että kuskaanko vai en??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dannu

Vieras
Poika alotti uuden harrastuksen, ja ekoilla kerroilla jo huomattiin että ryhmässä on meidän lisäksi kaksi muutakin poikaa samalta paikkakunnalta. Niin siis me joudumme ajamaan vähän syrjemmästä kaupunkiin ja matkaa on yli 20km ja nämä kaksi muuta asuvat tässä samalla kylällä n. 3km säteellä. Yhdessä poikien äitien kanssa sovittiin jonkin näköistä kimppakyytiä...ei mitään tarkkaa, mut vaihdettiin numeroita jne. Nyt sitten oon huomannu että tuo yksi äiti ei ikinä otakaan meidän poikaa kyytiin. Eli aina laitetaan "ringissä" viestiä tyyliin "mä voisin ottaa tänään kuskausvuoron" ja sitten oon hakenu vuorollani kaksi muutakin poikaa kyytiin. Samoin tekee tuo toinen äiti. Mutta siltä kolmannelta ei ikinä tule minulle viestiä, mutta olen nähnyt hänen tulevan harjoituksiin tuoden kuitenkin sen toisen pojan ja tämän olen kuullut myös tämän äidiltä. Jotenkin ärsyttää!! En ole asiasta kysynyt, ehkä heidän autoonsa sitten ei vaan mahdu tai jotain...en tiä. Pitäsköhän mun nyt sitten vaan jatkaa hänen pojan kuskausta, vai olisinko tyly ja jättäisin ens kerralla laittamatta hänelle viestiä ja ottaisin vain tämän meitäkin kuskaavan äidin pojan kyytiin. Matkaa nyt ei tule kuin noin 2km ylimäärästä mennen tullen jos tuon pojan haen, mutta ärsyttää vaan ihan periaatteesta. Miks tuo äiti sitten lupautui yhteiskuljetuksiin ja vaihtoi numeroa jos tiesi jo ettei aio meidän poikaa kuskata?? Ja miks sitten kuskaa vain sitä toista poikaa?? Äh, mitä te tekisitte??

No tiän että fiksuinta tietty ois kysyä suoraan, mutta mä en vaan saa kysyttyä!!! Oon mielessäni käynyt läpi sanoja miten asian esittäisin, mutta mä oon niin (onnettoman) arka että tiedän etten sais mitään suustani jos tämän äidin kohtaisin. Ja kyllähän mä sen tälläkin viikolla näin sielä poikia oottamassa kun taas kerran olin itse kuskaamassa sitten omaani mutta hän ohi kävellessä alkoi juuri, tahallaan vai sattumalta en tiedä, räpläämään kännykkäänsä.
Hitto kun mun pitää olla niin huono tällasissa asioissa, muutenkin oon aika hiljanen ihminen... mutta silti sapettaa!! Ehkä hänellä voi olla joku syykin, mutta eihän se selviä kun en uskalla kysyä. Tekis mieli tosiaan jättää "yhteistyö" kokonaan hänen ja hänen pojan kanssa.

Kysy. Tai jos et saa kysyttyä, katso mitä tapahtuu jos jatkossa kuskaat vain tuota toista poikaa. Tosin siinä voi käydä sitten niin, että jäät itse ringistä ulkopuolelle jos jakavat vuorot puoliksi. En tiedä. Selvintä olisi kysyä, eihän siinä mitään epäkohteliasta ole!

Kysy ehdottomasti! Kannattaisiko sopia jo etukäteen kiertävät vuorot, ettei aina tarvii viestitellä?

Meillä on sama juttu, mutta yleensä ne toiset tuo mitään ilmoittelematta meidän pojan kotiin asti...ei se sinänsä minua haittaa, mutta vähän arveluttaa mitä he siitä ajattelevat, mutta kun kerta itse kulkevat muistakin syistä mutta me ei.

"Voisko meidän Erkki tulla teidän kyydillä ensi viikolla?" En mä lähtisi kyselemään syyllistävästi miksei se ota Erkkiäkin kyytiin, tuohon se voi sitten vastata miten haluaa. Voihan niillä olla vaikka muita lapsia mukana, ettei mahdu, tai ehkä teidän kautta joutuisi tekemään lenkin väärään suuntaan ja sillä on tosi tiukka aikataulu tai muu hyvä syy.

Minä en kyllä kauhean mielelläni tekisi 40 km lenkkiä viedäkseni lapsen harrastuskaveria kotiin mutta mielellään kyllä nappaan jonkun matknvarrelta mukaan tai jätän ohimennessäni. Toki jos olette sopineet puolin ja toisin kuskaamisesta on asia eri. Ottaisin joka tapauksessa asian ihan reilusti puheeksi.

Niin pitääkö tän äidin oikeasti tehdä toi 40km lenkki kun hakee sun lapsen? Mä en itse lähtis kuskaus rinkiin ollenkaan jos oikeesti toi matka olis noin pitkä. Epäreiluahan se on niitä muita kohtaan jos sä otat vain matkanvarrelta, mutta toiset heittää 40km lenkin vain hakeakseen sun lapsen.

[QUOTE="vieras";29064973]Niin pitääkö tän äidin oikeasti tehdä toi 40km lenkki kun hakee sun lapsen? Mä en itse lähtis kuskaus rinkiin ollenkaan jos oikeesti toi matka olis noin pitkä. Epäreiluahan se on niitä muita kohtaan jos sä otat vain matkanvarrelta, mutta toiset heittää 40km lenkin vain hakeakseen sun lapsen.[/QUOTE]

Mä käsitin, että matkaa harrastukseen ja takaisin kertyy tuo 40 km. Ja kaikki pojat asuvat muutaman kilometrin säteellä toisistaan.

Korjaa toki ap jos olen väärässä.

No tuollaiset ihmiset ovat kyllä ihan törkeitä.
Tai sitten on käynyt nin että toiset olivat jo sopineet kuskaamisista ennen kuin sinä menit mukaan, ja nyt se kolmas ottaa mielellään harvemmat kuskausvuorot mutta mukana olevien omien mukuloiden takia ei kuskaakaan sun lasta. Mikä on väärin.

Ihmiset ovat kyllä törkeitä ja valitettavasti juuri noin tekevät 3-4 mukkulan vanhemmat. Heillä on oikeus tehdä lapsia miten monta vaan mutta ei velvollisuutta toimia elämässä reilusti.

Kokenut vastaavaa. Veisin vaan omani joka kerran, ehkä toiset olivat jo ehtineet sopia vuoroista.

Yhteistyössä