"etälapsella" omahuone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
.. miehen lapset ei käyt meillä ollenkaan niin minun koirani saa pitää lepohuoneensa. Teini-ikäiset ovat rasite ihan millä tahansa tavalla yllä pidettynä. Ja ap:lle Tee kodistasi sellainen kuin sen arkena tarvitsee olla. Luulisi, että tuo täysi-ikäinen lapsi pian lopettaisi yökyläilyt, yksi patjahan sinne kodinhoitohuoneeseen mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Onneksi...:
.. miehen lapset ei käyt meillä ollenkaan niin minun koirani saa pitää lepohuoneensa. Teini-ikäiset ovat rasite ihan millä tahansa tavalla yllä pidettynä. Ja ap:lle Tee kodistasi sellainen kuin sen arkena tarvitsee olla. Luulisi, että tuo täysi-ikäinen lapsi pian lopettaisi yökyläilyt, yksi patjahan sinne kodinhoitohuoneeseen mahtuu.

KIITOS TÄSTÄ!!!!Ja minäkin olen luullut,että tuo isompi edes vähentäisi yökyläilyä!!Koska omassa kodissaan heillä kyllä on hyvät oltavat ja omat huoneet!!!

Jos kyse olisi minun perheestäni, niin laittaisin ehdottomasti omat huoneet jatkuvasti paikalla oleville lapsille. En kuitenkaan laittaisi etälapsia mihinkään kodinhoitohuoneeseen keskustelematta heidän kanssaan. Miten he itse asian ratkaisivat? Ettekö voisi keskustella koko perheen kesken asiasta ja päättää yhdessä nukkumapaikoista? Vaihtoehtojahan on siis monia tullut esille jo tässäkin ketjussa: etät saavat vuorotellen jommankumman lähilapsen huoneen viikonlopuksi, etät saavat teidän huoneenne viikonlopuksi, etät nukkuvat kodinhoitohuoneessa tai olkkarissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Jos kyse olisi minun perheestäni, niin laittaisin ehdottomasti omat huoneet jatkuvasti paikalla oleville lapsille. En kuitenkaan laittaisi etälapsia mihinkään kodinhoitohuoneeseen keskustelematta heidän kanssaan. Miten he itse asian ratkaisivat? Ettekö voisi keskustella koko perheen kesken asiasta ja päättää yhdessä nukkumapaikoista? Vaihtoehtojahan on siis monia tullut esille jo tässäkin ketjussa: etät saavat vuorotellen jommankumman lähilapsen huoneen viikonlopuksi, etät saavat teidän huoneenne viikonlopuksi, etät nukkuvat kodinhoitohuoneessa tai olkkarissa.

Heille on jo kk sitten kerrottu,että tälläinen patja majoitus tulee kysymykseen lähiaikoina,eikä he kyllä vastustelleet..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

KIITOS TÄSTÄ!!!!Ja minäkin olen luullut,että tuo isompi edes vähentäisi yökyläilyä!!Koska omassa kodissaan heillä kyllä on hyvät oltavat ja omat huoneet!!!

Potkitko "omatkin" lapset heti 18veenä pois ja toivot että he eivät tulisi kotiin?

Kodinhoitohuone on kuitenkin ihan ok paikka nukkua, jos voisit myös pistää kenen tahansa muunkin perheenjäsenen sinne nukkumaan. Ei sen tilan tarvitse olla pyhitetty lapsien käyttöön. Se voi olla myös työhuone, tms.

Mutta jos itse et tykkäisi ett sinun tai 5veenä yli hypitään vähän väliä talon ainoaan vessaan ja kylpyhuoneeseen kulkiessa, niin sitten miettisin sitä uudelleen. Eli voisit myös oman 5veen pistää sinne nukkumaan, "koska sehän on vaan pari yötä kuukaudessa".

Siis ihan pokkana sanot että etälapsesi ovat samassa tilanteessa kuin omasi, mutta silti toivot että EDES VÄHENTÄISI yökyläilyä siis toivot että lopettaisi kokonaan ja saisitte elää "omana perheenänne" :( Olet oikeasti ihan hirveä äitipuoli :( :(

Minulla kaksi lasta jotka käy isällään joka toinen vko sekä viikolla yhden yön, ja miehelläni yksi lapsi joka meillä joka toinen vkonloppu ja viikolla yhden yön (menikö sekavaksi)

Mun 10vuotiaalla oma huone (samoin isänsä luona vaikka on ns. etävanhempi), 5v pojalla oma huone kotona (isällään isän vaimon 6v pojan kanssa yhteinen) joka ns. yhteinen mun miehen 7v pojan kanssa, kerossänky ja molempien poikien tavarat mahtuu hienosti :)

Vaikuttipa sekavalta kuviot :D mutta siis, minun esikoisella oma huone molemmissa paikoissa, nuorempi jakaa huoneen aika ajoin sekä kotona että isällään...hienosti toimii.

