Ettehän anna meikata!!!

  • Viestiketjun aloittaja lapset on lapsia
  • Ensimmäinen viesti
lapset on lapsia
Olen monesti saanut ihmetellä miksi vanhemmat antavat ala-asteikäisten tyttöjen meikata. Mihin ihmeessä sen ikäiset lapset meikkiä tarvitsee? Meikkaaminen kuuluu mielestäni sitten yläasteikään, jos silloinkaan. Voihan niitä äidin meikkejä kotona kokeilla, mutta se saa riittää.

Antakaa lasten olla lapsia. Lapsuuteen ei kuulu meikit, aikuismaiset vaatteet eikä Salkkareiden katsominen. Salkkarit pitäisi esittää joskus myöhäisillassa,kun ne ala-asteikäiset lapset jo toivottavasti ovat nukkumassa.
 
Etkös itse ole leikkinyt prinsessa ja muita puku ynnä pynttäysleikkejä pienenä. En toki antaisi lapesni lähteä ulos taikka kouluun meikeissä, mutta kotona ja satunnaisiin luokkakaverin synttäripirskeisiin ihan ok, miun mielestä.
 
ikävä kyllä se nykyajan malli taitaa olla sellainen että pitäisi mahdollisimman pian kasvaa aikuisiksi, ei anneta lasten olla lapsia! Oma 10 v tyttö on saanut diskoon laittaa huulipunaa ja kynsilakkaa, silmämeikkiä ei, vaikka puuteria olisi tahtonut jostain kumman syystä laittaa.
 
Mun tyttö on nyt 10 - vuotias, enkä todellakaan anna meikata. Miehen tyttö on 6 - vuotias, ja kovasti jo haluais meikata, kattelee kaupassa jotain halpismeikkejä ja sanoo, että ne on lapsille tarkotettu. Tytön äiti laitto lapselle hiuksiin raitoja miehen kiusaksi, ja varmaan sillä kohta niitä "lasten meikkejäkin" on. Mua säälittää lapsen puolesta kun hän nyt jo joutuu mukaan tähän aikuisten maailmaan...
 
Mä olen antanut mun vanhimman lapsen meikata kouluun, kun alotti ylä-asteen, nyt se on 14v eli 8lk, koska ylä-asteella ruvetaan helposti kiusaamaan mistä tahansa asiasta, ja kyllä murrosikäisen kanssa saa taistella paljon pahemmistakin asioista kuin meikkaaminen, annan mielummin pikkuasioista periksi, niin lapsesta tuntuu kuin hän saisi jo päättää omista asioistaan.
 
rapsakka
Mulla tytöt 7 ja 12 vuotiaat,haluaisivat kyllä meikata,mutta en anna.Miks pilata ihoaan;isommalla tytöllä alkaa tulla finnejä,joten siihen vielä meikit päälle,niin avot!Itse käytin joskus lukiossa ripsiväriä ja huulipunaa,tulin siihen tulokseen,että turhaa touhua.Nukun mieluummin aamulla hiukan pidempään kuin nousisin laittamaan sotamaalausta naamaan.
 
En stressaa vielä asiasta. Meidän neidit on kyllä kiinnostuneita, mutta eivät vaadi meikkiä kasvoihin... eikä vielä tarvitsekaan, kun ikää on 6, 4 ja 3v. Joskus haluavat "huulipunaa", joka on siis huulikiiltoa ja sitä sipaisen pikkuisen huulille ja ovat sitten tyytyväisiä. Meikkaan itse aika "natural" ja taisin olla jo 14-15v, kun kiinnostuin meikeistä. Eli ei tartte meidänkään prinsessojen meikata ennen sitä... toki saavat jotain kokeilla kotona ja juhlissa, mutta mielestäni on aika luonnotonta nähdä meikattuja 10-vuotiaita... :/
 
meidän lasten serkku,10v tuli ristiäisiin niin vahvalla silmämeikillä ett meinasin omat silmäni päästä pudottaa.ja siskonsa joka on 13v oli pukeutunut aika "aikuismaisesti",roiskeläppä ja säärystimet ja minimaalinen toppi.. ja juhlat oli kuitenkin seurakuntatalolla eikä kotona..
 
