Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

TUPU: Tervetuloa mukaan. Miullakin nyt sit täti tuli vieraisille 2.5kk jälkeen. tosin eräs veikkas et mul oli silloin heinäkuus todella varhainen keskenmeno kun positiivisen jälkeen tuli vuoto ja sit meni sekaisin kierto. kävin perjantaina viel terveyskeskukses et olisin ehkäisy repestin saanut niin ei onnannut. sain viikon päähän soitto ajan myöhäistä se sit on kun täti tuli ja meni jo.. ärrrr..
 
Uusi keskustelija ilmoittautuu!

Hei!

Olen aina silloin tällöin käynyt täällä lukemassa kaiken maailman viestiketjuja ja ajattelin nyt itsekin rekisteröityä keskustelijaksi. Varsinkin tämä ketju sopii tämän hetkiseen elämääni parhaiten.

Olen 24-vuotias ja avomieheni on saman ikäinen. Molemmilla on koulut käyty ja tällä hetkellä vakituiset työpaikat. Omakotitalo hommattiin viime vuonna ja nyt on kaiken maailman remontteja kotona tehty. Meillä siis on asiat oikein hyvällä mallilla...

Varmaan vuoden tai ylikin ollaan leikitelty ajatuksella, että jättäisin pillerit pois, mutta jotenkin sitä on aina "pelännyt", mitä tulevaisuus tuo tullessaan, jos pillerit jättäisi pois. Nyt kuitenkin teimme päätöksen noin kuukausi sitten ja näillä laskelmilla syön viimeisen pillerin 22.12.10. Tietysti toivon, että elimistö palaisi suht pian normaaliksi 10 vuoden pilleriajan jälkeen ja toivon myös, että elämänlaatu paranisi muutenkin. Tietysti sitä plussaamista odotellaan sitten myös =)

En koe tällä hetkellä olevani mitenkään "kiihkeän kuumeileva" esikoisen suhteen. En ole hirveästi ollut pienten lasten kanssa tekemisissä viime vuosina ja kuten täällä joku mainitsi aikaisemmin, niin varsinkin taaperoiästä ylös päin en ole osannut lasten kanssa oikein toimia. Haluan kuitenkin oman perheen ja olen sitä mieltä, että äidiksi ja vanhemmaksi kasvetaan ajan myötä. Ei sitä automaattisesti osaa toimia joka asiassa oikein ja on myös sallittua, ettei aina oikein tiedä miten pitäisi toimia. Ja se rakkaus omaan lapseen tulee olemaan jotain ainutlaatuista. (näen jo itseni itkemässä synnytyssalissa sylissäni hetki sitten syntynyt oma lapseni)

Minulta on monesti kysytty, miksei minulla vielä ole lapsia. Olen kuulemma niin äitityyppiä, koska huolehdin muista ihmisistä. Olisin kuulemma hyvä äiti? Itse ainakin pelkään niin pirusti, vaikkei plussastakaan ole mitään tietoa vielä. Olen luonteeltani myös ikuinen asioista huolehtija. Mietin asioita ihan liikaakin eri näkökulmista.

Isälleni tuleva lapsenlapsi olisi ensimmäinen, äidilleni jo neljäs. Avomieheni vanhemmille lapsenlapsi olisi ensimmäinen ja hartaasti odotettu.

Tiipulalle isot onnittelut plussauksen johdosta!! =)

Tässä "lyhyesti" minun taustoistani.
 
Uusille tervetuloa mukaan!! :)

Meillä vauva ei olisi ensimmäinen lapsenlapsi kummankaan vanhemmille. Siskollani on 2 lasta (3- ja 8-vuotiaat). Miehelläni on 3 siskoa, joista kahdella lapsia, mutta niistäkin nuorin jo päässyt ripiltä, joten ihan hetkeen ei siellä suvussa ole pieniä lapsia ollut ja kovasti siellä suunnalla niin mieheni äiti kuin siskot jo odottavatkin uutisia..:)
 
maanantaita kaikille ja teretulemast uusille!

