Etä-äiti, mitä päässä liikkuu?!!!

• Viestiketjun aloittaja Mietiskelen
  • Ensimmäinen viesti
Mietiskelen
Äiti on ÄITI aina lapselle ilmeisesti siks, kun kantaa lasta sen n.9kuukautta. Ja laps yleensä jää ÄIDIN hoiviin pääasiassa, kun ero tulee eteen.
Ja siks päättelen ett "HULLUJA" ON ETÄ-ÄIDIT!!!! Omien lasten ollessa hoidossa vaikka mummulassa tai isällään aattelen, ett huh huh saa huilata ja miten helppoo olis ilman heitä. Mutt missään nimessä en heitä isälle pääasiassa antais, en en en!!!! Miten KUKAAN ÄITI PYSTYY?!!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelen:
Äiti on ÄITI aina lapselle ilmeisesti siks, kun kantaa lasta sen n.9kuukautta. Ja laps yleensä jää ÄIDIN hoiviin pääasiassa, kun ero tulee eteen.
Ja siks päättelen ett "HULLUJA" ON ETÄ-ÄIDIT!!!! Omien lasten ollessa hoidossa vaikka mummulassa tai isällään aattelen, ett huh huh saa huilata ja miten helppoo olis ilman heitä. Mutt missään nimessä en heitä isälle pääasiassa antais, en en en!!!! Miten KUKAAN ÄITI PYSTYY?!!!!
Miten kukaan isä pystyy elää erossa lapsistaan..?

Se että nainen on kantanut lasta 9 kuukautta sisällään ei tee naisen vanhemmuudesta yhtään sen parempaa tai läheisempää kuin isänkään.

4xäiti
voi siis vittu mikä idiootti. tiedätkö et ihmisillä on erilaisia syitä päättää lastensa asumisesta? mulla 4 lasta joista 2 asuu isänsä kanssa. kun erottiin mieheni itki että ethän vie lapsia kun ne on kuitenkin yhtä paljon kummankin. no meidän lapset sai itse päättää kumman kanssa asuu. tosin meillä niin lyhyt välimatka et lapset voi itekseenkin liikkua toisen vanhemman luokse. mun lapsilla niin hyvä isä et niil hyvin myös siellä. tosin yks käärme yrittää luikerrella sen elämään.. mut ei onnistu.

g
ihan yks vitun haileehan se on kenen mahasta se lapsi tulee, meinasitko ettei lapsi ole isälle silti rakas?! mä en osannut rakastaa lasta jota en ollut koskaan nähnyt, tottakai oli huoli vauvasta jne mut en rakastanut. vasta sitten kun lapsen sai syliinsä sitä rakasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Ei ne äidit lapsia sen enempää omista kuin isät, vaikka kantavat 9kk massussaan. Outo ajattelutapa ap.lla.
Näinpä.

Joillakin äideillä on perästi kummallinen tapa nostaa itsensä jalustalle, lapsensa elämän ylipäälliköksi. Heidän mielestään kukaan muu ei osaa hoitaa tai kasvattaa heidän lastaan kuin he itse. Tämän takia isä käytännössä suljetaan lapsen elämästä ensimmäisen kuukauden jälkeen - tosin saa isä joskus kokeilla lapsen hoitamista tai tämän kanssa leikkimistä, kunhan se tapahtuu juuri niin kuin äiti on määrännyt ja päättänyt oikein olevan. Sama koskee kaikkia muitakin lapsen lähipiirin aikuisia. Tämän määräysvallan säilyttääkseen äidin on pakko pysytellä korkeintaan viiden metrin etäisyydellä lapsesta tämän elämän ensimmäisten vuosien ajan, mielellään tietysti koulun alkuun asti. Ja jotta kontrolli ei pääsisi pettämään, lastenhoidon lisäksi äidin on vastattava lastenhoidon lisäksi myös kaikista kotitöistä.

Samaan aikaan äiti voi valittaa kuuluvasti oman elämänsä surkeutta: ei ole aikaa itselle eikä parisuhteelle, harrastukset jäävät, ystävät ja mies etääntyvät. Äiti palaa loppuun, koska elämänpiiri on niin pieni ja työtä liikaa. Äiti nalkuttaa lapsille, miehelle, anopille - kaikille.

