Esikoista yrittämään loppuvuodesta tai 2011?

Hankinnoista en kommentoinutkaan: mun mies varmaan löis taas jarruja pohjaan, jos alkaisin kantaa vauvanvaatteita kotiin... Ehtiihän sitä sitten. Parit vauvan villasukat mulla on kyllä tehtynä, ehkäpä ne jäävät itselle :) (Olen joskus tehnyt ne langanlopuista enkä ole saanut kenellekään annettua, kun eivät värikkyydessään ehkä sovi kaikkien makuun.)

Vauvan/lapsen vaikutusta parisuhteeseen ja muutenkin elämään on kyllä tullut mietittyä. Kaveripiirissä on niin monenlaisia esimerkkejä: niitä, jotka tekevät lapsen kanssa / lapsesta huolimatta kaikenlaista yhdessä (ottavat siis vauvan mukaan tai jättävät hoitoon), ja niitä, joita ei koskaan enää näe missään illanvietoissa tai tapahtumissa ja jotka eivät ilmeisesti enää kahdestaankaan tee mitään. Pyöritetään tosiaan vain sitä arkea ja voivotellaan jossain Facebookissa, ettei koskaan tapahdu mitään kivaa ja kahteen vuoteen ei ole nukuttukaan.

Kyllä minä haluaisin, että omat harrastukset ja ystävyyssuhteet pysyisivät yllä sittenkin, kun on lapsi(a). Uskon ja toivon, että sitten kun halutaan jonnekin mennä yhdessä, meillä on lapselle hoitajia lähipiiristä. Ja matkustellakin haluaisin edelleen, toki lapsi olisi mukana. Tuntuu vain, ettei tällaisista ajatuksista voi edes puhua ääneen, kun kuulostaa itsekkäältä tai siltä, ettei tiedä yhtään, millaista arki lapsen kanssa on. Totta kai lapsi on etusijalla ja varmasti ei pitkään aikaan huvitakaan lähteä minnekään, kun totuttelee arkeen vauvan kanssa.

EDIT: Niin, sen verran piti vielä sanoa, että menkat alkoivat tänään, eli tyhjennysvuodon alusta laskettuna kierto oli tarkalleen 28 päivää. Toivottavasti pysyykin tässä. Mutta yritystä me ei tässä kierrossa vielä aloiteta (kai). Pitää vielä keskustella asiasta, maltetaanko odottaa =)
 
Viimeksi muokattu:
Harmi Liisakaisa, että viesti hävisi.
Otin lapsiaiheen esiin mieheni kanssa viime viikolla ja vastauksena tuli sellainen heitto, että mietitään lasta kun olen valmistunut.
Minä en ollut valmistunut viime keväälläkän silti silloin olisi mieheni lapsentuloa sallinut.
Mitä järkeä?
Kuulemma silloin keväällä oli päässyt tapahtumaan vahinko ja jos lapsi olisi tullut niin se olisi ollut tervetullut mutta olisi se kuitenkin parempi miettiä käytännön asiat jne kunnolla.
Mä loukkaannuin ja pahoitin mieltäni ja suutuin koska mun mielestä lasta ei voi pitää porkkanana mun valmistumiseen niin kuin vitsikkäästi mieheni teki.
Koko viikonloppu oli paha mieli ja eilen saatiin sitten kunnolla puhuttua ja mieheni ymmärsi miten massiivisesti hänen käyttäytyminen on minuun vaikuttanut.

Nyt on todella helpottunut olo!
Puhuttiin kunnolla tärkeistä asioista, joista ei aikaisemmin puhuttu vakavissamme. Aikaisemmin oltiin puhuttu vain puoli vitsaillen tai jotkut mielipiteet esim. mahdollisten lasten kasvattamisesta oli tullut esille vain epäsuorasti.
Nyt ollaan juteltu siitä, kuinka pitkään minä haluaisin hoitaa lastani kotona jne.
Juteltiin myös siitä, onko pakko lapsen olla meidän biologinen lapsi. Minusta nimittäin ei tarvitsisi vältämättä olla. Henkilökohtaisesti en tunne tällä hetkellä pakonomaista halua kokea raskautta tai synnytystä ja olen melko varma siitä, että pystyisin rakastamaan ei-biologista lasta yhtä paljon vaikkei se olisi vartalostani syntynyt. Mieheni haluaisi biologisen lapsen vaikkei sitä selkeästi osaa selittää, että minkä takia. Hän myönsi, ettei ole syvällisesti ajatellut asiaa ja lupasi tehdä sen.

