Etätyö kotona??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tuntuu siltä, että ap haluaa tehdä todella vähän työtä joka on rentoa, mutta siitä saa vitun hyvää palkkaa. Ja tottakai ilman koulutusta ja helppoa työtä.

Yleensä se kyllä vaatii vuoden pari lähitöitä, ennen kuin saa luvan etätöihin jo ihan siksikin että taidot ovat sitä luokkaa että se onnistuu ja toiseksi kontaktit ovat kunnossa.

Pohtinut myös samaa. Siis toimistopäiviä voisi olla myös,mutta sellaista työtä jossa voisi itse suunnitella työpäivänsä. miellellään vielä töitä jossa saisi käyttää luovuutta.

Mutta pää lyö tyhjää.
Olen miettinyt kyllä jos menisi kouluun ja opettelisi suunnittelemaan kotisivuja, vaikka tarjoajia on varmaan tällä hetkellä liikaakin.

Etsiä mitä?

Ompelija, kuvataiteilija, kirjailija, puuseppä (vaatii tilat), kirjanpitäjä, ohjelmistosuunnittelija, lastenvaatekaupanpitäjä tai ihan mikä tahansa kauppa netissä (toki tässä on jotain asioita, mitä varten joutunee kotoa lähtemään silloin tällöin pois)

Etätöitä tekevät usein akateemisesti kouluttautuneet, asiantuntijatyötä (esim) tekevät. Eli hanki ensin kunnon koulutus ja hankkiudu sitten töihin, jossa fyysisellä sijainnilla ei ole olennaista merkitystä. Ei siis tarvitse olla kasvokkain ihmisten kanssa joka päivä.

Mikä on koulutuksesi ja osaamisesi? Se lienee lähtökohta siihen, millaista työtä voisi kotona tehdä.

Mies on meillä webdesigner ja toimittaa verkkosivustoja kotoa käsin (joka toinen viikko 2 päivää läsnäolotöitä työpaikalla - lähinnä palavereja).
Minä itse aikoinaan kirjoitin monta vuotta novelleja viihdelehtiin kotoa käsin.
Yksi tyttäristäni on teollinen muotoilija ja työskentelee osittain kotoa käsin.

mikä hitto teitiä vaivaa..toinen kysyi mitä voisi tehdä etätyönä kotoakäsin!Te alatte vittuilemaan ja mollaamaan! minä vastaan sinulle joka kyseli etätyötä, sie voisit esim kokeilla jotain yritystystä jotka tekevät tutkimustyötä..voit toimia haastattelijana esim. ja mitöä pahaa siinä on jos ON KOTIÄITI!Urpot! taidatte ite olla lapsettomia mahoja kaikki ja kateellisia. Puhelintyöhön ei tarvita kuulkaa mitää kouluja..painaa vaan vihreetä luuria..että näin!

En myöskään ymmärrä miksei voi antaa asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen? jos on aikaa soittaa suutaan tälläisillä sivustoilla niin on turha arvostella kenenkään ajatuksia.
Niin, mistä joku sai päähänsä että etätyötä voi tehdä vain akateemisesti koulutettu henkilö?? Itse toimin asiakaspalveluneuvojana/organisaattorina ja olen täysin opetellut työn sen aloittaessani ilman mitään yo lakkia tai vuosien opiskeluja. Terve järki ja oikea asenne ratkaisee. Palkka on hyvä ja työ upeaa!

Alkuperäinen kirjoittaja järkilähtee;23474493:
mikä hitto teitiä vaivaa..toinen kysyi mitä voisi tehdä etätyönä kotoakäsin!Te alatte vittuilemaan ja mollaamaan! minä vastaan sinulle joka kyseli etätyötä, sie voisit esim kokeilla jotain yritystystä jotka tekevät tutkimustyötä..voit toimia haastattelijana esim. ja mitöä pahaa siinä on jos ON KOTIÄITI!Urpot! taidatte ite olla lapsettomia mahoja kaikki ja kateellisia. Puhelintyöhön ei tarvita kuulkaa mitää kouluja..painaa vaan vihreetä luuria..että näin!

Usein nämä yritykset kuitenkin edellyttävät korkeakoulututkintoa, jotta tutkimustyön perusteet ovat selviä.

