Ettekö te käy tarhan/koulun ulkopuolella luistelees/hiihtääs lastenne kanssa?

Meillä hiihdetään sekä luistellaan useasti, varmaan enemmän kuin koulussa.
Suksia ei tartte ostaa, useista hiihtopaikoista löytyy suksikirjasto, mistä saa hirmu edullisesti varusteet vaikka koko talveksi! Ainakin turun seudulla löytyy sellasia paikkoja monta!

Luistelemassa kyllä ja syksyllä olemme aloittaneet jo ennen ulkojäitä jäähallissa. Mutta hiihtäminen on jäänyt tänä vuonna vähiin. Isot pojat eivät ole innokkaita ja esim. joululomalla ei ollut lunta. Nyt on 6 vuotiaan sukset 3 viikkoa koulussakin, joten senkään puoleen ei tule lähdettyä ennen hiihtolomaa ainakaan ellen nyt jaksaisi 2,5 vuotiaan kanssa kaksi ladulle lähteä. Kerran hiihtelivät tossa pihalla sentään. Aikaisempinakin talvina on hiihdot jääneet ihan muutamaan kertaan. Lähtisin kyllä jos lapset pyytäisivät ladulle lähtemään ja itse käynkin yksin silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Ei ole varaa ostaa suksia, siteitä, sauvoja ja monoja. Luistelemassa käydään ja pulkkamäessä.
Ens talvelle kannattaa ostaa alesta sukset ja oheistarvikkeet sitten kun halpuu tosi paljon...aika kalliiksi kaikki vermeet tuleekin,varsinkin jos on monta lasta.

Onneksi kaikki lapset eivät ole samankokoisia meidän perheessä ja ei noita välineitä ole tarvinut hankkia kuin esikoiselle. Meidän hiihtomäärillä säilyvät sukset hyvinä useammankin lapsen. Osa välineistä on ostettu uutena ja osa kirppareilta.

heluuna
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Alkuperäinen kirjoittaja heluuna:
Lapset vihaavat urheilua yhtäpaljon kuin vanhemmatkin, joten miksi viedä sinne kaukalon laidalle parkumaan.
Minä myös en tykkää yhtään liikunnasta mutta silti haluan lapsieni edes tutustuvan eri lajeihin, en tuputa heille että "kylläpäs vihaan luistelua" :D . Ja niin vaan nuo luistelusta tykkäävät vaikka eivät suoranaisesti rakastakaan kuten vaikka lukemista tai piirtämistä :) .
Olenko minä sanonut, että tuputan? :headwall:

Lapsi ei ole osoittanut pienimmässäkään määrin olevansa kiinnostunut luistelusta tai hiihdosta. Koulusta on hampaat irvessä ne muutamat kerran hiistänyt tai luistellut.
Onko niin hirvittävän vaikeaa tajuta, että joku lapsi ei ole liikunnallinen...tai että joku ei omaa pätkääkään musiikkikorvaa...tai että joku ei tajua matikan kaavoja vaikka niitä lekalla koittaisit hakata päähän...

On vissiin :headwall:.

Me ollaan unkarilainen perhe, mutta minun mielestäni täällä on erinomainen talvi sää.:) (Kun on pakkasta ja on lunta.)

Isommat lapset ovat 9v ja kyllä koulussa he hiihtävät ja luistelevatkin, mutta ne tapahtuvat niin harvoin. Minä kuljetan sukset joka päivä kouluun lastenvaunussa ja mennään isompien lasten kanssa hiihtämään joka päivä noin tunnin verran. Minä sitten työnnän kiltisti vauvan vaunun ja kävelen samalla. Luistelemaan mennään sitten viikonloppuisin.
Tuntuu ihanalta kun lapset nauravat ja ovat iloisia siitä että saavst luistella ja hiihtää ja iloitsevat liikunnasta.

