Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Iltoja!

Ei ole tätiä kuulunu, mutta tein eilen testin taas ( tosin illala enkä aamulla). Ja oli negatiivinen. Äiti meinas, että siinä näkyy kyllä heti jos o paksuna. Että täällä ootellaa, koska kärttypäivät alkaa :D

Kun kysyttii, että kauanko meinaa olla kotona lasten kanssa niin. Mie tuumin, että varmaan ainakin sen kolme vuotta. Tosin tiiä sitte koskaan kuinka leviää pää muovailuvahojen kanssa askarrellessa ku päivät kotona :D Mutta näillä näkymin, se olis se kolmisen vuotta. Mulla ei ole vakipaikkaa, enkä kyllä usko että tulee stressiä muutenkaan työhommasta. Saan sitten töitä jos olen saadakseni :D Muutenki minun oma ala mihin olen valmistunut ei kovin helpolla työllistä, että ei sillä lailla ole nyttenkään koulutusta vastaavaa työtä lähellekään. Aion kyllä laittaa lapsen hoitoon vaikka itse olisinki kotona, varsinki jos jää ainoaks, että oppii muitten lasten kanssa olemaan. Itse jään kotiin, koska varmaan viihdyn kotona. Mutta tosiaan sitähän ei tiiä koskaan mikä o sitten taloudellinen tilanne, että onko pakko lähteä etsimään työpaikkaa tai jaksaako olla aina kotona.

Mie en itse jaksa hirveänä suorittaa, olen enemmänki semmonen tuuritouhuilija. Että teen jos on mieleistä vaikka liikaakin, mutta jos en halua nii jää varmana tekemättä. Itellä on nyt kyllä vähä suorituspaineita, sillä ku haluaa sen vauvan niin kovasti :D Tosin enne aattelin, että 25sena, mulla o vakkarityö missä olen ollu kaks vuotta, mies ja naimisissa ( ei olla ) ja sitte se lapsi jo. Eli ei iha menny pläänit niinkö piti vaan paljon paremmin, koska nyt mulla o työpaikan suhteen sitte se mahis, että kun jää pois niin saa joko mennä takas tai ettiä uuden tai olla menemättä. Ku en vakkariduunia viitsis jättää pois tai lähteä sieltä.

Mie haluaisin kaks tai kolme lasta. Niillä olis sitten seuraa toisistaan. Miehellä tosiaan on jo kaksi ja ne o vuoden välein toisistansa ja tosi mukavasti ovat keskenään leikeissä. ( mitä nyt välillä toinen kiusaa ja tuo tekee sitä ja tätä ja tuota, mikä o ainaki ittele omasta lapsuudesta iha tuttua :D )

Siinäpä tälle iltaa, lähen oottelee joko se täti nyt kohta alkaa tulemaan. Ukko tuossa virnuaa, että joo olet sie paksuna vaikka testi on nega. Perusteena käyttää sitä ku tein sen illala enkä aamulla. Koska hän on MIES ja tietää kaikesta kaiken :)
 
Millimolli, pakko sanoa, että sun asenteesi vaikuttaa tosi hyvältä :) En ollut tullut ajatelleeksikaan, että sen ettei jää vakityöstä vapaalle voi nähdä etuna. Mutta ei tuo ajatus ole ollenkaan hassumpi. Haluaisin itse olla vähintään vuoden lapsen kanssa kotona, mieluummin pidempään jos vain mahdollista. Mulla ei ole sinänsä tarvetta “tehdä uraa”, mutta voi olla että ne taloudelliset realiteetit pakottaa töihin. Ja ehkä se pääkin voisi siitä kuitenkin tykätä :D Mutta jos pitäisi päättää olenko töissä kauheassa kiireessa 8 h ja stressaan työasioita vielä kotonakin, jolloin olisi rahaa, mutta ei aikaa, vai olenko lapsen kanssa kotona, jolloin olisi aikaa, mutta vähemmän ylimääräistä rahaa, niin aika helppo se päätös taitaisi olla.

