esitietolomake synnyttämään mentäessä

Alkuperäinen kirjoittaja keiju84:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
Kyllä se tietäkseni täytetään... Otappa pikaisesti yhteyttä neuvolaan, ovat varmaan unohtaneet... Siinä kysytään hätäkaste nimet jne... neuvola lähettää sen sairaalaan...
Pakko nusaista välimerkkiä sen verran, että ei ne ole hätäkastenimet ainakaan täällä, vaan nimet joilla vauva sairaalassaoloajan kulkee. Sairaalarannekkeessa ja sängyssä lukee Virtanen "Joonas" tms, ja sairaalapapereistakin se etunimi löytyy.
Me kiellettiin etukäteen antamasta hätäkastetta lapsille, ja nimet piti silti laittaa juuri siitä syystä että isossa sairaalassa tykätään siitä, että kaikilla potilailla on nimet =).
Meillä oli kyllä tytön nimenä sairaalassa olo ajan ja niin kauan kun kastettiin minun sukunimi ja tyttö eli esim. virtanen tyttö. Jos olisi tullut joku komplikaatio tai syntynyt ennen aikaisena olisi pappi antanut hätäkasteen ja lapsi saanut nimen ennen menehtymistä. Näin minä olen ainakin asian ymmärtänyt.
Ja noinhan se onkin, jos vanhemmat antavat luvan hätäkasteelle, mutta me emme antaneet emmekä anna.
Serkkuni meni synnyttämään eikä esitietolomakkeessa ollut nimiä, joten hoitsu lykkäsi isälle kynän ja paperia ja käski raapustaa nimet siihen. Eivät suostu siihen, että lapsi kulkisi pelkällä tyttö/poika- nimellä sekä sukunimellä.
Eri sairaaloissa on siis eri käytäntö, osa vaatii nimen vaikkei lapselle saisi hätäkastetta antaakaan, koska nimeä käytetään sairaalassaoloaikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Mulle annettiin lomake rv 16 neuvolakäynnillä! Ja palautusta toivottiin seuraavaksi kerraksi. Jätin kyllä nimet kirjoittamatta, tuntui vaan etten ala niitä keksimään kun ei edes mahaa vielä näkynyt...
Me valittiin nimet melkein heti kun raskaaksi tulin ja hätäkastenimet olivat samat mitkä syntymän jälkeenkin saivat.
Mun mielestä vauva täytyy nähdä ennen kuin tietää minkä niminen se on :)
Tosin ei ole kastetta tulossa, ei siksi tarvetta hätäkasteelle. en kuulu kirkkoon.
Meillä oli nimi pojalle valmiina. Mutta tosin nuori herra hyväksyi nimen itse synnyttyään. Mies kysy "onko se pieni Pyry Pekka siinä" ja poika önisi sopivasti sen jälkeen niin että kuulosti kun olis sanonu "joo" =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marjapolku:
Mulle annettiin lomake rv 16 neuvolakäynnillä! Ja palautusta toivottiin seuraavaksi kerraksi. Jätin kyllä nimet kirjoittamatta, tuntui vaan etten ala niitä keksimään kun ei edes mahaa vielä näkynyt...
Me valittiin nimet melkein heti kun raskaaksi tulin ja hätäkastenimet olivat samat mitkä syntymän jälkeenkin saivat.
Mun mielestä vauva täytyy nähdä ennen kuin tietää minkä niminen se on :)
Tosin ei ole kastetta tulossa, ei siksi tarvetta hätäkasteelle. en kuulu kirkkoon.
Meillä oli nimi pojalle valmiina. Mutta tosin nuori herra hyväksyi nimen itse synnyttyään. Mies kysy "onko se pieni Pyry Pekka siinä" ja poika önisi sopivasti sen jälkeen niin että kuulosti kun olis sanonu "joo" =) :heart:
IHANA :heart: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meillä oli nimi pojalle valmiina. Mutta tosin nuori herra hyväksyi nimen itse synnyttyään. Mies kysy "onko se pieni Pyry Pekka siinä" ja poika önisi sopivasti sen jälkeen niin että kuulosti kun olis sanonu "joo" =) :heart:
Voi miten söpöä :heart: .
Ja kätevää: jos sälli isompana ei tykkää nimestään, niin voitte sanoa että itsepä sen valitsit B) .
Pyry Pekka on ihana nimi =).
 
vieras
Jos sairaala vaatii välttämättä "sairaalanimen", niin saako siihen kirjoittaa ihan mitkä tahansa nimet tai vaikka lempinimet? Kuten nimivaihtoehdoiksi vaikkapa, yllätys yllätys, Tyttö ja Poika?(Poika ainakin on ihan oikeakin nimi.)
 
vieras
mä oon synnyttäny k-hks:ssa, kos:ssa ja nkl:lla beikä missään oo ollu mitään esitietolomaketta, hätäkastenimiä tai muita. mulla on erityisruokavalio, jonka oon ilmottanu synnyttämään tullessani ja heti on tullut oikea ruoka.
 
bebe
Synnytin Tays:ssa vajaa vuosi sitten.

En täyttänyt missään vaiheessa esitietolomaketta ja kysyessäni neuvolasta asiaa, sanoivat ettei se ole enää käytössä.
Hätäkastenimiä ei kysytty ollenkaan ja lapsi oli sairaalassa "poika Virtanen" ja ihan smaoin kaikkien muidenkin lapset olivat muotoa tyttö/poika ja sukunimi:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebe:
Synnytin Tays:ssa vajaa vuosi sitten.

En täyttänyt missään vaiheessa esitietolomaketta ja kysyessäni neuvolasta asiaa, sanoivat ettei se ole enää käytössä.
Hätäkastenimiä ei kysytty ollenkaan ja lapsi oli sairaalassa "poika Virtanen" ja ihan smaoin kaikkien muidenkin lapset olivat muotoa tyttö/poika ja sukunimi:
No kyllä tuo vielä 2kk sitten oli käytössä, kun lapun neuvolaan täytin ja sen oys:siin lähettivät.
 

Yhteistyössä