Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

köppiäinen
LeenaT Hienoa :)

Itsellä on tosi typerä olo. Kohtapuolin olen lääkärille matkaamassa, sillä kun nämä oireet (alavatsakivut, mylttäykset ja polttelu, runsahko valkovuoto) eivät nyt nähtävästi johdu raskaudesta, niin seuraava mahdollisuus on joku tulehdus. Jotenkin ihan älytöntä, että oireet, joita vielä toissapäivänä kuulostelin hymy huulilla, ovatkin nyt jotain sellaista, mitä ei toivoisi... Ja totta kai olen pelotellut itseäni lukemalla kaiken maailman kohtutulehduksista, joissa koko kohtu poistetaan tai vähintään raskautumisesta tulee mielettömän vaikeaa. No yritetään vielä pysyä positiivisessa: kuumetta ei ole, pientä lämpöä käytteli eilen... Huoh...

Että tällaista mukavaa teidän muuten niin positiiviseen aamuun!
 
Köppiäinen, myös ennen kuukautisia on noita oireita useilla naisilla luomukierrossa, ja silloin ne oikein korostuvat kun niitä raskauden toivossa vaanii. Ovulaation jälkeen keltarauhashormoni ja paksuuntuva limakalvo aiheuttavat vaikka mitä nipsuja ja valumisia siellä sun täällä. Ja jos sulla oli ovulaatio kaksi viikkoa sitten, kuten arvelit, niin ei välttämättä vielä plussa näy, saati tätikään tule ennen kuin tänään tai ehkä vasta sunnuntaina. Älä siis suotta vielä pelkää ja huolehdi.

Endometrioosi aiheuttaa sitten myös kaikkea jännää jo reilun viikon ennen kuukautisia. On kuulemma viime vuosikymmeninä lisääntynyt räjähdysmäisesti tampoonin käytön yleistyttyä, väitti joku tohtuuri. Tai sitten sen diagnosointi ja internetistä löytyvä tieto vaan on helpottunut. Niin tai näin, mä en enää tampaxeihin koske.

Varmasti olet siis ihan kunnossa, mutta aina on hyvä tutkia :)

Lohdutukseksi voin kertoa, että mulla itselläni on ihan jokaikisessä luomukierrossa enemmän raskausoireita, kuin kellään oikeasti raskaana olevalla. Menkkakivut alkavat viikko oviksen jälkeen, milloin repii munasarjoja, milloin jomottaa kohtu, välillä kramppaa niin että vetää ihan kaksinkerroin. 3-4pv ennen menkkoja alkaa valkovuoto lisääntyä, niin että parina vikana päivänä sitä tulee jo häiritsevän paljon. Lämpöäkin on 37-37,6c, sekä nuhaa, väsymystä ja moodswingejä. Pidin noista joskus oikein kirjaa, niin oli helppo luntata aina edellisen kierron oireet. Toistaiseks viimeisen kolmen vuoden aikana ne ei ole olleet muuta kuin ilmoitus alkavista menkoista, ja kuulemma täysin normaalia. No ainakin niitä kaksinkerroin vetäviä kipuja lukuunottamatta, ne taas johtuu mulla juurikin endosta.
 
Viimeksi muokattu:
sindi^^: Joo eipä näistä asioista oikein voi kellekkään puhua. Meidän seudulla kaverit / sukulaiset on sitä mieltä, että koulut sun muut pitää käyä ennen mitään lapsien hankkimista.. Miehelläni on työ ja itsekkin teen töitä jonkun verran, joten tulemme toimeen ihan hyvin. Hiiteen vaan muiden mielipiteet!! :D

LeenaT: Peukkuja sulle. Toivottavasti haamuilee lisää huomenissa!
 
Täällä kp 31, nega testattu äskön tai siks mä sen ainakin tulkitsen.. jos oikeen käyttää mielikuvitusta niin joku voi siitä kehitellä haamujen kuninkaan :) mut mä en.. :) mahtaakohan se täti sitte kurvata pian paikalle vai vieläkö ois mahkuja?? kierrot pillereiden/renkaan kanssa oli aina sen jämpti 28, mut ilman pillereitä joskus 9v. sitten muistaakseni 33 paikkeilla.. Äskön ei pissa rakossa ollu ollut kun n. 1,5 tuntia...
 
