esitietolomake synnyttämään mentäessä

TAYSiin oon menossa synnyttään ja nyt rupesin lukemaan jotain lappusta jossa sanottiin että esitietolomake täytetään rv30. En ole kuitenkaan koko lomaketta vielä saanut ja viikkoja jo 37+4. Ovatko unohtaneet neuvolassa vai eikö lomaketta enää täytetä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Kyllä se tietäkseni täytetään... Otappa pikaisesti yhteyttä neuvolaan, ovat varmaan unohtaneet... Siinä kysytään hätäkaste nimet jne... neuvola lähettää sen sairaalaan...
tätä juur mietin, että miten sit menee jos lomaketta ei enää käytössä niin mistä nimet keksivät jos jotain sattuu?
 
ml
En täyttänyt mitään lomaketta... Mulla maidoton dieetti ja sain vuorokauden oottaa oikeanlaista ruokaa... Voileivän päällis rasvaan henkilökunta ei saanut 4vrk:ssa selvää onko maidotonta vai ei.... Näin täällä.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Kyllä se tietäkseni täytetään... Otappa pikaisesti yhteyttä neuvolaan, ovat varmaan unohtaneet... Siinä kysytään hätäkaste nimet jne... neuvola lähettää sen sairaalaan...
Pakko nusaista välimerkkiä sen verran, että ei ne ole hätäkastenimet ainakaan täällä, vaan nimet joilla vauva sairaalassaoloajan kulkee. Sairaalarannekkeessa ja sängyssä lukee Virtanen "Joonas" tms, ja sairaalapapereistakin se etunimi löytyy.
Me kiellettiin etukäteen antamasta hätäkastetta lapsille, ja nimet piti silti laittaa juuri siitä syystä että isossa sairaalassa tykätään siitä, että kaikilla potilailla on nimet =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
isossa sairaalassa tykätään siitä, että kaikilla potilailla on nimet =).
Oys on myös iso sairaala, ja siellä vauvat kyllä kulkevat nimillä Virtanen tyttö tai poika. Ja esitietolomake täytetään. Tää nyt oli vähän ot, kun ei ollut sinänsä Oysista kyse, mutta paljon nämä asiat ovat sairaalakohtaisiakin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viimeksi kun minä olin tayssissa vuonna 2005,luki rannekkeessa tyttö ja sukunimi.
Tyksissä oli ainakin 2003 ja 2006 sukunimi ja vauvan etunimi lainausmerkeissä. Ja henkilökunta käytti nimeä vauvasta, jo synnytyssalissa sanoivat kun nostivat pojan syliini että "tällainen Nikolas-poika sieltä tuli" =).
...mihin mies hämmästyneenä totesi että ai mikä Nikolas muka? :LOL:
(mutta suostui sitten kuitenkin siihen että sälli saa nimekseen Nikolas :heart: )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Mulle annettiin lomake rv 16 neuvolakäynnillä! Ja palautusta toivottiin seuraavaksi kerraksi. Jätin kyllä nimet kirjoittamatta, tuntui vaan etten ala niitä keksimään kun ei edes mahaa vielä näkynyt...
Me valittiin nimet melkein heti kun raskaaksi tulin ja hätäkastenimet olivat samat mitkä syntymän jälkeenkin saivat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Mulle annettiin lomake rv 16 neuvolakäynnillä! Ja palautusta toivottiin seuraavaksi kerraksi. Jätin kyllä nimet kirjoittamatta, tuntui vaan etten ala niitä keksimään kun ei edes mahaa vielä näkynyt...
Me valittiin nimet melkein heti kun raskaaksi tulin ja hätäkastenimet olivat samat mitkä syntymän jälkeenkin saivat.
Meilläkin jäi sairaalanimet lopullisiksi nimiksi. Tosin esikoisella kirjoitin esitietolomakkeeseen ensin Almina Maria, ja suttasin sen yli neuvolassa kun palautin lomaketta ja muutin nimen Melikeksi. Ja kuopuksella sama juttu: lapussa luki ensin Noel jonka vaihdoin Nikolakseksi. Eli alkuraskaudessa olleet nimivaihtoehdot muuttui raskauden edetessä niiksi lopullisiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viimeksi kun minä olin tayssissa vuonna 2005,luki rannekkeessa tyttö ja sukunimi.
Tyksissä oli ainakin 2003 ja 2006 sukunimi ja vauvan etunimi lainausmerkeissä. Ja henkilökunta käytti nimeä vauvasta, jo synnytyssalissa sanoivat kun nostivat pojan syliini että "tällainen Nikolas-poika sieltä tuli" =).
...mihin mies hämmästyneenä totesi että ai mikä Nikolas muka? :LOL:
(mutta suostui sitten kuitenkin siihen että sälli saa nimekseen Nikolas :heart: )
Näköjään käytännöt vaihtelevat.Enkä tiedä miten Tayssissa nyt tehdään.
Vieläkö käytetään tyttö/poika se ja se vai nimellä.