Lopulta parisuhde päättyy, ja äiti huomaa lastensa olevan elämänsä ainoa sisältö. Tälläinen äiti ei yksinkertaisesti voi käsittää sitä, että hänen lastensa elämässä on muitakin yhtä tärkeitä ihmisiä kuin äiti, joiden kanssa heidän on aivan yhtä hyvä elää. Äiti omii lapset jääräpäisesti vain ja ainoastaan itselleen. Myönnytykseksi tästä isä saa jatkaa isäleikkiään, ja tavata lapsia neljä päivää kuukaudessa - joista niistäkään äidillä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Isä tekee kaiken väärin, koska ei ole enää äidin määräysvallassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mieti miltä tuntuu etäisästä :snotty:
Isät ei kanna lasta 9 kk
Ja sillä perusteellako isät automaattisesti rakastaa lapsiaan vähemmän kun äidit? :headwall:
Tiedän perheen, jossa äiti viisveisasi lapsestaan. Mies joutu ottamaan lapsen pienenä mukaan töihin (=rekkaan), kun ei voinut olla varma, että saisi äidin hoidossa ruokaa. Mies oli joskus sanonu miun apelle, että koirakin olis lapselle parempi äiti :'(

Gluteus maximus
äidillä ei ole sen suurempaa oikeutta lapseen kuin isälläkään! Tämä on aivan ihmeellinen ajattelutapa, että kun kannat hedelmää sisälläsi 9kk niin sinulla on lapseen suurempi oikeus. Mies sen siemenen kuitenkin antaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Ei ne äidit lapsia sen enempää omista kuin isät, vaikka kantavat 9kk massussaan. Outo ajattelutapa ap.lla.
Näinpä.

Joillakin äideillä on perästi kummallinen tapa nostaa itsensä jalustalle, lapsensa elämän ylipäälliköksi. Heidän mielestään kukaan muu ei osaa hoitaa tai kasvattaa heidän lastaan kuin he itse. Tämän takia isä käytännössä suljetaan lapsen elämästä ensimmäisen kuukauden jälkeen - tosin saa isä joskus kokeilla lapsen hoitamista tai tämän kanssa leikkimistä, kunhan se tapahtuu juuri niin kuin äiti on määrännyt ja päättänyt oikein olevan. Sama koskee kaikkia muitakin lapsen lähipiirin aikuisia. Tämän määräysvallan säilyttääkseen äidin on pakko pysytellä korkeintaan viiden metrin etäisyydellä lapsesta tämän elämän ensimmäisten vuosien ajan, mielellään tietysti koulun alkuun asti. Ja jotta kontrolli ei pääsisi pettämään, lastenhoidon lisäksi äidin on vastattava lastenhoidon lisäksi myös kaikista kotitöistä.

Samaan aikaan äiti voi valittaa kuuluvasti oman elämänsä surkeutta: ei ole aikaa itselle eikä parisuhteelle, harrastukset jäävät, ystävät ja mies etääntyvät. Äiti palaa loppuun, koska elämänpiiri on niin pieni ja työtä liikaa. Äiti nalkuttaa lapsille, miehelle, anopille - kaikille.

Lopulta parisuhde päättyy, ja äiti huomaa lastensa olevan elämänsä ainoa sisältö. Tälläinen äiti ei yksinkertaisesti voi käsittää sitä, että hänen lastensa elämässä on muitakin yhtä tärkeitä ihmisiä kuin äiti, joiden kanssa heidän on aivan yhtä hyvä elää. Äiti omii lapset jääräpäisesti vain ja ainoastaan itselleen. Myönnytykseksi tästä isä saa jatkaa isäleikkiään, ja tavata lapsia neljä päivää kuukaudessa - joista niistäkään äidillä ei ole mitään hyvää sanottavaa. Isä tekee kaiken väärin, koska ei ole enää äidin määräysvallassa.
peesi.

vieras
Minäkin olen ihmetellyt miksi tai miten joku voi olla etä äiti. Itse en voisi olla etä äiti, mutta silti en myöskään voi kuvitella miestäni etäisäksi. Joten täytyy toivoa, että liitto kestää. Etä äitiys voi olla ihan hyväkin juttu, mutta niille äideille ei sympatiia heru, jotka eivät edes tapaa lapsiaan eron jälkeen. Eräs tuttava selittää, ettei isä antaisi tavata lapsia. Tähän en suostuisi vaan menisin lasteni perässä vaikka maailman ääriin. Samainen tuttava jätti erossa lapset isälleen. Nuorimman ollessa vasta 2kk. Isä itse sairastui, eikä enää voinut hoitaa lapsia niin äitikään ei niitä enää halunnut. Olihan hänellä jo uusi elämä ja uudet lapset. Voi kauhistu, miten ihminen osaa välillä olla julma.

Yhteistyössä