Joo, paska esimieshän mä olen, jos minua kiinnostaa, ettei toistuvien poissaolojen takana ole suurempaa ongelmaa, joka voisi johtua vaikka tiimini ilmapiiristä tai työergonomiasta, työntekijän haastavasta elämäntilanteesta tai muusta työntekoon negatiivisesti vaikuttava. Inhottava tyyppi, kun koittaa selvittää tilannetta ja mahdollisesti etsiä yhdessä työntekijän kanssa jotain muuta ratkaisua tilanteeseen kuin valehdellut saikkulaput. Mutta sulle on sitten kai ihan okei tuurata tällaisten työntekijöiden työtehtävät tai olet itse se ainainen poissaolija, joka ei paljon piittaa muiden kasvavasta työkuormasta, jos nämä keskustelut näet huonona asiana.
Ap:n kohdallahan tällaisesta ei ole kyse, mutta usein tällainen keskustelu johtuu työpaikan protokollasta. Toki asia olisi fiksummin pitänyt esittää eikä noin töksäyttäen. Sinä olet oikeasta syystä saikulla eikä nokan koputtamista siihen oikein ole. Toki tuo voi vaikuttaa jatkoon, mutta toisaalta jos työsopimuksen jatkosta on ollut puhetta, tuskinpa sinua laiskurina siellä pidetään. Nyt vaan jatkossa työt iloisella mielellä ja paremmalla onnella