V
"vieras"
Vieras
Ex-mies on joutunut reilu vuosi sitten vankilaan ja on pitkä tuomio edessä. Muutettiin erilleen kun poika oli 1,5v ja sen jälkeen nähnyt vain harvakseltaan lasta, soittojakaan ei paljoa ole tullut. Erosta on seitsemän vuotta aikaa. Nyt on pyytänyt perhetapaamisiin joihin olen pojan muutaman kerran vienytkin vuoden aikana. Kaksi viimeistä tapaamista kuitenkin peruuntui, kun toisella kertaa poika oli sairaana ja toisella minulla työeste. Tapaamiset sujuivat aiemmin ok vaikka kiusallinen tilanne onkin ja kaikki osapuolet hieman lukossa. Mies yrittää silti jo nyt kovasti torpedoida tiettyjä kasvatusperiaatteitani ja antaa pojalle ymmärtää ettei ole tehnyt pahaa vaan kyse on väärinkäsityksestä. Kuvaa vankilan vähän kuin hotelliksi mistä ei vain saa mennä pois ennen kuin lupa on.
Peruuntumisista kait suivaantuneena ex ilmoitti, että hakee oikeusteitse tapaamisoikeutta jotta saa nähdä lasta säännöllisemmin. Voiko tuon oikeuden saada vankilaan? Miten se käytännössä toimii, kun ketään muuta poikaa viemään sinne ei ole kuin minä? Ei esim miehen sukulaisia tai muita käytettävissä? Entä jos poika ei halua mennä sinne yksin, ja mies vaatii tätä? Voiko hän syyllistää minua oikeudessa tapaamisien estämisestä kun itse on kyvytön poikaa hakemaan tai esim. tapaamisaikaa muuttamaan sopivammaksi? Tapaamiset kuulemma varataan ja sitten se aika vain on niin, ei voi muuttaa vaikka parilla tunnilla sopivammaksi jos joku este tuleekin.
Kokemuksia!!! Lakimiehen tapaan ensi viikon alussa..
Peruuntumisista kait suivaantuneena ex ilmoitti, että hakee oikeusteitse tapaamisoikeutta jotta saa nähdä lasta säännöllisemmin. Voiko tuon oikeuden saada vankilaan? Miten se käytännössä toimii, kun ketään muuta poikaa viemään sinne ei ole kuin minä? Ei esim miehen sukulaisia tai muita käytettävissä? Entä jos poika ei halua mennä sinne yksin, ja mies vaatii tätä? Voiko hän syyllistää minua oikeudessa tapaamisien estämisestä kun itse on kyvytön poikaa hakemaan tai esim. tapaamisaikaa muuttamaan sopivammaksi? Tapaamiset kuulemma varataan ja sitten se aika vain on niin, ei voi muuttaa vaikka parilla tunnilla sopivammaksi jos joku este tuleekin.
Kokemuksia!!! Lakimiehen tapaan ensi viikon alussa..