Etelä-Afrikkaan vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äityli";30286924]En osaa kyllä vastata...päädyin turistimatkalle Etelä-Afrikkaan 5 vuotta sitten odottaessani esikoista aivan alussa. Olin vähän paniikissa, mutta menin matkalle; 4pv kapkauoungissa, stellenbosch ja gruger safari. Kaikki meni hyvin. Kapkaupunki on siisti paikka, täysin länsimainen, uskon että sieltä saa kaikkea mahdollista ja on melko turvallsita jos välttää tiettyjä asiota. Voisin lähteä lasten kanssa. Ja täällä on aina porukkaa joiden mielestä alle 18v kanssa ei voi matkustaa mihinkään koska se on turhaa ja häiritsee muita ihmisiä. Itse olin 6kk sekä 4vn kanssa Thaimaassa maaliskuussa ja ihana matka oli vaikka joidenkin mielestä sulaa hulluutta.[/QUOTE]

No, me olemme reissanneet lapsen kanssa siitä lähtien kun lapsi täytti 1v. Ja nyt ollaan käyty noin 20 kertaa eri puolilla maailmaa. Mutta Etelä-Afrikkaan en lähtisi, en vaikka ilmaisen matkan saisin.

Höpöhöpö noille pelottelijoille. Etelä-Afrikassa (ja monessa muussakin Afrkan maassa) matkanneena voin sanoa että E-A:ssa kaupoista ja ostoskeskuksista löytyy kaikkea mitä täältäkin. Lapsen kanssa en ole käynyt joten jäi vaippahyllyt katsastamatta. Mutta esim. hygieniatarvikkeiden osalta kaikkea löytyy. Ja kyllä kapkaupungissa on paljonkin turismia :)

Terve järki mukana ja paikallisten opastamana liikkuminen auttaa vähentämään riskitilanteita maassa jossa turvallisuustaso on reilusti toisenlainen kuin täällä koti suomessa. Mutta etenkin nuo mies nimimerkin maalaamat pelkokuvat ovat tyypillisiä ihmiselle joka ei ole siellä ikinä käynytkään. Ihan ilman turvamiehiä siellä pystyy kulkemaan ja ihan yhtä hyvin sitä voi kuolla kotonakin.

Höpöhöpö noille pelottelijoille. Etelä-Afrikassa (ja monessa muussakin Afrkan maassa) matkanneena voin sanoa että E-A:ssa kaupoista ja ostoskeskuksista löytyy kaikkea mitä täältäkin. Lapsen kanssa en ole käynyt joten jäi vaippahyllyt katsastamatta. Mutta esim. hygieniatarvikkeiden osalta kaikkea löytyy. Ja kyllä kapkaupungissa on paljonkin turismia :)

Terve järki mukana ja paikallisten opastamana liikkuminen auttaa vähentämään riskitilanteita maassa jossa turvallisuustaso on reilusti toisenlainen kuin täällä koti suomessa. Mutta etenkin nuo mies nimimerkin maalaamat pelkokuvat ovat tyypillisiä ihmiselle joka ei ole siellä ikinä käynytkään. Ihan ilman turvamiehiä siellä pystyy kulkemaan ja ihan yhtä hyvin sitä voi kuolla kotonakin.

Juu mä olen kans käynyt useampaan otteeseen, mutta aiemmin lapsettomana en paljon ole vaippahyllyjä kuikuillut :D Mutta näin vähän oletinkin, että kaikkea kyllä hyvin löytyisi. Olen kuitenkin kuullut ihan Euroopankin ns. lomakohteista vähän vaihtelevia kokemuksia lastentarvikkeiden tarjonnasta, niin ajattelin kysäistä jos jollakulla olisi tarkkaa tietoa :) Mutta onneksi voin ystäväni lähettää kyllä tarkastuskierrokselle, vauvakuumeen kohotusta hänellekin ;) :D

No mä jo mainitsin että en ole siellä käynyt ja mielikuva on luotu kaverin kertomuksien perusteella, Heillä oli turvamiehet 24/7 johtuu osin varmasti siitäkin että heillä työnkuvan vuoksi oli paljon arvokasta tavaraa.. Mutta siltikään se ei poista sitä että kyseinen maa on väkivalta rikosten osalta top 5 joukossa. Eikä myöskään poista sitä faktaa että siellä on tapettu turisteja enemmän kuin juuri missään muualla.

Eikä taida poistaa sitäkään faktaa että siellä on raiskattu lapsia vallan saatanasti tuon ikivanhan uskomuksen vuoksi jonka mukaan aids parantuu nussimalla neitsyeitä-

Ilaria: Hyvä että voit lähettää ystäväsi tarkistamaan asian :) Sitten ei ainakaan matkalla harmita jos jotain puuttuukin. Ja teillehän nuo turvallisuusjutut ovat sitten jo tuttuja kun on aikaisempaa kokemusta maasta.

Mies: Ei poistakaan. Mutta toisten, matkaa suunnittelevien pelottelu vailla omaa kokemusta asiasta on mielestäni täysin turhaa. Toiset eivät ikinä uskalla jalallaankaan astua kyseiseen maahan tai mihinkään maahan kyseisellä mantereella, toiset mielellään lähtevät sinne lomille joskus myös asumaan pysyvämminkin. Kokemukset ovat usein henkilökohtaisia. Me ihmiset vaan ollaan erilaisia.

Niinno joo eipä ap tosiaan kysellyt mitä mieltä muut ovat ;) tullut vaan kyseisestä maasta keskusteltua aika paljon ja sitten aloin höpisemään sen pohjalta.. Marko tosiaan sanoi että aivan varmasti löytyy ihan mitä vaan keksit haluta,..,

Täällä sitten jaksetaan kirjoitella kaikkea muuta kun asiaan liittyvää,jos ei ole kokemusta niin ei kannata vastailla. Itse olen matkustellut lapsien kanssa ympärin Etelä-Afrikkaa siitä asti kun olivat alle 1v ja hyvin on mennyt, lapsille löytyy hyvin tarvikkeita kaupoista, lastenruokaa, vaippoja ym muita tarvikkeita paremmin kun suomesta ja taso on erittäin hyvä, joten uskallat lähetä eikä tarvitse pelätä ruokamyrkytyksiä, ostat vain pullovettä juotavaksi koska bakteerikanta on eri ja helposti siihen voi reagoida, mutta muuten ei tarvitse pelätä. Myös jos lapsi sattumalta sairastuisi Kapkaupungissa niin menet ykstyiselle lääkärille ja saat parasta mahdollista palvelua ja matkavakuutus korvaa,taso on hyvä Kapkaupungissa.

Yhteistyössä