N
"nelly83"
Vieras
Minä en muuttais noista mihinkään, johtuu juuri siitä, että minun mielestäni ovat kaukana palveluista, ja julkiset yhteydet huonot. Bussit kyllä kulkevat, mutta esim. oma kulkemiseni Niipperistä töihin bussilla toisaalle Espooseen oli täysin mahdotonta.
Niipperi, Kalajärvi ja Vanhakartano, ovat mielestäni kaikki viihtyisiä pientaloalueita. Niipperin terveyskeskus, neuvola yms. palvelut ovat Kalajärvellä. Niipperin koulu on liian pieni, laajennusta siihen on odotettu pitkään, ja päivähoitopalvelut ovat olleet molemmissa Niipperissä ja Kalajärvellä huonot. Niipperissä on pieni kauppa, Kalajärvellä myös, Juvanmalmilta läheltä löytyy pizzeriaa ja taitaa olla pankkikin, samoin posti. Muiden palveluiden perään itse kuljin Myyrmäkeen Vantaan puolelle.
Vanhaakartanoa ja Karhusuota en tunne siten, että niiden palveluista mitään voisin sanoa.
Itse asun niipperissä, enkä pois muuta! Ihanaa seutua lapsille. Paljon pientaloja, rivitaloja, omakotitaloja. Koulut ja päiväkodit lähellä (päiväkoteja on rakennettu viimeisten vuosien aikana lisää ja niiperin kolun lisäksi on myös juvanpuiston koulu). Kulkuyhteydet ei ihan niin hyvät, kun jossain isommassa kaupunginosassa, mutta busseja espoon keskustaan, leppävaaraan ja helsinkiin kulkee useasti päivässä. niin ja kaupoista... niipperiin aukeaa 29.3 s-market
Neuvola ja terveyskeskus tosiaan on kalajärvellä, johon matkaa n.3-4km. Pankkia ja postia ei täältä enää löydy.. Postipalvelut on siirretty Askiston valintatalon yhteyteen.
Karhusuolla olen asunut 4.v joskus parikymppisenä ja oli myös mukavaa aluetta, joskin kaikki palvelut olivat espoon keskustassa, jonne kuitenkin useampien kilometrien matka ja bussi kulki n. kerran tunnissa