En kuitenkaan ymmärrä, miksi otit niin itseesi ihmisten vastaukset. Useimmat kysyivät, mitä aloittaja tekee työkseen tai mikä hän on koulutukseltaan. Tässä reaalimaailmassa, jossa elän, sitä ei pidetä vittuiluna vaan ihan normaalina käytäntönä esimerkiksi työn haussa tai ohjatessa ihmisiä työn hakuun. Se on myös se lähtökohta, jolta aloittaja voi lähteä pohtimaan, mitkä ovat hänen realistiset mahdollisuutensa löytää etätöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Etätyöläinen;24272654:
En myöskään ymmärrä miksei voi antaa asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen? jos on aikaa soittaa suutaan tälläisillä sivustoilla niin on turha arvostella kenenkään ajatuksia.
Niin, mistä joku sai päähänsä että etätyötä voi tehdä vain akateemisesti koulutettu henkilö?? Itse toimin asiakaspalveluneuvojana/organisaattorina ja olen täysin opetellut työn sen aloittaessani ilman mitään yo lakkia tai vuosien opiskeluja. Terve järki ja oikea asenne ratkaisee. Palkka on hyvä ja työ upeaa!

Kiinnostaisi kuulla lisää tuosta asiakaspalveluneuvoja/organisaattori työstä, mistä tuollaista voisi alkaa etsiskelemään!

Kirjoittaja "Järkilähtee" on aivan oikeassa tässä asiassa. Koulutuksilla ja hyvillä arvossanoilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kun myy kotoa käsin. Raha alkaa virrata siinä vaiheessa kun on tehnyt sitä jonkun aikaa. aikaa. Ihmisillä on taipumus pelätä myyntityötä, mutta se on yksi avain menestykseen ja sitä kautta vaurastumiseen. Se joka ei pelkää myydä oli, se sitten kotoa käsin tai toimistolta ja menestyy.,
Suosittelen kaikille kirjaa nimeltä Rikas isä Köyhä isä. Siitä saa hyvää tietoa siitä miten voi menestyä. :)
ystävällisin terveisin!

Ikinä en lähtis enää mihinkään puhelintyöhön, nimittäin aika puuduttavaa hommaa istua 8h/pv puhelimessa, vaikka ihan muussa hommassa olinkin kuin myyntityössä. Nykyään olen it-asiantuntijana ja ajoittain teen kotoa käsin töitä. Vaatii koulutuksen, ei pelkillä peruskoulupapereilla näille töille ja liksoille kyllä pääse, sori vaan.

Itse olen myös IT alalla asiantuntijana ja teen myös etätyötä. Olen tykännyt, mutta siinä on myös omat huonot puolensa. Tilanteen mukana mennään ja onneksi työpaikka on joustanut tässä kohtaa.

Itse olen myös IT alalla asiantuntijana ja teen myös etätyötä. Olen tykännyt, mutta siinä on myös omat huonot puolensa. Tilanteen mukana mennään ja onneksi työpaikka on joustanut tässä kohtaa.
Sama juttu :) Nyt on taas menossa uusi projekti, jonka alussa joudun käymään palavereissa, koska kaikki palaverit eivät onnistu puhelinpalavereina. Onneksi enintään kahtena päivänä viikossa. Mutta välillä on kausia, jolloin en käy useampaan kuukauteen toimistolla vaan teen töitä kotoa käsin.

IT-alalla onnistuu usein etätyö. Meillekin on palkattu työntekijöitä, jotka asuvat parin tunnin matkan päässä lähimmältä toimipisteeltä. Tosin heillä on pitkä työkokokemusta ja vahva asiantuntemus & verkostot jo ennestään kunnossa.

Itelläni on samanlainen tilane kuin Keittiönoidalla.

[QUOTE="vieras";25893654]IT-alalla onnistuu usein etätyö. Meillekin on palkattu työntekijöitä, jotka asuvat parin tunnin matkan päässä lähimmältä toimipisteeltä. Tosin heillä on pitkä työkokokemusta ja vahva asiantuntemus & verkostot jo ennestään kunnossa.

Itelläni on samanlainen tilane kuin Keittiönoidalla.[/QUOTE]

Ai saasta! Tää oli taas näitä ikivanhojen ketjujen nostoja ja lähdin minäkin mukaan, pöh!

Yhteistyössä