Kyllä koti kai on niille tarkoitettu jotka siellä vakituisesti asuvat, ja

kyllä 18 v. alkaa olla jos sitä ikää, että voi suunnitella joko omaa kämpää, tai sitten vähän "huonompia" oltavia. Esim mun velipuoli asuu vieläkin kotona (23v.) ja sille on vihjailtu et omaa kämppää vois kattoo, esim. siirtämällä se nukkumaan olohuoneeseen sohvalle, kun huone otettiin toiseen käyttöön. Mut sittenhän on toi 15v....

No mut jos mulla olis kaksi huonetta (jota mulla ei ole) niin kyllä käyttäisin ne poikien huoneiksi ja miehen lapset nukkuis sit missä nukuis, ja halusivat nukkua, kun tulevat.. mut ei oo kun yksi lastenhuone joten...

Tätä ketjua kun lukee, niin on taas onnellinen siitä, että on saanut perheensä pysymään kasassa eikä tarvitse sydän syrjällään lähettää lapsia vuoroviikoiksi tai -viikonlopuiksi oloihin, joissa he eivät välttämättä ole erityisen tervetulleita, vaan vain sotkevat uuden perheen elämää.

En osaa edes kuvitella miten pahalta tuntuisi ajatus siitä, että oma lapseni menisi isänsä ja äitipuolensa luokse käymään ja hänen sinne tulonsa aiheuttaisi noin suurta ahdistusta ja toivetta siitä, että kyläilyt loppuisivat nopeasti kokonaan.

Näistä ketjuista voi päätellä todellisuuden, joka on paljon raaempi kuin mitä yleensä halutaan kertoa. Uusperheiden lapsillahan on kuulemma ympärillä "paljon rakastavia aikuisia" - niinköhän?

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Tätä ketjua kun lukee, niin on taas onnellinen siitä, että on saanut perheensä pysymään kasassa eikä tarvitse sydän syrjällään lähettää lapsia vuoroviikoiksi tai -viikonlopuiksi oloihin, joissa he eivät välttämättä ole erityisen tervetulleita, vaan vain sotkevat uuden perheen elämää.

En osaa edes kuvitella miten pahalta tuntuisi ajatus siitä, että oma lapseni menisi isänsä ja äitipuolensa luokse käymään ja hänen sinne tulonsa aiheuttaisi noin suurta ahdistusta ja toivetta siitä, että kyläilyt loppuisivat nopeasti kokonaan.

Näistä ketjuista voi päätellä todellisuuden, joka on paljon raaempi kuin mitä yleensä halutaan kertoa. Uusperheiden lapsillahan on kuulemma ympärillä "paljon rakastavia aikuisia" - niinköhän?
Ehkäpä ne ihmiset joilla ei ole ongelmia eivät tällaisissa ketjuissa sitä pahemmin mainosta.Ei se,että ei pysty tarjoamaan omaa huonetta vaikka 4vrk/kk tarkoita automaattisesti sitä,että lapsi ei olisi tervetullut.Ei mua ahdista pojan tulo,faktahomma vaan on,että meillä ei ole varaa tarjota hänelle omaa huonetta,on silti erittäin tervetullut ja osa meidän perhettämme.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:

Ehkäpä ne ihmiset joilla ei ole ongelmia eivät tällaisissa ketjuissa sitä pahemmin mainosta.Ei se,että ei pysty tarjoamaan omaa huonetta vaikka 4vrk/kk tarkoita automaattisesti sitä,että lapsi ei olisi tervetullut.Ei mua ahdista pojan tulo,faktahomma vaan on,että meillä ei ole varaa tarjota hänelle omaa huonetta,on silti erittäin tervetullut ja osa meidän perhettämme.

Hyvin sanottu, musta tässä ketjussa on mennyt puurot ja vellit sekaisn, siitä mikä on välittämistä ja mikä ihan vaan asunnon käytönsuunnittelua.. Ei mulla ole edes tarjota omille lapsilleni omia huoneita... minkäs se musta tekee :laugh:

Mä oon kyllä ihan ainoa lapsi ja kun muutin kotoa pois 16-veenä, en odotellut et mulla olis oma huone ollut varalla siellä.
Kun vanhemmat muutti toisenlaiseen asuntoon, mä nukuin käydessäni kodinhoitohuoneessa, siellä oli levitettävä laveri ja kirjoituspöytä, siitä oli läpikulku kylppäriin ja saunaan ja siellä oli myös pesuallas ja laattalattia. En ennen tätä ketjua tajunutkaan et se merkitsi et mun vanhemmat ei pidä minusta..:P
Ja meillä ei ole tarjota omia huoneiita kaikille lapsille ja meidän makkarin yhteydessä on vessa, huoneesta tulee jossain vaiheessa kai lasten huone(on isoin makkari meillä) eli nyt mä sit kai inhoan lapsiani kun ne joutuu asuu huoneessa josta on läpikulku vessaan..iiks!
Tosin ap:n tapauksessa mä kans laittaisin ne etälapset olkkariin nukkumaan, olettaen et siellä olis vähemmän häiritsevää kulkemiusta öisin.
Mut ei kai se rakkaus ja pitäminen oo mitattavissa sillä onko kaikille oma huone, ja ei kai kukaan ajattele et lapsella joka on läsnä 4vrk/kk pitäs olla saman verran omaa tilaa kun lapsella joka on läsnä 24/7 ja jolla ei ole muuta paikkaa, toista kotia kun etälapsella sellainen kuitenkin on?

