Että tällainen äitienpäivä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jansku08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Miksi ihmiset menettävät hermonsa, jos mies ei muista ostaa lahjaa tai keittää kahveja aamulla? Onhan äitienpäivä tietysti tärkeä, mutta että sitten, jos joku ei saa tahtoaan läpi, niin haukutaan netissä mielin määrin....todella törkeää sanoisinko..

Jotkut naiset nyt vain ovat tuollaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jansku08:
Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Tiedän tunteen, ekana isänpäivänä tein ukolle t-paidan jossa lapsen jalanjäljet ja hienon aamupalan. Ekana äitienpäivänä ukko makas krapulassa,mitä nyt välillä kävi oksentelemassa ja huuteli vettä tuomaan. Että tuntuu vieläkin pahalta. Pari edellistä on edes kahvit keittäny, mut tänään sain taas itse nousta aamupalan laittoon kun herra suuttu kun ei saanu aamutuimaan piparia :kieh: No,enpäs vaivaudu seuraavana isänpäivänä minäkään yhtään mitään. |O

:laugh: anteeksi kun nauran, mut oli niin hauska tuo kun suuttui piparin pihtaamisesta! Siis ihan hyväntahtoista nauramista. Sait ainakin hyvälle tuulelle =)
Mut siis halaus myös sulle, samassa veneessä melkein ollaan. :hug:

:D Njoo, oli ehkä aika koomista. Hyvä jos tulit paremmalle tuulelle :)

Miksi ihmiset menettävät hermonsa, jos mies ei muista ostaa lahjaa tai keittää kahveja aamulla? Onhan äitienpäivä tietysti tärkeä, mutta että sitten, jos joku ei saa tahtoaan läpi, niin haukutaan netissä mielin määrin....todella törkeää sanoisinko..

Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu toisen kunniottaminen ja sen ymmärtäminen mikä toiselle on tärkeää.Jos tällaiset juhlapäivät tuntuukin itsestä turhalta,niin sitä voisi vähän katsoa omaa napaa kauemmas ja miettiä mitä toinenkin haluaa.

Kivasti on meilläkin äitienpäivä alkanut. Mies ei ole mulle puhunut vielä sanaakaan. Oikein aamupalapöydässä vältteli katsomasta minuun. Meillä on myös tänään hääpäivä, joten kyllä tässä tulee sellainen olo että en ole kummoinen äiti sen paremmmin kuin puolisokaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu toisen kunniottaminen ja sen ymmärtäminen mikä toiselle on tärkeää.Jos tällaiset juhlapäivät tuntuukin itsestä turhalta,niin sitä voisi vähän katsoa omaa napaa kauemmas ja miettiä mitä toinenkin haluaa.

Mä taas oon sitä mieltä että neki asiat kannattaa jutella jo etukäteen..mikä kellekki tärkeää. Kaikille ei ole tärkeää synttärit tai joulukaan. Ja itse en anna painoaarvoa hirveästi pakollisille juhlille; vaan yllärit on parhaita

Meillä mies ja tyttö kävi eilen mansikoita ja suklaata ostamassa aamupalaa varten mutta mies vetikin naapurissa perseet illalla ja nyt nukkuu sikeästi. Tyttö yritti herättää mutta ei kuulu kun murinaa. tyttö (4 vee) sit itte laitto levyn ja mansikat pöytään, yritti vielä paistinpannua hakea kun olivat sopineet pekoniaamupalasta.....arvatkaa onko tytöllä miele paha kun ei saanut tehtyä. Minä sit yritän olla onnellisena tai siis ei tarvitse yrittää kun lapsi niin ihana mutta harmittaa ja surettaa todella tuo ukko!!!!!!!!!!

No tietysti kuuluu, mutta jos unohtaa, niin eihän sillä ole mitään tekemistä kertomasi asian kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Kivasti on meilläkin äitienpäivä alkanut. Mies ei ole mulle puhunut vielä sanaakaan. Oikein aamupalapöydässä vältteli katsomasta minuun. Meillä on myös tänään hääpäivä, joten kyllä tässä tulee sellainen olo että en ole kummoinen äiti sen paremmmin kuin puolisokaan. :(

JSSAP

No tietysti kuuluu, mutta jos unohtaa, niin eihän sillä ole mitään tekemistä kertomasi asian kanssa...

