamaan. Ainakin minun lihaksilla noi Rallyt on vähän painavat kantaa. Rallyt on Mosaiceja muutaman kympin kalliimmat.

Rallyt eivät meillä vielä pitkään ole olleet, mutta tämän kokemuksen perusteella olen tyytyväinen niihin. Ovat jämäkät ja hyvät työntää. Mieheni on 185cm pitkä ja hänen on vaikea työntää niitä potkimatta runkoa. Tämä on tietääkseni ongelma useissa (kaikissa?) matkarattaissa.

Vinkki jollekin, jolla on energiaa ja taitoa nettisivujen tekoon: Olisi tosi kiva jos netissä olisi sivut lastentarvikkeiden arvosteluille! Sinne saisi kaikki laittaa kokemuksiaan rattaista, turvaistuimista yms. Tekisi tiedonhausta paljon helpompaa. =)

Meillä oli Mosaicit puolisen vuotta käytössä ja oli kyllä aivan hanurista. Pyörät ei pyöriny juuri missään lattiamateriaaleilla vaan sutivat.
Hepposen oloisethan ne on.
Mies ei pystynyt työntämään niitä, kun potki jaloilla koko ajan rattaita (työntöaisa niin lähellä).

Meillä everflo matkikset olleet käytössä viime kesästä asti ja toimivat ihan hyvin, mutta eihän ne laadullisesti pärjää millään Peg Peregoille. Me ostettiin ne siis kesällä 2007 hintaan 99, joku erikoistarjous. Nyt oon huomannut että eivät enää mene kunnolla kasaan, ne muoviosat jotenkin kanittaa vastaan, ja esim. jarrut ei pysy kunnolla päällä. Eli jos nyt tekisin valintaani niin ottaisin Peg Peregot, sillä näillä ei taatusti enää toista lasta, ainakaan kahta lasta yhtäaikaa työnnellä. Halvemmaksi olis tullut ostaa kerralla kalliit kunnolliset jotka olis kestäny montakin lasta.

Mutta sitä en kiellä etteikö niillä olis sitten "avattuna" hyvä/kevyt kulkea!

Yhteistyössä