Mulla kanssa toi vakityö-avioliitto-lapsi kaava on tosi syvälle iskostunut vaikka en tosiaan tiedä miksi. Mutta sen rikkominen tuntuu jotenkin vaikealta. Kummallisiin kaavoihin sitä on jumittunut. :S
 
Kärttytäti tuli tänään holisten. Eli laskelmieni mukaan kiertopäivä 1/30. Nyt pääsee sitte yk1.selle ku ollaa luomuna täällä :D

Liiu kaavoja täälläkin yritetään rikkoa :) Mie olen tuuminut, että lähen sitte ehkä kouluun tai perustan omaa yritystä tai muuta, jossei töitä kuulu. Aina sitä jotenkin pärjää rahallisesti.
( Tai ainaki jos lopettaisin ostostelun :) )

Yritän täällä vapaapäivän kunniaks siivota ( tähän tarvii raivaussahan vähintään), pihalla sainki jonku verran jo haravoitua. Pitis alkaa käymää kaikkiin kaappeihin käsiksi ja nakkoa kaikki turhat kamppeet pois, että mahtuis elämään täällä ilman 247 kaaosta... itte olen töissä ni eihä meillä mies osaa siivota, koska se o akkojen hommia. Huoh, no onneks mulla o yks lapsi tuossa ukossa, jossei sitä omaa lasta ala kuulumaan, tai ainaki välillä siltä tuntuu :)

Täytyy se vielä todeta että tämä luomuilu o siitä perseestä, että mennyttä ovat niukat menkat, tuskattomuus ja mielenrauha. Äsken haravoidessa aloin piipaamaan pihalla. En iha siitä tykkää tässä.
Saapa nähä kuinka hormonaalinen minusta tulee sitte ku o paksuna, voi olla pikkasen kestämistä minussa :D
 
Mukavaa torstaita kaikille :)

Noista työkuvioista. Omaa tuttavapiiriäni kun ajattelee, niin aika harva äiti on ollut vakitöissä tultuaan raskaaksi. Melkein enemmän tämä tuntuu nykyisten kaavojen rikkomiselta, kun on jo se vakipaikka, ja vielä tämän ikäisenä. Nykypäivänähän monesti menee niin, että koulusta valmistutaan esim. 26-28v., toivotaan pääsevän töihin ja vasta sitten on aikaa/valmiuksia alkaa perustamaan sitä perhettä. En ihmettele, että ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut. Yhteiskunta vaatii sen koulutuksen ja mieluiten hyvän sellaisen.

Naiset ovat mielestäni huonossa asemassa työelämässä :/ Työkaverini kertoi, kuinka heille oli koulussa tolkutettu sitä, etteivät nuoret naiset saa vakipaikkaa, koska jäävät kuitenkin jossain (huom. JOSSAIN) vaiheessa äitiyslomalle. Noh, tämä työkaveri (nuori nainen) sai vakipaikan täältä meidän firmasta :) Veikkaan, että monikaan yritys ei olisi ollut yhtä rohkea? Tiedä sitten. Naisen siis pitäisi käydä koulut, hommata lapset ja mennä töihin vasta noin 40-vuotiaana, kun lapset ovat jo isompia eivätkä välttämättä tarvitse äitiä avuksi silloin kun sairastavat jne.

Itse valmistuin keväällä 2009 taloushallinnon merkonomiksi ja tällä hetkellä suoritan töiden ohella sihteerin ammattitutkintoa. Jossakin vaiheessa merkonomiopintoja haaveilin jatkamisesta korkeakouluun, mutta se jäi, kun sain töitä. Olen nuorempana kokeillut paria muutakin koulua, mutta jätin ne kesken vähäisen kiinnostuksen takia. Siksi sain ensimmäisen tutkintoni niin "vanhana". Työelämä on kuitenkin opettanut kaikista eniten ja arvostan tällä hetkellä työkokemusta enemmän verrattuna johonkin hienoon tutkintonimikkeeseen. Meitä on joka lähtöön :)

Itse olen alustavasti ajatellut, että olisin sen vuoden verran kotiäitinä. Itseni tuntien mulla hajoaa pää, jos olen vain lapsen kanssa kotona. Itselläni ei hirveästi asu ystäviä siellä meidän lähellä, joten lapsen kanssa kahdestaan viettäisin päivät miehen ollessa töissä. Olen kuitenkin sosiaalinen ihminen ja nautin, kun saan keskustella ihmisten kanssa. Mutta senkin aika näyttää, haluaako olla pidempään kotona vai miten.

Komppaan millimollia tuossa tunteellisuudessa. Olen nykyäänkin kovin herkkä, joten mitä meininki tulemaan olemaan ilman pillereitä? Tai saati kun aikanaan olen raskaana?! Itken varmaan jokaista pikkuasiaa :D Onneksi avomieheni on jo niin monta vuotta katellut minua ja mun mielialaoikkuja, joten eiköhän se ole jo tottunut :D

Anteeksi, kun kirjoittelen näin pitkästi. Huomaa, että edelleen puuttuu sellainen juttelukaveri, jonka kanssa näitä asioita voisi pohtia :)
 
Hennu86 mukavaa vaan ku kirjotat pitkästi. Hauskaa lukea muiden kuumeilijoiden tuntemuksia kaikesta. Tulee semmonen olo, että ei ole iha yksin tämmösessä tilanteessa :)