No nii huomenna minun laskelmien mukaan pitis tätin tulla, kuka haluaa pitkävetoa alkaa mun kanssa tuleeko oikeasti ? :D A=tulee B=ei tule, koska kierto o sekaisin ku vasta 28.8 lopetin pillerit C= Ei tule koska olen paksuna (itte veikkaan A tai B, koska hyvin hätäisenä ihmisenä olen tehnyt jo en yhtä, en kahta vaan peräti kolme kappaletta testejä, tosin kaikkihan o tehty liian aikaisin :) )

Nyt sitte tähän pieni tunnustus, elämäntapa remppaan liittyy mulla myös tupakan lopettaminen. Jotta mikäli muilla o sen kanssa samoja angsteja, vaikka maailman paras motivaatio syy onki. Nii perustetaan supportgrouppi ja tuskaillaan yhessä. Tunnustukseen liittyen, olen aikaisemmi ollu 10 kk polttamatta, mutta repes pälli työn takia. ( työnteko on vaarallista :) ) Aikaisemmin poltellu sen n. 8 vuotta ja nyt taas vuoden. Eikä ole mistää pienistä määristä kyse, ko vähintää yks aski per päivä, joskus jopa kaks tai kolme..

Sitte pillereistä, mie söin Yasminia sen 10 vuotta melkee ( talvella söin puol vuotta Qlaira, joka oli joku uus luonnonmukainen, joka aiheutti sen että ollu menkkoja ollenkaan). Mut näkikö kukaan sitä 45 minuuttia missä oli just Yasmineista, ku ne o aiheuttanu iha älyttömiä terveyshaittoja. Se tyttö siinä ei voi koskaa tehdä omia lapsia, kun sai veritulpan ja joutuu syömää verenohennuslääkkeitä.. Aika karua.

Mutta hauskaa maanantaita kaikille, vaikka oma meniki penkin alle totaalisesti :D
 
täällä kans yks n.8 vuotta pillereitä syönyt (Harmonet ja Meliane) ja nyt vielä rengas käytössä hetken aikaa, kunnes... :whistle: Raskauden jälkeistä ehkäisyä en oo ees miettinyt, kun nyt eka edes raskautuis.. :) ehkäpä se vois olla sitte kierukka tai miksei rengaskin... :)
 
Maanantai 27.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Lunea............................. 1 ...............12/28...............?
Liina87........23.................4...............30/30...............?
millimolli......25................0..................?...................28.9


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31.............................syksy 2010
kais-a.....................22..............................lokakuu 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Päivitin vain nopeasti listan, kun oon ollut töissä koko päivän ja muutenki hirvee työviikko, melkein 70h töitä tällä viikolla :O No sitte on taas vapaatakin 5 päivää ja keskiviikkona mennään kattomaan uudelleen paria lupaavaa rivaria ja pankkiin lainaneuvotteluihin :)

Eli tervetuloa uusille :) Mun sekä miehen vanhemmille olisi eka lapsenlapsi. Mulle oli myös uusi tieto, että verenohennuslääkkeet estää lapsitoiveet, kun katsoin 45 min-ohjelmaa. Ja oikeastaan melkein kaikkiin lapsi-mietteisiin, mitä tässäkin ketjussa on ollu, niin voin samaistua eli veikkaan, että aika tavanomaisia asioita pohditaan esikoisen ja raskautumisen suhteen :)
 
Hyvää huomenta kaikille!

Täällä käy keskustelu vilkkaana, mikä on kyllä ymmärrettävää, koska ensimmäisen lapsen saamiseen liittyy niin paljon ajatuksia ja kysymyksiä. =) Hyvä, että on tällainen tukiverkosto.

