Että voi olla paha olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enpä mustana kehtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enpä mustana kehtaa

Vieras
Mä olen kauhea ihminen, oma elämä menee tällä hetkellä niin päin seiniä kuin olla ja osaa. Kävin sitten äsken iltakahvilla hyvän ystäväni luona ja huomasin sitten seinällä muistilapun jossa oli aika äitiyspolille - ei ole toki kaveri mitään sanonut että olisi raskaana mutta eipä kai äpolilla muuten käydä? Mulla tuli jotenkin niin paha olla että oli pakko lähteä pois. Kotiin päästyäni oksensin, oksensin ja oksensin.
Miten sitä ihminen voi olla näin kateellinen toisen onnelle? :´(

Alkuperäinen kirjoittaja huomio vain:
no äippäpolille voi mennä myös raskauden suunnittelu käynnille. Itsellä esim. aika tulossa tästä syystä.

Anteeksi tyhmyyteni mutta miten sitä raskautta täytyy suunnitella poliklinikalla, jonkun sairauden takia vai miksi?

se on TOSI vaikeaa kertoa jostain hyvästä uutisesta jos aavistaa miten toinen reagoi. Mutta mietippäs nyt miksi se oli sinulle niin voimakas uutinen. Voivatko asiasi olla todella niin huonosti ettet pysty iloitsemaan toisen onnesta?

Sulla (siis ap:lla) on ilmeisesti ollut itsellä ongelmia lapsen saamisessa tai jotain siihen liittyvää, kun regoit noin voimakkaasti. ei kateus ole musta siinä tilanteessa outo ilmiö.

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:
Sulla (siis ap:lla) on ilmeisesti ollut itsellä ongelmia lapsen saamisessa tai jotain siihen liittyvää, kun regoit noin voimakkaasti. ei kateus ole musta siinä tilanteessa outo ilmiö.

Ehkä menettänyt omansa. :(

Ja selvennykseksi - itselläni on yhden lapsen jälkeen kolme keskenmenoa ja nyt sitten on myös ero edessä.
Ja toki ystävälleni onnen suon mutta en vaan pysty iloitsemaan hänen puolestaan - en yhtään.

No mulla oli marraskuun lopulla aika äippäpolilla jälkitarkastukseen keskenmenon takia... että mietippäs siitä.
Ja ei oltu paljon kelleen kerrottu vielä siitä raskaudesta siinä vaiheessa.

Joo ok... sori.
Ei ollut tarkoitua pahoittaa mieltäs.
Mut kuinka todennäköistä olisi että kertoisit kaikille sun raskaudesta ennen ko on viikkoja tarpeeks?

Tästä on jo monta vuotta aikaa mutta kerron kumminkin.. Esikoiseni syntyi kuolleena ja meni melkein kolme vuotta ennenkuin tulin uudelleen raskaaksi. Olin kateellinen kaikille raskaana oleville naisille ja välit yhteen ystävään lähes katkesivat hänen tullessaan raskaaksi (siis vain siksi kun olin hänelle kateellinen ). Olin katkera ja kateellinen naapurille joka sai kaksoset.. miksi joku saa kaksi lasta kun minä en saanut edes sitä yhtä?
En tiedä mikä on ap:n tarina mutta tiedän ja ymmärrän miten voi olla kateellinen toisen onnelle =(

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
No mulla oli marraskuun lopulla aika äippäpolilla jälkitarkastukseen keskenmenon takia... että mietippäs siitä.
Ja ei oltu paljon kelleen kerrottu vielä siitä raskaudesta siinä vaiheessa.

Joo ok... sori.
Ei ollut tarkoitua pahoittaa mieltäs.
Mut kuinka todennäköistä olisi että kertoisit kaikille sun raskaudesta ennen ko on viikkoja tarpeeks?

Mä olen aina käynyt jälkitarkastauksessa naistentautienpolilla keskenmenojen jälkeen. ja kyllä parhaat ystäväni ovat tienneet keskenmenneistä raskauksistani hyvinkin alkuvaiheessa.

ymmärrän hyvin ap:tä.. ihminen voi kärsiä omista menetyksistään tai ongelmistaan niin paljon että toisen onni tuntuu itselle mielettömän pahalta ja ihminen on katkera haluamattaan... eikä se tarkoita ettei soisi onnea sille toiselle..

itse aikanaan vihasin nähdä onnellisia ihmisiä kun itse olin itsemurhan partaalla.. en halunnut tuntea niin mutta paha olo oli voimakas.. nyt kaikki kuitenkin jo toisin.. kannattaa puhua tälle ystävälle tunteistaan jos hän nyt on raskaana! ystäviään ei kannata menettää.. tosiystävälle voit asiasta puhua :)

tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja selvennykseksi - itselläni on yhden lapsen jälkeen kolme keskenmenoa ja nyt sitten on myös ero edessä.
Ja toki ystävälleni onnen suon mutta en vaan pysty iloitsemaan hänen puolestaan - en yhtään.

tätäpä juuri arvelin. mun mielestä ei sulta voi tuossa tilanteessa odottaa että iloitsisit ystävän puolesta. älä tunne huonoa omaatuntoa asiasta, mä ainakin ymmärtäisin jos olisin sun ystävä, ettet voi asiasta iloita.

Yhteistyössä