Mie valmistuin 23 vuotiaana Amkista, ku menin sinne heti lukion jälkeen ja sen jälkeen olen ollu parissa kolmessa työpaikassa ( nykysessä 1,5 vuotta).
Mieki sillä päätin, että nyt on lapsen aika, koska olen hakenut useampaa vakipaikkaa, ja kovasti ne tuntuu aattelevan, että tuo jää kohta äitiyslomalle kuitenkin. Niin päätin, että vetäköön sen eräänki tavaran päähänsä. Vuosi sittenki itkeskelin ku mun sijasta vakinaistettii ulkopuolinen, jolla ollu mitää koulutusta ja pätevyyttä mihinkään. VAAN SIKSI KOSKA OLEN NAINEN!

Nyt suunnittelen, ku soppari loppuu joulukuun viimeinen, että jos olen paksuna jään siksi aikaa että jään äitiyslomalle, jos en ole nii etin jotakin muuta tekemistä. Tässä just kattelen kouluja sillä silmällä :)

Mie tuumin, että mie roudaan sitä lasta sitte mukana joka paikassa tavaroitten kanssa. Ei muuta ku autoon vaa ja menoks vaikka äitin luo jos tulee yksinäistä :)
 
Olen myös pohtinut tuota, että valmistumisen jälkeen on just siinä “lapsentekoiässä”, eli vakipaikat voi olla kiven alla. Tosin tää mun ala on niin miehinen, etten yhtään tiedä miten alan työnantajat suhtautuu nuoriin naisiin. En edes tunne ketään vanhempaa alalle valmistunutta naista, jolla voisi olla asiaan näkemystä. Perinteisesti tää ala on työllistänyt hyvin, mutta nyt on sitten vähän vaikeampaa muutenkin. Nuorten naisten asema ei kyllä yleisesti ottaen taida olla kovin hyvä työmarkkinoilla ja vielä näinä aikoina :/

Hennu, on ihan totta että työelämä on se mikä opettaa. Ja sen takia mietityttääkin, onko vähän liian rohkea ajatus olla heti vuosi tai pari pois työelämästä valmistumisen jälkeen. Alan työkokemusta on kyllä kesä- ja osa-aikatöistä, mutta ei sekään ihan sama taida olla..

On tosi kiva, että täällä voi pohdiskella näitä asioita! Eli kirjoittakaa vaan pitkästi :) Onhan tämä ehkä vähän aikaista näitä asioita pohtia, mutta aika menee niin nopeasti ja kyllä mä ainakin haluan itselleni selvittää nämä asiat ennen kuin aloitetaan yrittäminen. Eihän sitä sitten tiedä kauanko siinä saa yrittää ennen kuin tärppää, voihan se olla että menee niin pitkään, ettei tällaisia tarvitse edes miettiä..

Meillä asuaa kanssa kerran kuussa hormonihirviö, pelottaa jo nyt millainen olen sitten jos olen raskaana. Huh :D
 
Tänään oli taas semmoinen päivä että vauvat pyöri mielessä enemmän ja vähemmän. Töissä kävi lapsiperheitä ja siinä sitten mietiskelin että oispa mukava kun olis itsekin kohta äippä :) Piti käydä myös apteekin kautta testivarastoa täydentämässä. Onko kukaan kokeillu ovulaatiotestejä, onko millaisia kokemuksia?
Ostin itse sen sylkitestin, saa nähdä bongaako sen avulla oviksen. Viime kierrossa en ainakaan tuntenu ovista...
No mie oonkin tämmönen hätähousu, ei millään malttas ootella että millon se oikein tärppää. Onneks ihan kohta on jo viikonloppu ja mies tulee kotiin :)
 