 
mullekkaan ei annettu lomaketta,mutta kaverille taas oltiin :/
tää siis helsingissä..kättärilä pullautettiin molemmat

ja kättärillä poika oli vaan "poika Kivikko".olis siinä hoitsuilla miettimistä kun osastolla oli 2 poika kivikkoa samaan aikaan.mun serkku sai pojan 2päivää ennen mua ja oli samalla osastolla.
merkkasivat pojat niin niin että meidän pojalta otettiin ranneke pois tokana päivänä :D
 
2006 esitietolomake täytettiin. Siinä ei kyllä kysytty mitään ruokavaliosta, vaan kätilö kyseli synnytysvastaanotolla mitä voi syödä ja mitä ei ja ilmotti sitten eteenpäin. Ja TAYSissa tuolloin lomakkeessa nimenomaan kysyttiin hätäkastenimiä. Itse jätettiin se kohta tyhjäksi (koska lasta ei missään tapauksessa olisi kastettu). Sairaalassa rannekkeessa oli lSukunimi tyttö/poika ja lisäksi koodi (syntymäpäivä + 4 numeroinen luku sen mukaan mones lapsi sinä päivänä oli syntyessään)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Kyllä se tietäkseni täytetään... Otappa pikaisesti yhteyttä neuvolaan, ovat varmaan unohtaneet... Siinä kysytään hätäkaste nimet jne... neuvola lähettää sen sairaalaan...
Pakko nusaista välimerkkiä sen verran, että ei ne ole hätäkastenimet ainakaan täällä, vaan nimet joilla vauva sairaalassaoloajan kulkee. Sairaalarannekkeessa ja sängyssä lukee Virtanen "Joonas" tms, ja sairaalapapereistakin se etunimi löytyy.
Me kiellettiin etukäteen antamasta hätäkastetta lapsille, ja nimet piti silti laittaa juuri siitä syystä että isossa sairaalassa tykätään siitä, että kaikilla potilailla on nimet =).
Meillä oli kyllä tytön nimenä sairaalassa olo ajan ja niin kauan kun kastettiin minun sukunimi ja tyttö eli esim. virtanen tyttö. Jos olisi tullut joku komplikaatio tai syntynyt ennen aikaisena olisi pappi antanut hätäkasteen ja lapsi saanut nimen ennen menehtymistä. Näin minä olen ainakin asian ymmärtänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Mulle annettiin lomake rv 16 neuvolakäynnillä! Ja palautusta toivottiin seuraavaksi kerraksi. Jätin kyllä nimet kirjoittamatta, tuntui vaan etten ala niitä keksimään kun ei edes mahaa vielä näkynyt...
Me valittiin nimet melkein heti kun raskaaksi tulin ja hätäkastenimet olivat samat mitkä syntymän jälkeenkin saivat.
Mun mielestä vauva täytyy nähdä ennen kuin tietää minkä niminen se on :)
Tosin ei ole kastetta tulossa, ei siksi tarvetta hätäkasteelle. en kuulu kirkkoon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Kyllä se tietäkseni täytetään... Otappa pikaisesti yhteyttä neuvolaan, ovat varmaan unohtaneet... Siinä kysytään hätäkaste nimet jne... neuvola lähettää sen sairaalaan...
Pakko nusaista välimerkkiä sen verran, että ei ne ole hätäkastenimet ainakaan täällä, vaan nimet joilla vauva sairaalassaoloajan kulkee. Sairaalarannekkeessa ja sängyssä lukee Virtanen "Joonas" tms, ja sairaalapapereistakin se etunimi löytyy.
Me kiellettiin etukäteen antamasta hätäkastetta lapsille, ja nimet piti silti laittaa juuri siitä syystä että isossa sairaalassa tykätään siitä, että kaikilla potilailla on nimet =).
meillä ne taas olis varta vasten hätäkaste niminä.. rannekkeessa ja sängyssä luki poika virtanen tai tyttö virtanen
 
rapu
Rv 12 täytettiin esitietolomake, mutta ei siihen kyllä mitään äidin ruokavalioita tullut....
Ne kysyttiin synnytyssalissa kun oltiin lähdössä sieltä pois.

Hätäkastenimet laitettiin ihan erit mitä ajateltiin oikeasti antaa.

Ja vauva kulki sairaalassa nimellä Poika Virtanen, joka luki myös rannekkeessa.
 

Yhteistyössä