Euroajan hinnat

• Viestiketjun aloittaja tipetapi
  • Ensimmäinen viesti
tipetapi
Siis ei oo noussu vai, minun mielestä on
tai siis kertosko joku mulle oisko sama hintakehitys jatkunut vakka oltas vielä markoissa??
Esim.karkkien hinnat iha älyttömiä...
t-paita 12,50 jos sen kertoo kuudella niin yli 70mk
lenkkarit 75e, HALOO, enmarkka aimnan maksanu ku n.100 max150 mk
lenkkareista, ei tosin mitkään merkki huippumallitsydeemit.
sukat 7,50 eli yli 40mk enne sai 10markalla 2-3paria sukkia
Ja jotkut pikkujutu maksaa ihan hirveesti...
Kirppareilla on kans joillain kyllä niin suolaset hinnat iha roinasta, esim.poikien farkut joissa kestotahroja ja molemmat polvet tikattu tuhanteen kertaan niin 6e, eli yli kolmekymppiä, markka-aikana vastaavist virityksistä max 2markkaa oisin maksanu.
kallista on juu elämä..kallista...

tipetapi
SIIS johan oli mulla alotuksessa kirjoitusvirheitä
sori
mutta muksut roikkuu koneen reunassa kun välillä jääräpäisesti istun täs pienen hetken,vaiks 10min....ja mieskin ehtii jo jotain mankumaan,grrrr
Mutta kait tuosta asian saapi selville.
Lelujenkin hinnat on aika karseita, LEGON isommat paketit on heti 80e tai yli.. :whistle:

Olen samaa mieltä. Kampaajallakin käynti maksaa hirveesti. Juuriväri, pesu ja leikkaus puolipitkiin hiuksiin maksoi yli 100£ yhdessäkin paikassa, vaikkei ole mikään ydin keskustan suosittu paikka. Mieti markoissa yli600mk. Kerran lupasin ostaa lapsilleni pehmikset, kunnes huomasin hinnan 2,5£ kpl. Markoissa noin 15mk. Pakko oli ostaa kun lupasin kolmelle lapselle 7,5£ eli melkein 50mk. Järkyttävää.

Samaa olen miettinyt, että miten muilla riittää raha, kun kaikki on todella kallista.

vielä kun asuntojenkin hinnat on kaksinkertaistuneet 7 vuodessa, ja palkat on kuitenkin noussseet vaan maltillisesti, pari prosenttia vuodessa.

Toki eihän kampaajat, kahvilat, uudet vaatteet itselle ole pakollisia kun on kotona. Kirppariltakin löytää, ja ovat tietääkseni aika suosittuja nykyään.joten ei varmaan kaikilla muillkaan sitten ole rahaa liikaa.

Niillä on varmasti rahaa, joilla velaton asunto/talo, tai sijoitusasunto, ja rahaa riittää kaikkeen "ylimääräiseen".

Niin, kaikki on kallistunut eurojen myötä- välillä tuntuu, että markat on muutettu suoraan euroiksi. Moni asia mikä maksoi ennen markan, maksaa nyt euron, mikä maksoi 10 markkaa, on nyt 10 euroa. Sitten vielä väitetään ettei hinnat ole nousseet...!
Kyllä jotkut on kuusinkertaistuneet- mummelit laittoi ennen kirkossa kolehtiin 10 markkaa tai 20 markkaa- nyt heittävät pussistaan 10 euroa tai 20 euroa!

tipetapi
pakko jatkaa vielä..
kun eilen kävin ostamassa isommille kummilapsille lahjakortteja s-ryhmälle niin mietin ostanko 10e vai 20e kortteja niin ostin 20e, koska eihän 10e tunnu miltään nuoren kukkarossa.Itse kun sai 50mk esim.rippilahjaksi niin se oli sillo iso raha.Valmistujais rahalahjatkin on suhteessa paljon isompia kuin ennen.
Niin että miten ne oikein tekee niitä hintavertailuja ja hintakehitystutkimuksia kun niissähän aina pääotsikko Hinnat eivät ole nousseet..kun tuntuu että muillakin samanlaiset mietteet..

Yhteistyössä