Espoo hyvän asian kannalla. JOS ÄITI ON KOTONA VAUVAN KANSSA JA TOINEN ON PK:SSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä hoitopaikkaa tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työssäkäyvä hoitopaikkaa tarvitseva

Vieras
http://www.iltalehti.fi/espoo/2009092410302273_eo.shtml

Ihan oikein :) Niin moni TYÖSSÄKÄYVÄN lapsi jää ilman hoitopaikkaa, koska ryhmät ovat täysiä. Meidänkin lasten pk:ssa on jopa 5 lasta täysipäiväisesti, kun äiti on kotona taaperon/vauvan kanssa. En käsitä!!!! Itse otin esikon pois hoidosta kun kuopus syntyi, ei olisi tullut mieleenkään sysätä vastuuta hoitotädeille kun itse ei mukamas jaksa. HOITOPAIKAT OVAT TYÖSSÄKÄYVILLE, sen takia on hoitovapaat ym että hoidetaan lapsi kotona!

Et kai oikeasti ole noin naiivi? Miksi luulet ettei hankita hoitajia lisää? Säästöt. Mitä luulet jos "virikelapset" poistetaan tarhoista? Tottakai hoitajia vähennetään entisestään. Säästöt. Ei sun lapsesi jää ilman hoitopaikkaa kenenkään kotiäidin takia, vaan kunnan säästötoimien takia.

Olen ollu kaikenaikaa sillä kannalla että kotona lasta hoitavien lapset pois pk:sta ja mulle on kakkaa sadellu ystävien toimesta niskaan että kyllä se subjektiivinen oikeus vaan on lapsen parhaaksi. Ihan oikein tuo. Jos ei jaksa lasten kanssa niin silloin kannattaa jo ennalta miettiä monta niitä tekee, ettei tee lapsia yhteiskunnan hoidettavaksi mikä on ihan älyvapaata.
Ihan oikeella linjalla ovat. Hoitopaikat niille jotka niitä oikeesti tarvii siis työssäkäyvien lapsille.

Oikeesti kukaan ei jää ilman hoitopaikkaa, se vaan voi olla aika hankalassa paikassa. Lain mukaan jokaiselle lapselle tulee paikka löytyä, kannattaa pitää puolensa!

Jihaaaaa, olen tätä toivonut!! Itsellä lapsi hoidossa silloin, kun molemmat töissä! Aina ollaan lapsi hoidosta pois otettu, ku toinen ollut työtön!!!!! Vitsit, että kirosin, ku hoitopaikkaa hain ja paikat täynnä sellaisten lapsia, joiden vanhempi/venhemmat kotona.. MINUSTA SE ON NIIN VÄÄÄÄÄRIIIIN!!!!! On ne lapset ennenkin kotona hoidettu.. :whistle: ja nyt odotan sateenvarjon kanssa paskaa, mutta tulkoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
On ne lapset ennenkin kotona hoidettu..

No jos ne entisajat sua niin viehättää, niin saanen muistuttaa PCn ja internetin olevan sangen uusi keksintö, joten mitä jos vaikka myyt omasi ja hankit sillä rahalla lapsillesi jotain mukavaa?

Vantaalla sama juttu. Kumma kun ei Helsiinkiin ole tulossa?
Säästöjä syntyisi sen verran että saisi esim. vanhustenkotiin lisähenkilökuntaa :heart:
Hesarissa oli sanottu se säästösumma. Se oli ihan mieletön summa mitä Espoo ja Vantaa säästää.

Entäs jos odottaa kolmosia ja ei vaan yksinkertaisesti kolmosten synnyttyä riitä aikaa esikoiselle joka kohta 5v niin onko oikein esikoiselle että joutuu olee päivät pitkät kotona ilman mitään tekemistä, varsinkin "alkuaika" vauvojen kanssa , kotona joutuu olemaan ja vauvojen kanssa ei niin vaan lähetä minnekkään jos esikoinen vaikka haluaa leikkipuistoon tai muuta vastaavaa?
Sitten olen samaa mieltä aloittajan kanssa jos nainen saa vain yhden vauvan kerralla ja sysää ekan lapsen hoitoon koska kyllä silloin vielä jotenkin riittäisi aika esikoisellekin jos tulee vain yksi vauva taloon :)
Jos kukaan nyt ymmärsi pointtiani?

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Säästöjä syntyisi sen verran että saisi esim. vanhustenkotiin lisähenkilökuntaa :heart:
Hesarissa oli sanottu se säästösumma. Se oli ihan mieletön summa mitä Espoo ja Vantaa säästää.

tietäisköhän kukaan tässä ketjussa, että saako helsingissä kuntalisää ilman että miehen tulot vaikuttaa, hoitolisää kun ei saa miehen tulojen takia.. tai siis puolison liian isojen tulojen :D

No tuota, miksei sitä vanhustenhoitohenkilökuntaa ole hankittu niillä säästöillä joita on tehty koko ajan kun on päiväkotien ryhmäkokoja kasvatettu, jopa lakkautettu päiväkoteja???