Pakko kompata millimollia tuon tupakoinnin suhteen. Itse olen polttanut kohta 11 vuotta eli todella nuorena aloittanut. Aikaisemmin meni ainakin aski ellei enemmän päivän aikana, mutta kesäkuun 2009 alussa lopetin polttamisen töissä. Tämän ansiosta poltan normaaliarkena noin 8 tupakkaa päivässä? Työpaikallani ei monikaan polta ja minulta usein kysytäänkin, että koska oikein aion lopettaa. Vastaan, että raskaus tulee olemaan se paras motivaattori aikanaan. Oman terveyden kannalta olisi hyvä lopettaa muutenkin, mutta mutta... Tupakoitsijat on hölmöjä, siitä ei pääse yli eikä ympäri :)

Itse aloitin e-pillerit 14-vuotiaana eli todella nuorena nekin. Olen perinyt sukuni naisten kirouksen menkkojen suhteen: todella kivuliaat ja todella runsaat. Minun kierto meni niin, että vuotoa oli se 3 viikkoa ja sitten oli viikko taukoa. Parhaimmillaan menkat kesti 9 viikkoa. Loppujen lopuksi terkkari ehdotti, että jos juttelisin äitini kanssa ja hommattaisiin mulle pillerit. Marraskuusta 2001 olen Meliane-pillereitä syönyt. Sen takia vähän pelottaakin, millaiseksi mun kroppa muuttuu luomuna. Tuleeko ne työkyvyn vievät menkat takaisin vai alkaisiko kierto pyörimään suht normaalina? Ja kuinka kauan se tulee viemään aikaa?

Kaiken lisäksi mulla on papassa todettu lieviä solumuutoksia kesästä 2008 asti. Ens helmikuussa olisi taas kontrolli ja tietysti pienessä päässä ajattelee, että lähteekö ne muutokset kasvamaan vai pysyvätkö lievinä vai olisivatko hävinneet kokonaan... Eniten pelkään, etten pysty saamaan lapsia ollenkaan. Pakko kuitenkin yrittää pysyä positiivisena. Muuten hajoaa pää.

Joitain gallupkysymyksiä bongasin, joihin voisin lyhyesti vastata =)

Paras vuodenaika lapsen syntymälle olisi tietysti alkuvuosi tai kevät, mutta pääasia on, että lapsi on terve. Tuli koska tahansa :)

Meidän vauvahaaveista tietää muutamat ihmiset. Äidille tietysti olen kertonut ja parille hyvälle ystävälleni. Pari ystävistäni on itse vielä lapsettomia ja molemmilla on tällä hetkellä vähän sellainen fiilis, että aikovatko koskaan hankkiakaan lasta. Heille ei siis hirveästi viitsi näitä juttuja puhua. Onneksi eräs ystäväni on itse vasta saanut lapsen, joten hänellä on tuoreessa muistissa kaikki :)

Sen verran aiomme muuttaa elämäntapoja, että tietenkin tupakointi jää pois ja juominen vähentyy myös. Multa tietysti aikanaan loppuu kokonaan. Olen yrittänyt jaksaa taas laittaa kotona ihan kotiruokaa ja tuon sitä myös töihin evääksi enkä syö juurikaan lounaspaikan tarjoamia rasvaisia ruokia. Lenkillä pitäisi jaksaa käydä, mutta motivaatio on taas hetkeksi hävinnyt. Painoa pitäisi saada vähän pudotettua ennen mahdollista raskautta.

Ai niin. Avomieheni kanssa olemme olleet yhdessä reilu 6 vuotta, joista 5,5 vuotta kihloissa. Naimisiinmenosta on puhuttu vähäsen jotain, mutta häiden suhteen on aika erilaiset halut...

Oikein mukavaa tiistain jatkoa kaikille! :)
 
Huomenta! =)

Vauva olisi minun vanhemmilleni ensimmäinen lapsenlapsi mutta miehen vanhemmille toinen.

Suuresti tsemppiä kaikille tupakasta eroon yrittäville! Toivottavasti pystytte lopettamaan lopullisesti. Mitä olen tehnyt yhdennaisentutkimusta niin lähes kaikkien polttavien tuttujeni vanhemmat ovat polttaneet ja puolestaan ei-polttavien tuttujeni vanhemmat eivät. Tapa on siis helposti lapseen tarttuva ja siinä luulisi olevan motiivia lopettamiselle ;)

