Espoon asuinalueet

Kertokaas espoolaiset hyviä ja huonoja puolia asuinalueistanne. Ollaan muuttamassa Espooseen, mutta asuinalue vielä hakusessa.

Mä kaipaan asuinpaikalta lapsiperheitä, lähikauppaa, hyviä julkisia yhteyksiä, päiväkodit ja koulut sais myös olla lähellä. Ja rivaria ollaan etsimässä.
 
Muutatteko omaan vai vuokralle?Kivenlahti ja Espoonlahti on unelma paikkoja perheellisten elää.Kaikki palvelut lähellä ja puistoja ja päiväkoteja joka nurkassa.Tokihan sieltäkin löytyy taloyhtiöitä missä ei niin perheystävällistä väkeä asu mutta niiltä ei voi välttyä missään.Toinen on sitten Leppävaara ja Viherlaakso.Me asutaan Karhusuolla ja täällä on superrauhallista mutta julkipalvelut aika huonot.
 
vieras
Espoossa on huonot sisäiset yhteydet, Helsinkiin pääsee hyvin ja nopeasti. Mä itse tykkäsin asua Tapiolassa ja Niittykummussa. Matinkylässä en, varsinkaan kun iso omppu valmistui. Tapiolassa on kaikki palvelut, nätti kaupunginosa, 10min Helsinkiin matkaa, kivoja asuntoja ja suht rauhallista.
 
Tällä hetkellä mulla on kokemusta leppävaara/lintuvaara alueelta, löytyy erittäin hyvin kaikki asettamasi ehdot. Ainoa miinus puoli täällä on nuo samperin mäet. Mäkiä joka suuntaan |O
Me muutetaan kuun lopussa espoonlahteen päin, sitten osaan kertoa onko se hyvä paikka asua =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Olen koko elämäni asunut Espoossa ja asun nyt juuri kuvailemallasi alueella: Lippajärvellä!
Julkiset yhteydet... Lähikauppakin on aika surkea. Ja palvelut automatkan päässä. Tai toki riippuu taas missä kohtaa asuu.
Täällä on kaksi lähikauppaa, josta pienempi on nykyään oikeesti tosi hyvä! (kauppias vaihtunut puolisen vuotta sitten ja sen kyllä huomaa! )
Julkiset yhteydet leppävaaraan, espoon keskukseen, vantaalle ja helsinkiin.
Lääkäriasema jne löytyy tossa kahden kilometrin päässä viherlaaksossa.


muoks. milloin sä Lilii olet täällä oikein asunut kun noin vanhaa tietoa sulla?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Tällä hetkellä mulla on kokemusta leppävaara/lintuvaara alueelta, löytyy erittäin hyvin kaikki asettamasi ehdot. Ainoa miinus puoli täällä on nuo samperin mäet. Mäkiä joka suuntaan |O
Me muutetaan kuun lopussa espoonlahteen päin, sitten osaan kertoa onko se hyvä paikka asua =)
Ne mäet on niitä vaaroja ; )
Lintuvaaran aluetta suosittelen minäkin lämpimästi, kaikki tarvittava löytyy, samoin kuin hyvät kulkuyhteydet.
 
Minä taas asuisin mielelläni Espoossa Tapiolassa, Mankkaalla ja Sepänkylässä. Ja näissä kaikissa on hyvät palvelut kävelyetäisyyden päässä. Mankkaalla loppujen lopuksi heikoimmat näistä kolmesta paikasta. Ja hyvät bussiyhteydet keskustaan. Busseja kulkee myös kaupungin sisäisesti moneen suuntaan näistä paikoista, Sepänkylän plussana vielä suht lähellä oleva Kauniaisten asema, eli pääsee kulkemaan vielä junallakin.

Jos mulla olis paljon rahaa, muuttaisin rannalle, eli silloin Westend, Haukilahti, Soukanranta jne. olisivat kovaa valuuttaa, palveluita noissa sitten onkin vaihtelevasti, ja joissain paikoissa pitkän matkan päässä.
 
gekko
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Olen koko elämäni asunut Espoossa ja asun nyt juuri kuvailemallasi alueella: Lippajärvellä!
Julkiset yhteydet... Lähikauppakin on aika surkea. Ja palvelut automatkan päässä. Tai toki riippuu taas missä kohtaa asuu.
Täällä on kaksi lähikauppaa, josta pienempi on nykyään oikeesti tosi hyvä! (kauppias vaihtunut puolisen vuotta sitten ja sen kyllä huomaa! )
Julkiset yhteydet leppävaaraan, espoon keskukseen, vantaalle ja helsinkiin.
Lääkäriasema jne löytyy tossa kahden kilometrin päässä viherlaaksossa.


muoks. milloin sä Lilii olet täällä oikein asunut kun noin vanhaa tietoa sulla?

No noista kaupoista oon kyl ihan eri mieltä...Enkä nyt ainakaan omistajavaihdoksen jälkeen ihan kauheesti parannusta oo huomannu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Olen koko elämäni asunut Espoossa ja asun nyt juuri kuvailemallasi alueella: Lippajärvellä!
Julkiset yhteydet... Lähikauppakin on aika surkea. Ja palvelut automatkan päässä. Tai toki riippuu taas missä kohtaa asuu.
Täällä on kaksi lähikauppaa, josta pienempi on nykyään oikeesti tosi hyvä! (kauppias vaihtunut puolisen vuotta sitten ja sen kyllä huomaa! )
Julkiset yhteydet leppävaaraan, espoon keskukseen, vantaalle ja helsinkiin.
Lääkäriasema jne löytyy tossa kahden kilometrin päässä viherlaaksossa.

muoks. milloin sä Lilii olet täällä oikein asunut kun noin vanhaa tietoa sulla?
No sielläpäin tuli käytyä aika usein tuossa nelisen vuotta sitten, eli toki asiat muuttuu. Silti se on sellainen laajalle levinnyt pinetaloalue, ja kaikki tietää että esim. julkiset yhteydet ei silloin ulotu kuin muutamien talojen tykö. Moneen paikkaan pääsee, mutta onko kiva kun pysäkille on usea km? Se on jo aika pitkä matka mielestäni. Ja Helsinkiin 45 min. Argh. Tapiolasta 8 min. Ja monesta muusta paikasta vartti.