Lisäisin vielä että itse myöskään en ole urheilu ihminen, mutta ymmärrän että liikunta on tärkeää, erityisesti lapsille. Se liikunta ei tarvi olla paljon, mutta kannattaa lapsia totutella siihen. Mutta olen sitä vastaan kun lapsilla on 2 tai 3 "harrastusta" koulun lisäksi, mielestäni tämmöiset ovat harvoin lasten hyväksi... Myös meidän poika ei ole kovin liikunnallinen ja valituksia tuli aluksi tosi paljon, mutta pikku hiljaa hän on huomannut että hiihtäminen voi olla kivaakin ja luistelemaankin pystyy oppimaan eikä kaatumiset haittavat ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Lapset vihaavat urheilua yhtäpaljon kuin vanhemmatkin, joten miksi viedä sinne kaukalon laidalle parkumaan.
Minä myös en tykkää yhtään liikunnasta mutta silti haluan lapsieni edes tutustuvan eri lajeihin, en tuputa heille että "kylläpäs vihaan luistelua" :D . Ja niin vaan nuo luistelusta tykkäävät vaikka eivät suoranaisesti rakastakaan kuten vaikka lukemista tai piirtämistä :) .
Olenko minä sanonut, että tuputan? :headwall:

Lapsi ei ole osoittanut pienimmässäkään määrin olevansa kiinnostunut luistelusta tai hiihdosta. Koulusta on hampaat irvessä ne muutamat kerran hiistänyt tai luistellut.
Onko niin hirvittävän vaikeaa tajuta, että joku lapsi ei ole liikunnallinen...tai että joku ei omaa pätkääkään musiikkikorvaa...tai että joku ei tajua matikan kaavoja vaikka niitä lekalla koittaisit hakata päähän...

On vissiin :headwall:.
Elä suutu hyvä ihminen :hug: ! Et varmasti tuputa, en sitä sanonut, sanoin että mie en tuputa, vaikka mieli tekis ;) . En ole pätkän vertaa liikunnallinen eikä nuo meidänkään lapset taida olla mutta silti käydään luistelemassa ihan huvikseen vaan, ei mitenkään pakkopullana vaan ihan sopivan fiiliksen mukaan :) .

Peace :D !

Emme, käyvät itsenäisesti hiihtämässä ja luistelemassa. Ympärillä on peltoja missä hiihtää ja lähin jää on puolen kilsan päässä. Jokea ei enää voi käyttää luisteluun koska sen jäät eivät ole luotettavat, kun minä olin pieni niin ei muualla luisteltukaan.

Ei siit niin montaa päivää ole, kun 3 v huusi kentällä hokkareissaan, että ei halua ikinä luistimia enää jalkaansa!!! :D

Muoks. ja usein myös itse luistelen. Suksia mulla ei ole, mutta saisin varmaan lapsilta lainaksi, ellei ne käytäisä yht aikaa.

ope
Tällasina talvina kyllä käydään, mutta täällä lounaisrannikolla on usein sellasia talvia ettei jäitä oo lainkaan edes jäädytettyinä. Tai olishan tossa muutaman kymmenen kilometrin päässä maksullinen tekojää, mutta aika harvaan jää kerrat kun sinne tulee lähdettyä. Suksia monikaan ei edes hanki, kun voi käydä niin ettei koko talvena oo lunta. Viime talvena kun lapsi oli vielä tosi pieni, oli yhteensä 3 päivänä lunta sen verran että väriä oli ja epätoivoisesti vedin pulkkaa tiellä muutaman kymmenen metriä :) Itse oon opettaja alakoulussa ja oman luokkani oppilaista ehkä 35%:lla yleensäkään on sukset eikä luistimiakaan kaikilla. Hankalaksi siis käy!

Ihanaa kun nyt on oikea talvi!!!

vieras
Mulla lapset jo isoja. Mutta kun olivat alle kouluikäisiä ja ala-asteella kävin heidän kanssaan tosi paljon hiihtämässä ja kaikki viisi lasta tykkäsi hiihtää. Mutta peruskoulun jälkeen eivät enää ole hiihdelleet. Itse kyllä hiihdän. Luistelemassa käyvät vieläkin. 13-v poika liki asuu kaukalossa.

Yhteistyössä