Tupu_ kun minä lopetin pillerit niin ensimmäiset menkat sen jälkeen tulivat pillerien aikaisen kierron mukaisesti, mutta sen jälkeen oli kai parhaillaan 3 kk tauko menkoissa ja muutenkin heitteli kauheasti. Nyt 1,5 vuoden jälkeen kierto on jo sinne päin, eli n. 1 kk välein voi odotella menkkoja. Muita oireita on ollut finnit :kieh: joita on enemmän kuin koskaan sekä rintojen ja varsinkin nännien kosketusarkuus.. Mitään mielialaongelmia ei ole ollut. Kuulemma siinä kestää 1 vuosi että hormoni häviävät elimistöstä mutta eihän sitä pillereiden syöntiä kielletty ole juuri ennen raskauden yrittämistä. En osaa sanoa että onko niistä vaaraa mutta me nyt pelattiin varman päälle kun mahdollisuus oli. Minä en varmaan raskauden jälkeen enää syö pillereitä sen ohjelman nähtyäni :O

Sarayi kun lainaat tekstin niin ota ne lainausmerkit pois tai kirjoita lainauksen perään jotain. Pelkkää lainausta ei pysty laittamaan viestinä :)

Minun pitää varmaan pysytellä kotona se 3 kk positiivisen testin jälkeen koska meillä on tuttuja jotka kyselevät joka kerta että joko on vauva tulossa ja minä en osaa valehdella!! Välillä on käynyt niinkin että joku salaisuuteni on paljastunut vaikken ole puhunut mitään kun en vain osaa pitää naamaa peruslukemilla :ashamed:

Meillä meni viimeinen kumi juuri ja koska lokakuuhun on enää 3 päivää ei viitsitä enää ostaa uutta pakettia. Niin eli nyt on siis virallisesti päätetty että aletaan yrittää vauvaa!!:heart:
 
Tervetuloa Tupu_ ja Hennu86!

Pillereitten lopettamisesta: Itse söin pillereitä n. 7 vuotta ja vaihdoin sitten ehkäisyrenkaaseen kolmisen vuotta sitten. Kun viimeksi kävin uusimassa rengasreseptiä, sanoin gynelle, että tämä on toivottavasti viimeinen resepti vähään aikaan. Kysyin samalla siitä, onko väliä, aloittaako yrittämisen heti viimeisen renkaan poistamisen jälkeen vai pitääkö odottaa ne ekat luomumenkat, ja gyne sanoi, että saman tien voi aloittaa. Toisenlaisiakin mielipiteitä olen kuullut, mutta näin siis sanoi minun gyneni. Mutta meillä siis mennään nyt kortsun kanssa kuitenkin vähän aikaa.

Mulla tuli ainakin ekat normaalit menkat ihan ajallaan, eli toiveissa on, että kroppani osaa pyörittää omaa hormonitoimintaansa :) Menkat olivat silloin aikanaan teininä ennen hormonaalista ehkäisyä hyvin kivuliaat, mutta nämä ekat luomumenkat eivät kyllä eronneet renkaan/pillerien aikaisesta tyhjennysvuodosta oikeastaan mitenkään: eka päivänä alavatsakipuja ja that's it. Toivottavasti Hennu86 sulla ei palaa tuollaiset kaameat 3 viikkoa kestävät vuodot!

Vielä lisää omaa napaa ja ällötysvaroitus... :ashamed: Ekassa luomukierrossa olin huomaavinani oviksen selvästi limojen perusteella: oli sen verran runsasta valkovuotoa pari päivää, että ajattelin jo, onko mulla joku tulehdus, ja oli pakko käydä ostamassa pikkuhousunsuojia, joita en normaalisti tarvitse. Tässä kierrossa ei ole ollut mitään, vaikka kaiken järjen mukaan sen oviksen pitäisi olla viimeistään nyt (on jo kp 15). Tarkoittaakohan tämä, etten ole nyt ovuloinut, vai eivätköhän ne "limat" vain aina ole samanlaiset? Joo, enpä olisi uskonut, että jaksan tällaisia miettiä, vaikka yritys ei ole edes vielä alkanut... Sitä vain haluaisi tuntea oman kroppansa, niin on sitten varmempi olo, kun asia on varsinaisesti ajankohtainen.

