Että tälläinen ihanneäiti ja kasvatusguru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kepa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinkahan monta kertaa täälläkin on suositeltu Anna Wahlgrenin unikoulua vauvoille? Totuus on tosiaan monesti paljon muuta kuin miltä sen halutaan näyttävän.

Amerikassahan kotiguru Martha Stewartin tytär on myös kirjoittanut paljastuskirjan äidistään- ei ollut sielläkään mitään ihanaa kotielämää...

Taitaa olla niin, että mitä karmeampi totuus sen komeammat kulissit?

No mä en ainakaa oo pitäny wahlgrenin oppeja kauheen järkevinä, varsinkaan noitten nukkumisasioitten suhteen. Luin sen kirjan joskus ja aattelin että kauhee mitä puppua.

No mä en ainakaa oo pitäny wahlgrenin oppeja kauheen järkevinä, varsinkaan noitten nukkumisasioitten suhteen. Luin sen kirjan joskus ja aattelin että kauhee mitä puppua.

Sama juttu. Ihan mielenkiinnosta luin kirjan, kun sitä täällä kovasti kehutaan, mutta ei hyvää päivää mitä paskaa. :D Toki seasta löytyi muutama yksittäinen korkeintaan kolmen lauseen mittainen järjenhiven, mutta loput - voi HUH. Oma äitini taas pitää tuota raamattuna (olen syntynyt sopivasti 1986) ja sen kyllä huomaa.

Minäkin lukaisin kirjaa joskus, aika natsimaisena pidin. Älyttömiä ohjeita ja aika julmaakin kohtelua ihan pienella parikuukautiselle vauvalle. Ihan kuin vauva ei saisi olla vauva ,ja vaatia huomiota(ruokaa, läheisyyttä). Ja jotkut todella tekevät kaiken kirjan mukaan,kun eivät itse osaa kuunnella vauvan viestejä ja omaa intuitiota. Vauvan ja äidin yhteys kyllä unohdetaan tuossa kirjassa ihan kokonaan.
Muistaakseni kaksikuukautisen pitäisi kuulemma nukkua jo yöt läpi jne....

Minä sain kaveriltani kirjan, vilkaisin takakanteen ja näin sen "perheen". Siihen loppui minun lukemiseni. Sarjaraskautuminen eri miesten kanssa ei vain sovi minun käsitykseeni lasta ja perheen hyvinvointia kunnioittavasta elämästä.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
[QUOTE="tonttu";25428758]
Amerikassahan kotiguru Martha Stewartin tytär on myös kirjoittanut paljastuskirjan äidistään- ei ollut sielläkään mitään ihanaa kotielämää...
[/QUOTE]

Oisko linkkiä tähän? :)

Joo mäkään en ole koskaan käsittäny ku Anna Wahlgrenin kirjoja kehutaan täällä. Mulle riitti se tieto, että se on kaikkea muuta kuin lapsentahtista vauvan hoitamista eikä mitään lempeää puuhaa ne sen unikoulut. Puistatus. En kyllä ole lukenu kirjoja, mutta muiden kertomat riitti.

Itse opiskelen kasvatusalaa ja kuin tuon kirjan ihan mielenkiinnsota. Oli kova paikka huomata miten oma äitini noudatti näitä oppeja.
Mutta kun tuntee historiaa voi välttää näitä virheitä.

Tää on kyllä koomista. miten ihmeessä kukaan ei nyt käsitä moista kirjaa, kun tähän asti sitä on suunnilleen jokainen tuputtanut pienimpäänkin uniongelmaan?!
Ja toisaalta, voi olla että ihminen osaa neuvoa, vaikka ite ei oppien mukaan eläiskään.

No, kylläpäs nyt ihmetellään, miten huono kirja Wahlgrenin kirja oikeastaan on jne. :) Itse en ole kyseistä kirjaa koskaan lukenut, mutta joku on sitä kovasti suositellut. Lähinnä olen ihmetellyt yhtälöä, jossa äiti on kasvatusguru, mutta ei pysty pitkiin parisuhteisiin.

Yhteistyössä