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
kyllä 18 v. alkaa olla jos sitä ikää, että voi suunnitella joko omaa kämpää, tai sitten vähän "huonompia" oltavia. Esim mun velipuoli asuu vieläkin kotona (23v.) ja sille on vihjailtu et omaa kämppää vois kattoo, esim. siirtämällä se nukkumaan olohuoneeseen sohvalle, kun huone otettiin toiseen käyttöön.

Ihan OT mutta mikä on vanhemmille tärkeämpi käyttö lapsensa huoneelle? Mielummin mä lapseni kuitenkin pitäisin omassa huoneessa kuin jossain olkkarin nurkassa, eihän se saa tavaroitakaan sinne. Onko tosiaan niin että vanhemmat haluaa potkia lapset, omansakin, pois kotoa heti kun ne täyttävät 18? Vaikea ymmärtää kun meillä se ei ollut mikään ongelma koskaan. Koko sisarusparvi on saanut olla kotona niin kauan kun on halunnut, ja kaikki on siinä parinkympin paikkeilla muuttanut pois. Ja edelleen ollaan tervetulleita, aina saa mennä kotiin vaikka pidemmäksikin aikaa jos tarve vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Hyvin sanottu, musta tässä ketjussa on mennyt puurot ja vellit sekaisn, siitä mikä on välittämistä ja mikä ihan vaan asunnon käytönsuunnittelua.. Ei mulla ole edes tarjota omille lapsilleni omia huoneita... minkäs se musta tekee :laugh:

Tässä ketjussa yksi äitipuoli toivoi, että etälapsi "edes vähentäisi yökyläilyä" (suora lainaus). Jos tuo kertoo suuresta välittämisestä ja rakkaudesta, niin olen ymmärtänyt nämä termit perinjuurin väärin.

Meillä on alakerrassa hänelle oma huone sit kun haluaa omaa rauhaa. Siellä on tv ja pleikka sekä tietysti sänky. Nyt vielä haluaa nukkua siskon huoneessa yläsängyssä eli meillä on kaksi sänkyä + yksi huone etälapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Se minkälaiseksi itse mielessäni käsitän kodinhoitohuoneen ei missään nimessä olisi paikka johon sijoittaisin ihmistä nukkumaan.

Omallani ei isänsä luona ole omaa huonetta, eikä hän varmasti sitä yhtään kaipaa, koska isänsä luona asuu kaksi tyttö, joiden seurasta omani pitää kovasti ja jakaa siellä ollessaan tyttöjen kanssa heidän huoneensa.

No esimerkiksi meidän kodinhotohuoneessa voi nukkua. Sielä on sohvasänkykin. Se on iso puulattiainen huone, jossa on kaikki kodinhoitohuoneeseen kuuluvat asiat, mutta kaapeissa. Ihan normihuone se on. Sieltä pääsee saunaosastolle ja sitä käytetään pukuhuoneenakin. Siitä pääsee ulos takapihan terassillekin.

Kodinhoitohuoneita voi olla hyvinkin erilaisia. En keksi, mikä muu nimitys tuolle meidän huoneelle sopisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Se minkälaiseksi itse mielessäni käsitän kodinhoitohuoneen ei missään nimessä olisi paikka johon sijoittaisin ihmistä nukkumaan.

Omallani ei isänsä luona ole omaa huonetta, eikä hän varmasti sitä yhtään kaipaa, koska isänsä luona asuu kaksi tyttö, joiden seurasta omani pitää kovasti ja jakaa siellä ollessaan tyttöjen kanssa heidän huoneensa.

No esimerkiksi meidän kodinhotohuoneessa voi nukkua. Sielä on sohvasänkykin. Se on iso puulattiainen huone, jossa on kaikki kodinhoitohuoneeseen kuuluvat asiat, mutta kaapeissa. Ihan normihuone se on. Sieltä pääsee saunaosastolle ja sitä käytetään pukuhuoneenakin. Siitä pääsee ulos takapihan terassillekin.

Kodinhoitohuoneita voi olla hyvinkin erilaisia. En keksi, mikä muu nimitys tuolle meidän huoneelle sopisi.

Meillä myös juuri kyseisenlainen huone!Ja päätettiin purkaa kamat pois sieltä,ja siirtää meidän sänky sinne....

Uusimmat

Yhteistyössä