S
"simppeli"
Vieras
Mä en ymmärrä tätä vouhkaamista karppaajien ja ei karppaajien välillä.
Mun puolesta muut saa syödä vaikka saippuaa, jos siltä tuntuu. Ei kuulu minulle.
Olen suurimman osan aikuisiästäni karpannut, ilman että olen karpannutNykyisin vaan ärsyttää kun ihmiset ottavat "sen ilmeen" ja sanovat että ai säkin karppaat... Joo ja en. Syön niin, että on hyvä olla ja samaa ruokaa syömme ihan koko perhe. En ole mitenkään fanaattinen hiilareiden välttelijä, mutta en kertakaikkiaan pidä perunasta, makaroonista tai pullasta. Olen iloinen siitä, että ilmankin tulee toimeen vallan mainiosti
![]()
Samoilla linjoilla
...lämmin tuore ruisleipä on hyvää - muuten jätän ne leivätkin mieluusti väliin. Kun olin lapsi, leikkeleitä tai juusto ei saanut syödä pelkällään (=ilman leipää). Tietenkin leipä oli halvempaa ja maha täyttyi näin edullisemmin. Nykyisin jätän leivän, josta en siis erityisesti pidä, väliin ja nautin pelkistä päällisistä hyvällä omallatunnolla.
Kuituja saan pähkinöistä ja siemenistä joita nautin esim. maustamattoman jogurtin kanssa, johon mausteeksi loraus itsetehtyä mansikkasoppaa. Vatsa toimii hyvin, eikä turvota.
Jos vertaan aikaan, jolloin vielä pakkosöin täysjyväleipää (koska luulin sen olevan todellakin tarpeellista, terveellistä ja korvaamatonta), podin usein ummetusta ja epämääräisiä vatsanturvotuksia.