EDIT: kais-a: onnea yrityksen alkamisesta! Voi että mä odotan tuota hetkeä :)
 
Viimeksi muokattu:
kais-a Onnea yritykseen!! :)
Oon kans miettinyt et miten pitää raskautta salassa alkuun, kun mä ainaki haluaisin odotella mahdollisesti siihen vko 12 (mikä on se yks riskiraja). Voi olla silti, ettei sitä sitten malta olla kertomatta tai lähinnä veikkaan et mies ei pysty olee :) Valehtelu ei kans multa onnistu, näkee heti ilmeestä et nyt on jotain pielessä. Salassapitoa vois hankaloittaa myös se, et aina sillon tällön kun mennää kotinurkille ni saatetaan juoda lasi tai kaks viiniä ja jos mä yhtäkkiä kieltäydyn ni ainaki musta tuntuu et kaikki sen sitte arvaa, vaik en silti aina nytkään oo ottanu...
Se mikä myös on vähän hölmöä/ristiriitaista ni työni puolesta joudun raskaudesta heti kertomaan, joten tulee hölmö olo et työkaverit yms. tietää mut lähipiiri ei..: /

Sitten kysymystä pukkaa, ehkä vähän tyhmääkin (ylihuolehtivako?): mut onko ketään sattumoisin kuullut/nähnyt mitään juttua, et onko sikiölle haittaa, jos ihan heti raskauden alussa (ehkä suht pian hedelmöittymisen jälkeen) lentää? Siis voiko olla syynä jollekkin kehityshäiriölle yms, kun eiks kuitenkin alussa oo kaikki kehitys aika "kriittisessä" vaiheessa... auttakee tyhmää..=)

muoks: sitä piti vielä kommentoida, et mulle on sanottu ja oon myös lukenut et heti pillerien/renkaan lopetuksen jälkeen voi tulla jopa helpommin raskaaksi, tiedä sitte.. Mut näin on käynyt kahdelle mun kaverille, voi silti olla et muutenkin olisivat tulleet samantien raskaaksi.. :)
 
Viimeksi muokattu:
meillä lapsi olisi miehen vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. miun vanhemmille jo kolmas. sisko saanut kaksi suloista tyttöä.

Minäkin olen kuullut että raskaaksi voi tulla ehkä helpommin heti pillerien jälkeen jo. eli täysillä vaan yrittämään. ja kierto on miulla ainakin ihan sekaisin lopetettuani. tosin olin joskus lukenut tai kuullut et jos nuorena on epäsäännöllinen kierto niin pillereitten jälkeen pitäis vähän säännöllistyä. vai olenko ihan vääräs? ku neuvolan täti puhelimes sano jotenkin niin et ei ihmettele jos mun kierto on näin sekaisin.

Meillä minä en polta vaan mies. mutta hän on puhunut lopettavansa. josta syystä mä hänen tupakoitaan piilottelen. varsinkin silloin kun eräs hänen ystävä tulee käymään joka polttaa vartin välein suunnilleen.

mut onnea kais-alle yrityksen aloituksesta ja muillekkin jotka jännäilee lähipäivinä.
 
Onnea kaikille jo yrityksen aloittaneille! Ja sitkeyttä tupakoinnin lopettajille :) Kiva että tänne on tullut lisää keskustelijoita.

En ole koskaan syöny pillereitä, mutta oon myös kuullut tuon että lopettamisen jälkeen voisi tärpätä helpommin, mistä lie sitten johtuvan.

Minä en ole kertonut lapsihaaveista vielä kenellekään, joten tälläinen anonyymi paikka on ihan mahtava :) Olisihan se kiva kertoa, mutta oon kai sen verran pessimisti, että sitten jos ei kaikki menisikään suunnitelmien mukaan niin olisi varmasti kamala kuunnella kyselyjä.

Meillä on mietitty uudelleen tätä ajankohtaa. Jotenkin ajatus lapsen hankkimisesti heti valmistumisen jälkeen pelottaa, entä jos sitten ei saakaan töitä :S Olen jopa miettinyt sitä, että tekisikin lapsen ensin (tai ainakin yrittäisi) ja sitten vasta päättötyön. Se kun tällä alalla usein tehdään firmalle ja sitä kautta on helppo työllistyä. Tai jos pysyy alkuperäisessä suunnitelmassa ja alkaa yrittää vuoden alusta ja tärppääkin nopeasti niin mitäs jos on vaikka niin paljon pahoinvointia ettei sitä päättötyötä saakaan valmiiksi ennen vauvan syntymää.

