Te jotka ootte muuttanu kauas, ja kaikki suku/kaverit siellä hornassa asti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Onko teilläki näin.

Teille kun joku tulee, niin yleensä on tuliaisia, siis lähes jokaisella tulijalla kun nähdään niin harvoin.

Sit ku ite lähet sinne hornaan kattomaan muita, niin ite et vie mitään. Meillä on näin, koska jos me sen reissun aikana käydään n. 15 paikkaa läpi, niin mä oon tehny lähes periaatepäätöksen, että mä en vie kellekään mitään. Ku tuntuu, että jos jotain veis niin pitäs kuitenkin olla jokin muutaman euron juttu, esim. joku konvehtirasia. Eikös neki oo jo jotain lähemmäs neljä euroa ne geisharasiat. No vaik olis 3 euroa, niin 3*15=45 euroa.

Eihän ne muidenkaan tuomiset ole monesti maksanu paljoa, että ei kai sitä kummosta tarttis viedä, mutta kun pitäs niin moneen paikkaan sitten viedä, niin äkkiä kertyy isompi summa. Hävettää vaan ku tuntuu ettei viittis mennä tyhjin käsin :whistle:

juu,näin on meilläkin.tosin meillä aika harvoin enää käy vieraita maalta kun olen jo 11v täällä asunut.välillä mietin ett ois kiva viedä kaikille vaikka edes lapsille viemisiä mutta paikkoja ja lapsia on liikaa..

Meillä oli ennen noin, mut nykyisin viedään joka toinen / joka kolmas kerta jotain pientä: kahvipaketti, viinipullo (joku 6-8 e), suklaata, kukkia tms.

Ei siis joka kerta, mut aina joskus. Ei välttämättä viedä, jos ei mennä semmoseen paikkaan, mihin mennään yöksi (jos ei ole syytä: esim. synttärit), mut jos mennään yöksi (ja saadaan niiltä ruoka) viedään, koska ei se meidän ruokkiminenkaan niille ilmasta ole...

Juu ei mekään viiä. Meillä kun menee jo pelkkiin matkoihin yli 200 euroa... Niin ja ei tosiaan aleta mitään askarteluja tai leivoksia roudaamaan junassa ja busseissa 500 kilometriä...

Minun leipomistaidoilla :whistle: :x :whistle: :saint:

Ollaan me isomummoille annettu tytöistä kuva tai lähetetty postissa, että jotenkin kuitenkin muistettu heitä, mutta ei joka kaveria ym. Kai sitä jotenkin ajattelee, että kun noi mummot ja papatkaan ei oo täällä ikuisesti...

Asutaan toooosi kaukana, toisessa maassa. Yleensä viedään tuliaisia kotiväelle (puolison ja mun vanhemmille), kummilapsille ja ehkä sisarusten lapsille. Muita varten teetän pari tuoretta valokuvaa lapsistamme ja viemme ne kyläpaikoissa vieraillessamme heille. Siis kun ovat siis muutenki läheisiä ihmisiä joiden oikeasti tiedämme kuvista ilahtuvan. Kuvat on aika halpoja pikku tuliaisia.

kyl mä jotain tuliaisii vien mun ystäville + veljille ku kotkas käydään mut en aina, riippuu rahavaroista ku toi matkustaminenkin on niin pirun kallista ettei sitten ylimääräiseen jää paljon rahaa

Eipä ole enää oikeen tota ongelmaa :( Muutin kauas opiskelemaan eikä täällä oikeen moni "kavereista" ole jaksanut käydä. Alkuun nähtiin kun kävin vanhempien luona, eikä ne sinne tavanneet tuliasia tuoda. Sit vanhemmat muutti pois kyseiseltä paikkakunnalta, eikä ole paljon ollut asiaa sinne enää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos satoja kilometriä suuntaansa ajelen vaikka lasten isovanhemmille, en todellakaan vie mitään tuliaisia. Matka sinne jo maksaa.

Muille yleensä vien jotain. Harvoin menen tyhjinkäsin, mutta emme käy 10 paikassa samalla matkalla, ehkä isovanhempien lisäksi 1-2 vierailua.

Mua ärsyttää koko tuliaisperinne! Siis en vie mitään, eikä kyllä meillekään onneksi juuri tuliaisia tuoda ellei ole joku erityinen syy. Eikö vierailun tarkoitus ole tavata ihmisiä joita pitää tärkeänä, eikä tuoda lahjuksia?

ja just joku pullan tuominen on rasittavaa! Yks kaveri tuo sinnikkäästi jotain pullaa (kaupan) ja se on ärsyttävää kun on itsekin panostanut hänen tuloonsa ja leipounut jo tarjottavat. Viimeksi lykkäsin kranssin sille väkisin takaisin, en siis suostunut ottaa vastaan. Toivon mukaan ei ens kerralla enää tuo mitään, haluan tavata ystävää, ja minusta on noloa että hän tullessaan tuo jotain.

Yhteistyössä