Kiusaamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökyöpeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yökyöpeli

Jäsen
30.05.2004
447
0
16
Ennen syyslomaa oli eskarilaisen pojan rinnakkaisluokalta "kalle" kotimatkalla hypännyt tiellä eteen ja nimitellyt poikaa paskahuosuksi ja pojan isosiskoa paskapääksi. Tätä nimittelyä on kuulemma jatkunut ennenkin, mutta tuli mun korviin vasta kun tyttö kertoi. Ihmettelinkin kun viimeaikoina on poika ollut haluton yksi matkaa kävelemään ja on kysellyt että tuutko äiti hakemaan. Alkusyksystä poika kuukauden eskaria käytyään itte halusi rueta matkaa yksikseen kulkemaan, mutta nyt tullu muutos. Ja epäilenkin että noi "kallen" huutelut ois syynä.

Ois aikomus laittaa pojan opettajalle loman jälkeen viestiä tuosta perjantain tapauksesta. En sitten tiijä onko tää ylireagointia, kun mä jo kiusaamiseksi tuon luokittelisin. Ja toivoisin että koululta asiaan puututtaisiin.

En tiedä "kallesta" muuta kuin etunimen eli en voi suoraan ottaa hänen vanhempiin yhteyttä.

Lisään vielä että sama tilanne oli meillä pari viikkoa sitten ja otin kouluun yhteyttä ja siellä otettiin asia vakavasti ja etsittiin se kyseinen haukkuja.... ei tommosta saa koultiellä tapahtua!

Hyvä että on muutkin kanssani samaa mieltä. Mietin vaan että jos koululta ei sitten tehdäkkään mitään asialle, niin pahentaakohan se pojan tilannetta. Mutta teen sen kirjeen opettajalle kuitenkin. Näkee sitten ens viikolla miten siihen suhtaudutaan. Ja toki huolehdin siitä että ton tulevan viikon minä vien/haen pojan eskarista niinä päivinä kun ei ole isosisko turvana.

Heti yhteys. Silloin voi luokitella kiusaamiseksi, kun lapsesi kokee asian epämiellyttävänä ja kärsii siitä. Täälläkään eskarilainen ei saa kulkea yksin.

Yhteistyössä