Lopputuloksena kuitenkin on se, että hän edelleen haluaa lapsen kanssani. Mieheni vaan ajatteli, että olisi parempi jos olisin valmistunut mutta hän ymmärtää, että se on minun päätös ja hän on valmis nyt jos minä olen.
Nyt sitten mietitään, kumpi ratkaisu on parempi, uusi lapsi tähän maailmaan vaiko uusi koti jo olemassa olevalle.

Mitä mieltä olette? Miksi haluatte juuri biologisen lapsen?
 
Lunea: kyllä me kaikki jännätään sun kanssa, vaikka oma yritys ei olisikaan vielä alkanut :) Jos sun menkat ei ala, milloin testaat? Oletko ostanut jo testin valmiiksi?

Syksy2010: Hyvä, että olette saaneet puhuttua!

Tuosta biologinen lapsi vai adoptio -asiasta mekin olemme puhuneet. Adoptio on kuitenkin vuosia kestävä ja kalliskin prosessi (ei sillä, etteikö biologisesta lapsesta olisi kustannuksia). Lisäksi en ole oikein varma siitä, onko kuitenkaan välttämättä paras ratkaisu tuoda lapsi omasta kulttuuristaan tänne Suomeen (aiheesta on parikin Suomeen adoptoidun henkilön kirjoittamaa kirjaa). Arvostan ja kunnioitan kuitenkin erittäin paljon niitä ihmisiä, jotka kansainväliseen adoptioon ryhtyvät. Tällä hetkellä tunnen itse, että haluan ainakin yrittää, voimmeko saada biologisen lapsen. Ehkä jos kärsisimme lapsettomuudesta, asia tulisi uudella tavalla ajankohtaiseksi.
 
Hienoa Syksy, että saitte puhuttua asian halki. Nyt vain asiat tärkeysjärjestykseen, vuosi sinne tai tänne ei ole vielä mitään, mutta eipä se yritys, raskaus tai edes lapsi estä valmistumista. Tuskin myöskään adoptio, vaikken prosessiin olekaan perehtynyt. Käsittääkseni on aika pitkä ja tarkka prosessi kuitenkin, joku ikärajakin siinä tais olla..

Minä haluan biologisen lapsen ihan omaa itsekkyyttäni. Mä haluan kantaa sen sisälläni, tuntea sen liikkeet alusta saakka, kokea ensimmäisen ultran ja ne sydämenlyönnit, tehdä sen yhdessä mieheni kanssa, yhteisenä projektina. Huutaa mieheni alimpaan helvettiin synnytyssalissa ja sitten itkeä sylikkäin se käärö siinä meidän välissä. Valvoa yöt koliikkia ja kinata kenen vuoro vaihtaa kakkavaipat. Haluan itsekkäästi nähdä omassa lapsessani omia ja mieheni piirteitä. Siksi en haluais ajatella myöskään mitään keinohedelmöityksiä muiden sukusoluilla.

MUTTA, mulle riittää se yksi biologinen lapsi. Lisäksi voisimme ottaa pari kasvattilasta ihan Suomesta. Vähän vanhempiakin vaikka. Huostaanotettuja ja kaltoin kohdeltuja raasuja riittää ihan täälläkin.

Hitsi mä en kestä tätä jännitystä, huomenna pitäis alkaa... Aaaargh...
 