Minut voisi lisätä yrityksen myöhemmin aloittaviin, ikää on 28 vuotta. Nyt mennään sillä, että tulee jos on tullakseen. Kunnon yritykset aloitetaan sitten varmaan maalis-huhtikuussa.
Onko kukaan täällä käynyt lääkärissä ennen yrityksen aloittamista? Ihan vaan tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa? Entä oletteko alkaneet käyttää mitään lisävitamiineja? Mitäs tässä pitäisi miettiä/tehdä ennen yrityksiä?

Mesikämmen: Ei tosiaan muiden mielipiteistä kannata välittää. Itse teen freelancer-hommia ja aina ei tulot ole niin selviä ja varmoja, mutta luotan siihen, että täällä pärjätään!
 
Pitkästä aikaa tulin tänne kurkisteleen!

Hirveä vauvakuume vaivaa edelleen, mies ei ole yhtään sen enempää innoissaan asiasta kuin ennenkään, ehkäisy on lipsunut keskeytettyyn, joka kyllä tuntuu valitettavan varmalta :ashamed:

Ihania uutisia täältä saa lukea, kovasti onnea te plussan saaneet, ja muillekkin yrittäjille onnea matkaan!
 
köppiäinen
Kp 1, yk 2 :)

Lunea Joo ei mulla mitään ihmeellistä sitten löytynyt, pH-tasapaino oli ehkä hieman vinksallaan, ja ihan normaalia gynetarkistusta suosittivat! Onneksi kaikki oli ainakin pikatsekkauksella ok, kivi putosi sydämeltä. Jospa tässä kierrossa ei tulisi niin hötkyiltyä, vaikkakin edelleen olen sitä mieltä, ettei oireet olleet minulle tavallisia. Kuitenkin 2 vuotta olen jo ollut ilman pillereitä, joiden aikana osittain "ehkäistiin" keskeytetyllä ( Susimielelle terkut, meilläkin se toimi ehkäisynä), ja vaikka kuinka itseä on tarkkaillut, ei IKINÄ ole ollut mitään tämän kaltaista. Mutta voihan se olla se mielikin :D Mutta mikä tässä kaikessa oli parasta: tänään kp 1, illalla alkoi tuhru, joten omat ovistuntemukset olivat nähätävästi ihan oikeassa: odottelin menkkoja to-pe. Jee, mää tunnen minut! :D (kukaan ei sitten kiinnitä mitään huomiota tuohon viestin alkupään ihmettelyyn ;) )

Sonic mää kyselin joskus jossain toisessa ketjussa tarkastuksesta siinä vaiheessa, kun meilläkin alustava päätös oli yrityksen aloittamisesta, eikä silloin kukaan ainakaan sanonut missään käyneensä. Voithan käydä ihan vaan normaalisti gynellä, se minunkin olisi kannattanut tehdä ehkä jo nyt aiemmin, nyt sitten olen pian menossa. Vitamiineja taitaa moni yrittäjä popsia, ainakin foolihappoa.
 
Sunnuntai 19.12.

Yrityksen aloittaneet
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäi vä


Epa_88........22................3....... ...... ....3/30.....................?
AnniMu........20................2....... ...... ...40/32.....................11.12
Avocado......28................3........ ....... ..4/27-33..................?
köppiäinen...24................2...... ...........2/27-34......................?
Line.............29................2.... .... .........30/28....................17.12
Liina87........23.................8..... ....... ....2/29.........................?
Syksy2010...29................4......... ........2/33-34........................?
Renesmee....29...............1.......... .......34/35...................20.12
millimolli......25................4..... .......... .24/27-30.............22-25.12
Lunea............................tjot... ..... .......22/25-32............24.-31.12
sindi^^........25...............5....... ...... ...23/28-32.............24.-28.12
eltsu81.........29............ ..1..................22/?...................25.12>
kais-a..........22................3.......... . .....26/34..................27.12
Tine............25................2..... .... ........17/28-38..............30.-8.1
pikkumy.......25................3....... ....... ..17/27-28..............29-30.12
sakara.........33................1...... ...... ...56/32-36.............?
Ambrosia85..25...............2.......... ........8/?-32.........................?
Karoliina-87..23...............1.................. .? .........................?
Juliane.........24................1..... ....... .....32/?........................?
LeenaT........25................1....... ...... .....27/?.........................?
rallinelli........22................1... .......... .....tjot
Halin............20.................2... ..... . ........12/30......................?
Plumps!........24................2...... ....... ......5/?....................?
Mesikämmen..20................1....................21/35...................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Hennu86.................24.............. ....... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ..................alkuvuodesta 2011
sonic......................28.................................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ..............huhtikuu 2011
Susimieli.................21............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
hapisikatakamura......29................ ..............kesä 2011

Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.. ...16.5.2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .18.7.2011 ...........yk1
white gold.....24.........27.11.2010....31.7.2 011...kesk.yhd.
popsis..........28............6.12.2010. ...... .....................yk1
ulleli83.........27............7.12.2010 ........ ....................yk3
Sassy...........22............9.12.2010. ....17.8.2011.........yk2
???Nannie......20...................?...............?................yk3???