Asuntoasiatkin mietityttää täällä. Me asutaan kaksiossa, josta tykätään paljon ja joka on tosi kivalla alueella. Mutta kuinka kauan lapsen kanssa voi asua kaksiossa? :S

Onkohan tää epävarmuus merkki siitä, ettei vielä ole oikea aika. Asiaa kun miettii niin joskus jopa tuntuu siltä, että jos tulisi nyt "vahingossa" raskaaksi niin se olisi helpompaa, ei tarvitsisi tehdä suurtä päätöstä kun elämä kuitenkin on periaatteessa sillä mallilla, että lapsi olisi tervetullut. Tosi vastuullista :D

Pahoittelut itsekeskeisestä valitusviestistä :)

Kivaa tiistaita!
Liiu
 
Asumme tällä hetkellä kamalassa 42 neliöisessa kaksiossa. isompi on haaveissa mutta vasta kun mieskin saa töitä. ja kun me ei autoa tarvita nyt kun isä asuu lähellä joten saamme hänen autoa käyttää.
 
jee pääsin vihdoin ja viimein koneelle. En viitti töissä kirjoitella, ettei kukaa katsele sivuja missä olen ollu :) Eli joo en ole työpaikalla ainakaa maininnut vauvantekohommista. Tosin olenki ainoa nainen töissä, että eipä niitte kanssa voi semmosista keskustella, hyvä jos auton kaasareista sun muista :)

Odottelen nyt tätiä, ei ole vielä näkyny.. Tosin voi olla että menee huomiselle se tätin vierailu. Kovasti yritän vastustaa kiusausta testailla.. saa nähä kestänkö peräti viisi minuuttia :)

Ostin kirjakaupasta kirjan, onnea vauvalle, 30 somaa käsin tehtyä lahjaa vastasyntyneelle. Ja silmät tiirailee jos innosta minun ihania retrokangas valikoimia. ( kirjassa ohjeet o lähinnä perus pastellia, mutta mie tykkään retroilla ja mitä värikkäämpää sen parempaa minusta :) )

Me asutaan omakotitalossa, tämmönen rintamamiestalo vuosimallia keppi ja kivi, joka o perusrempattu joskus boordin kultaisella vuosikymmenellä. Tilaa o kolmessa kerroksessa, mutta huoneet o pieniä ja remppaa haaveilen. Periaatteessa tilaa on, mutta aina se johonki häviää. Eli ei tunnu tilavalta, tosin minun hamstraamien roinien kanssa tarvisin iha järjettömän linnan :D

E-pillereiden jälkeen ne suosittelee oottamaan yhen kierron sen takia, että lasketun ajan selvittäminen olis helpompaa, mutta muute saa antaa palaa.

kääks. nyt taitaa kutsua se testi, onneks o vielä yks tupakka että ku tulee se nega ni voi puhallella keuhkot iloisena savua sentään :)

Iltaterveisiä Millimollilta
 
Uusi vauvakuumeilija haluaisi joukkoon mukaan!:wave:
Pidempään olen taustalla pysytellyt ja näitä ketjuja lueskellut, nyt rohkenin kanssa kirjoittamaan. Hyvä, että on paikka missä voi keskustella näistä vauvahaaveista! Vauvakuume on kova ja elämäntilanne sellainen, että vauva olisi tervetullut...Niin ja sen verran taustoja, että minä 22-v samoin avomieheni. Miehellä vakityö, minulla ollu nyt kesästä lähtien pätkätöitä ja työharjoittelua enimmäkseen.
Minulla ollut vauvakuume jo pidempään, ja nyt mieheenkin on alkanut vauvakuume tarttumaan=) meillä olisi tarkoitus aloittaa yritys ihan ensi kuussa jo, elikkä lokakuussa 2010 ! :D Vähän olen kyllä vielä hakoteillä, että milloin se ovis tapahtuu...en oikeen saa selvää enkä oo varma millon se tarkalleen on. Olen koittanut noita ovisoireita jo useampana kuukautena seurailla, mutta ei minulla ole mitään oviskipuja lainkaan...vaikealta tuntuu, kun kierron pituuskin vaihtelee 28-34 päivää...yleensä jotain 31-32.. ovistesteillä pitäis kai yrittää selvittää..pelottaa että itsessä on jotain vikaa, vaikkei olla ees vielä yritetty! Sitä se vauvakuume teettää, vauvasivuilla tulee roikuttua ihan liikaakin, pitäisi vaan osata olla stressaamatta etukäteen :confused: mutta se on hankalaa kun vauvat tunkee jo uniinkin! miten sitä sais ajatukset välillä muuaalle? :headwall: Mutta Mukavaa syksyä kaikille!!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 28.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

