Espoon asuinalueet

Gekko
No sillon kun mä muutin Lippajärvelle niin kaverit varotti just tästä ettei kannata ainakaan lapsilisäpäivänä edes yrittää Leppävaaran bussiin vaunujen kanssa. eri asia sitten on jos menee esim Myyrmäkeen, siihen bussiin sentään mahduin.Lieneekö johtuu siitä että kun siellä Leppävaarasa on ne isommat kaupat niin sinne on sitten menijöitäkin. Mutta tosiaan en oo kauheen monesti menny bussilla ja sen reissun jälkeen ei kauheesti ole himottanut lähteä uudestaan.
 
ups
Nöykkiön julkisista... Me asumme Nöykkiön Suomenojan puoleisessa "päässä". Julkiset toimivat loistavasti, ruuhka-aikaan busseja menee muutaman minuutin välein ja muulloinkin tosi usein. Nöykkiön pohjoisosissa tilanne ei ole näin hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
Missäpäin asutte?
Larussa ja tää on niin täydellinen paikka, ettei täältä tahtois pois :/ Mutta ei kiinnosta ottaa 700000e lainaa, että sais kämpän kivalla pohjaratkaisulla. Ei haluta muuttaa vanhaan taloon ja noi uudet on niin törkeen hintaisia.
 
Olarin laitamilta
Miksei kukaan suosittele Olaria? Hyvät ja nopeat yhteydet Helsinkiin, rauhallista seutua ja Iso Omena kävelymatkan päässä samoin kuin isot ruokakaupat. Hyvät ulkoilumaastot keskuspuistossa joka vieressä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
Missäpäin asutte?
Larussa ja tää on niin täydellinen paikka, ettei täältä tahtois pois :/ Mutta ei kiinnosta ottaa 700000e lainaa, että sais kämpän kivalla pohjaratkaisulla. Ei haluta muuttaa vanhaan taloon ja noi uudet on niin törkeen hintaisia.
Mä olen töissä Larussa ja se on kyllä kiva paikka. Jos olisi pakko muutta stadiin niin ainoa vaihtoehto olis Laru.
 
gissa
Alkuperäinen kirjoittaja Käykö:
Alkuperäinen kirjoittaja gissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö:
kukaan millainen paikka on Tontunmäki?
Tontunmäki on ihana alue, mä olen täällä töissä :)
lapsiperheelle?
no ihan varmasti sopii, eihän täällä ole vissiin edes vuokraasuntoja, eli tosi rauhallista, mitä olen joskus lenkkeillyt ja pientaloja vaan, voi tosin olla asunnot hinnoissaankin? itse en asu täällä vaan kirkkonummella, kauppoja ei ole mutta kyllä busseilla pääsee ja suomenoja on ihan lähella ja tapiola.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
Missäpäin asutte?
Larussa ja tää on niin täydellinen paikka, ettei täältä tahtois pois :/ Mutta ei kiinnosta ottaa 700000e lainaa, että sais kämpän kivalla pohjaratkaisulla. Ei haluta muuttaa vanhaan taloon ja noi uudet on niin törkeen hintaisia.
Mä olen töissä Larussa ja se on kyllä kiva paikka. Jos olisi pakko muutta stadiin niin ainoa vaihtoehto olis Laru.
Ehkä mä olen sit nähnyt sut joskus täällä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
Missäpäin asutte?
Larussa ja tää on niin täydellinen paikka, ettei täältä tahtois pois :/ Mutta ei kiinnosta ottaa 700000e lainaa, että sais kämpän kivalla pohjaratkaisulla. Ei haluta muuttaa vanhaan taloon ja noi uudet on niin törkeen hintaisia.
Mä olen töissä Larussa ja se on kyllä kiva paikka. Jos olisi pakko muutta stadiin niin ainoa vaihtoehto olis Laru.
Ehkä mä olen sit nähnyt sut joskus täällä B)

Ei voi tietää :D
(tosin, oon kyllä nyt ihan kotiäitinä vaan, eli en mitenkään päivittäin käy siellä sun kotinurkilla :whistle: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Lippajärvi on liian kaukana meille, joten ei tartte enää siitä kinata :xmas:

Tapiola olis ihana, mutta siellä on liian kalliita kämppiä meidän budjetille. Kaikista mieluiten asuisin täällä, missä nyt asutaan, mutta ei ole mitään mahiksia ostaa täältä mieluista kämppää :(
Missäpäin asutte?
Larussa ja tää on niin täydellinen paikka, ettei täältä tahtois pois :/ Mutta ei kiinnosta ottaa 700000e lainaa, että sais kämpän kivalla pohjaratkaisulla. Ei haluta muuttaa vanhaan taloon ja noi uudet on niin törkeen hintaisia.
Mä olen töissä Larussa ja se on kyllä kiva paikka. Jos olisi pakko muutta stadiin niin ainoa vaihtoehto olis Laru.
Ehkä mä olen sit nähnyt sut joskus täällä B)