Olikos se niin että tässä perheessä 2-vuotias oli laitettu päiväkotiin, ja äiti oli himassa vauvan kanssa? Jos näin niin on kyllä arveluttavaa.

Ensinnäkin 2-vuotias ei tarvitse vielä harjoitusta ryhmässä toimimisesta tmv varhaiskasvatuksellista, vaan turvallisen kodin ja oman perheensä. Ei muuta.
Toisekseen mahtaa tuntua aika tylyltä 2-vuotiaasta, jos päivähoidon aloitus on tapahtunut samanaikaisesti pikkusisaruksen syntymän kanssa. Kova paikka esikoiselle muutenkin, ja sit vielä työnnetään pois kotoa, että äiskä voi viettää laatuaikaa uuden kullannupun kanssa. Itse asiassa tuntuu tosi inhottavalta ajatukselta kun tarkemmin ajattelee.

Tosin varmaan on olemassa niitä tilanteita, joissa lapsen ja perheen etu on toimia juuri näin, esim tyyliin "äiti ei selviä kahden pikkulapsen kanssa kotona ja hyppii seinille". Mutta näissä tilanteissa herää kysymys kyynikolle, että olisiko pitänyt jättää tekemättä ne lapset ylipäätään...

Ja minä juuri tänään ajattelin, että tuo kolme vuotias pitäisi laittaa virikehoitoon. Ei riitä perhekerho ja seurakunnan kerho hänelle. On jotenkin hirmu yksinäisen oloinen vaikka minä hänen kaverina olenkin. Ehkä on jokin jakso elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Entäs jos odottaa kolmosia ja ei vaan yksinkertaisesti kolmosten synnyttyä riitä aikaa esikoiselle joka kohta 5v niin onko oikein esikoiselle että joutuu olee päivät pitkät kotona ilman mitään tekemistä, varsinkin "alkuaika" vauvojen kanssa , kotona joutuu olemaan ja vauvojen kanssa ei niin vaan lähetä minnekkään jos esikoinen vaikka haluaa leikkipuistoon tai muuta vastaavaa?
Sitten olen samaa mieltä aloittajan kanssa jos nainen saa vain yhden vauvan kerralla ja sysää ekan lapsen hoitoon koska kyllä silloin vielä jotenkin riittäisi aika esikoisellekin jos tulee vain yksi vauva taloon :)
Jos kukaan nyt ymmärsi pointtiani?

No jos se esikko on jo yli neljän ja käynyt jo säännöllisesti päiväkodissa, ja saanut sieltä ystäviä, niin onko tosiaan lappsen parhaaksi ottaa takaisin kotihoitoon katsomaan vierestä kun vauva saa äidiltä väkisinkin enemmän huomiota?

Eiköhän tuota näissä kunnissa ole seurakunnan kerhoja sekä kunnan kerhoja kotihoito lapsille =) että ne pääsee "sosiaalistumaan" ja se kolmostenki :laugh: 5v pääsee huokaisemaan pari kertaa viikossa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Olikos se niin että tässä perheessä 2-vuotias oli laitettu päiväkotiin, ja äiti oli himassa vauvan kanssa? Jos näin niin on kyllä arveluttavaa.

Ensinnäkin 2-vuotias ei tarvitse vielä harjoitusta ryhmässä toimimisesta tmv varhaiskasvatuksellista, vaan turvallisen kodin ja oman perheensä. Ei muuta.
Toisekseen mahtaa tuntua aika tylyltä 2-vuotiaasta, jos päivähoidon aloitus on tapahtunut samanaikaisesti pikkusisaruksen syntymän kanssa. Kova paikka esikoiselle muutenkin, ja sit vielä työnnetään pois kotoa, että äiskä voi viettää laatuaikaa uuden kullannupun kanssa. Itse asiassa tuntuu tosi inhottavalta ajatukselta kun tarkemmin ajattelee.

Tosin varmaan on olemassa niitä tilanteita, joissa lapsen ja perheen etu on toimia juuri näin, esim tyyliin "äiti ei selviä kahden pikkulapsen kanssa kotona ja hyppii seinille". Mutta näissä tilanteissa herää kysymys kyynikolle, että olisiko pitänyt jättää tekemättä ne lapset ylipäätään...

Hei hetkinen. Kuinka voi tietää etukäteen millaista on olla yhden saati kahden lapsen vanhempi?

Lyön pääni pantiksi, että tämän päätöksen seurauksena ei tule "vanhustenkotiin" yhtään ainutta käsiparia lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ja minä juuri tänään ajattelin, että tuo kolme vuotias pitäisi laittaa virikehoitoon. Ei riitä perhekerho ja seurakunnan kerho hänelle. On jotenkin hirmu yksinäisen oloinen vaikka minä hänen kaverina olenkin. Ehkä on jokin jakso elämässä.

Leikkipuistossa ja avoimessa pk:ssa voi käydä lapsen kanssa vaikka joka päivä ja vaikka monta kertaa päivässä niin ei ole yksin =)

Yhteistyössä