Että mä kärsin ihmisten puhuessa toisesta ihmisestä käyttäen sanaa "SE"

  • Viestiketjun aloittaja emäntä
  • Ensimmäinen viesti
jojo
Täällä meilläpäin "se" on niin tavallinen sana (ollut ainakin meikäläisen eliniän) että "hän" kuulostaa jo tärkeilyltä. Vaikka onhan "hän" kumminkin jotenkin arvostavampi sana kuin "se"
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset on vaan niin moukkia ja juntteja. Eivät tajua että tekevät itsestään pellen toisten silmissä tuolla moukkamaisella käytöksellään.
:heart: niin ja jotkut tekevät sen haukkumalla muita junteiksi :D
Minä en hätkähdä vaikka sanotaankin se, mutta siitä en tykkää jos eläimistä lässytetään että "hän".
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Täällä meilläpäin "se" on niin tavallinen sana (ollut ainakin meikäläisen eliniän) että "hän" kuulostaa jo tärkeilyltä. Vaikka onhan "hän" kumminkin jotenkin arvostavampi sana kuin "se"
Täällä myös. Omaan korvaan kuulostaa oudolta, jos käytetään hän-sanaa normaalisssa arkipuhekielessä.
 
meillä saa seititellä
Puhekielessä se, kirjakielessä hän, näin täällä meidän suunnalla. Ei se sen kummempi juttu ole - paljon oudompaa ja teennäisen kuuloista on, jos muuten puhuu puhekieltä ja sinne sekaan väkisin ymppää hän-sanaa.
 
se
Alkuperäinen kirjoittaja kiitosse:
mitäs jos teistä itsestänne puhutaan vaan, että se... hmmm mä en ainakaan halua olla mikään se, vaan mua täytyy puhutella nimellä tai puhua hänestä!!??
Mä olen ollut se 34 vuota ja ihan hyvältä tuntuu, jos joku (tuttu) yhtä-äkkiä alkais hännittelemään, niin epäilisin, että sillä (hänellä) on joku taka-ajatus tai kierous mielessä tai sitten ihan vaan vittuilee.
 

Yhteistyössä