Hyvä jos pikkukauppa on nyt parempi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Olen koko elämäni asunut Espoossa ja asun nyt juuri kuvailemallasi alueella: Lippajärvellä!
Julkiset yhteydet... Lähikauppakin on aika surkea. Ja palvelut automatkan päässä. Tai toki riippuu taas missä kohtaa asuu.
Täällä on kaksi lähikauppaa, josta pienempi on nykyään oikeesti tosi hyvä! (kauppias vaihtunut puolisen vuotta sitten ja sen kyllä huomaa! )
Julkiset yhteydet leppävaaraan, espoon keskukseen, vantaalle ja helsinkiin.
Lääkäriasema jne löytyy tossa kahden kilometrin päässä viherlaaksossa.

muoks. milloin sä Lilii olet täällä oikein asunut kun noin vanhaa tietoa sulla?
No sielläpäin tuli käytyä aika usein tuossa nelisen vuotta sitten, eli toki asiat muuttuu. Silti se on sellainen laajalle levinnyt pinetaloalue, ja kaikki tietää että esim. julkiset yhteydet ei silloin ulotu kuin muutamien talojen tykö. Moneen paikkaan pääsee, mutta onko kiva kun pysäkille on usea km? Se on jo aika pitkä matka mielestäni.

Hyvä jos pikkukauppa on nyt parempi :D
Niin no se on totta, että lähellä tota "päätietä" pitää asua että on hyvät kulkuyhteydet!
Mutta rivitaloa kun ap kaipaa, niin ne onkin kaikki lähellä. Ne okt-tontit onkin sitten hieman kauempana.
 
gekko
Ja noi kulkuyhteydet Lippajärvellä ei nyt niiin erinomaiset oo, tai siis meneehän sieltä dösiä, mut eri asia sitten on mahtuuko siihen vaunujen kanssa. Se on vissii vähän semmosella kohtaa et bussi on kerenny ottaa jo ne kahet vaunut matkan varrella kyytiin kun ajaa lippajärven ohi. Kerran odotin rankkasateessa tunnin dösää, siis oli eri bussinumero vaihtoehtoja kun olin selloon menossa, ja kun en mihinkään mahtunut ni lähinsit autolla. Tosin sillon oli lapsilisäpvä, joten varmaankin ihan oma moka kun edes haaveilin pääseväni julkisilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gekko:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Olen koko elämäni asunut Espoossa ja asun nyt juuri kuvailemallasi alueella: Lippajärvellä!
Julkiset yhteydet... Lähikauppakin on aika surkea. Ja palvelut automatkan päässä. Tai toki riippuu taas missä kohtaa asuu.
Täällä on kaksi lähikauppaa, josta pienempi on nykyään oikeesti tosi hyvä! (kauppias vaihtunut puolisen vuotta sitten ja sen kyllä huomaa! )
Julkiset yhteydet leppävaaraan, espoon keskukseen, vantaalle ja helsinkiin.
Lääkäriasema jne löytyy tossa kahden kilometrin päässä viherlaaksossa.


muoks. milloin sä Lilii olet täällä oikein asunut kun noin vanhaa tietoa sulla?

No noista kaupoista oon kyl ihan eri mieltä...Enkä nyt ainakaan omistajavaihdoksen jälkeen ihan kauheesti parannusta oo huomannu.
Valikoima laajempi, henkilökunta tosi ystävällinen ja kauppa palvelee kaikin puolin paremmin nykyyän kun ennen. Sen huomaa jo siitä, et nykyään parkkipaikka kaupan pihalta ei meinaa löytyä, kun ennen parkkis oli käytännössä tyhjä :D
Eli me ei olla ainoita joiden mielestä kauppa on parempi nykyään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja gekko:
Ja noi kulkuyhteydet Lippajärvellä ei nyt niiin erinomaiset oo, tai siis meneehän sieltä dösiä, mut eri asia sitten on mahtuuko siihen vaunujen kanssa. Se on vissii vähän semmosella kohtaa et bussi on kerenny ottaa jo ne kahet vaunut matkan varrella kyytiin kun ajaa lippajärven ohi. Kerran odotin rankkasateessa tunnin dösää, siis oli eri bussinumero vaihtoehtoja kun olin selloon menossa, ja kun en mihinkään mahtunut ni lähinsit autolla. Tosin sillon oli lapsilisäpvä, joten varmaankin ihan oma moka kun edes haaveilin pääseväni julkisilla.
Mä olen täältä vaan kerran lähtenyt dösällä, ja sekin oli, myönnän, hiton myöhään ja tuhannen tuiskeessa :whistle:
Mä siis kuljen aina autolla, mutta meillä käy paljon kavereita eri puolilta pk-seutua dösällä ja vaunujenkin kanssa eikä kukaan oo valittanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekko:
Niin no joo, mun mielestä siellä on aina ollu ihan ystävällistä porukkaa.. Et ei siinä mielessä mun mielestä oo muuttunu mikskää :)
Juu ainahan ne on kassalla tervehtinyt, mutta nyt ystävällisyyden kruunaa palvelu, jota ennen ei käytännössä ollut =)
 
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
Missäpäin asutte?
 

Yhteistyössä