Että te ootte kaikki syvältä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36

Kokeilinpa vaan, josko toinen otsikko auttais... kun ei muuten tunnu vastauksia tulevan vai eikö vaan oikeesti kukaan muukaan tiedä.
Eli:
Mitenkähän, kun mulla on aika epäsäännölliset menkat, et kierto vaihtelee 28-40 päivän välillä, niin pystyykö silti oviksen bongaamaan testillä? onko kokemusta?
Ja onko se nyt niin, että ovistestissä jos näkyy et sitä hormonia erittyy niin sit tapahtuu se ovulaatio? Anteeksi tyhmät kysymykset, mut ajattelin vaan tarkistaa kun en oo varma et onko mulla koko ovista kun on niin epäsäännöllinen tuo kierto. :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja SokeriLilja:
Ei ole kokemusta täällä, mutta mullakin epäsäännöllinen kierto. Mulla ainakin ovis tuntuu, kipuna ja kiukutteluna, ja epäsäännöllisestä kierrosta huolimatta kaksi lasta, tsemppiä! :D

Onkohan toi mun vasemman puolen munasarjan kipuilu oire oviksesta? muutamana päivänä tuntuu suurinpiirtein kierron puolessa välissä. Mä oon oikeesti niin tollo tällasten asioitten kanssa.... :ashamed:

Voi hyvinkin olla munasarjan kipuilu merkki oviksesta. Kyllä sie ymmärtääkseni voisit oviksen testillä bongata, mutta aika kalliiksi tulisi siinä mielessä, että hankala tietää milloin ruveta testaamaan, eli pitäis aloittaa hyvissä ajoin. Saitkohan mittään selvää...

Ovistestiin tulee tasavahvat viivat silloin, kun ovulaatio on tapahtumassa. Muistaakseni munasolu irtoaa siitä muutaman tunnin sisällä. Ihan takuuseen en näistä "tiedoistani" mene, kun en ihan kauheesti niitä testejä käyttänyt. Itekin siis yritin lasta epäsäännöllisillä kierroilla ja kyllähän siinä aikaa meni. Mulla ei edes ovista tapahtunut läheskään joka kuukausi, niin aika tahkoamista oli. Vuan sitten lääkäri antoi clomifeneja ja kierto säännöllistyi/ munasolu oikeesti irtosi ja ovistestin sijaan plussa tuli raskaustestiin :)

Yhteistyössä