Etinen istukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö sieltä jostain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö sieltä jostain

Vieras
Haluaisin kuulla kokemuksia miten on muilla mennyt raskaus loppuun tai ei loppuun etisen istukan takia. Onko ollut vuotoja kuinka paljon ja kuinka rauhassa on pitänyt ottaa jne. Itsellä rv28 ja olin jokin aika sitten viikon sairaalassa makuulevossa vuodon takia. Meinasivat että tulee olemaan hankala loppuraskaus kun nyt jo vuotelee.. Kotiin kun pääsin niin "mitääntekemiskiellon" sain.. Mielellään kuulisin muiden kokemuksia asiasta:)

Sulla on nyt mielestäni ihan hyvä tilanne, kun ovat tuon etisen istukan etukäteen huomanneet.

Mulla oli keskimmäisen kanssa osittain etinen istukka, raskausaikana ei vuodon vuotoa, mutta synnytys olikin sitten melkoisen dramaattinen tapahtuma. Terve lapsi kuitenkin syntyi kiireisellä sektiolla.

Ystävälläni on ollut etinen istukka, ja vuodon vuoksi useita kertoja sairaalassa, mutta kaikki meni hyvin ja terve lapsi maailmaan saapui.

Varmaankin olet tuon takia seurannassa?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Sulla on nyt mielestäni ihan hyvä tilanne, kun ovat tuon etisen istukan etukäteen huomanneet.

Mulla oli keskimmäisen kanssa osittain etinen istukka, raskausaikana ei vuodon vuotoa, mutta synnytys olikin sitten melkoisen dramaattinen tapahtuma. Terve lapsi kuitenkin syntyi kiireisellä sektiolla.

Ystävälläni on ollut etinen istukka, ja vuodon vuoksi useita kertoja sairaalassa, mutta kaikki meni hyvin ja terve lapsi maailmaan saapui.

Varmaankin olet tuon takia seurannassa?

Kyllä, seurannassa olen. Seuraava tarkastuskäynti kaksi viikkoa siitä kun kotiuduin sairaalasta. Arvelivat että mahdollisesti leikattaisiin jo 36 viikolla jos ei nyt niin hyvä tuuri käy että istukka vielä siirtyisi jota lääkäri piti kyllä hyvin epätodennäköisenä. Niin etinen se kuulemma on..

Siis tarkoittaako etinen istukka sitä että istukka on edessä? Mulla oli ja kukaan ei koskaan kommentoinut sitä mitenkään. Ei neuvola, ei lääkärit. Onko se jotenkin erikoista?

Joo kyllä se sitä tarkoittaa että kohdunsuulla on joko osittain tai kokonaan. Tämähän sitten tarkoittaa että synnytys ei ole mahdollista kuin sektiolla koska eihän istukka voi syntyä ensin.

mulla oli ja vuotelinkin.hyvä seuranta äippäpolilla 1-2 kert.kuukaudessa ja äläteemitään kiellot.istukka nousi viikolla 28, noin sentin ylös(oltiin jo puhuttu sektioon valmistautumisesta) ja lapsi syntyi normaalisti tipan avulla.kaikki meni hyvin.

Yhteistyössä