esimies ajatteli vähä syyllistää sairauspoissaoloista..

  • Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti
"Nellukka"
[QUOTE="sairas";30238246]Palkallisia ovat kaikki alusta asti.[/QUOTE]

Taitaa tämä puhua omiaan. Ensinnäkin, ei ole tainnut montaakaan palkkaa olla tullut tilille. Millä alalla palkka maksetaan etukäteen?
Jokaisella normaalilla työntekijällä on kuukauden karenssi työsuhteen alussa jolloin sairausloman palkkaa ei makseta. Ehkä jollain toimarilla tai erikoisasiantuntijalla voi olla paremmat sopimukset ja niillä aloilla joilla ei ole yleisitovaa tessiä.
Koettaa vaan trollailla ja onnistuukin siinä.
Olen itse esimies ja tiedän nämä asiat. Voi olla vaikka koko kuukauden poissa mutta palkkaa ei tarvitse maksaa.
 
"vieraana"
Oliko pakko tehdä niitä lapsia? Oma valinbta, toivottavasti saat potkut.
Jonkun kait niitä uusia veronmaksajiakin on pakko tehdä, että toiset saa täällä sossutuilla viisastella päivät pitkät! Jos ei tule mukuloita, ei ole meillä sitten hoitajia ja eläkkeen maksajia tai saati sitten kaikenkarvaisten sossupummien elättäjiä tulevaisuudessa.
 
"sairas"
[QUOTE="Nellukka";30238831]Taitaa tämä puhua omiaan. Ensinnäkin, ei ole tainnut montaakaan palkkaa olla tullut tilille. Millä alalla palkka maksetaan etukäteen?
Jokaisella normaalilla työntekijällä on kuukauden karenssi työsuhteen alussa jolloin sairausloman palkkaa ei makseta. Ehkä jollain toimarilla tai erikoisasiantuntijalla voi olla paremmat sopimukset ja niillä aloilla joilla ei ole yleisitovaa tessiä.
Koettaa vaan trollailla ja onnistuukin siinä.
Olen itse esimies ja tiedän nämä asiat. Voi olla vaikka koko kuukauden poissa mutta palkkaa ei tarvitse maksaa.[/QUOTE]

Ei ole tullut vielä montaa palkkaa tilille, yksi vasta. Ja ihan palkallisena olen ollut. Myös edellisessä työssäni (kesti alle kuukauden), olin päivän palkallisella sairaslomalla.

Lisäksi on moniakin paikkoja missä saa palkan etukäteen. Ei minulla ole koskaan ollut mutta esim. äidilläni (terveydenhuoltoala) maksetaan palkka etukäteen ja samoin miehelläni (IT-ala). Työpaikastahan tuo riippuu miten maksetaan.

Huonostipa esimieheksi tiedät asiat.
 
Voi luoja
[QUOTE="sairas";30238250]oli <3

ja en usko, että kukaan esimies asemaan päässyt antaa potkuja kesken määräaikaisen työsopimuksen, koska se on laitonta.[/QUOTE]

Mitä sä höpiset.. AI jos vaikka määräaikaisen työsopimuksen aikana lyö pomoa turpaan niin ei saa potkuja.. Voi luoja että sä olet kujalla.. Huono työntekijä on mahdollsita erottaa aina.
 
"sipsi"
Kaksipiippuinen juttu tuo... lasten sairasteluille ei kukaan toki mitään voi, mutta kyllä nykyään on helppo töistä olla pois, jos hiukankaan on taipumusta moiseen (Huom! Tällä EN tarkoita ap:ta!). Kolikon kääntöpuoli niiden lakipykälien ja oikeuksien rinnalla on se, että jonkunhan ne työt on tehtävä kuitenkin. Ja ei se ole pelkästään työnantajan murhe mielestäni, kyllä sitä murhetta riittää niille jotka sitten tekevät useamman ihmisen työt jos sijaista/ apua ei ole saatavissa.
 
"sairas"
Mitä sä höpiset.. AI jos vaikka määräaikaisen työsopimuksen aikana lyö pomoa turpaan niin ei saa potkuja.. Voi luoja että sä olet kujalla.. Huono työntekijä on mahdollsita erottaa aina.
No se nyt on sellanen poikkeus tapaus, jossa työnantaja tuliskin voittamaan. Mutta mä en oo lyöny mun työnantajaa turpaan ainakaan tietääkseni :D ja siitähän tässä oli kyse. Että en voi saada potkuja kesken määräaikaisen. Kun ei ole perusteita.
 
"tttt"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30239093:
No etpä kovin sairaalta vaikuta jos jaksat kiekua valveilla yömyöhään. Kyllä sitä on aika kanttuvei jos on oikeasti kipeä.
Katos, oikein etänä tuolleen sen sairauden tason päättelit? Kauankos opiskelit tuota etädiagnosointia vai ootko jo ihan valmis esimies?
 
"sairas"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30239093:
No etpä kovin sairaalta vaikuta jos jaksat kiekua valveilla yömyöhään. Kyllä sitä on aika kanttuvei jos on oikeasti kipeä.
Taas tämmöinen "me tiedetään palstalla paremmin millanen olo sulla on ". No jos on nukkunut päivällä paljon ja muutenkin unirytmi on tämmönen niin nytkö ei sais sairaana edes valvoa? Viimeksi sairaana (kuumetta oli) heräsin kolmelta yöllä enkä saanut unta kun oli niin huono olo. Joten otin puhelimen ja kävin facebookissa. Onko sekin kiellettyä jos on oikeasti kipeä? Uskomatonta mitä palsta diagnosointia. Kuvitellaan näytön läpi tietävän mitä toisen päässä liikkuu ja miltä siitä tuntuu.
 