kais-a..........22................1................?......................?
Lunea............................. 1 ...............13/28...............?
Liina87........23.................4...............31?/30...............?
millimolli......25................0..................?...................28.9


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31..............................syksy 2010
Sassy.....................22...............................lokakuu 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Kun noista pillereistä tuli puhe niin tällainen tuli joskus eteen, mitä joku gynekologi oli kertonut. Tosin en tiedä, kuinka tutkittua tietoa tämäkään on..

....Gynekologi kertoi, että ensimmäinen luomukierto ennen ensimmäisiä luomu kuukautisia on naisilla hormoniehkäisyn jälkeen se kaikkein hedelmällisin ja ilman ehkäisyä voi tulla mahdollisesti helposti raskaaksi, jos muita raskautta hankaloittavia ongelmia ei naiselta löydy. Raskauden todennäköisyys vakiintuu tämän ensimmäisen kierron jälkeen normaaliin n. 20%, joka on siis lähes kaikilla tuo todennäköisyys tulla raskaaksi per yksi kuukautis kierto...tämä prosentuaalinen todennäköisyys raskaudelle kasvaa joka kierto hieman enemmän todennäköiseksi aina 1v yritys kiertoon asti, jolloin raskauden todennäköisyys on jälleen vakio...tämän vuoksi yleensä kehoitetaan ottamaan yhteyttä gynekologiin vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen, jotta saadaan selville, onko jotain vikaa...
 
Täällä olisi vielä yksi lisää mukaan. Kirjoittelen myöhemmin lisää, kohta töihin kiire. Mutta heinäkuussa lopetettu pillerit, toiset menkat tuli just, joten kolmatta yk lähdetään yrittämään. Ikää on 25 v. ja pienokainen olis kovasti tervetullut :)
 
Itse olen kanssa lukenut/kuullut, että pillereiden lopettamisen jälkeen olisi se otollisin hetki raskautua. Me otamme varmaan ihan rennosti noin alkuun. Lapsi saa alkunsa sitten, kun on sen aika. Alkoi raskaus sitten heti pillereiden lopettamisen jälkeen tai vähän myöhemmin.

Välillä tulee mieleen, että toisinaan lapsen tekemiseenkin heijastuu sama asia kuin muuhunkin yhteiskuntaan eli älytön suorittaminen. Eräskin tuttavamme on jo pienenä päättänyt, että hänellä on ensimmäinen lapsi ennen kuin täyttää 25v. No, kyseinen tuttava odottaa nyt esikoistaan, joka syntyy ennen emännän 25v.-synttäreitä. Kaikki meni siis suunnitelmien mukaan tällä kertaa, mutta kaikilla ei vain mene...
Tuntuu, että asetamme itsellemme toisinaan liikaa paineita? Vai kuvittelenko vain? Onko tämä yhteiskunta tosiaan mennyt siihen, että kaiken pitää olla kauheaa suorittamista? Tiedän, ajattelen toisinaan ihan liikaa :D