Viimeksi muokattu:
Oon täysin samoilla linjoilla Lunean kanssa tuosta adoptio vs oma biologinen lapsi. Kasvattilapsia tosin en kyllä voisi ajatellakaan. Lapsen biologisilla vanhemmilla kun on oikeus lapseensa melkein tilanteessa kuin tilanteessa niin olisi kamalaa jos on kasvattanut ihan pienestä lapsen ja sen biologinen äiti haluaisikin lapsen vanhempana takaisin. Oon melko läheltä tässä seurannut yhtä huostaanottoa ja vaikka lapselle olis jo hyvä uusi koti ja lapsen biologiset vanhemmat on myöntyväisiä niin silti prosessiin menee ainakin vuosi. Sen aikaa lapsi on lastenkodissa ja kerää vihaa kun kokee että häntä ei huolita mihinkään. Tommoselle alle kouluikäiselle on hankala selittää ja saada se uskomaan että tää uusi perhe sen tosiaan haluaa. Surullista tällanen byrokratia. : /
Täällä menossa kp 17 eikä tuhru oo vielä yllättänyt. Tosin nyt on pientä lämpöä päällä, 37.6 ja päätä särkee. Ei varmaan tämmönen flunssa ainakaan edesauta raskautumista. No ei auta muu kun ottaa paratabsia naamariin ja mennä maaten.
 
Adoptio/sijaisvanhemmuus ei muuten olisi mitenkään poissuljettu vaihtoehto tulevaisuudessa, mutta se on todella rankka ja pitkä prosessi. En haluaisi joutua todistelemaan meidän sopivuutta vanhemmiksi ja sitten vielä odottelemaan vuosikausia lasta. Ja sijaisvanhemmuus saattaa olla todella rankkaa lapsen taustan ja biologisten vanhempien vuoksi. Mutta jos niin käy että meille ei omaa lasta suoda, niin koen adoption kuitenkin hyvänä "varasuunnitelmana":)
 
Viimeksi muokattu:
Syksy2010Me itseasiassa puhuttiin kanssa vkl:na ihan kunnolla tästä vauva-asiasta, kun monesti se on ollut meilläkin sellaista ohimennen jutustelua ja hieman vitsailuakin. Kummasti se aina helpottaa kunnon keskustelu :) Tosin miehet ei monesti ihan yhtä juurta jaksaen jaksa keskustella kuin naiset ja naisilla se aihe vielä usein rönsyilee vähän muihinkin asioihin :D

Mä myös odotan tosi paljon raskausaikaa että toivon kyllä ihan omaa, biologista lasta. En oikeastaan ole edes noita adoptioasioita kauheasti miettinyt/ottanut selvää, mutta toki kun ei edes tiedä voiko lapsia saada, niin olisi sekin varteenotettava vaihtoehto siinä tilanteessa. Jotenkin on tosi luottavainen, että kyllä meillä tärppää sitten kun aika on, mutta toisaalta olen n.vuoden seuraillut näitä vauva-palstoja ja sitä kuinka kaikilla ei todellakaan tärppää :|
 
Lunea, asiat laitettiin jo tärkesyjärjestykeen ja mieheni ymmärsi, että se on minun päätös haluanko valmistua ylipäätänsä vai en ja milloin. Päätettiin siis ettei mahdollisen lapsen tarvitse odottaa valmistumistani. Olemme siis periateessa tehty päätös, että nyt sallitaan lapsen tulla jos on tullakseen.

Tosin olemme jutelleet eilen vielä mieheni kanssa adoptiosta (Lunea, ikäraja adioptiossa on 25 v. ja sekä minä että mieheni olemme sen ylittäneet. Tosin ongelmana on se, että pitäisi olla avioliitossa -avoliitto ei kelpa- ja me emme (vielä?) naimisissa ole). Minä kyselin, minkä takia hän haluaa biologisen lapsen ja eikö hän voisi rakastaa lasta, jolla ei ole hänen omia geenejä?
Haluan alleviivata nyt, että vaikka esitän näitä kysymyksiä miehelleni ja nyt tässä teille, niin samalla esitän niitä itsellenikin. Ei minulla vielä mikään valmis lopullinen mielipide ole tästä, yritän pohtia itsekin.

