Että semmoset vauvakutsut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei oo totta!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmaan sun kannattaa jutella tuosta asiasta sen tulevan kumminkanssa oli salaisuus tai ei. Hölmöä yhteiseltä ystävältänne mennä sinulle tuosta puhumaan jos juhlien piti olla yllätys. Oletko aivan varma ettei ystävänne höynäyttänyt sinua tuossa asiassa? Koska kuullostaa oudolta jos vain omia läheisiään sinne kutsuu vaikka juhlat ovat sinulle ja vauvalle. Ja miksi hän juhlat järjestää jos ei tiedä olevansa tuleva kummi? Miksi ei äitisi tai siskosi järjestä juhlia? Eli varmista asia ennen kun rupeat möykkäämään, menee teillä välit vielä poikki ja noloa on jos et häneltä asiaa ole varmistanut vaan raivoat seläntakana. Asioilla saattaa olla myös tapana muuttua matkan varrella...

Itsekkin olen raskaana ja pidin vauvakutsuideaa kivana. Ymmärrän toki, jos jonkun mielest ne tuntuvat teennäiseltä, mutta itse nimenomaan halusin vauvakutsut.
Me tehtiin niin, että minä annoin listan lähimmistä ystävistäni, jotka halusin kutsuille. Muuten sanoin, ettei minulla ole väliä paikasta tms. Niin ja myös pari päiväehdotusta annoin, koska olen joskus töissä viikonloppuisin.

Otappa yhteys tähän kummiin ja sano että olet kuullut juhlista ja haluaisit varmistaa, että kaikki SINUN läheiset ystävät olisivat kutsuttujen listalla. Mulla ei tulis itselläni mieleenkään, että haluisin jotain tuntemattomia juhliin...

[QUOTE="vieras";27417674]ja ystävä, jolta asiasta kuulit, on mukana juonessa ja tarkoitus on juksata sinua että paikalle ei muka tule ketään läheisiä. Ja sitten yllättyisitkin iloisesti kun paikalla onkin kakki ihanat ihmiset?[/QUOTE]

Mulla tuli tää sama homma mieleen.
Mun kaverit järkkäs mulle vauvakutsut kun odotin esikoista. Yhtään en osannut mitään aavistaa, oli tosi ihana yllätys. Paikalla oli mulle tärkeitä ihmisiä ja sit oli pientä ohjelmaa sekä naposteltavaa.

[QUOTE="vieras";27416655]Aika erikoinen asetelma kaiken kaikkikaan. Ihminen joka ei tiedä olevansa vauvan tuleva kummi järjestää sulle yllärivauvakutsut ja kutsuu vieraiksi sinne omia sukulaisiaan.[/QUOTE]

TODELLAKIN.

AP, oletko varma, että kutsut on sulle?

Kyllä mun sympatiat on ap:n puolella täysin.

Oli vauvakutsuista mitä mieltä tahansa, en ole ikinä ymmärtänyt että jos näkee vaivaa ja järjestää juhlat toiselle, niin miksi tekee niistä "omat" juhlaansa (viitaten vierasvalintaan). Kokisin kyllä todella oudoksi, jos minulle olisi järjestetty mitkä tahansa juhlat ja vieraat olisivatkin järjestäjän sukulaisia tai ystäviä. Eikö sitten kannata jättää järjestämättä tai rehellisesti pitää omat juhlat?

[QUOTE="aapee";27416593]No joo :/
jos en ihan väärässä ole,niin kummi on kutsut järkännyt jostain toisesta syystä,ja varmaan maksattaa kaiken äidilläni + siskollani. Olen asiasta melko varma. Mun siskon luona nämä kutsut ovat.
Muuten kiva ihminen,mutta tosi itsekäs.[/QUOTE]

Jos pidät ystävääsi itsekkäänä (etenkin noin itsekkäänä), niin mieti joku muu kummi. Lapsi kaipaa kummistaan oikeaa läsnä olevaa ihmistä, ei äidin mielestä kivaa tyyppiä.

Mä oisin varmaan loukkaantunut ennemmin, jos anoppini OLISI KUTSUTTU...
Tuollaisia yllätysjuhlia on vähän hankala pitää, kun ei voi kysyä itse juhlakalulta ketä haluaa/ei halua paikalle. Jospa vain koittaisit ottaa ilon irti siitä mitä on järjestetty ja olla kiitollinen siitä, että ovat nähneet vaivaa takiasi.

Ainako pitäisi olla säälittävän kiitollinen siitä, että joku huomioi itsekkäistä tarkoitusperistä johtuen? Ylipäätään pyytämättä selän takana järjestetyistä asioista ei mielestäni tarvitse olla lainkaan kiitollinen. Miksi pitäisi?

Joku sanoi, että pitäisi vain iloita lahjoista ja juhlista. Ehkä materialistisesti suuntautuneet pinnalliset ihmiset sitten voivat niin tehdä. Joillakin ihmisillä on vielä olemassa oikeita ystäviä, itselleen tärkeitä sukulaisia ja ihmisiä, joiden kanssa mieluummin viettäisi aikaa vaikka ilman juhlia ja lahjoja.

Haluaako tuleva ex-kummi lietsoa pahaa verta aloittajan ja tämän muiden ystävien ja anopin välille jostain syystä, kun ei kutsunut heitä tilaisuuteen? Vai onko kyseessä vain niin itsekeskeinen ihminen, että halusi järjestää itselleen helpot juhlat eli kutsua itselleen kivoja vieraita miettimättä, kenelle juhlat järjestään ja sitä kautta kutsuttavien kohderyhmää?

[QUOTE="vieras";27418858]Kutsut eivät edes ole tämän "kummin" luona, vaan ap:n siskon luona, joten kuulostaa toooosi oudolta.[/QUOTE]

Niin. Miksei se sisko voi sitten sanoa että mukaan pitäisi kutsua ap:lle tärkeitä ihmisiä?

Joo elikkäs juttelin siskon kanssa.Hän oli kutsunut anoppini, vaikka kummi oli eri mieltä.

Tämä kummi on ollut vauvan odotuksessa mukana eniten, vaikka todella erikoinen luonteeltaan onkin. Siis itsekkäin ihminen jonka tiedän,siksi ihmettelin kun mulle vihjaistiin näistä pippaloista. Jos hän ei näistä jollain tavalla hyödy,niin ihmettelen kovasti..
No pääasia että anoppi on tulossa, kyllä minä nyt kestän ne tuntemattomat ihmiset siellä :) Hiukan harmittaa, mutta kokeillaan....

Yhteistyössä