Meidän asunnosta. Ostimme viime vuonna omakotitalon vm.'70 mukavalta asuinalueelta (naapurit ovat ihan parhaita). Asuinneliöitä on 109 ja varastoineen sekä autotalleineen neliöitä on 160. Pintaremonttia ei onneksi tarvitse tehdä, mutta keittiön ja vessan uusimme viime syksynä. Olivat nimittäin ihan alkuperäistä laatua. Varaavan takan muurautimme myös ja uusimme käyttövesiputket. Terassikin on tehty. Nyt on projektin alla autokatos sekä puuliiteri/varasto. Kylppäri ja sauna pitäisi uusia talvella. Sitten alkaisi olemaan isommat remontit tehty, joten senkin puolesta vauva on ihan tervetullut :)

Mitäs, onko teillä ollut mitään puhetta, kuinka monta lasta haluaisitte? Meillä isännän haave on 3 ja minä tyytyisin näillä näkymin kahteen.
 
Keskiviikko 29.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

kais-a..........22................1.................?.......................?
Lunea............................. 1 ...............14/28...............?
Liina87........23.................4...............32?/30...............?
millimolli......25................0..................?...................28.9
sindi^^.......25.................3..................?.....................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31..............................syksy 2010
Sassy.....................22...............................lokakuu 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Meillä on myös neliöitä juuri tuo kuutisenkymmentä ja säilytysratkaisuideoita otetaan kyllä mielellään vastaan :D Omakotitalo on haaveissa “sitten joskus”.

Olen ihan samaa mieltä tästä suorittamisesta. Tiedän eräänkin pariskunnan, jolle oli kovin tärkeää että ensimmäinen lapsi on tehnyt vuonna X ja lasten ikäero saa olla enintään Y. Sitten valittelivat miten on stressiä ja rankkaa, mutta ei voi suunnitelmia muuttaa. En ymmärrä, mutta kukin tavallaan.

Miehen mielestä kaksi lasta olisi se minimi, mutta katsotaan nyt ensin se yksikin :)

Tupu_, helmi-maaliskuu on ihan kohta :)

Oletteko muuten vielä miettineet miten pitkään haluaisitte olla lapsen kanssa kotona ja miten se vaikuttaisi töiden saantiin? Varsinkin siis jos ei ole vakipaikkaa mihin palata.

Täälläkin jännätään millimollin puolesta :)
 
Kiitos Tupu_ vinkistä! =) niin, ja ehkä niitä ovistestejä ei heti kannata kokeilla, ettei tule turhaa stressiä.. kokeilee sitte myöhemmin jos ei ala tärpätä... mulla ei ole pillereitä ollut koskaan, että saa nähdä miten se sitten vaikuttaa asiaan?
Toivotaan plussaa millimollille =)
 
Jaahas, nyt on enemmän aikaa kuin aamulla. Kiva kun löytyi tämmöinen paikka missä voi jakaa tuntemuksiaan. Itsellä ollut vauvakuumetta jo alkuvuodesta lähtien, mies ei vaan silloin vielä oikein syttynyt ajatukselle, joten en viitsinyt sen enempää painostaa. Puheessa asia on kyllä välillä vilahdellut. Pikkuhiljaa on vauvauutisia alkanut tulla myös lähipiiristä ja mieskin saanut sulatella asiaa. Heinäkuussa sitten päätettiin että samahan tuo on alkaa yrittämään, kun eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan menee. Meillä okt, johon kyllä muutama lapsikin mahtuisi. Elämä muuten mallillaa, vakkarityöt molemmilla.

Heinäkuussa sitten jätin pillerit pois, olin vissiin syöny n. 10 vuotta, ei voi muistaa enää tarkkaan. Tyhjennysvuoto tuli heti muutaman pv päästä ja eka kierto oli 32 pv. Nyt tämä viimeksi ollut kierto oli 27 pv. Eipä oikein vielä mihin se tasoittuu. Pillereiden kanssa oli aina 29 pv.
Kovasti on jännätty aina et alkaako menkat ja onhan ne valitettavasti tulleet. Tein ekasta kierrosta testin, kun oli ollut aika kummallinen olo...no menkat alkoi just sit samana päivänä.

Nyt sitten odotellaan seuraavaa ovista, jos tästä kierrosta tärppäis. Hommia vähän hankaloittaa, kun mies on vaan viikonloppuisin kotona :) Kyllä tämä on jännittävää aikaa:)
 

Yhteistyössä