Hän vastasi Luneaa siteeraten että "Haluan itsekkäästi nähdä omassa lapsessani omia piirteitä".
Minä en ymmärrä tätä. Koskeeko se siis ihan fyysisiä piirteitä? Eli lapsessa pitää olla jokin fyysinen piirre, joka muistuttaa sekä isää että äitiä? Pituus, nenän muoto, silmien väri?
Hylätäänkö lapsi jos se ei näytäkään vanhemmilta? Tai jos on jokin epämuodostuma?
Minä ja mieheni olemme aika erinäköisiä (minä olen taustaltani osittain ulkomaalainen), melkein toistemme vastakohta, toinen tumma ja toinen vaalea, toinen pullea ja toinen hoikka, toisella on aika uljas nenä ja toisella pieni. Jompaakumpaa lapsi muistuttaisi vaikka se olisi adoptoitu. Tietysti se olisi eri juttu jos lapsi olisi adoptoitu Kiinasta tai Afrikasta mutta jos puhutaan kotimaan adoptiosta niin mitään suurempia ulkonäköeroja tuskin olisi (jos ajattelen adoptiota meidän tapauksessa se olisi ensisijaisesti kotimaan adoptio ja lapsen saisi olla mahdollisimman pieni, alle 1 v. mielellään.)

Vai koskeeko se henkisiä piirteitä? Eikö siinä tapauskessa omia arvoja ja elämänkatsomuksia ja asenteita voi mulloin kuin geenien kautta välittää lapselle kasvatuksen, yhteiselon ja läsnäolon kautta?
Toki jonkinlainen oma temperamentti luonnostaan lapsella kuitenkin on mutta se ei todellakaan ole sanottu, että lapsi saisi juuri isän tai äidin temperamentin (minä en esim. muistuta luonteeltani isääni enkä äitiäni. Enkä sen pahemmin ulkonäöltäni. Enkä ole tietääkseni adoptoitu.)

Kysymykseen "mitäs sitten jos emme voi saada lapsia?" mieheni vastaa, että silloin sitten pitäisi varmaan tottua adoption ajatukseen ja adoptio tuntuisi oikealta ratkaisulta.
Minua kuitenkin ihmetyttää se, että jos on valinnanvaraa eli jos voi saada (tai jos ei tiedä voiko saada vai ei) biologisen lapsen niin silloin valitsee biologisen lapsen ja toteaa, että rakastaisi biologista lasta enemmän koska se muistuttaisi (?) itseään ja koska sillä on samat geenit (joista ei käytännössä, konkreettisessa havaintomaailmassa ole mitään näyttöä, absurdi esimerkki esimerkin vuoksi: jos sairaalassa annettaisiin vahingossa "väärän" lapsen niin, että vanhemmat eivät huomaa ja alkavat kasvattaa sitä omana lapsena, tuskin huomaavat, että tällä lapsella ei ole samoja geenejä vaan rakastaisivat sitä omana lapsena koska he USKOVAT, että lapsella on samoja geenejä kuin itsellään. Koko juttu on siis omista ajatuksista kiinni).
MUTTA jos ei voikaan saada lapsia niin SILLOIN maagisesti voisi rakastaa adoptiolasta yhtä paljon, ihan kuin olisi "oma"?
Minusta tässä on ristiriita. Minusta adoptiolasta joko voi rakastaa tai ei voi rakastaa kuin biologista lasta.
Tietysti en voi varmaksi sanoa kun minulla ei ole kokemusta kummastakaan.

Ehkä tämä alkaa mennä off-topiciksi tässä... mutta eiköhän adoptoitu esikoinen olisi kuitenkin esikoinen :)
 
Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78...............31..............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tuanni....................25.......... ....................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?



Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Lunea................................. 1 ....................1/28?...............?
Liina87........23.................yk4...............kp19/30...........?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2
 
Niinhän siinä kävi, että täti kurvasi paikalle päivän myöhässä. Vähän otti päähän, kun koko eilisen päivän jännittäny ja iltaan saakka kerännyt toiveita, mutta enpä mä kauaa jaksa mököttää vielä tässä vaiheessa. Parin viikon päästä sitten ovulaation metsästykseen!
 
Lunealle halaus :hug: Mutta tosiaan uutta matoa koukkuun, jos nyt tällaista kielikuvaa voi tässä yhteydessä käyttää :)

Viikonloppuna me ollaan menossa yksiin ristiäisiin. Toivottavasti se nostattaa miehenkin vauvakuumetta. Itse odotan innolla, koska siitä on pitkä aika, kun olen viimeksi sellaisen ihan pienen nähnyt, saati sitten saanut syliin :) Mua kyllä oikeasti välillä pelottaa, että musta tulee jotenkin aivan uusavuton äiti, kun en ole vauvoja juuri koskaan edes pidellyt, saati hoitanut. Mutta jospa se vaisto sitten kumpuaa jostain...
 
