Onko mielestänne selän takana pahan puhumista, jos sanoo jonkun osaavan olla aika hankala? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun ystäväni oli jutellut erään yhteisen kaverimme kanssa ja tää kaveri oli yrittänyt udella ystävältäni mun parisuhdeasioita. Meillä siis mun miehen kanssa on sukset ristissä pahastikin... No ystäväni(!) oli sit sanonut sille yhteiselle kaverillemme, että kyllä mäkin osaan olla aika hankala... :(
Päin naamaa ystäväni ei tuota ole koskaan sanonut, vaan on tukenut mua.

Harmittaa!!! :( :( :(

[QUOTE="vieras";28480127]No oletko sä toisinaan hankala? Jos se on totta, niin ei kai toi niin paha ole, mutta jos se on ilkeää panettelua, niin sitten on.[/QUOTE]

No kyllä mä olen vähän hankala :( Tiedän itsekin. Oon temperamenttinen ja takerrun pieniin asioihin. Mut toi ystävä ei ole koskaan mulle sanonut mun olevan hankala. Nyt sit selän takana... :(

ap

[QUOTE="vieras";28480136]No kyllä mä olen vähän hankala :( Tiedän itsekin. Oon temperamenttinen ja takerrun pieniin asioihin. Mut toi ystävä ei ole koskaan mulle sanonut mun olevan hankala. Nyt sit selän takana... :(

ap[/QUOTE]

Jos se on ollut niin itsestäänselvää, ettei siitä ole tarvinnut varta vasten keskustella? Jos olet itsekin niin sanonut. Ymmärrän silti, ettei se kivalta tunnu.

Olen itse suorasukainen ja sanoisin kyllä ystävälleni tarpeen vaatiessa, mutta mitä olen noin yleensä huomannut ihmiset eivät osaa sanoa asioita asiallisesti tai toinen ei suostu ottamaan sitä asiallista palautetta vastaan. Joten ei ystäväsi mitenkään muista poikkeava ole, vaan hoitaa asiansa selän takana muidenkin suhteen. Ehkä voisit koettaa kannustaa häntä rohkeampaan vuorovaikutukseen? Et sinä sillä harmistuksellasi vie tilannetta eteenpäin, vaan rakentavalla keskustelulla kuinka voi sanoa kun on asiaa.

Mun mielestä kyllä ylireagoit, jos olet jo välejä katkaisemassa. Ystäväsi ei ole ilmeisesti varsinaisesti halunnut sinusta puhua pahaa, vaan on kysyttäessä vastannut niin kuin asia taitaa ollakin, että teissä on molemmissa vikaa?

[QUOTE="vieras";28480144]Suuttuisitko tuolle ystävälle tai meniskö teillä välit ton asian takia? =/

ap[/QUOTE]

En mä tiedä, riippuu miten hyvä ystävä olisi. Jos olis läheinen niin olisin lähinnä vaan harmissani.. Mutta jos ei olis kovin läheinen niin voi olla että olisin vähän enemmän nyreissäni..

[QUOTE="vieras";28480144]Suuttuisitko tuolle ystävälle tai meniskö teillä välit ton asian takia? =/

ap[/QUOTE]

No ei todellakaan menis. Sanoisin, että ens kerralla voit kertoa mulle suoraan kun olen hankala ja asia olis käsitelty.

On kyllä aika harvassa ne ihmiset jotka eivät ikinä tuottaisi päänvaivaa toisille.

Joskus on tosi vaikeaa tehdä eroa turhan pahansuovan juoruilun ja "pakollisen" asioista avautumisen välillä. Joskus on vaan pakko puhua kolmannesta osapuolesta jotain negatiivista, jos tämän ihmisen toilailut on mietityttäneet jo pitkän aikaa ja jos itsekin on hänen tekemisistään kärsinyt.
Ei kaikkea tarvitse salata, mutta se sävy millä keskustellaan sen ihmisen jutuista on tärkeä, ja myös se että heikentääkö se juoruilu ihmisten välejä juoruilun kohteeseen vai ei. Eli mustamaalaamista ja toisen aseman ja maineen nakertamista pitää välttää. Ja siitä pahan puhumisesta ei saa tulla tapa, eli siitä ihmisestä ei sitten marmateta jatkuvasti.

Jos mä olisin/olen hankala ihminen ja tekisin mitä sattuu, niin en mä ihmettelisi yhtään jos jotkut ihmiset päivittelisivät siitä kylillä. Silloin siitä saisi puhua, mutta perättömiä juoruja en hyväksyisi.

ap[/QUOTE]

Mistä kuulit tuon asian, siltäkö kaverilta jolle ystävä kertoi?

Ja häiritseekö sinua enemmän se että kaverit on puhuneet teidän asioista, vai se että sinua on sanottu hankalaksi?

Itse tuskin suuttuisin.

Meillä saatetaan ystäväpiirissä sanoa tuollainen asia, mutta ei mennä sit kertoon juttelun kohteelle et "kun se toinen sano näin". Yhtälaillahan ne molemmat ovat olleet siinä puhumassa teistä.

Ja ihmettelen välillä sitä kun aina toitotetaan sitä että pitäisi vaikeat asiat puhua sille hankalalle ihmiselle itselleen eikä puhua hänestä selän takana...johan silloin menisi kaikki ihmissuhteet kaikilta kun lähdettäisiin laukomaan totuuksia (vaikka kuinka pehmennettynäkin) päin naamaa.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Mistä kuulit tuon asian, siltäkö kaverilta jolle ystävä kertoi?

Ja häiritseekö sinua enemmän se että kaverit on puhuneet teidän asioista, vai se että sinua on sanottu hankalaksi?

Itse tuskin suuttuisin.

Meillä saatetaan ystäväpiirissä sanoa tuollainen asia, mutta ei mennä sit kertoon juttelun kohteelle et "kun se toinen sano näin". Yhtälaillahan ne molemmat ovat olleet siinä puhumassa teistä.

Tää on kyllä ihan totta..

[QUOTE="vieras";28480136]No kyllä mä olen vähän hankala :( Tiedän itsekin. Oon temperamenttinen ja takerrun pieniin asioihin. Mut toi ystävä ei ole koskaan mulle sanonut mun olevan hankala. Nyt sit selän takana... :(

ap[/QUOTE]
Minkä takia sen pitäisi sanoa se sulle, kun tiedät sen itsekin. Joka ihmisessä on huonot puolensa, jotka yleensä itse tietää liiankin hyvin ilman, että toisten tarvitsee niistä erikseen kertoa. Mutta sitten jos itse ei tajua omia huonoja puoliaan ja se aiheuttaa hankaluuksia jokapäiväisessä elämässä, niin silloin olisi tietty hyvä, että kaveri huomauttaisi asiasta.

Yhteistyössä