Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko kellään kokemusta tällaisen talon remontoinnista? Paljonkohan rahaa menisi? Onko kukaan Kemistä, meille kauounki on vielä tuntematon? Haluaisimme löytää talon, joka olisi remontoitavissa ja siitä saisi sitten ihan omannäköisensä.
Meillä on vm 79 ok-talo. Tässä ollaan asuttu nyt1v ja 8 kk. Remonttia on tehty koko tuo aika pikkuhiljaa, eikä loppua näy. Ollaan laitettu lattiat makuuhuoneisiin, sauna-ja kylppäri, keittiö, toinen wc, ikkunan puitteet maalattu, ja yhdestä kohtaa maalattu seiniä.
Jos te olette itse halukkaita opettelemaan remontointia / osaatte remontoida /lähipiirissä on halukas remonttitaitoinen ihminen, niin tuosta talosta saa tosi ihanan. Itse tekemällä säästää aivan huimia summia rahaa, esim. meidän kylppäri-, ja saunaremontti olis vieraalla teetettynä tullu maksaa n. 8000-10 000 euroa, mutta mieheni on remppa-intoilija, ja osaa tehdä, ja lopulliseksi hinnaksi jäi n. 2500euroa. Putkityöt, sekä lattioiden valamisen kävi tekemässä ulkopuolinen ihminen.
Toinen missä voi säästää on se, että ei osta kaikkea viimeisen pääle dising-tuotteina (esim kylppärin kaakelit), vaan jos pystyy niistä tinkimään, ja silmää miellyttää vaikka tarjousmallisto, niin niihhin kannattaa kiinnittää huomiota.
Mun on ollu pakko opetella miehen kanssa näitä hommia tekemään, ja nyt olen ihan maalaus-guru, asensin meidän makkariin ihan itse laminaatit (ja sahailin ne sopiviksi) ja sujuvasti olin keittiössäkin uusia kaappeja porailemassa seiniin. Itseasiassa, REMONTOINTI ON HAUSKAA, KUN EI OTA SITÄ LIIAN VAKAVASTI!!