Minäkin voisin tänne liittyä. Esikoista meilläkin haaveillaan. 2,5 vuotta oltu yhdessä jossa 3 kk päästä vuosi kihloissa. ensi kesäksi häitä järjestellään. Me periaattes aloitettiin yrittäminen jo mutta nyt sit kumilla mennään koska loppu kuusta aloitan oppisopimus työpaikan. joten laskimme että huhtikuussa jos aloitettaisiin yrittämään ehdin valmistumaan ennen äitiyslomaa enkä ole vatsa pystyssä alttarilla. :) tosin ei se minua haittaisi. suku vain saisi sätkyn. tosin suvulle mikään mitä teemme ei ole hyvä idea. meillä mies on työtön tosin työvoima koulutusta yrittää saada tai työpaikkaa. eli toivotaan parasta.
Pilleretä söin monta vuotta ja kun ne toukokuussa lopetin sujui kierrot ihan hyvin. tyhjennys vuoto tosin alkoi neljäpäivää etuajas ja ja eka luomu kierto sit taas oli 2 päivää ja TODELLA niukka välillä en vuotanut ollenkaan. nyt sitten ei ole heinäkuun jälkeen kuukautisia tullut ja testit on nega. Lääkäriin soitin ja sanottiin että kk -puoleen vuoteen asialle ei tehdä mitään. yksityiseen ei oikein ole varaa.
 
Voi harmi Lunea:( No uusi kierto ja uudet kujeet :)

Tervetuloa sansu86:lle, toivottavasti menkat ilmaantuu piakkoin :)


Mulla oli rankka työyö ja päätä särkeny putkeen yli vrk:n menkkojen kunniaksi, joten ei enempää tällä kertaa..
 
16.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Lunea............................. 1 ................1/28...............?
Liina87........23.................4...............19/30...........?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31.............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2
 
Viimeksi muokattu:
ai niin ja ikää minulla on 24 ja miehellä 23. Mua ärsyttää yleisesti se että meidän hää ja vauva suunnitelmista on suvulta tullut niin paljon vastustusta. siis me olemme aikuisia ihmisiä, asumme omassa kodissa ja noh rahan kanssa on välillä tiukkaa mutta silti... miks ihmiset ei voi olla onnellisia meidän puolesta.
 
Ääh. Kirjoitin pitkän tekstin ja painoin "+vastaa ketjuun" - kaikki katosi. :(

Lyhyesti: Pääsin työpaikkahaastatteluun. Töissä olen nykyäänkin, mutta paikka olisi parempi ja hetki sopiva. Paljon näillä palstoilla puhutaan siitä, onko oikein hakea työpaikkaa esim. raskaana. En ota tähän kantaa, mutta itsestä tuntuu paremmalta hakea töitä kun yrittämiseen on vielä yli puoli vuotta. Ehtii olla töissäkin jonkin aikaa, vaikka heti tärppäisikin.

Adoptiosta. Haluaisin kokea raskauden, mutta adoptointikaan ei ole poissuljettu. Kovin eksoottisesta maasta en haluaisi adoptoida, sillä yhteiskunnassamme erilaisuus huomataan. Adoptoidulla lapsella on muutenkin vaikeita asioita käsiteltävänä, ilman että ulkopuolisetkin tietävät ettei lapsi ole biologinen. Ei niin, ettei ne pienet kiinaislais- tai afrikkalaislapset olisi aivan yhtä söpöjä ja perhettä kaipaavia kuin muutkin.
 
Tuanni: onnea työhaastatteluun pääsystä!

Mulla on tosiaan töiden suhteen sellainen tilanne, että tämä nykyinen pätkä loppuu ensi kesänä. Jos ja kun haen ensi keväänä ja kesänä muita paikkoja, olen (toivottavasti) jo pitkällä raskaana. En nyt silti jätä vakipaikkoja hakematta, sanokoon kuka tahansa mitä hyvänsä. Olisihan se kiva, jos tulisi valituksi ja olisi äitiysloman jälkeenkin työpaikka odottamassa.
 