Torstai 30.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

kais-a..........22................1.................?.......................?
Lunea............................. 1 ...............15/28...............?
Liina87........23.................4...............33?/30...............?
millimolli......25................1.................1/30...................28.9
sindi^^.......25.................3..................?.....................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31..............................syksy 2010
Sassy.....................22...............................lokakuu 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Huomenta ja mukavaa lokakuuta kaikille :) Tuosta työpaikka-asiasta, niin taitaa olla nykyään aika hankala ihan vakityöpaikkaa saada..tai omalta alalta minä en ainakaan ole saanut kun sijaisuuksia, pätkätöitä jne. Tälläkin hetkellä työharjoittelussa vain... että jos sitä vakityön löytymistä jää etsimään niin voi kyllä kestää.. itse olen valmistunut 2-vuotta sitten ja ehtinyt olla useammassakin paikassa töissä, ja nyt tosiaan sitten työharjoittelussa 2kuukautta kun olen ollut kesän jälkeen työttömänä vajaa pari kuukautta ja töitä ei ole löytynyt.
Niin ja aiemmin täällä kyseltiin että monta lasta haluaa..no onnellinen olisin jos yhdenkin saisin, mutta haaveena on ollut 3-4 :) ja ehdottomasti haluaisin olla kotona kun lapset ovat pieniä...kerranhan ne vain on pieniä.. sitten olen miettinyt että jos "kotiäiteilyn" jälkeen miettisi mitä haluaa tehdä... että toisaalta hyvä kun ei sitä vakityöpaikkaa ole, toisaalta taas huono...
Meillä alkaa jännät ajat nyt lokakuussa, vauva saa tulla jos on tullakseen:) hätähousunahan sitä heti toivois että ekasta kierrosta tärppäis, mutta eihän se varmaan niin mene... niin, ja eilen meinas itku tulla kun mies ilmoitti, että seuraavat 5 viikkoa täytyy olla etempänä töissä eli ei ole kotona :kieh: mutta onneks tekee vaan 4 päivästä viikkoa sitten, mutta voihan se tämän kuukauden "lapsentekohommiin" vaikuttaa... harmi... :(
 
Varoitus: pitkä teksti, lukee ken jaksaa.. :)
Täältä kanssa mukavaa lokakuuta kaikille ja yrityksen jo aloittaneille hedelmällistä lokakuuta =)
Täällä on työkuviot sillä mallilla, et valmistumisen jälkeen ehdein samassa paikassa tekemään vajaan vuoden sijaisen hommia ja sitten tarjottiin vakkaripaikkaa (ilman mitään hakumenettelyjä). Onnellisessa asemassa oon siinä mielessä, et useinpa meijän alalla saa pitkään tehdä pätkätöitä ja sijaisuuksia ennen vakkaripaikkaa... (ainakin täällä suunnalla, sieltä mistä kotoisin oon, niin on meijän alalla paremmin töitä tarjolla) Mun mielipide on, et vakkaripaikka on plakkarissa ni kyl se tuo tietynlaista turvallisuuden tuntua. Äippäloman jälkeen ei välttämättä oo pakko tuskailla töitten haun kanssa tai sitte jos haluu vaihtaa paikkaa niin voi senkin tehdä. Kaveri teki niin, että oli esikoisen kanssa n.10kk kotona ja sitten meni töihin reiluks kuukaudeks ja sen jälkeen jäi kotiin, kun seuraava tulossa ja äippäloma alkaa taas pikapuoliin. Kerto, että oli tosi kiva päästä välillä pois kotoa arkikuvioista ja palauttaa työkuvioita mieleen, kun ei valmistumisen jälkeen ehtinyt kauaa töissä olemaan. Nyt saa sitten kuitenkin olla taas kotosalla ainakin toisen lapsen äitiysloman verran..:)

Täällä täti kylässä parhaillaan ja huomenna ois tarkotus laittaa tokavika rengas :) Mä en ainakaan tunnusta olevani mikään hormonihirviö menkkojen aikana (eikä kyl mieskään oo mitään maininnu), et saa nähdä muuttaako asiaa raskaus jotenkin.. :) Koen silti pääseväni yleensä tosi helpolla, ei juurikaan mitään kipuja oo, kestää n.3 päivää ja vuoto todella niukkaa, pärjään siis pikkuhousun suojilla todella hyvin (välillä ei oo moneen tuntiin tullu mitään, ts. pärjäisin varmaan 1-2 suojalla/vrk, jos en hygienia syistä vaihtais sitä useemmin :), koskaan öisin tulee tuskin mitään).. välillä oon miettiny et onks tääkään normaalia, samallaiset oli menkat sillon ennen ehkäsyäkin, et tää ei oo mitenkää ehkäsystä johtuvaa.. Onko kellään samankaltaisia? meinaan kaveripiirissä tuntuu kaikilla olevan just päinvastasia juttuja..

