Eskarilaisen viimeinen aamu

Marsupilami--

Aktiivinen jäsen
24.03.2008
1 433
0
36
Itkulla lähti taaskin. Kauhea mikä olo tulee, kun likka on nyt jo kolme viikkoa lähteny kouluun itkien.
Keksii syitä ja jopa joinain aamuina on yrittänyt oksentaa tahallaan, ettei tarvitsisi mennä..
Opettajien kanssa on keskusteltu, likan kanssa on keskusteltu, isompien sisarusten kanssa on etitty syytä. Lapselta itseltään ollaan kyselty.

Mutta ei.. Syytä ei löydy...
"En vaan jaksa lähteä"

:'(

Onneksi nyt oli viimeinen aamu, alkaa joululoma.. Ens vuonna sitten taas.. Toivottavasti paremmin

:hug: eihän vaan lasta kiusata/ syrjitä tai pilkata jostakin?
tai tulee semmonen olo et noin voimakkaasti reagoi että kiusataan,eristetään tms voimakkaasti. Ja lapsi on liian lukossa kertoakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
:hug: eihän vaan lasta kiusata/ syrjitä tai pilkata jostakin?

Tätä on selvitetty sisarusten, opettajien ja kaverin lapsien kanssa.
Kun on samassa koulussa monta ystävienkin lasta, niin on "silmät ja korvat" välitunneillakin meille aikuisille.
Mitään syytä ei olla löydetty. Ja tyttö on luonteeltaan sellainen, että käytöksestä huomaa heti, jos jotain on. Ja koulussa opettajat eivät ole huomanneet, tyttö on iloinen ja reipas ja erittäin osallistuva joka asiaan..

Kiusaamista pelkäsin itsekin, mutta ei..
Mitään viitteitä ei olla löydetty..
Ja kouluun kun pääsee ja työt alkaa, niin tyttö on iloinen ja "normaali"

Koitettiin kysyä, onko koulu matkalla jotain, mutta ei..
Tästä lapset kävelee noin 200m linja-auto pysäkille, ja se vie koulun pihaan lapset.
Ja aamuisin olen ollut saattamassa aina kun ovat halunneet, eikä sekään auta siihen, että hyvälllä mielellä tyttö lähtisi.

onko hällä kavereita siellä?pelkääkö isompia oppilaita/opettajaa?meillä myös eskarilainen ja pelkään kovasti että joutuu kiusatuksi...(itse sen kokenut) pari aamua ollut silleen ettei ole halunnut lähteä ja sitten selvisi että oli joutunut leikkimään yksin välitunneilla kun se jonka kanssa on tottunut leikkimään oli kipeänä...sen jälkeen käytiin keskusteluja että yrittää leikkiä kaikkien kanssa eikä valikoi kavereitaan ettei sitten käy niin että jää yksin..mutta syynä oli siis että oma "bestis" ei ollut koulussa eikä halunnut leikkiä muiden kanssa..olisiko kyse jostain tälläisestä...

Kavereita on useita. Tiivis ryhmä on tämän vuoden eskarit olleet.
Lähes päivittäin ovat tekemisissä myös vapaa ajalla, joten siitäkään ei ole kyse..

Ilmeisesti likan päässä pyörii jotain, mitä minä en vaan tajua.. :/

Jäätkö kotiin itse vai menetkö töihin, kun eskarilainen lähtee? Ettei olisi mitään eroahdistusta, pelkää, että sinä vaikka kuolet sinä aikana tai jotain.
Itselläni oli tuollainen vaihe ekalla luokalla, etten olisi kouluun halunnut, kun pelkäsin että vanhimmille satuu sinä aikana jotakin.
On ihan normaali kehitysvaihe ja ihme ettei tätä vaihtoehtoa ole teille kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jäätkö kotiin itse vai menetkö töihin, kun eskarilainen lähtee? Ettei olisi mitään eroahdistusta, pelkää, että sinä vaikka kuolet sinä aikana tai jotain.
Itselläni oli tuollainen vaihe ekalla luokalla, etten olisi kouluun halunnut, kun pelkäsin että vanhimmille satuu sinä aikana jotakin.
On ihan normaali kehitysvaihe ja ihme ettei tätä vaihtoehtoa ole teille kerrottu.

Kotiin jään kun on 2 pientä vielä kotihoidossa. Ei ole kyllä kukaan tuollaisesta puhunut, eikä olla törmätty 2 vanhemman lapsen kohdallakaan tuohon..

Kiitos, minä keskustelen likan kanssa tuostakin asiasta, loman aikana saattaa jotain sanoakin, kun ei ole stressiä seuraavasta aamusta pienellä.

Yhteistyössä