Sama täällä; aion kyllä vakkaripaikkoja hakea jos niitä tulee..vähän tuo tän hetkinen määräaikanen soppari mietityttää, mutta eipä sitä voi ikuisuuksiin odottaa, kun ei edes tiedä kuinka kauan yrityksessä menee..Onneks meiän naisvaltasella alalla tuo äippälomalle jäänti on ihan arkipäivää, niin ei kukaan arvostele, jos raskaana ollessa hakee vakipaikkaa. Eikä kyllä muutenkaan pitäisi.
 
18.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Lunea............................. 1 ................3/28...............?
Liina87........23.................4...............21/30...........?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31.............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2
 
heips kaikille! Mie haluan ehottomasti mukaan tänne ( jos vaan huolitte :D)..
Ikää on kertynyt 25, ukkosella sitä on ens viikolla 27. Söin pillereitä melkee 10 vuotta, ja jätin ne kolmisen viikkoa sitte pois liuskan lopussa, jollo tuli tyhjentyminen. Ovis oli tiistaina ( oli sen verta uus kokemus, ku ei pillereiden kanssa ollu, ja googlasin limat,ni hyvä etten tautipolille mennyt ja murhannu ukkosta petturina :)). Nyt oli siis ilmeisesti yrityskerta 1 ?!?. Tietenkin kunnon kuumeilijana olen kehittänyt kaikki mahdolliset oireet; nännit kipeät, alavatta kipeä, etoo, huimaa, väsyttää... ( on se ihmisen psyyke melkonen, ku saan kuvittelemalla tämän kaiken aikaiseksi ).
Olispa kyllä vain melkoisen maireaa, kun täti jättäis tulemati. Ukkonenki kyseli tuossa tänään että joko olen tehnyt testin.. Seki alkaa olemaa iha täpinöissään, vaikka sitä alussa saikin suostutella pitemmän kaavan kautta..
Sillä kuites ittellä o kaks penskaa entuudestaan, niin onneks se lapsirakkaana haluaa myös yhteisiä, kun sanoin, että valitettavasti ne lapset ei riitä minulle. Mie haluan oman, mie haluan olla jonku pikkuihmisen äiti, vaihtaa vaipat ( ok. tuo on ehkä liioiteltua, koska suunnittelen vakavasti, että meän äitee vois muuttaa meille, ku olen aina laatoittanut vessaa uusiksi ku olen sukulaislapsilta vaippoja vaihdellut :) ).
Että tämmöistä, nii joo ja olen saanu kamalia märykohtauksia eilen. (ihanaa olla dramaattinen leijona)..
Että näin ottakaa minutki tänne teän kanssa kuumeilemaan jookos :)
 
19.9

Yrityksen aloittaneet:
nimim............ikä.................YK ................KP...........jännäpäivä

Lunea............................. 1 ................4/28...............?
Liina87........23.................4...............22/30...............?
millimolli......25................0..................?...................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

lumityttö78.............31.............................syksy 2010
Liisakaisa................27............ ..................loka-marraskuu 2010
Avocado..................28............. ................joulukuu 2010
eltsu81....................28........... ..................joulukuu 2010?
Eireann...................28............ ..................tammikuu 2011
Sarayi.....................23........... ...................helmi-maaliskuu 2011
Tuanni....................25.......... .....................huhtikuu 2011
sansu86..................24................................huhtikuu 2011
white gold...............24................... ...........toukokuu 2011
Syksy2010..............29..............................?




Plussanneet::flower:
nimim...........ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Tiipula..........28...........7.9.2010.....16.5.2011..........yk2

-----------------------------------------------------------------------
Lista onnistuu päivittää "lainaa" napin avulla :)
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja jos millimolli[/B] haluat niin listaan voi lisätä sun kierron pituuden jos tiedät sen(+tän hetkisen kiertopäivän jos haluat) ja menkkojen oletetun alkamispäivän. Mutta listaa saa vapaasti muokkailla muutenkin, jos haluatte/ette halua jotain lisätietoa laittaa. Itsehän tässä vasta jännäilen milloin pääsee aloittamaan yritystä :)
 

Yhteistyössä