Täällä kans paikoin koen olevani ilman juttukaveria, jäätiin opiskelujeni jälkeen asumaan opiskelupaikkakunnalle ja moni koulukavereistani muutti täältä pois, joten tulee harvemmin yhteyttä pidettyä tai ainakaan nähtyä. Sitten on kaverit synnyinseudulla, jossa tosin tulee ainakin kerran kuussa käytyä, kun molempien koko suku asuu siellä.. (välillä miettii et mitä hittoa me tehdään täällä, niinpä???? mä saisin helpolla töitä "kotinurkiltakin", mut miehen alalta ei oikee tahdo löytyä.. :( ) Meillä on/(oli) 1 todella hyvä ystäväpariskunta täällä, joiden kanssa oltiin paljon tekemisissä, yhteisiä lomareissuja yms. Olivat meillä myös häissä kaaso & bestman, mutt ehkä juurikin häät oli "särö" ystävyyten heidän puolelta, koska kaikki on sen jälkeen latistunut.. Huomattiin yhtäkkiä et yhteydenpito oli aina meijän aloitteesta ja jotenkaan ei yhdessä enää ollut niin hauskaa kuin ennen?!? Tää ystävä pariskunta on ollut pitkään, lähes 10 vuotta yhdessä, mut eivät ole kihloissa ja joskus jopa puhuneet et menevätkö edes koskaan, lapsiakaan eivät ole suunnitelleet hankkia, ainakaan biologisia.. ehkä tässä "klikkaa" jokin.. mut siis todella harmittaa menettää hyviä ystäviä, mut ei sitä itsekkään viitti yrittää olla aktiivinen, kun ei saa vastakaikua...

tämmöstä jutustelua tällä kertaa..
 
Lauantai 2.10

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

kais-a..........22................1.................?.......................?
Lunea............................. 1 ...............17/28...............14.10
Liina87........23.................4...............35?/30...............28.9
millimolli......25................1.................3/30.................30.10
Sassy.........22.................1.................?/31-32..............?
sindi^^.......25.................3..................?.....................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31..............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Viimeksi muokattu:
On kaksios sinällään mukavaa asua vaikka vauva olisikin. meillä vaan pohjaratkaisu on niin pieles kun voi olla. :) mä olen töitten kans laskenut sen varaan että kun opiskelu/työt on hoidettu niin vauva saa tuööa jos haluaa. kun minulle siinä vaihees tehdään varmaan sopimus 3 vuodeks viel töihin joten minulla on paikka mihin palata äippäloman jälkeen. itse äippälomal olen ainakin vuoden. minulla on myös se etten osaa paikallani olla joten sekoan ennen pitkään kotona. mul menee hermot ystäväpariskuntaan. Heil on joku oleetus nyt et kaikki mitä me tehdään tehdään siks kun hekin tekee.. ärrr.. muuten mukavia ihmisiä mut kaikki ei pyöri heidän navan ympärillä. Mekin mennään nyt maistraatis naimisiin koska tuntus että häät menee kilpailuksia heidän kanssa. ja ei me ihan keskipisteenä haluta olla
 
Maanantai 4.10

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

kais-a..........22................1.................?.......................?
Lunea............................. 1 ...............19/28...............14.10
Liina87........23.................4...............37?/30...............28.9
millimolli......25................1.................5/30.................30.10
Sassy.........22.................1.................?/31-32..............?
sindi^^.......25.................3..................?.....................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31..............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Huomenta!

Semmosta tulin tänne höpöttelemään, kun kuulin, että kandeis ostaa bisolvonia apteekista. On naapurimaassa kuulemma semmonen ohjeistus, että sitä vois ottaa, ni helpottuis raskautuminen. En tiiä onko tosi, mutta kaveri meinas, että he koitti neljä kuukautta ja heti ku oli pari viikkoa napattu bisolvonia niin tärppäs. Ohentaa kait limakalvoa tai muuta sellaista.
Voitte ihan rauhassa pitää höpölöpinänä tätä, kun en ittekää tiiä pitääkö miten tosissaa paikkaansa. MUTTA mulla onki ollu tässä muutenki yskää, ni ei liene vaaraksi sitä sitten ottaa troppina. Testaan tämän kuukauden sitä, että jos onnaa :)

Alkaa rättipäivät loppumaan tänään ni pääsee taas yrittelemään sitä vaavia. Viikonloppu mulla onneks on vapaa ja päästään kahestaan lemmenlomalle jonnekin kylpylään. ( TÄTÄ ON ODOTETTU KU KUUTA NOUSEVAA :) )

Muutoin mieliala on maanantai aamuna yllättävän rento. Ja ei mikään kiristä pipoa, ainakaan vielä. Katotaan kohta kun meen töihin, että muuttuuko ääni kellossa :D
 
Heipähei ja hyvää lokakuuta.
Vielä pari liuskaa pillereitä jäljellä ja sen jälkeen pitänee siirtyä muihin ehkäisykeinoihin. Tässä mennään varmasti vielä ylös ja alas mielialojen kanssa.