Sitä meikkaamistakin on monenlaista. Jos meikkinä vaalea huulikiiltp ja vähän puuteria niin ok vaikka viikkoluokkalaiselta, mut ei raskaampaa kamaa ainakaan kodin ulkopuolella. Kotona voikin siten tehdä kokeiluja =)
 
Tyttö seiskalla eikä meikkaa. En ole kyllä erityisemmin kieltänykkään, hiuksiaan kyllä harjailee ja kokeilee erilaisia kampauksia. Viime vuonna sillä oli koulussa kerran farkut jalassa (koulukuvauspäivänä) ja kaverinsa olivat ihan ihmeissään =) Yleensä(siis lähes aina) verkkarit jalassa. Eikohän tuo ehi vielä meikatakki viimeistään siinä vaiheessa ku on joku kolli kiikarissa oikein tosissaan =)
 
Meillä 12 v. tyttö. Hän oli kova meikkaamaan jo ihan pikkuisena leikkien lomassa, varsinkin huulipuna oli hänen suosiossa. Tuossa vuosi pari sitten minusta tuntui, että hän olisi jo lähtenyt kouluunkin meikki naamassa. Lupasin kuitenkin meikata vain kavereiden synttäreille ja oman luokan discoon. Meikki oli aina ihan liian vahva, minun mielestäni.

Sitten keksin pyytää apuun veljeni tyttökaverin, joka meikkaa aina ( kauniisti ). Kerroin tytölleni, että tämä tyttö tulee neuvomaan meikkaamista ja saatte ostaa kaiken mitä meikkitarpeita tyttöni tarvitsee. Tyttökaveri tuli ja tytöt höpisivät meikkijuttuja kaksistaan. Tyttökaveri kehui tyttöni ihoa ja kasvoja kauniiksi ja sanoi, ettei hänen mielestään kasvoja kannata juurikaan meikillä peitellä. He ostivat ripsivärin, huulikiillon, peitepuikon ja jotain kimallejuttua. Tyttökaveri korosti kasvojen hoitamista puhdistuksella ja rasvauksella. Sellaiset aineet tytöltäni jo löytyikin. Tämän jälkeen ei tyttöni ole luomivärejä käyttänyt. Discoon hän laittaa näitä silloin ostettuja juttuja.
 
äiti vaan
meidän vanhin tytär alkoi meikata 12-vuotiaana, ei ihan päivittäin, mutta melkein. laittaa yleensä ripsiväriä, kulmakynää ja huulikiiltoa. ei se koskaan kysynyt siihen lupaa, enkä mäkään sitä kieltänyt, kun näin, että nyt se sit alkoi. niin ne tekevät kaikki luokkakaveritkin. puuteria tai värivoiteita yms. en kyllä suosittele vielä tossa iässä.
 
Jaffakeksi
Hei,

Munkaan mielestä ei meikki sovi lapsille mutta kun tyttö alkaa olla pikkuhiljaa murrosiässä tuossa 12v niin pieni meikki sopii ihan nätisti, eli hieman huulikiiltoa ja ripsiväriä.Ei nuori kaunis iho tarvitse puuteria tai meikkivoidetta.Ja arkena ei välttämättä mitään eli kouluun. Mutta just jossain pikku pippaloissa tytöt haluavat jo kuudennella alkaa "tälläämään" Vanhempien vastuu on katsoa että naama on kuitenkin siisti ettei meikkiä ole liikaa.Sitenhän he oppivat laittamaan itseään kun kasvavat nuoriksi naisiksi.
=)
 
H-e-r-k-k-u-s-u-u
Itse en meikannu ala-aste ikäsenä,harvoin ylä-asteellakaan.
Aikuisenakin oon huono meikkaaja ollut.
Pikku siskoni ovat taas enempi "kunnostautuneet" siinä asiassa.
Alkoivat 12-13 vuotiaina meikkaamaan. Minusta se on sopiva kokeilu ikä,huulikiiltoa ja vähän ripsaria. ;)
 

Yhteistyössä