Valesairas
[QUOTE="sairas";30239104]Taas tämmöinen "me tiedetään palstalla paremmin millanen olo sulla on ". No jos on nukkunut päivällä paljon ja muutenkin unirytmi on tämmönen niin nytkö ei sais sairaana edes valvoa? Viimeksi sairaana (kuumetta oli) heräsin kolmelta yöllä enkä saanut unta kun oli niin huono olo. Joten otin puhelimen ja kävin facebookissa. Onko sekin kiellettyä jos on oikeasti kipeä? Uskomatonta mitä palsta diagnosointia. Kuvitellaan näytön läpi tietävän mitä toisen päässä liikkuu ja miltä siitä tuntuu.[/QUOTE]

SÄ et oo nukkunut päivällä kun olet ollut täällä lässyttämässä ja saikkua hakemassa.
 
Yllätys...
[QUOTE="sairas";30239092]No se nyt on sellanen poikkeus tapaus, jossa työnantaja tuliskin voittamaan. Mutta mä en oo lyöny mun työnantajaa turpaan ainakaan tietääkseni :D ja siitähän tässä oli kyse. Että en voi saada potkuja kesken määräaikaisen. Kun ei ole perusteita.[/QUOTE]

SÄ OLET OIKEASTI HARVINAISEN pöljä tapaus, tavallaan se on hienoa että on lapsenuskoisia ihmisiä mutta tavallaan tosi säälittävää.. Jos susta eroon halutaan niin se ei todellakaan ole konsti eikä mikään.. Äärimmäisessä tapauksessa ei tarvitse muuta kuin valehdella ja se on moro
 
[QUOTE="sairas";30239104]No jos on nukkunut päivällä paljon ja bla bla bla...[/QUOTE]

Ilmeisesti et hoitajankaan mielestä ollut kovin sairas, jos keskiviikkopäivänä saat vain kaksi päivää, siis tämä ja huominen. Mitä ajattelit keksiä perjantaiksi? Meneekö vatta kuralle?
 
Huutelen puskista
Itse olen opettaja myöskin ja vain äärimmäisestä syystä pois. Meillä on ns. sijaiskielto päällä eli kun joku on pois, muut juoksevat lyhyellä varoajalla tukka putkella ja yrittävät luovia useamman ryhmän kanssa samaan aikaan. Sitä ei voi hyvällä tahdollakaan kutsua opettamiseksi. Samoin siinä palavat kaikki omat tauot: hyvä, jos pissalle ehdit päivän aikana. Jos tuota on jatkuvasti, polttaa omaa kynttiläänsä molemmista päistä.

Ymmärrän hyvin esimiehen harmin. Ymmärrän myös ap:n harmin, koska asiasta sanottiin aika ikävästi. Työnohjausta molemmille? Esimiehelle kommunikointitaitoja ja hyvien esimiestaitojen harjoittelua ja aloittajalle jotain muuta. Alaistaitoja?

Hyvää yötä kaikille, terveille ja sairaslomalaisille :)
 
"sairas"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30239116:
Ilmeisesti et hoitajankaan mielestä ollut kovin sairas, jos keskiviikkopäivänä saat vain kaksi päivää, siis tämä ja huominen. Mitä ajattelit keksiä perjantaiksi? Meneekö vatta kuralle?
Kuulemma ohjeena on antaa aina eka kaksi päivää ja sit lisää jos tarttee. Ajattelin perjantaina mennä töihin jos oon terve, kiitos vaan kysymästä.
 
[QUOTE="sairas";30239125]Kuulemma ohjeena on antaa aina eka kaksi päivää ja sit lisää jos tarttee. Ajattelin perjantaina mennä töihin jos oon terve, kiitos vaan kysymästä.[/QUOTE]

Joo mä en noista lusmujen ohjeista tiedä, kun itse olen mennyt lääkäriin vain oikeassa hädässä, ja silloin ei ole sairaslomapäivissäkään kitsasteltu.
 
Huutelen puskista
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30239116:
Ilmeisesti et hoitajankaan mielestä ollut kovin sairas, jos keskiviikkopäivänä saat vain kaksi päivää, siis tämä ja huominen. Mitä ajattelit keksiä perjantaiksi? Meneekö vatta kuralle?
Voi Björn, ei saisi nauraa vakavalle asialle, mutta kirjoitettuna sanamuoto "VATTA" aiheutti ihan valtavan naurukohtauksen. Vatta kuralle :). Mistäpäin olet kotoisin?
 
Huutelen puskista
[QUOTE="sipsi";30239149]Minun ukkelin kotopuolessa sanotaan vastaavassa tilanteessa "pakki sekasin" :)

Joo tosiaan huikea sana tuo VATTA :) Nyt minuakin naurattaa :LOL: Olisi varmaan jo uniaika :/[/QUOTE]

Minun pitäisi jo nukkua, mutta ihmettelen ja nauran tässä vieläkin VATTA-sanaa. Kyllä täällä meidänkin suunnilla pohjoisessa sanotaan vatta, mutta kun sen näkee kirjoitettuna murremuodossa, alkaa naurattaa. Vatta. Voi elämä. Nyt oikeasti, hyvää yötä!

Pitääkin muuten toivoa, ettei oma vatta mene kuralle: työpaikalla näitä kuravattapoissaoloja on tällä viikolla ollut reippaasti.
 

Yhteistyössä