Odotan jännittyneenä paluuta aikaan ilman pillereitä. Olen syönyt niitä vain 4 vuotta, joten mitään kovin ihmeellistä ei ole odotettavissa. Vaihdoin pillereitä 2 vuotta sitten ja sen jälkeen menkat jäivät kokonaan pois. Pitää siis kaivaa kuukuppi kaappien kätköistä. Aiemmin en ole huomannut itsessäni mitään erityisiä kiertoon liittyviä oireita, mutta ehkä niitä alkaa tarkkailemaan hieman uudella tavalla.

Asunnosta: Asumme rivitalokolmiossa, joten sen puolesta tilaa uudelle perheenjäsenelle olisi. Ollaan saatu tämäkin jo täyteen tavaraa, joten pitää hieman raivata, jos vauvasängylle ilmaantuu tarvetta.

Lapsien lukumäärästä: Surkuttelen jo nyt, miten saan perusteltua miehelle neljännen lapsen ja auton vaihdon, vaikka ensimmäinenkin on vielä suunnitteluasteella. :D (Jotenkin neljä kuulostaa hyvältä määrältä) Minun logiikkani ei ota huomioon, että yhdessäkin saattaa olla jo tarpeeksi. Noh. Olen ennenkin tarkistanut mielipiteitäni tosiasioiden tultua ilmi.

Kuinka paljon olette surffailleet netin vauvasivustoilla? Kaikkea tuntuu olevan tarjolla. Kestoilua, riippumattoja, kantoliinoja. Aiotteko lähteä näihin mukaan?
 
Heippa taas vaihteeksi!

Tupu_: mitä kirjaa rupesit lukemaan? Minäkin silmäilin kirjastossa yhtä raskauskirjaa, mutta en kehdannut lainata vielä.

Kuten olen ehkä tässä ketjussa sanonut, meillä mies on ollut se, jolla on iso kynnys tähän vauva-asiaan. Vaikka yrityksen aloituksen ajankohdasta on jo "sovittu", mies pudottelee välillä sellaisia sammakoita suustaan, että ahdistaa. Siis lähinnä siitä, ettei olisikaan vielä valmis. Nyt sitten tänä viikonloppuna mies puhui auton vaihdosta ja siitä, kuinka pitää ottaa huomioon, että sinne pitää sitten mahtua vaunut ja turvaistuimet jne. Ihanaa, että se alkaa myös puheillaan osoittaa haluavansa tätä :)
 
Heippa, ja hyvää syksyä kaikille kuumeilijoille!
Yksi olisi taas lisää tulossa porukkaan.
Ikää tällä pariskunnalla on vasta 20, mutta elämän tilanne on siinä mallilla, että vauva olisi todella tervetullut.
Elikkä sunnuntaina lopetin pillerit, neljän vuoden jälkeen. Ja tyhjennysvuotoa odotellessa. Kierrosta vaikea sanoa mitään, pillereitä käyttäessä aina 28, mutta ennen pillereitä todella epäsäännölliset, joten odotellaanpa ja katsotaan miten tämä lopettaminen vaikuttaa asiaan :)
Lukenu olen ainakin, että pillereiden lopettamisen jälkeen mahdollisuuksia olisi, joten tässäpä sitten odotellaan mitä tapahtuu, ja peitto heilumaan! :)

Onnea yrityksiin! :)
 
Heippa kaikille ! :)
Täällä on semmoinen tilanne että tätiä ootellaan saapuvaksi, nyt on jo kp 34/31-32.. ei mitään menkkaoireita ole.. ihmetyttää. Olis pitäny jo alkaa. Tosin mun kierto nyt ei aina niin säntillinen ole, mutta maksimissaan se on ollu sen 34 päivää. Mistähän tää nyt johtuu? stressiä ei ole eikä muutakaan merkittävää. Ärsyttää kun tässä kuussa piti jo alkaa vauvaa yrittää ja nyt on sitten menkkoja ei kuulu... tai sitten on taas pidemmän kierron vuoro ( argh, miksi ei vioi olla säännölinen joka kuukausi) ! :kieh: tai sitten oon raskaana, johon en kyllä nyt usko itsekkään! Yhden ainoon kerran ollaan "pupuiltu" ilman kumia...syyskuun 24 päivä, kun kumit olikin loppu ja...:ashamed: mutta mun mielestä ovulaatioajat oli jo ohi sillon, joten en usko että raskaaksi oisin siitä kerrasta tullut mitenkään. Ärsyttää tää oottelu.. kiitos, jos joku jaksoi lukee tämän minun valitusviestini :D tuntuu vaan et piti saada purkaa johonkin tää kaikki. Ja mies virnuaa jo että varmasti oot raskaana... en usko. Toki sehän ois huippujuttu jos oisin, mutta en usko. Missä siis täti luuraa ? :confused: vai vouhotanko nyt ihan turhaa taas :D
 