--------------------------------------------------------------------
Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Epa_88 Onnittelut!! Luin toisesta pinosta, että sinua on kosittu. Ihanaa! :flower:

Tänään testattu apteekin testillä haamu. Eli vieläkään ei mitään varmaa tiedossa. Odottelu jatkuu.

Sonic Minä en ole mitään erityistä miettinyt/tehnyt ennen yrityksen aloittamista. Olen syönyt ja juonut kuin ennenkin. Ja tupakkaakin vielä poltan :ashamed: Mutta se loppuu kyllä heti jos tästä kierrosta testissä plussa näkyy. Olen siis joka tapauksessa aikeissa lopettaa tupakoinnin vuodenvaihteessa, olen sitten raskaana tai en. Eilen oli pakko kertoa parhaalle työkaverille lapsitouhuista, kun rupes ihmettelemään että miksi sen tupakoinnin lopetan. Ja melkein se oli sen syyn arvannutkin, kun muutenkin jutellaan tosi paljon kaikista asioista. Onpahan sitten joku, joka tukee mua siellä lopettamisessa.
Lääkärissä on kaikki ollut aina ok, joten ei tullut mieleenkään mennä tarkastukseen. Tilanteita ja mielipiteitä on kuitenkin yhtä monta kuin ihmisiäkin, joten kukin tehköön niin kuin parhaakseen näkee.
 
Heippa taas tytöt, ja onnea onnekkaille. Niille, joilla menkat, ajatelkaa, uusi kierros ja uudet munasolut alkavat taas kasvaa. Sonic kyseli lääkärikäynneistä. Minä kävin aika alkukierrosta gynellä tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa. Kyllä se tuntui kivalta kun sieltä löytyi, mitä pitikin. Foolihappoa olen syönyt päivittäin jo muutaman viikon.

Seuraa monologi: En ole vähään aikaa jaksanut kirjoittaa, kun on testipäivä lähestynyt. On ollut niiiin kamala stressi siitä. Joku kirjoittikin tuolla ClearBluen vääristä haamuista. Eli, perjantaina testasin CB:lla, ja näin ihan selvästi tosi kapean ja haalean viivan. Oli niin haamu haamu, etten kertonut miehelle. Pieniä tuntemuksiakin oli ollut. No, la sitä viivaa ei sitten enää ollutkaan, ja menin ihan tolaltani. No nyt on su, eikä edelleenkään mitään näy. Huomenna ma pitäis alkaa menkat. Epäilen vaan, tuleeko niitäkään, kun olen niin stressaantunut. Pelkään oikeasti tulevani hulluksi tämän yrittämisen kanssa. Mutta mikään ei ole pahempaa kuin luulla olevansa raskaana, ja sitten saada tietää kuvitelleensa. Pelkään kamalasti, miten tässä käy, kun hermot ei kestä. Tulis nyt edes ne menkat, niin pääsis alottamaan puhtaalta pöydältä.

Miten te kestätte?
 
Epa_88 onnittelut kosinnasta! Ihanaa. :flower:

Mulle voi seuraavassa päivityksessä laittaa kp 2/35 ja yk 2. En ymmärrä miten voi alkaa kesken kierron menkat. Ottaa päähän, koska luulin parhaiden päivien olevan nyt viikonloppuna ja sitten alkaakin menkat! :/ Ilmeisesti kaikki ei vielä ole ok.. Minulla oli siis käytössäni ehkäisyrengas ja lopetin käytön elokuussa muista syistä kuin raskauden toivossa. Ei kai se auta kuin jatkaa yrittämistä. Pidetään nyt kuitenkin toi 35, vaikkei varmaa tietoa olekkaan kierrosta sittenkään. :(

Pahoittelut muillekkin tädin tulosta. Tää on tätä. :(
 
Renesmee kyllä mulla ainaki viime kierrossa vitutti (sori vaan Lunea :) ) ja rankasti, se et näytti plussaa ja sitte ei ollukaan. Huusin, itkin ja möykkäsin monta päivää. Ukko oli vielä niin idiootti ettei ees tajunnu et miks. Meä häätyy ny vaa toivoa, että se plussa sieltä pysyvästi ja oikeasti joku kaunis päivä tulee :)
 