Ei voi tietää :D
(tosin, oon kyllä nyt ihan kotiäitinä vaan, eli en mitenkään päivittäin käy siellä sun kotinurkilla :whistle: )
Ok :D Nyt me lähdetään ulos lasten kanssa :wave:
 
Leppävaara/Mäkkylä, ihan mahtava paikka asua. Kaikki mahdolliset palvelut n. kilometrin päässä Leppävaaran keskustassa, mutta kuitenkin vähän syrjemmässä keskusta-alueen haittapuolista. Sama pätee tietty esim Vallikallion ja Lintuvaaran puolella.

Miinuksena ihan lähikaupan puuttuminen. Taitaakin olla ainoa miinus.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja gissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Käykö:
Alkuperäinen kirjoittaja gissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietääkö:
kukaan millainen paikka on Tontunmäki?
Tontunmäki on ihana alue, mä olen täällä töissä :)
lapsiperheelle?
no ihan varmasti sopii, eihän täällä ole vissiin edes vuokraasuntoja, eli tosi rauhallista, mitä olen joskus lenkkeillyt ja pientaloja vaan, voi tosin olla asunnot hinnoissaankin? itse en asu täällä vaan kirkkonummella, kauppoja ei ole mutta kyllä busseilla pääsee ja suomenoja on ihan lähella ja tapiola.
asunnot om aika kalliita mutta olkoot :)
 
kolmen äiti
Ääni Latokaskelle, se on ihan Nöykkiön naapurissa. Paljon lapsiperheitä, rauhallista pientaloaluetta. Ehdottomasti parhain paikka missä mä oon asunut täällä Espoossa. Bussilla pääsee kätevästi Kamppiin max. puolessa tunnissa, on lähikauppoja 2 kpl, hyvät koulut,päiväkodit....
 
Gluteus maximus
espoossa on asuntojen hinnat tippuneet ihan mielettömästi. Eilen huomasin kun selailin asuntojen hintoja. Olin ihan hämmästynyt! Alkaa olla kohta halvempia kuin täällä Vihdissä! Alettiin miettimään jos pitäisikin muuttaa Espooseen. Mutta asiaan: Hyviä asuinalueita. Latokasti, Otaniemi, Tapiola, Lintuvaara, Kilo, Leppävaara (ei aseman vieressä )

Tuolta Latokaskesta katsottiin muutamaa kivaa kohdetta. Nyt lähtisi edullisesti asunto!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ääni Latokaskelle, se on ihan Nöykkiön naapurissa. Paljon lapsiperheitä, rauhallista pientaloaluetta. Ehdottomasti parhain paikka missä mä oon asunut täällä Espoossa. Bussilla pääsee kätevästi Kamppiin max. puolessa tunnissa, on lähikauppoja 2 kpl, hyvät koulut,päiväkodit....
kannatan. Veljeni asunut siellä 7v perheineen ja sanoivat että paras mahdollinen paikka espoossa!
 
siltä väliltä
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Tällä hetkellä mulla on kokemusta leppävaara/lintuvaara alueelta, löytyy erittäin hyvin kaikki asettamasi ehdot. Ainoa miinus puoli täällä on nuo samperin mäet. Mäkiä joka suuntaan |O
Me muutetaan kuun lopussa espoonlahteen päin, sitten osaan kertoa onko se hyvä paikka asua =)
Ne mäet on niitä vaaroja ; )
Lintuvaaran aluetta suosittelen minäkin lämpimästi, kaikki tarvittava löytyy, samoin kuin hyvät kulkuyhteydet.
Täältäkin tulee suositus Leppävaara/Lintuvaara alueeseen. Lintuvaara ihanan rauhallista, kaunista ja lapsiperheiden suosiossa olevaa aluetta. Kilometrin päässä Leppävaarassa kaikki palvelut mitä toivoa saattaa.
 
äiti 30
Espoossa on tosi monta maailman parasta asuinpaikkaa lapsiperheelle. Kuullostaa siltä, että mihin mennään sinne usein asetutaan. Kivoja aluieta niin hintavilla kuin vähemmän hintavilla alueilla. Luonto on tärkeä valtti, ja kohtuulliset kulkuyhteydet mihin sitten onkin menossa. Ite viihdyn täällä pohjoisosassa nykyään. Lapsena eteläpuolella elelín ja sitten ihan muualla Suomessa siinä välillä.
 

Yhteistyössä