Tiistai 5.10

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

AnniMu........20................1.................?.......................?
kais-a..........22................1.................?.......................?
Lunea............................. 1 ...............20/28...............14.10
Liina87........23.................4...............38?/30...............28.9
millimolli......25................1.................6/30.................30.10
Sassy.........22.................1.................34/31-32...........2.10
sindi^^.......25.................3..................?.....................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31..............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Juliane....................24..............................marras-joulukuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Hennu86.................24...............................joulukuu 2010
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tupu_.....................25...............................helmi-maaliskuu 2011
Liiu.........................25...............................alkuvuodesta 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

---------------------------------------------------------------------

Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Sassy mullaki meni myöhemmäks menkkojen alku, ja ukko virnuili, että hohoo olet paksuna. Teki mieli tintata, kun olin tehny neljä testiä jotka todisti etten ole. Mut semmosia ne miehet on, että heti ollaa touhottamassa vaikkeivat välttis naisen anatomiasta tiiäkkään :) ( meillä ukko ihmetteli pikkuhousunsuoja mainosta, että ku voi käyttää ku o stringitkin, että: No höh, mie en kyllä käsitä miksi pitää pitää niitä stringejä jos perse vuotaa . :) )
Mutta olekko tehny testiä? nythän se näkyis jo jos olet paksuna. Ja kun olet valmiiks asennoitunut, ettet ole ni o iloinen yllätys jos olet ja jos et ole ni ei tunnu pahalta. ( ainakaa mulla ei tuntunu ku arvelin, etten ole.)
Niin ja tervetuloa uusille.

Mulla ja ukolla jatkuu tää Bisolvonin juonti nyt sille ovikseen. ( ohentaa limaa eli pääsee ne siittiöt uiskenteleen paremmin sinne ku spermaki o löysempää). Sit pitää lopettaa juominen et paksunee limakalvo et se vois kiinnittyä. Jännä ku Suomen puolelta ei löydy siitä mitään, mut ruotsiksi ku googlaa bisolvon ja graviditet ni johan löytyy. Eli tämä lienee aika tyhjentävä vastaus näihin vauvasivustoilla käymiseen, ku ei enää suomen sivut riitä ni mennään jo ruottin kielisilleki :D.

Kantoliinan olen tuuminu, että vois olla pop. ( tosin vois tulla aika lommoinen vauva, ku törmäilen itteki oviin). riippukeinusta ole koskaa kuullukkaan, muuta ku röllillä nähny :) Kestovaippa härdelliin, en ala ikikuuna päivänä. Oksennan jo muutenki ajatuksesta, että joudun pesemään kakkapyllyä ( aina ku olen vaihtanut sukulaisvauvoilleki vaipat ni samalla laatoittanut). Saati, että alkaisin pesemään niitä, hyi yök, ei tuu tapahtuun ( vaikka muuten olenki aika ekohenkinen) .

Mutta jees. eipä tässä liene muuta omasta navasta, ku että rättipäivät loppu eilen onneks. Että nyt voi sitte elää taas jännityksessä ja ootella seuraavia rättipäiviä :D

Tsemiä kaikille!
 
Hei, joo, kiitti Millimolli :) Ja toivotaan, että sulla tärppäis, ja tietysti paljon onnea matkaan kaikille jo yrityksen aloittaneille :heart: Totta se on, heti on mies vouhkaamassa että nyt oot pieniin päin... ärsyttää ku tiiän etten ole.. paitsi että en oo kyllä vielä testiä tehnyt :D aattelin odottaa nyt viikonloppuun asti, jos silloinkaan ei vielä täti oo tullu vieraisille :) Toki sitä toivos, että oiskin raskaana, mutta ei se taida nyt ihan niin mennä. Miehelläkin sen varran kova vauvakuume, että pohtii ja miettii oonko raskaana ja yrittää etsii vaikka mitä merkkejä siitä, että oisin.. :) Ja vielä kesällä tuntu ettei se ehkä vielä haluis lasta, mutta kummasti on ääni kellossa muuttunu :) hyvä hyvä :D
Nyt mies lähtikin aamusta taas töihin toisaalle, niin olen kotona yksikseni perjantai-iltaan asti. onneksi töissä ei kerkee vauva-asioita miettimään, niin ei ihan pää räjähdä :D Onneksi on tämmöinen palsta, jossa voi vaihtaa ajatuksia ja saada apua mieltä askarruttaviin kysymyksiin :) Huomaa, ettei oo ketään oikeen kelle vois näistä jutella... mutta, mutta ootellaan nyt sitä tädin vierailua...
 