Mä kanssa onnistuin suututtamaan miehen kiukuttelullani, joka johtui negasta. Eilen aamulla tuli ekasta testistä haamu mut digi näytti negaa. En oo miehelle puhunut testailuistani ja siinä olikin sillä ihmettelemistä kun mun fiilikset aamulla heitteli laidasta toiseen. :LOL: Tänään on testit taas näyttänyt haamua ja jännittää ihan hirveesti muuttuuko se siitä ikinä plussaksi, ja jos muuttuu, niin pysyykö pikkuinen matkassa. En viitsi huomenna vielä toista digiä tehdä, kun sit saan taas itkeä silmät päästäni. Mutta apteekin testi on kaapissa aamua varten. Toki toivon, että jos testit näyttääkin negaa, niin menkat alkais nopeesti, jotta pääsee taas yrittämään uudestaan. Mutta ainahan se nega pistää silti pinnan kireelle.
 
Maanantai 20.12.

Yrityksen aloittaneet
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäi vä


Epa_88........22................3....... ...... ....4/30.....................?
AnniMu........20................2....... ...... ...41/32.....................11.12
Avocado......28................3........ ....... ..5/27-33..................?
köppiäinen...24................2...... ...........3/27-34......................?
Line.............29................2.... .... .........31/28...................17.12
Liina87........23.................8..... ....... ....3/29.........................?
Syksy2010...29................4......... ........3/33-34........................?
Renesmee....29...............1.......... .......35/35...................20.12
millimolli......25................4..... .......... .25/27-30.............22-25.12
Lunea............................tjot... ..... .......23/25-32............24.-31.12
sindi^^........25...............5....... ...... ...24/28-32.............24.-28.12
eltsu81.........29............ ..1..................23/?...................25.12>
kais-a..........22................3.......... . .....27/34..................27.12
Tine............25................2..... .... ........18/28-38.............30.-8.1
pikkumy.......25................3....... ....... ..18/27-28....... ...29-30.12
sakara.........33................1...... ...... ...57/32-36.............?
Ambrosia85..25...............2.......... ........9/?-32.........................?
Karoliina-87..23...............1.................. .? .........................?
Juliane.........24................2..... ....... .....3/~31..................~17.1
LeenaT........25................1....... ...... .....28/?.........................?
rallinelli........22................1... .......... .....tjot
Halin............20.................2... ..... . ........13/30......................?
Plumps!........24................2...... ....... ......6/?....................?
Mesikämmen..20................2....................2/35...................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Hennu86.................24.............. ....... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ..................alkuvuodesta 2011
sonic......................28.................................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ..............huhtikuu 2011
Susimieli.................21............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
hapisikatakamura......29................ ..............kesä 2011

Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.. ...16.5.2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .18.7.2011 ...........yk1
white gold.....24.........27.11.2010....31.7.2 011...kesk.yhd.
popsis..........28............6.12.2010. ...... .....................yk1
ulleli83.........27............7.12.2010 ........ ....................yk3
Sassy...........22............9.12.2010. ....17.8.2011.........yk2
???Nannie......20...................?...............?................yk3???

--------------------------------------------------------------------
Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Eli niinkun listasta näkyy täällä kp 3 :) ja toinen yk alkanut tai eka, miten sen nyt haluu laskee...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oudot vatsaoireet saavat mielikuvituksen liikkeelle, vatsassa juilii oudosti, ei suoranaisia menkkakipuja mutta sinne päin ja menkat pitäisi alkaa vasta ens sunnuntaina, ja kierto on aika päivän tarkkaa ollut. Mitä lie juilii.

Mie niin kovasti toivoisin että olisi joku ylläri käynyt. Sunnuntain saattaa päästä pari harmin kyyneltä kun mielikuvitus tekee tepposiaan. :stick:
 
Aamulla apteekin testi taas haamuili, enkä sit malttanutkaan odottaa huomiseen asti digitestin tekemistä. Tein testin äsken päiväunien ja neljän tunnin pidättelyn jälkeen ja siinä lukee maailman kaunein sana tällä hetkellä: Raskaana :heart: Mun vatsavihlaisut ja kuvotus olikin totisinta totta. =)
Miehelle soitin heti että milloin pääsee töistä. En halunnut puhelimessa tuollaista asiaa kertoa. Kolmen tunnin päästä kuulee hänkin uutisen.
Vielä kun keksis, mitä sanoo töissä huomenna selitykseksi kun ei yhtäkkiä tupakoikaan. Ideoita?