Mun mielestä äitienpäivää ja isänpäivää ei voi olla muistamatta,sen verran sitä joka tuutista toitotetaan,joten ei voi vedota unohdukseen.Voihan sitä sanoa "unohtaneensa",mutta se on juuri osoitus siitä ettei asia oikeastaan kiinnosta yhtään.

noh, tämähän on "vain" päivä muiden joukossa enkä ole mikään hössöttäjä tämmöisistä päivistä MUTTA pakostakin näistä päivistä tulee itselle vähän pahamieli, kun esim. mummo soitti eilen ja käski "nukkua tosi pitkään huomenna kun on äitienpäivä" ja toiset hössöttää ja kyselee että "mites teillä? mitäs sait? saithan kahvit sänkyyn?" en mä odottanu mitään että senpuoleen.... ahistaa lähinnä tää "mitä muut ajattelee" tai tää hössötys muuten tästä päivästä. Ja väsyneenä nyt harmittaa muutenki...

mutta, onpa mulla tuossa aivan ihana rakas vauveli vieressä :heart:
ja on se mieski rakas, se ei vaan kertakaikkiaan aina vaan vissiin tajuu...

Mun mielestä äitienpäivää ja isänpäivää ei voi olla muistamatta,sen verran sitä joka tuutista toitotetaan,joten ei voi vedota unohdukseen.Voihan sitä sanoa "unohtaneensa",mutta se on juuri osoitus siitä ettei asia oikeastaan kiinnosta yhtään.

Niin, SINUN MIELESTÄSI, se on vain oma mielipiteesi asiasta...

Voisi se mies edes kerran sanoa, että onpa mukavaa, että olet siinä, tai jos ei sano, niin tehdä se elein(esim.kahvin keittää). Tämä on kuitenkin yksi päivä vuodesta, ja siitä toitotetaan radioissa ja tv:ssä, joten ei se voi niin vaikeaa olla äijälle. Moni mies on kuitenkin niin "perusjuntti" ettei ymmärrä yllättää normaalina viikonloppuna äitejä.
Onhan sitä moni joutunut ottamaan myös miehen "äidin" roolin yhteisessä kodissa. Laittaa ruokaa, pyykkiä yms. ja varsinkin jos on vauvan kanssa kotona. Itse hain huoltikselta tuoreen sämpylän vauvan kanssa ittelleni. En ehtinyt eilen kauppaan, mies oli käynyt (osti kaljaa ja tupakkaa, joiden kanssa aika meni eilen) ja siis meillä ei ollut edes leipää. Aamulla sitten yritin herättää, kun olin jo koirankin huolehtinut (luulin saavani nukkua 9 asti). Tappeluhan siitä tuli, ku kysyin, että laitatko kahvia. Pääsee helpommalla, kun laittaa itse itselleen..

Mä en edes odottanut mitään tältä aamulta, kun tiesin, että pettyisin kuitenkin. Aamuyön heräilin itkevän pojun vuoksi ja rauhoittelin että jatkaisi unia ja 8 sitten pojan kanssa herättiin ja mies senkun jatkaa uniaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
noh, tämähän on "vain" päivä muiden joukossa enkä ole mikään hössöttäjä tämmöisistä päivistä MUTTA pakostakin näistä päivistä tulee itselle vähän pahamieli, kun esim. mummo soitti eilen ja käski "nukkua tosi pitkään huomenna kun on äitienpäivä" ja toiset hössöttää ja kyselee että "mites teillä? mitäs sait? saithan kahvit sänkyyn?" en mä odottanu mitään että senpuoleen.... ahistaa lähinnä tää "mitä muut ajattelee" tai tää hössötys muuten tästä päivästä. Ja väsyneenä nyt harmittaa muutenki...

mutta, onpa mulla tuossa aivan ihana rakas vauveli vieressä :heart:
ja on se mieski rakas, se ei vaan kertakaikkiaan aina vaan vissiin tajuu...