Kuinka paljon olette surffailleet netin vauvasivustoilla? Kaikkea tuntuu olevan tarjolla. Kestoilua, riippumattoja, kantoliinoja. Aiotteko lähteä näihin mukaan?
Jonkun verran olen surffaillut mutta perus-vauvasivustoilla tuntuu olevan aika samat asiat, lapsen kehityksestä jne. Helistimellä on mielenkiintoisia uutisia ja neuvoja vauvohin liittyen, sieltä olen tilannut uutiskirjeen sähköpostiini :)

Me aiomme käytää vauvalla kestovaippoja jos vain peppu kestää, mutta kertakäyttöisetkään eivät ole käyttökiellossa. Haluan vain välttää sitä järkyttävää roskavuorta joka kertakäyttövaipoista tulee vaikken ole erityisesti mikään ekoilija. Lisäksi kestovaippoja on niiin ihanan näköisiä :whistle:
Riippumatoista en ole kuullutkaan mutta kuulostaa turhalta. Kantoliinan varmasti hankin että saisi puuhata kädet vapaana vaikka lapsi on sylissä. Kaikenmaailman kävelytuolit ja "kohtukopat" (vai mikä olikaan) ovat minusta turhia. Haluan että lapsi kehittyy "normaalisti" eikä apuvälineiden avustuksella.

Me asumme omakotitalossa jossa tilaa riittäisi parille lapselle.
 
Moi kaikki ja kiva, että taas on tänne liittynyt uusia :)

Tosta vauvasivuilla surffailusta, olen ollut muutaman päivän kipeänä kotona ja tää surffailu on ollut ihan järjetöntä :D Oon muun muassa ehtinyt tutustua nettikauppojen vauvanvaatetarjontaa ja vertaillut pinnasänkyjen hintoja. No mut ehkä tän voi pistää kuumeen pehmentämän pään piikkiin ;)

Kiva että teillä on miehet noin innokkaita :) Meillä se miehen innokkuus on ollut sitä, että remontissa piti koko ajan valita lapsiturvallisia vaihtoehtoja ja kyllä se asiasta juttelee jos se on puheeksi ottaa, mutta ei se oma-aloitteisesti ala asiasta puhua. Ehkä mä odotan liikoja.

Tosta "matkimisesta", onhan se kihloihin/naimisiin meno kyllä aika omaperäistä :D Mut tiedän mitä tarkoitatte, täälläkin on kohdattu samaa :(

Plussia yrityksen aloittaneille ja päivänjatkoja kaikille!
Liiu
 
Heipparallaa vaan taas kaikille !

Juu, vauvasivuilla surffauksesta niin ite oon harrastanut tosi paljon sitä, mutta saa kyllä hyvää tietoa jne...=) itse en ole vielä noita tarvikeasioita miettinyt, enkä vaippajuttujakaan. Tuntuu niin kaukaiselta vielä :( Tekis kauheesti mieli jo hypeltää kaupoissa vauvantarvikkeita ja vaatteita, mutta olen päättänyt että ostokset tehdään vasta sitten kun on raskaana ja asia on ajankohtaisempi. Ainoot mitä oon sortunu ostaa on tuttipullo ja huppupyyhe :)
Asumisesta sen verran, että me asutaan rauhallisella alueella rivitalokaksiossa, mutta kyllä tänne pieni vauva ja pieniä lapsia muutama mahtuu. omakotitalo on sitten kaukaisemmissa haaveissa. ollaan tässä viihdytty. ja onneks tuota tavaraa ei niin hirmusesti vielä ole kertynyt.
Niin, ja tänä aamuna se täti sitten saapuikin. Olo oli pettynyt, vaikka ihan turhaan. Tässä kuussahan se yritys vasta alkaa, tosin en tiiä miten onnistuu kun mies on viikot poissa. Ihan alkoi kiukuttaa ja masentaa aamulla, kun asiaa pohdin. Huoh. Mutta kärsimätön kun olen niin aina hermoilen etukäteen :D Ja huomasinpa nyt senkin, että mulla 2 kiertoa on nyt peräkkäin ollukkin sen 34 päivää, aiemmin oli normaalisti n.31-32. Mutta nyt taidan ruveta elämään tuon 34:n päivän mukaan.
Huomaa, että mieskin todella tuota lasta jo haluaa, kun aamulla laitoin viestin että joo nyt ne alkoi. Se kun jo kuvitteli, et oon raskaana. Tuli sitten mieheltä pettynyt viesti, hän kun ihan jo luuli että oisinkin raskaana ja että hän oli jo lähdössä pinnasänkyä hankkimaan :D
Tällä kertaa ei muuta, tuli taas aika pitkästi kirjoiteltua. Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uusille :heart:
 

Yhteistyössä