Etävanhempi ja lapsen sairastuminen etävanhemman luona..

• Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
Mites se sitten on tälläisessä tilanteessa?

Miehen exällä on miehen kanssa yksi lapsi (7v) ja toisen miehen kanssa yksi nuorempi (3v).
Meillä on yksi lapsi (1v) ja toinen tulossa miehen kanssa.

Ajamme jokatoinen viikonloppu yli 60km hakemaan tätä miehen edellisen liiton lasta, meille ei olla sanallakaan mainittu että siellä perheessä ollaan kipeänä, saamme likan autoon kun siinä ohimennen lapsen äiti mainitseekin että "ai niin X2 on tässä nyt hieman sairastanu että voi tulla X:llekkin" ja kaasuttaa tiehensä? Meidän pitää vaan sulattaa tätä jaskaa?

Sama juttu oli jo kun tuo minun esikoinen oli 3kk ikäinen, meille lykättiin likka ja kun soitettiin muutama päivä myöhemmin lapsen äidille et X oksentaa niin meille tuumattiin että hän "unohti" sanoa että muut on siellä jo sairastanu, onneksi tuo mein 3kk ikäinen selvisi taudilta.

hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsandera:

Miehen exällä on miehen kanssa yksi lapsi (7v) ja toisen miehen kanssa yksi nuorempi (3v).

Ajamme jokatoinen viikonloppu yli 60km hakemaan tätä miehen edellisen liiton lasta, meille ei olla sanallakaan mainittu että siellä perheessä ollaan kipeänä, saamme likan autoon kun siinä ohimennen lapsen äiti mainitseekin että "ai niin X2 on tässä nyt hieman sairastanu että voi tulla X:llekkin" ja kaasuttaa tiehensä? Meidän pitää vaan sulattaa tätä jaskaa?

Sama juttu oli jo kun tuo minun esikoinen oli 3kk ikäinen, meille lykättiin likka ja kun soitettiin muutama päivä myöhemmin lapsen äidille et X oksentaa niin meille tuumattiin että hän "unohti" sanoa että muut on siellä jo sairastanu, onneksi tuo mein 3kk ikäinen selvisi taudilta.
just näinhän sen ei pitäis toimia... on käsittämätöntä että kipeä lapsi ei saa rauahssa sairastaa.. ja jos muulla perheellä on jo vatsatauti ollut niin miksi on pakko sitten se yks lapsi lähettää sairastuttamaan se toinenkin perhe... :eek:
mä en vaan käsitä.. ja kyllä mua henk.koht vituttaa oksutauti sen verran että ehdointahdoin en sitä meille halua, en lapselle enkä meille aikuisille...

Etä-äiti
Mun mielestä jos tytön olisi pitänyt tulla kotiin, niin hän olisi tullut kotiin oli hän sairas tai ei.
joo olen samaa mieltä että sillo ku on määrä lapsi palauttaa kotiinsa ni oli hän sitte sairas tai ei ni hänet palautetaan sillon....mut sit ajattelisin asian näin kun lapsi on kipeenä ja hänen olisi määrä tulla etävanhemman luo ni mun mielestä se on väärin kuitenki et kukaan ei sano että lapset tai lapsi on kipeä vaan halutaan päästä hänestä tai heistä vaan eroon ku on kerta etävanhemman luo meno ni tulee yllätyksenä ku on oksennustautii tai mahatautii jne...se on kuitenki eri tilanne kun sopimukses lukee et lapsella/lapsilla oikeus tavata vanhempaansa mut siinä ei lue kuitenkaa et vanhemman olisi otettava lasta itellee...siinä on ainoastaan vain oikeus tavata...itse olen jo muutaman kerran sairastunu kun lapset on annettu mukaan kipeenä eikä siitä ole ees mainittu mitään.Mun tapaukses tällä exällä on sukulaiset siin lähel jotka voivat kyl auttaa jos vanhempi ite sairastuu mut mulla ei ole ketää kuka vois auttaa jos sairastun samalla aikaa ku lapset on luonani..miten silloin pystyn hoitamaan heitä viikonlopun yli???

etä-vanhempi

Kylhä se näin menee et sillo ku on päävanhemmasta kyse ni hänellä on kuitenki enemmä vastuuta ja velvollisuuksii kuin etävanhemmalla...ja mun mielestä sillo ei sais antaa lasta/lapsia kun on kipeenä...on se kuitenki sillai et mitä iloo lapselle on siitä jos hän ei voi viettää mukavasti etävanhemman kanssa vkl jos hän sairastaa vaan....mulle ei oo kertaakaan sanottu tosiaan ku lapset on ollu kipeitä ja mulla on sentää ollu 4 alaikästä ja ku he sairastavat samaan aikaan ni kyl ei oo ollu miellyttävä vkl.Mulla on 7 lasta yhteensä ja tiedän mitä on olla yh-huoltaja ja mitä on hoitaa 7 lasta ku kaikki on ollu koton nii sanotaan et o hienoo jos löytyy miehii jotka niin sanotusti eivät tiedä mite rankkaa on olla yksi lasten kans ni ne isät jotka on ottanu lapset itselleen ni saavat oikein nähdä että ei oo helppoo hommaa mut tunnetusti miehet tuntuu saavan apua herkemmin lastenhoitoon ku taas yh-äidit...näin nään asian

"Äiti1978"
Meillä etävanhempi on elatuamaksaja ja jos lapsi tulee isällänsä kipeäksi joudun minä ottamaan lapsen sovittuna päivänä takaisin kotiin vaikka olisikin kipeä ja meillä kaksi muuta pientä lasta. Isä ei saa sairaslomaa töistä tai saa mutta ei palkallista . Minä taas saan kun olen lähivanhempi ja lapsi minun luona kirjoilla . Eli jos isä haluaa sovittuna päivänä palauttaa lapsen on lähivanhemman otettava lapsi sitten vaikka kipeänä.

Yhteistyössä