Jos ne toiset ei hössöttäs, ja kaupat ei "hyötyis" mainostamalla äitienpäivää, niin olisko se loppupeleissä niin tärkeää? Vai osaisko asioita arvostaa ihan eritavalla, ilman paineita?

Mä heräsin siihen, et mun oma isä soitti ja oli humalassa ja kertoi, ettei tiedä oppiiko rakastamaan lasta mahassani niinkuin rakastaa esikoistani, koska esikoinen on saanut alkunsa rakkaudesta ja tämä toinen syntyy avioerotilanteeseen.

Meidän äiteinpäivä alkoi minun äidin asunnolla, saatoimme eilen äitini haudan lepoon. Mies ja poika nukkuvat vielä, minä siivoilen paikkoja ja puolen päivän aikaan lähdemme ajamaan 400 km:n päähän kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemppali:
Meillä mies ja tyttö kävi eilen mansikoita ja suklaata ostamassa aamupalaa varten mutta mies vetikin naapurissa perseet illalla ja nyt nukkuu sikeästi. Tyttö yritti herättää mutta ei kuulu kun murinaa. tyttö (4 vee) sit itte laitto levyn ja mansikat pöytään, yritti vielä paistinpannua hakea kun olivat sopineet pekoniaamupalasta.....arvatkaa onko tytöllä miele paha kun ei saanut tehtyä. Minä sit yritän olla onnellisena tai siis ei tarvitse yrittää kun lapsi niin ihana mutta harmittaa ja surettaa todella tuo ukko!!!!!!!!!!

Kurjaa kun lapsi joutuu pettymään.Mutta ihana tyttö!! :heart:

äidit lasten kanssa johonkin mukavaan paikkaan, vaikka eväsretkelle, jos teillä päin sattuu olemaan mukava sää! Tai lähtekää kyläilemään omalle äidille/anopille. Nimittäin jos se ukko krapuloissaan vetelee hirsiä sohvan tai sängyn pohjalla, niin älkää antako sen pilata teiltä koko päivää. Sitä paitsi lapsille, jotka ymmärtävät jo äitienpäivästä jotain, tämä päivä on yleensä tosi tärkeä, eivätkä he varmaankaan haluaisi nähdä äitiään tänään pahalla mielellä.

Unohtakaa ne ukot ja pitäkää tänään hauskaa lasten kanssa ilman sitä ukkoa!

Pahoittelut ja halaus teille, joilla välinpitämätön mies. Ei tällä äitienpäivällä varmaan niin suurta painoarvoa olisi jos miehenne huomioisivat paremmin arjessa ja yllättäisivät muuten. Sitten tähän päivään ladataan isot odotukset ja mies pettää ne jälleen, niin ymmärrän kyllä pettymyksenne. Toivottavasti joskus oppivat näyttämään arvostuksensa teille jollakin tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jansku08:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
no mitä sä sitä miestä siihen äitienpäivän viettoon tarviit?

No kuka mulle sit kahvit olis keittänyt aamulla ja antanut vaikka nukkua vähän pidempään? Eipä ilman mitään extraa oikein äitienpäivä tunnu äitienpäivältä jos on ihan samanlainen päivä ku muutkin...

meillä näyttää isänpäivä olevan vuoden jokaisena päivänä.eilen lapset sanoi että huomenna on äitienpäivä.mies totes vaan siihen että en varmaan enää aamulla muista.lahjoja en ollut vailla vaikka koitti kysellä,toivoin vain että olisin saanut nukkua pidempään tänään mutta isänpäivä se meillä jälleen koitti

Mun mielestä äitienpäivänä muistaminen on suoraan verrannollinen siihen kuinka paljon tuo ukko arvostaa sitä, että kymmenen tunnin kärsimyksen jälkeen työnsin pojan maailmaan. Eipä paljon näitä arvostavan.
Onneksi aamulla kainalossa tuhisi kolmiviikkoinen kultakimpale... :)

Yhteistyössä