Toivottavasti plussatuuli puhaltaa myös teille! :heart:
 
Ihanaa LeenaT! Onnea tuhannesti! Nyt vain meidän pinoon tuonne odotuspuolelle:)

Hmm... Sano töissä, että olit ajatellut uutenavuotena lopettaa, mutta päätitkin, että on kivempi, että pahimmat vieroitusoireet ovat jo silloin ohi. Ja askikin sattui loppumaan sopivasti. Tai että flunssaa pukkaa eikä tupakkakaan maistu, kun on kurkku kipeä. Tai jotain:)
 
Mä tänään vetosin siihen (kun epäilin raskautta), että koitan jo pikkusen vähentää, ettei lopettaminen vuodenvaihteessa tunnu niin kamalalta ja kun ei joulunakaan voi polttaa, kun on sukuloimassa. Saas nähdä miten uskovat, kun tänään kuitenkin kävin muiden mukana silti tupakilla. Ehkä mä meen huomenna vain seuraksi mukaan, mutta en polta. Voi mitä huijaamista. :LOL:
 
Maanantai 20.12.

Yrityksen aloittaneet
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäi vä


Epa_88........22................3....... ...... ....4/30.....................?
AnniMu........20................2....... ...... ...41/32.....................11.12
Avocado......28................3........ ....... ..5/27-33..................?
köppiäinen...24................2...... ...........3/27-34......................?
Line.............29................2.... .... .........31/28...................17.12
Liina87........23.................8..... ....... ....3/29.........................?
Syksy2010...29................4......... ........3/33-34........................?
Renesmee....29...............1.......... .......35/35...................20.12
millimolli......25................4..... .......... .25/27-30.............22-25.12
Lunea............................tjot... ..... .......23/25-32............24.-31.12
sindi^^........25...............5....... ...... ...24/28-32.............24.-28.12
eltsu81.........29............ ..1..................23/?...................25.12>
kais-a..........22................3.......... . .....27/34..................27.12
Tine............25................2..... .... ........18/28-38.............30.-8.1
pikkumy.......25................3....... ....... ..18/27-28....... ...29-30.12
sakara.........33................1...... ...... ...57/32-36.............?
Ambrosia85..25...............2.......... ........9/?-32.........................?
Karoliina-87..23...............1.................. .? .........................?
Juliane.........24................2..... ....... .....3/~31..................~17.1
LeenaT........25................1....... ...... .....28/?.........................?
rallinelli........22................1... .......... .....tjot
Halin............20.................2... ..... . ........13/30......................?
Plumps!........24................2...... ....... ......6/?....................?
Mesikämmen..20................2....................2/35...................?
Piilopirtti........23................1.....................?........................22.-28.12.

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

Hennu86.................24.............. ....... ..........joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Tindetar..................22............ ........ ............tammikuu 2011
Tupu_.....................25............ ..... ..............helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25......... .... ..................alkuvuodesta 2011
sonic......................28.................................maalis-huhtikuu 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24............. ....... ............huhtikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...... ..............huhtikuu 2011
Susimieli.................21............ ......... ..........huhti-toukokuu 2011?
Peepe.....................25............ ..... ...............kesä 2011
tryffeli89.................21........... .......... ............2011
hapisikatakamura......29................ ..............kesä 2011

Plussanneet:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.. ...16.5.2011..........yk2
lumityttö78....31.........18.10.2010... .24.6.2011.. ........yk1
Liisakaisa......27.........7.11.2010.... .18.7.2011 ...........yk1
white gold.....24.........27.11.2010....31.7.2 011...kesk.yhd.
popsis..........28............6.12.2010. ...... .....................yk1
ulleli83.........27............7.12.2010 ........ ....................yk3
Sassy...........22............9.12.2010. ....17.8.2011.........yk2
???Nannie......20...................?...............?................yk3???

--------------------------------------------------------------------
Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Ihanaa onnea LeenaT! Ainahan sitä jonkin hyvän tekosyyn keksii, miksei tupakka enää "maistu". En tiedä mitä teet työksesi, mutta voithan vedota siihen, että et halua keskeyttää tekemääsi hommaa juuri silloin kun muut ovat menossa pihalle.

Tervetuloa mukaan Piilopirtti.
 

Yhteistyössä